This Marriage Is Bound To Sink Anyway 35. Bölüm (Türkçe Novel)


“...Benim de çok hatam olduğu doğru.”

"Özür dilerim."

"Neden özür diliyorsun?"

"Çünkü üzgünüm."

“...Üzgün olacağın bir şey yok...”

Ne yapmaya çalıştığını anlamıyordu. Carsel sessizce kaşlarını çattı. Onun şüphelerini fark eden Ines daha nazik bir şekilde gülümsedi.

"Akşam yemeğinde de söylediğim gibi, sen benim için fazla iyisin, hak etmediğim kadar mükemmel bir adamsın."

Muhtemelen nasıl samimi bir iltifat edeceğini bile bilmiyordu. Gerçekten tuhaftı.

“O yüzden babamın dediklerine aldırma ve dilediğin gibi davranmaya devam et.”

“...”

“Her zaman kalbinin sesini dinle, tamam mı?"

Sanki bir azizeymiş gibi takındığı yardımsever yüz ifadesi, ziyafetteki safsatasıyla örtüşüyordu.

‘Sör Escalante'yle gurur duyuyorum ve gitmesine izin vermeyeceğim.’

O zaman onun aklının başında olmadığını, bunu Balestena Dükü'nü kızdırmak istediği için yaptığını düşünmüştü ama gerçek samimiyetini ancak şimdi görebiliyordu. Gerçekten ciddiydi.

Tamamen anlaşılmaz, çılgınca bir ciddiyet.

"Ben de tam olarak öyle yapıyorum."

"Biliyorum. On beş gün içinde evleneceğimizi tek başına duyurduğun günden beri bunun farkındayım... Sayende annemin 27 yıl önceki eski moda gelinliğini giymek zorundayım çünkü başka hazırlatmak için zaman yok."

"Hmm."

“Keyfi davranmış olman sinir bozucu olsa da anlayabiliyorum. Senin de yerine getirmen gereken sorumluluklar var nihayetinde.”

Bu sözler sanki başka bir şeyi ima ediyormuş gibi geliyordu. Carsel sessizce gözlerini kıstı ve ona baktı.

“Bu evliliği isteyen bendim, o yüzden sorun yok. Yıllarca seni bekledim, elimi tutmanı bekledim. Düğün işi aniden ayarlanıp aceleye getirilmiş olsa da memnuniyetle kabul edeceğim. Şu an bunu yaşıyor olmaktan dolayı minnettarım."

Abartılı dili ve ses tonu kızgın olduğunu açıkça ortaya koyuyordu.

"Öfkeli olmalısın."

Carsel mırıldandı. 'Bıçaklanırsan muhtemelen kan akar' demek gibi bir şey bu.

"Hayır. Tabii ki bu biraz can sıkıcıydı ama sonuç olarak her şeyden çok istediğim şey buydu...”

“...Senin mi?"

‘Benimle evlenmek mi?’ Sözcükler ağzından dökülmeden zar zor durdurdu. Evet, seçim kesinlikle Ines tarafından yapılmıştı, onun değil.

Israr eden, onu zorlayan, kaderini değiştiren oydu ve aile ünvanını miras alması tamamen onun yüzündendi. Hepsi onunla evlenmek istediği içindi...

Bunlar çok barizdi ama hepsini saf temiz duygularla istediğini ima etmesi şüphe uyandırıcıydı. 

Sanki çok açık bir yalanı dinliyormuş gibiydi.

“Bu kadar geç olmuş olsa da karar vermene sevindim. Senin için de zor olmuş olmalı. Buna rağmen şaşırtıcı derecede sadık bir çocuksun.”

Ines'in boyu Ortega'daki kadınları ortalamasının çok üzerinde olsa da Carsel'e göre çok kısaydı. Bu yüzden kendisinden iki karış daha kısayken ona 'çocuk' diye hitap etmesi tam tersine onu daha küçük gibi gösteriyordu.

Bu çok nadir görülen bir durumdu. Carsel bu garip duygunun tadını daha fazla çıkarmak için sessizce dinlerken Ines usulca konuşmaya devam etti.

"Sadakatle yaşamak zorunda kalacağın bir geleceği düşünmenin senin için ne kadar boğucu olduğunu hayal edebiliyorum, bu yüzden umutsuzca evliliğimizden kaçınmak istedin ve nefes almak için özgürlüğe ihtiyaç duydun, değil mi?"

“...”

"Olması gereken de bu zaten. Bir şeylere bağlı yaşayamayacak kadar değerlisin.”

“...”

“Özgür olduğunu görmek hoşuma gidiyor. Altı yaşındayken bile etrafın kızlarla çevriliyken çok mutlu görünüyordun. Senin sefalet içinde, sistemlere ve yükümlülüklere hapsolup kaybolmanı istemiyorum."

“...Bu nasıl bir saçmalık?"

"Çiçekler koparıldıklarında solarlar, değil mi? Bu yüzden onları ait oldukları yerde bırakmak gerekir. Ben de seni kendi doğal haline bırakıyorum."

"Benim gibi bir adamı zavallı bir çiçeğe benzettiğin gerçeğini bir kenara bırakırsak, şimdi söylediğin şey beyin yıkama mı yoksa hipnoz mu?"

"Beyin yıkama mı?"

Ines sanki saçmaymış gibi cevap verdi ama göz teması kuramadı.

“Düşüncelerimi kontrol etmeye çalışıyor gibi konuşuyorsun. Geçen sefer olanları düzeltmeye mi çalışıyorsun?"

"Düzeltilecek bir şey yok."

"Seni öptüm."

Sonra sanki nefesi tıkanır gibi oldu. Onunla öpüştüğü hatırlamak bile böyle etkilenmesini mi sağlıyordu yani... Bu mümkün olamazdı. Ama çok iyi öpüşüyordu.

Carsel ona yaklaştı. Ines başını çevirdi ve geri adım attı.

"Bunun yeterli bir cevap olacağını düşünmüştüm."

“...Sadece çabalıyordun."

"Çabalıyor muydum?"

Şok olan Carsel cevap veremedi.

"Demek istediğim, senin gibi bir kadını bile böyle öpmeye hazırım diyerek görev duygunu bir an önce kafama sokmak istiyordun..."

"Bunu kafana sokmak zorunda hissetmiyorum."

Lanet kadın ve onun seçtiği kelimeler... Sarmanlar gibi yuvarlandıkları görüntüleri Carsel'in zihninden bir anlığına geçti ve bir şeytanı savuşturuyormuş gibi sertçe yutkundu.

“Enerjini hoşlanmadığın bir adam için harcamak istemediğini söyledin ve sonra da benim hakkımda bu kadar iyi şeyler mi düşündün?”

"Bu farklı, bu..."

"Farklı mı? Şimdi harika bir arkadaşlığımız mı var?”

"Carsel."

"Ne zaman benden hoşlandığını söylesen, bir dakika sonrasında benden hoşlanmadığını söylüyorsun. En son benden hoşlanmadığını söylemiştin ama şimdi böyle konuşuyorsun. Çok uysal bir yüzle bana aşık olduğuna dair yalan söylüyorsun ama uçurumdan düşmemi sağlayarak beni uzaklaştırmakla meşgulsün."

“...Öncelikle senden hoşlandığımı söylememin üzerinden on yıldan fazla zaman geçti.”

Ines sanki şok olmuş gibi bir ifadeyle baktı.

“Hikayeni birkaç günde bir değiştiriyormuşsun gibi konuşmayı bırak. Garip geliyor."

"On sene önce benden hoşlandığın doğru muydu bari?"

“...”

Bir an tereddüt etmiş gibi göründü, sonra başını salladı. Carsel, onun geri çekildiği mesafeyi tekrar kapattı.

"Peki ne zaman benden nefret etmeye başladın?"

Tanıştığı kadınların Ballestena ailesi tarafından yerleştirilen casuslar olup olmadığını merak etti. Kafasında birçok cevap vardı ama Carsel tereddüt etmeden ona baktı.

En azından Ines'in bu şeylerle hiçbir ilgisi yokmuş gibi görünüyordu. Bu yüzden anlamıyordu.

Konuşmadan rahatsız olmuş gibi bir an ona baktı ve sonra içini çekti.

“Seninle evlenmek istiyorum ve eğer evlenmezsen-”

“Konuyu değiştirme.”

“Senden nefret etmiyorum. Sana söyledim. Ben sadece...”

"Ah, yani beni önemseyecek kadar sevmiyorsun ama nefret de etmiyorsun... Benimle ilgili neyi katlanılabilir buluyorsun o zaman?”

Ballestena Dükü'nün sesinde bir iksir havası vardı.

"Seni sevmediğim için mi kızgınsın şu anda?" diye sordu Ines, ona kısılmış gözlerle şüpheyle bakarak. Carsel'in gözleri sanki sırtından bıçaklanmış gibi irileşti.

Ines, hedefi on ikiden vurduğunun farkına bile varmadan konuşmaya devam etti.

"Kaçıp duran ben değil sendin, öyleyse neden..."

"Sevimli sevimli benden hoşlandığını söylemiştin!”

"Flörtöz takılmaktan keyif alan sen değil miydin!?”

“Kahretsin, o küçük kafanda ne haltlar dönüyor! Söylediklerinden asla tek bir kelime bile anlamıyorum!”

“Belki de kafanı kullanmak yerine sadece vücudunu belli yerlerini kullanmadığın içindir, değil mi?”

"Onca şeyden sonra hala bana dış görünüşünden ibaret bir aptalmışım gibi mi davranıyorsun?"

"Maşallah yakışıklı bir yüzün olduğunu ima etmeden beş dakika duramıyorsun. Yakışıklı olmasaydın ne halt yerdin acaba?"

Aralarında alışılmadık derecede gürültülü bir an yaşandı. Bu yaşlarında çocukça provokasyonlara sürüklenmemeliydiler. Carsel kendini gülümsemeye zorladı.

"Bu konuda gayet alçakgönüllü olduğumu düşünüyorum. Yoksa bundan çok daha üst seviye bir görünüşüm var. Ve biz hiçbir zaman çift olmadık. Ben her zaman senin zorla seçtiğin kişi oldum."

“Evet, nişanlanmak ve evlenmek isteyen bendim, o yüzden bana sadakat borcun yoktu. Bak, seni o kadar anlıyorum ki...”

“Bahane uydurmaya çalışmıyorum o yüzden beni anlamana ihtiyacım yok. Sana evlilik öncesiyle sonrasının çok farklı olacağını söylüyorum."

"Ne farkından bahsediyorsun? Ah, sözlerimi geri alıyorum, seni gerçekten anlamıyorum."

Ines alaycı bir şekilde ellerini kaldırdı. Carsel sanki Ines kendini ona sunmuş gibi bundan yararlandı ve bir kolunu Ines'in beline dolayarak onu kendine çekti. Ines'in dudakları hafifçe titredi.

Alışılmadık bir şekilde, kötü kişiliğini tamamen ortaya çıkaran yüz ifadesi bozuldu.

"Ne yapıyorsun?"

“Ines Balestena, sana söylemiştim. Ben sadık bir piçim.”

"Hadi ya hiç anlaşılmıyor. Bu dediğin mantıklı mı sence?"

"Ayrıca evlilik kutsaldır."

"Vay canına... bunu diyene baksana."

Yaptıklarına bakıldığında Carsel kendini nesneleştirme konusunda genel olarak çok iyiydi. Kim kime ders veriyordu böyle? Ines alaycı tavırlarında haklıydı.

Zevk düşkünlüğünün vücut bulmuş hali olan kişinin Ines Ballestena'ya evlilik ve iffet hakkında vaaz vermesi komikti.

Ama böyle bir durumu yaratan kimdi?

“Yani evlenmeden önce köpek gibi yaşadın ama evlendikten sonra aziz gibi mi olacaksın? Buna inanmamı mı bekliyorsun?.."

“Yatak odamıza geçtiğimizde inanacaksın.”

Yorumlar

  1. Arkadaş, bu konuşmanın sonu nereye gidiyor 😅😅 ahhh yeni bölüme kavuştuğum için ne kadar mutluyum anlatamam. Ellerine sağlık Özge admin🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok heyecanlı yerlere gidiyor gibi bakalım görücezzz 🫣 Teşekkür ederim 🌷 🥰

      Sil

Yorum Gönder