UNDER THE OAK TREE - MEŞE AĞACININ ALTINDA 2. KİTAP - 0. BÖLÜM



Bu yan hikaye, Livadon seferi için ayrılmadan önce kalede neler olduğunu anlatıyor.


Calypse Kalesi'nde bir bahar günü...

Şövalyelerin konferans odasında oturup muhbirlerin gönderdiği mektupları düzenlerken, Gabel bir eliyle başını ovdu. Uslin Rikaido, Remdragon şövalyelerinden bazılarıyla birlikte Livadon'a gittiğinde, çalışmaları doğal olarak kalan şövalyelere dağıtılmıştı.

Elliot Karon'un işini düşünmeden devraldığında Gabel'in başı büyük beladaydı. Karon'un bu kadar çok işi tek başına yaparken tek kelime şikayet etmemiş olması şaşırtıcıydı.

Çeşitli yerlerden gelen titiz kriptografik belgeleri deşifre edip organize ederken ve şövalyelerin performansını kaydederken silah deposunun yönetiminden sorumluydu.

Anlaşılması zor olan kodlara baktı ve acı bir ses çıkardı. Lord Triden'ın öğrencisiyken askeri kod ve matematik öğrenmiş olmasına rağmen, başarılı bir öğrenci değildi.

Kuzeyden gelen bir mektubu deşifre etmeye çalışan Gabel, kötü sözler mırıldanırken tüy kalemini yere attı. Parşömene uzun uzun kadar bakmaktan başı dönüyordu. Bunu bilseydi, ne pahasına olursa olsun sefere katılırdı.

‘Ben bir beyefendiyim, bilgin değil!’

Oturduğu yerden kalktı, homurdandı ve pencereyi açtı. Aniden, hava gözle görülür şekilde ısınmıştı. Belki Livadon buradan daha sıcaktır. Ağır zırhlara bürünmüş, sıcak güneşte yürüyen meslektaşlarının yüzleri zihninde gezinirken, artan memnuniyetsizlik yatıştı ve içini endişe kapladı.

Takım arkadaşlarının yeteneklerine güvenmediğinden değildi, ancak bir anlığına dikkatiniz dağılırsa, kafanızı kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırdınız.

Ölüp çamura batmış sayısız arkadaşına tanık olmuştu. Ayrıca, muhbirlerin gönderdiği mektuplara göre, bu savaşın basit bir şekilde bitmesi pek olası değildi. 'Belki Whedon ek takviye gönderir.'

Ciddiyetle kuzeye baktı. O sırada kapıdan gelen bir tıkırtı duydu. Gabel omzunun üzerinden bağırdı.

“Gir!”

“Affedersiniz.”

Kapı açıldı ve Hebaron'un beyefendilerinden biri olan Kyle Hager içeri girdi. Gabel onun mahzun yüzünü görür görmez ne olduğunu anladı ve içini çekti.

"Sir Nirta yine ortadan kayboldu, değil mi?"

"Onu sabah antrenmanından beri görmedim."

Kyle omuzlarını düşürerek inledi.

“Bugün topçu eğitimi günü. Şu anda antrenman sahasında bekleyen 300 asker var ve antrenmanı denetleyecek birini bulamıyorum...”

"Onun yerini alacak kimse yok mu?"

“Sir Calypse inşaat nedeniyle kaleyi terk etti ve kalan kıdemli şövalyeler surlarda devriye gezmeye gitti. Lord Laxion onun yerine yapamaz mı?”

Gabel masanın üzerindeki dağınık parşömen yığınına baktı. Yeteneklerini sergilemek istese de sahada işini böyle bırakamazdı. Kafasını salladı.

"Bu gece komutana göndermem gereken önemli bir raporum var. Önce Breeman'a sorun. Ben gözetleme kulesinde olacağım.”

"Sör Jacques Breeman'a mı?"

Kyle'ın kafası biraz karışmıştı ve strateji eğitiminin denetimini yeni atanmış bir şövalyeye bırakıp bırakamayacağını sordu. 

“Efendim henüz komuta tecrübesi yok. Sorun olmaz mı?”

"Pekala, bu deneyim kazanması için iyi bir zaman. Şimdilik, Breeman'a bunların benim talimatlarım olduğunu söyle.”

“ ...Emredersiniz.”

İsteksizce başını salladı ve arkasını döndü. Gabel üzüntüyle omuzlarını indirdi ve ekledi.

"Daha sonra büyük salona gideceğim. Eğer o adamı koridorda bulursam hemen antrenman sahasına gönderirim.”

"Lütfen yapın."

Kyle kapı kolunu tuttu, döndü ve yalvarırcasına dedi ki,

"Eğer ne Bay Rikaido ne de siz avluda olmazsanız, böyle devam etmek zor olacak.”

Şövalye gidince Gabel masaya oturdu ve bilgileri düzenlemeye başladı. Her yerden rahatsız edici haberler vardı. Dilini şaklattı, yeni bir parşömen çıkardı, bir rapor yazdı ve ayağa kalktı.

Konferans odasından çıkarken, Jacques'in podyumda konuşma yaptığını ve askerlerin anlaması için talimatlar verdiğini gördü.

Dilini şaklattı ve doğruca büyük salona yürüdü. Geniş alandan geçen merdivenleri tırmanırken, salona erzak taşımakla meşgul hizmetçileri gördü.

Yanlışlıkla yanlarından geçen Gabel, Bayan Maximilian'ın bir şeyler yazdığını görünce mutfak kapısında durdu. Farkında olmadan ağzında bir gülümseme belirdi.

Ciddi bir bakışla yana yığılmış fıçıları saydı. Hüsrana uğramış gibi iç çekerken bir şeylerin yanlış olduğu görülüyordu.

Gabel bir kahkaha attı. Farkına varmadan defalarca saçlarını karıştırdı, aynada kendisine baktığında neden bu kadar darmadağınık göründüğünü bile bilmiyordu. Boynunu hafifçe uzatıp neşeli bir ses tonuyla selamladı.

“Merhaba hanımefendi. Bugün hava çok güzel değil mi?”

“M-merhaba. Efendi Laxion..."

Şaşkınlıkla omuz silkti ve mahcup bir şekilde gülümsedi. Gabel, mavi ipek elbisesine dikkatle bakarak dostane bir tavırla,

"Bugün şık giyinmişsiniz. Revire gitmiyor musunuz?” dedi.

“Bugün, tüccarların geldiği gün… yemek odası için. Her şeyin doğru şekilde teslim edildiğini denetlemek zorundayım...”

Bir eliyle defteri salladı, aniden endişeli göründü.

"B-biri şans eseri incindi mi? Tedaviye ihtiyacı olan var mı…?”

“Hayır. Sadece merak ettiğim için sordum.”

Son birkaç gündür revirdeydi.

Ağzından hafif bir gülümseme geçti.

“Bunca zaman, revirde çok işim oldu. Ruth'un bunu nasıl kendi başına…yaptığını bilmiyorum. Sadece ilaç yapmak bütün bir gün sürüyor.”

Gabel onun yüzünde bir gurur belirtisi okuyarak güldü. Ona liderle karşılaştığı ve şifacı pozisyonunu aldığı zamanı hatırlattı. Riftan Calypse'nin bu zayıf görünüşlü asil hanımın önünde sendelemesi unutulmaz bir sahneydi.

Gerçekçi bir kahkahayı bastırarak düzgün bir ifade korumayı başardı.

“Leydimin üzerinde çok fazla baskı mı yapıyoruz bilmiyorum.”

"Ben... yardım edebilmek beni mutlu ediyor."

Bunu söyleyince kızardı. Görünüşü o kadar eşsizdi ki, neredeyse bir çocuk gibi başını okşayacaktı. Titreyen parmaklarını gizlemek için kollarını kavuşturdu.

Garip bir duyguydu. Croix'in hanımıyla bu tür bir yakınlık hissetmeyi beklemiyordu. Biraz kafası karıştı ve bir adım geri çekildi.

“Bunu söylediğin için teşekkürler. Yani, artık gidiyorum.”

“Hanımefendi. Depoyu bile kontrol ettim ama yeterli varil yok.”

Ayrılmak üzere selamını verdiği an, hizmetçi bağırdı. Dikkati doğrudan ona yöneldi. Hizmetçiye birkaç soru sorduktan sonra tüccara benzeyen adama baktı.

"Ö-öyle görünüyor… Evet, dört varil kayıp.”

“İmkansız, olamaz. Yük birkaç kez kontrol edildi. Belki biri ortada bir şey çalmıştır...”

Kızgın bir yüzle reddeden tüccar, hizmetçilerin bakışlarını gördü ve aceleyle ağzını kapattı. Sonra daha kibar bir tonda söyledi.

“Uşak teyit ettiğinde, rakamlar doğruydu. Bu kalede bir yerde olmalı.”

"P-peki, önceki sayım... yanlış bir sayım olabilir. Tüm depoları zaten beş kez kontrol ettim. Aniden buharlaşmış olamaz, fıçılar hiçbir yerde yok.”

Dikkatle dinledi. Tüccarın yüzünde açık bir hayal kırıklığı vardı. Gabel, meseleyle ilgilenmediğini düşünerek anlaşmazlığa baktı ve sessizce uzaklaştı. Sonra birden aklına gelen düşünce sırtını dikleştirmesine neden oldu. Yığılmış varillere şüpheyle baktı.

Uzaktan tavana baktı ve Madam Calypse ile tüccarın arasına hızla adım attı ve duruma artık daha fazla dayanamayacakmış gibi bir ses çıkardı.

"Sir Nirta öğleden sonra büyük salonda durmadı mı?"

Onun kocaman açılmış gözlerini gördü ve sonra aşağıdakilere baktı. Hizmetçilerden biri dikkatle diğerlerinin ağzına bakıyordu.

"Öğle yemeği sırasında koridorda yürüyordu. Mutfakta basit bir yemek yedikten sonra yukarı çıktı..."

"Gıdalar koridora ne zaman girdi?"

“Öğle yemeği zamanında...”

Hizmetçi şüphelendiği şeyi anladı ve birkaç belirsiz söz söyledi. Gabel içini çekerek hizmetçilere sordu.

“O adam nereye gitti?”

"İkinci kattaki en büyük misafir odasında.”

Gabel merdivenlerden yukarı çıktı. Ardından Maximillian Calypse, çeşitli tüccarlar ve mal taşıyan hizmetçiler geldi.

Şövalyelerin itibarı için onları püskürtmeye çalıştı, ancak tüccarın tüm hikayeyi doğrulamak zorunda kalacağını söyleyen kararlı ifadesini görünce vazgeçti. Kalbinde ona kızarak hızla merdivenlerden yukarı koştu ve kapıyı açtı.

Beklediği gibi, Hebaron büyük bir alemin ortasındaydı. Gabel fıçının yerde yuvarlandığını gördü ve dişlerini gıcırdattı. Masada rahat bir pozisyonda oturan ve bardağını yana yatıran Hebaron, hiç şaşırmadan elini salladı.

“Aman ne harika bir sahne!”

Gabel afalladı ve sesini yükseltti

“Şafaktan beri ne yapıyorsun! Bugünün asker eğitimi günü olduğunu unuttun mu?”

"Aa, doğru.”

Onun sakin tepkisi üzerine Gabel dişlerini gıcırdattı.

"’Ah, doğru!’ da ne demek? Yapacak çok şey var Sayın Komutan Yardımcısı...”

"Aman Tanrım, şimdi Rikaido gittiğine göre dırdır rolünü üstlenmeye mi çalışıyorsun?"

Hebaron yüksek sesle hırladı.

"Uygunsuz bir şey söyleme. İnat etme, gel otur. Şarabın tadı çok...”

“Bunu nasıl bu kadar kayıtsızca söyleyebilirsin…!”

“Hmm.”

Gabel güçlü bir öksürük duyduğunda ağzını kapattı. Kapıda durup yerdeki dört fıçıya itiraz eden bir bakışla bakan tüccar, Maximilian Calypse'e kuru bir bakış attı.

“Bence bu mal sayımı bitti.”

"Ah... b-bu doğru. İstediğim tüm mallar... do-doğru geldi.”

Afallamış ve kaskatı kesilmiş Bayan Calypse, bir anda makbuzu imzalamak için koştu. Sanki biriyle uğraşmak utanç vericiymiş gibi yanakları kıpkırmızıydı.

"Y-yanlış anlama için özür dilerim. Ro-Rodrigo… Malı getirenlere… l-lütfen onlara bol miktarda para verin.”

“Anlaşıldı hanımefendi.”

Parşömeni tüccara verdi ve tiksinti ile savaşıyormuş gibi bir ifadeyle kollarına koydu.

“Bir şey değildi. Yeni bir satın alma için lütfen benimle iletişime geçin.”

"Tabi ki. Seninle tekrar iletişime geçeceğim... ye-yeni bir iş için.”

Tüccar çantayı alıp gittiğinde, Bayan Calypse çabucak hizmetçilerden gitmelerini istedi, sonra utancını gizlemek için kapıyı arkalarından kapattı. Küskün gözleri Hebaron'a döndü. Sebep olduğu kargaşayı umursamadan yavaş yavaş şarap içiyordu. Bayan Calypse ona soğuk bir şekilde bakarak sesini yükseltti.

"Seninle ne yapmalıyım...? Sipariş onayı tamamlamamış malları özgürce almışsın! Bu, önemli konukların bizi ziyaret etmesi ihtimaline karşı sipariş ettiğim özel bir şaraptı... ve sen kendi başına içmişsin...!”

"Hanımefendinin bu kadar incitici şeyler söyleyebileceğini bilmiyordum." Hebaron şarap kadehini indirdi ve ona sertçe baktı.

"Bu, böylesine iyi bir şarapla muamele görecek kadar değerli olmadığım anlamına mı geliyor?"

"B-ben bunu kastetmiyorum... bu likörü... dışarıdan misafirler geldiğinde çıkarmak istedim... yü-yüksek kaliteli bir şarap ve sipariş vermeye karar verdim. Bir varilin fiyatı 6 dinar...”

Büyük fiyata şaşırmış gibi gözlerini büyüten Hebaron, kısa süre sonra tekrar sert bir ifade takındı.

“Kesinlikle ağzımdaki içki israfı. 6 dinar olan bir fıçıdan şarap içmeye nasıl cüret edebilirim!”

"Şey, yani... bu-bu demek oluyor ki..."

“Yazık bana! Leydimin beni tedavi etmekten mutlu olacağını yanlış anlamam benim hatam! Ne küstahça bir fikir! Benim gibi bir adama ucuz bir bira yeter!” Acı acı ağladı.

Gabel'in yüzü, bariz performansının kalitesi karşısında hayrete düştü. Ancak Maximilian Calypse, bu komik hareketi karşısında ne yapacağını bilmiyordu.

“Ben-ben gerçekten öyle bir şey demek istemedim. Daha önce… k-kraliyet ailesinden misafirler geldiğinde…şarabı p-pek sevmediklerini anladım… b-bu yüzden bu cevizli likörü sipariş ettim…”

"Benim gibi bir adam kraliyet ailesi için olan alkolü içmeye nasıl cüret eder! Yazık bana! Leydimin yüzüne bakamıyorum! Bu suçun bedeli nasıl ödenir...!”

"B-ben anladım!"

Sözlerini hızla kesti.

"Sorun değil... lütfen... d-dur Si-Sir Nirta. K-keyfini çıkar... B-bu beni mutlu ediyor. L-lütfen… kendini tatmin hissedene kadar, istediğin kadar iç.”

“Bu kadar hoşgörülü bir şey söylediği için… Bayan Calypse gerçekten kibar bir insan.”

Hebaron ona heyecanla baktı ve doğal olarak bir kadeh şarap çıkardı.

"Yapmayın Leydim, oturun. Yine de tek başıma içmek istemiyorum. Gabel, uzak durma, gel otur.”

“Jacques Breeman şu anda Sir Nirta adına eğitime nezaret ediyor. Neden eğitim kampına gitmiyorsun?”

"Komutada da deneyim kazanma zamanı geldi. Kendi başına iyi olacaktır.”

Yeni fıçının tıpasını pişmanlık duymadan açtı. Maximilian Calypse'in onu izlerken gözleri kasvetliydi. Hebaron onu görmemiş gibi yaptı ve sakince devam etmesini istedi.

"Hadi şimdi oturun. Hayatımda ilk defa bu kadar lezzetli bir şarap içiyorum. Hanımefendi de denemeli.”

"B-ben... Ben-ben iyiyim. Daha yapacak çok işim var...”

"Leydim çok fazla çalışıyor. Bazen sakinleşmek ve rahatlamak gerekir.”

Yanındaki sandalyeyi çekerken ona oturmasını ister gibi baktı. Yüzü kızardı, bakışları sandalye ile kapı arasında gezindi, sonra bir adım geri gitti. Endişeli ifadesini görünce, geçen sonbaharda yemekte sarhoş olduğu olayı hatırladığını hissetti. Lider bu yüzden onları çok zorlamıştı.

Gabel o gün olanları düşününce ürperdi. Hebaron Nirta, komutan onu bu kadar sert dövmüş olmasına rağmen bu kişiye bir içki vermeyi düşündüğü için deli olmalı.

Gabel hızla masaya oturdu ve onu durdurdu.

“Hanımefendiyi rahatsız etme, seninle takılacağım.”

"Onu rahatsız etmiyorum! Hanımefendinin de bu güzel şarabı denemesini istiyorum.”

Gabel, bu adamın zaten sarhoş olup olmadığından emin olmak için gözlerini kıstı. Bir fıçıyı kendi başına bitirmiş olmasına rağmen, onu sarhoş etmeye yetmezdi. Gabel başını salladı.

“Az miktarda iç. Komutan öğrenirse kemiklerinden hiçbirini kurtaramayacaksın!”

“Lider çok esnek değil. Biraz sarhoş olduğum için neden bu kadar kızdığını anlayamıyorum. Benim gibi olsaydın şimdiye boğulurdun.”

Homurdandı ve bardağa şarap doldurdu. Yayılan hafif kokudan Gabel ağzında salyayı hissetti. Kesinlikle, gerçekten iyi bir içecek gibi görünüyordu.

Sanki burnunu çekiyormuş gibi burnunu şişirdi ve Hebaron bardağı ona uzatırken isteksizce kabul etti. O anda, şaşırtıcı derecede soğuk bir ses duydu.

"Ri-Riftan... o sadece...sorumluluk sahibi.”

Gabel onun bu kadar soğuk bir tonda konuşabilmesine şaşırmıştı. Kocasını savunmaya çalışıyormuş gibi inatla konuşuyordu.

“O sizin gibi parti yapmaktan hoşlanmıyor... o sarhoş olmaktan nefret ediyor.”

Hebaron güldü.

"Komutan sarhoş olmaktan nefret etmiyor, sadece istemiyor." Bu kişi bütün gece içebilir. Bir keresinde Prenses Agnes'e eşlik etmek için beş fıçı bira içmişti ve yüzü değişmemişti.”

Gabel bardağı dudaklarına götürerek gözlerini devirdi. Maximilian Calypse'in yüzü gözle görülür şekilde sertleşti. Sakinmiş gibi görünen bir sesle sordu.

“P-Prenses Agnes ile... onları birlikte sık sık içerken gördünüz mü?"

“Tabii ki. Beraber uzun bir sefere çıkmış bir meslektaş değiller mi? Prenses canlı yerlerde takılmayı sever, bu yüzden içkiyi asla bırakmaz. O narin vücuda ne kadar alkol girdiği şaşırtıcı. Liderle en uzun süre içen prenses Majesteleri'ydi.”

 Hebaron mutlu bir şekilde sohbet etti. Gabel, Maximilian Calypse'i motive etmek için yaptığını fark etti ve bacağını masanın altından tekmeledi.

Ağzını kapattı, fıçıya baktı ve masaya doğru yürüdü. Sonra koltuğa oturdu ve inatla çenesini kaldırdı.

“Ben-ben de içebilirim.”

"Ah, ciddi misin?" Hebaron kışkırtıcı bir şekilde sordu.

Gabel onu yine tekmeledi. Ancak Hebaron tek gözünü kırpmadı, taş gibi düşen acı, sarhoşluktan donuktu. Tereddüt etti ve ona bir kadeh şarap teklif etti.

“Denemek ister misin?”

"Sir Nirta, gelecekte kafa karışıklığı yaratmaktan korkabilirsiniz...”

"Şimdi o ağzınla bir şeyler söylemeyi bırak ve iç. Dayanılmaz olma.”

Sanki her şey çok güzelmiş gibi güldü ve alkolü başka bir bardağa boşalttı. Gabel o zaman Hebaron'un düşündüğünden daha sarhoş olduğunu fark etti.

Gabel oturduğu yerden fırladı, acı dolu bir sesle ona sertçe vurdu ve onu dışarı çekmek için kol ve bacaklarını tutmaya çalıştı. Ama planını uygulayamadan hemen şarabı içti. Gabel ona şaşkınca baktı.

Bayan Calypse nefes almadan büyük bardağı hemen boşalttı ve bardağını Hebaron'a doğru zorla itti.

"L-lütfen bana bir içki daha ver."

“Hanımefendi ne zaman isterse."

Hebaron güldü ve ona fıçıdan şarap doldurdu. Dolu ikinci bardağı içti. Artık işler onun baş edemediği bir yöne gidiyordu.

Gabel, Hebaron'la içerken ona korkuyla baktı. Komutanın cani yüzü aklında titreşti.

Bu yerden bir an önce kurtulma ve kendini beladan kurtarma düşüncesi kafasına çarptı ama bu ikisini yalnız bırakmanın akıllıca olup olmayacağından emin değildi. Sinirli bir sesle konuştu.

"Hanımefendi, çok içmişsiniz. Fazla gitmeyin...”

"Hayır ç-çok fazla değil! Hâlâ çok iyiyim. B-bu, önemli değil.” Ona parlak bir yüzle baktı.

Gabel şaşırdı ve oldukları yere geri döndü. Görünüşünün aksine, düşündüğünden daha kararlıydı, kesinlikle kaybetmek istemiyordu. Bardağı ağzına götürüp hemen içti.

“Vay, gerçekten nasıl içileceğini biliyor. Çok takdire şayan.”

Hebaron'un iltifatı ona memnun bir ifade verdi.

<<Bana, o kadar sarhoşmuş ki, bu sözleri duyunca mutlu olmanın ne kadar garip olduğunu fark edemeyecekmiş gibi geldi, neden olmasın? Yüzü saçının rengi kadar kırmızıydı>>.

Komutan bunu gördüğünde, o ve Hebaron Nirta ölecekti.

Gabel, komutanın bu minyon kadına karşı kör koruyucu içgüdüsünü hatırlayarak kurumuş dudaklarını yaladı. Diğer kişinin hızından habersiz olan Hebaron, çığ gibi saçma sapan bir şey söyledi.

"Hanımefendinin alkole bu kadar toleranslı olacağını bilmiyordum. Onu ilk gördüğümde, onun sessiz ve sıkıcı bir kız olduğunu düşünmüştüm.”

Bu duyarsız sözlere gücenmiş görünen Bayan Calypse, hızla ona cevap verdi.

“Sizin hakkında edindiğim ilk izlenim… o da iyi değildi. Çok sert, süper iri... ve evet kö-kötü bir yüzünüz var...”

Hebaron, ölümcül şekilde yaralanmış bir adam gibi göğsünü tutarak yüksek sesle inledi. Performansından memnun olup olmadığını görmek için genişçe gülümsedi. Hebaron ona bakarken kıkırdayarak sordu.

“Lider hakkındaki ilk izleniminiz neydi?”

Kimden bahsettiğini bilmiyormuş gibi başını kaldırdı. Hebaron hızla ekledi.

"Lord Calypse'den bahsediyorum. Neredeyse benim kadar büyük ve yüzü korkutucu.”

Bayan Calypse bir şey düşünüyormuş gibi kaşlarını çatarak nazikçe başını salladı.

 “Ri-Riftan da aynı şekilde korkutucuydu.”

“Komutan çok daha yakışıklı, Sir Nirta ile kıyaslanamaz. Sir Nirta kadar kötü bir ilk izlenim olmamıştır.”

Gabel aceleyle araya girdi. Bu gülünç durumun evlilik anlaşmazlığına yol açmasını önlemek istedi. Ancak Max şarap kadehini sıkıca tutarak başını salladı.

"D-doğruyu söylemek gerekirse... Ri-Riftan... S-sir Nirta'dan çok daha k-korkutucuydu... İfadesiz... keskin bakışlar... ve kaba bir konuşma şekli..."

“Lider korkutucu.”

Hebaron kafasına çiviyi vurdu.

“Aslında Uslin Rikaido gibi zayıf erkekler kadınlar arasında liderden daha popüler.”

"Ö-öyle değil."

Riftan'ı diğerleriyle karşılaştırmaya cesaret etmemesini söylermiş gibi ona bakıyordu.

“ Ri-Rifian... fazla havalı!”

"Ama hanımefendi ilk başta bundan hoşlanmadı."

"Şey, bu... ç-çünkü Riftan benden nefret ediyor gibiydi...”

Sanki söyleyecek söz bulamıyormuş gibi, bardağında kalan içkisini içti. Sonra ağzının kenarı hafif bir gülümsemeyle yukarı kıvrıldı ve o kadar çok kekeledi ki anlaşılması zordu.

“Ben-ben şaşırdım, ben-ben... o-o-o-o-onu ilk gördüğüm a-andan beri... ya-yakışıklı gö-görünüyordu. C-croix kalesindeki hizmetçiler bile... bü-bütün gün Ri-Riftan hakkında konuştular. B-ben bile, bir kere o-ona uzaktan ba-baktım...”

Birden itiraf etti ve hatta boynunun arkası kırmızıya döndü. Bunu izleyenler için bile çok utanç vericiydi. Bayan Calypse, utancını gizlemek istercesine bardağı dudaklarına kaldırdı, boş olduğunu fark etti ve kolunu tekrar indirdi. Hebaron bardağını aldı ve alkolle doldurdu.

“Ah… teşekkürler.”

Şarabı tekrar içti. Hebaron ona bakarak düşünceli bir sesle sordu.

"Hanımefendi komutanı beğendi mi?"

Maximilian Calypse sarhoşmuş gibi gözlerini kırpıştırdı. Yavaşça başını salladı.

“Hayır, emin de-değilim. Harika olduğunu düşünmüştüm, ama... beklendiği gibi, yaklaşınca, korkutucuydu... Ben-ben çok gergindim... o kişiyle... benden onunla evlenmemi istediklerinde...sa-sadece kaçmak istedim. Ç-çünkü şiddet içeren birine benziyordu…”

“Düşmanlarına karşı acımasız olduğu doğrudur. Ama asla zayıflara karşı zalim değildir.”

Gabel hemen cevap verdi. Şarap kadehini uzatırken sertçe başını salladı. İpeğinde kırmızı bir leke vardı ama ondan değilmiş gibi görünüyordu.

"B-ben de bu-bunu biliyorum... ş-şimdi biliyorum... b-ben ya-yanlış anladım. Ri-Riftan... ki-kibar... se-sevecen... ve tabii ki hala k-korkutucu ama beni önemsiyor... ve ba-bazen bu ho-hoşuma gidiyor...”

 

Sabırsızlıkla içini çekti, ardından şaraptan birkaç yudum daha aldı. Daha sonra gerginliği gitmiş gibi, ağzı yumuşadı.

“B-ben... şimdi korkunç olduğunu düşünmüyorum. Ş-şaşırtıcı bir şekilde... ç-çok şirin...”

Gabel içtiği likörü tükürdü. Yüzünde şarapla vaftiz edilen Hebaron kaba sözler söyledi ama onları duymadı. Kulaklarını sorguladı ve sordu.

“Komutan... Sevimli mi?”

6 kivotun üzerinde (yaklaşık 180 cm) bir adamı böyle tarif ettiğine inanamadı. Gabel çığlık atarken ağzını boş boş açtı.

"U-uyuduğu zaman n-ne kadar tatlı göründüğünü bilemezsin. Ayrıca saçları hafifçe dağıldığında sevimli görünüyor... u-uyurken gözleri yumuşar... b-böylece ç-çok korkunç görünmüyor... o her zamankinden d-daha genç görünüyor…”

Tutkuyla konuşan Bayan Calypse çekinerek saçlarına dokundu.

"A-ayrıca... Ben k-kısa süre önce... o-onun ne kadar güzel göründüğünü... d-düz bir profilde dik dururken fark ettim."

Gabel anlamadan ağzını açtı.

“Dürüst olmak gerekirse, çok fazla içki içtiğin için delirdiğinden endişelendim.”

Hebaron'un bile aptal bir yüzü vardı.

"Düz profilde durduğunda güzel mi?"

"Sol tarafı aynı değil!”

O hararetle bağırdı.

“Ssolda veya o-ortada olabilir, ama...s-sağ tarafta olduğunda..."

Söylemesi gerekeni unuttu ve dudakları titredi. Birden, ‘liderin profilinin hikayesini neden dinlediğimi merak ediyorum’ diye düşündü Gabel.

Maximilian Calypse bununla da kalmadı.

“Ve hevesliyken ba-başını böyle kaldırdığında ç-çok çekici gö-görünüyor… E-elleri çok büyük ve sı-sıcak. Ve sesi o kadar i-içten ve güçlü ki... be-benimle yumuşak bir şe-şekilde konuştuğunda... o kadar iyi hissettiriyor ki...”

Gabel kapıya ekşi bir bakışla baktı, kulakları kıpkırmızıydı. ‘Neden böyle garip bir itirafı dinleyeyim ki?’ Vücudunu salladı. Ama işkenceyi durdurmak istemiyor gibiydi.

“Ayrıca onun gülen yüzü.. gerçekten harika görünüyor. Gerçeği söylemek gerekirse... kaşlarını çattığında da harika görünüyor... Bu beni biraz korkutsa da... bu yüzden Riftan gülümsediğinde çok daha iyi görünüyor...”

-…….

-Ayrıca... göğsü... o-o kadar geniş ki, ona sarılınca... Ç-çok iyi hissediyorum...”

Şimdiye kadar konuşan Maximilian Calypse aniden sustu. Utançtan ne yapacağına dair hiçbir fikri olmayan Gabel, yüzü aniden sarardığında şaşkınlıkla oturduğu yerden kalktı. Başı dönüyormuş gibi vücudu sarsıldı ve aniden masaya doğru sallandı.

"H-hanımefendi!"

Ona baktı ve omzundan tuttu. ‘Aşırı alkol tüketiminden dolayı vücudunda bir sorun olup olmadığını merak ettiği için kalbi hızlandı. O lanet adam yüzünden suçluluk onu yedi.’

Gabel, kendisi kadar hızlı koşan Hebaron'a baktı ve aceleyle onu tuttu. Sonra aniden küçük bir horlama duyduğunda çıldırdı. Teni solgundu ama nefesi düzenliydi ve nabzı normaldi.

"...Sanırım alkolden uyuyakaldı."

Gabel onu tuttu ve acınacak bir şekilde içini çekti.

“Komutan bunu şimdi görürse, onurlu bir ölümle karşı karşıya kalamazsın.”

Hebaron, tereddütle hiçbir şey söylemeden güldü.

"Öyleyse, lider dönmeden önce kanıtları yok etmek için acele etmem gerekecek. Acele edin ve hanımefendiyi götürün...”

“Karımla aceleyle ne yapacaksın..??”

 Anında, odadaki sıcaklık sıfırın altına düşmüş gibi görünüyordu. Tüm vücutları kaskatı bir şekilde durdular ve zar zor geriye baktılar.

Cehennemden gelen bir aslan gibi kasvetli bir yüzle Riftan kapıda duruyordu.

Gabel kuru tükürüğünü yuttu. Yerde yuvarlanan fıçıya ve karmakarışık hale gelen masaya bakarken, kara gözleri kollarında tutulan karısına sabitlendi. Aniden ürkütücü bir ses duyuldu.

"Ne olduğunu açıklayabilir misin?"

"Birlikte güzel bir şarap içtik..."

Hebaron bir şekilde durumdan kurtulmaya çalışıyormuş gibi güldü. Komutanın gözleri karardı. Ürkütücü bir şekilde yavaş yürüyordu ve kollarında Maximilian Calypse'i taşıyordu. Bu düşmanca tavırla karşı karşıya kalan Gabel, derin düşüncelere daldı ve bahaneler üretti.

"Eh, ben sadece karınız uyuyakaldığı için odaya götürmeye çalışıyordum!"

"Neden karım sizinle birlikte içti?”

Gabel, Hebaron'u ispiyonlamak istemediği için bir an tereddüt etmedi ve parmak ucuyla onu işaret etti. Riftan iki koluyla ona sıkıca sarıldı ve Hebaron'u öldürecekmiş gibi baktı.

"Yaşamaktan bıktın mı Nirta?"

“Bu kadar hassas olmayın, bir içkiyle dostluğumuzu pekiştiriyorduk...”

Hafifçe yuhalayan Hebaron, Rifan'ın yüzünün giderek daha da bozulduğunu gördü ve ağzını kapattı.

‘En azından ne zaman susacağını biliyorsun.’ Gabel alaycıydı. Riftan, onlara neredeyse öldürücü bir sessizlikle bakarak,

“İkinizi de antrenman odasında bekliyorum. Dostluğumuzu güçlendirelim.” dedi dişlerini sıkarak.

“Komutanım.. ben…”

Gabel itiraz etmeye çalıştı ama Riftan dinlemeden döndü. Öfkesi tepesindeydi. Karısının akan su gibi huzur içinde uyuduğunu görmek rahatlatıcıydı. Onu rahatsız etmemek için yavaş yürümesi gerekiyordu.

Gabel "Gerçekten hayatımın sonu." diye düşündü.

Giderken sırtına bakan Gabel, hemen kırgın bir bakışla Hebaron'a baktı. Hebaron neler olduğunu bilmiyordu ve durumdan habersizdi.

" Doğru dürüst kılıç dövüşü yapmadığımız için böyle. Bu sadece beklenmedik bir sonuç.”

Onu kınından çıkardığı kılıcıyla gören Gabel, bu adamla bir daha asla uğraşmayacağına karar verdi. Hebaron, sanki diğerlerini kızdırmak istercesine bağırdı.

“Şimdi, güzel, düz bir profile sahip büyüleyici Sir Calypse ile kavgaya gidelim!”



Ç.N: Güzel bir başlangıç oldu diye düşünüyorum umarım sizler de beğenmişsinizdir 1-2 hafta bıyunca günde 1 bölüm paylaşmayı planlıyorum. Zamanla iş yoğunluğum azalırsa günde 3-5 bölüme de çıkarız. Bir an önce güncele gelmek için sabırsızlanıyorum ben de :)


SONRAKİ BÖLÜM

 

Yorumlar

  1. Aşırı güzel bi bölümdüü umarım riftan duymuştur maxi nin onun hakkında söylediklerini 😅❤ ben tam anlayaamdım bu hangi zamanlar ? Maxi ile keşif seferine çıkmadan önceki zaman mi

    YanıtlaSil
  2. Ayyyy utançtan bayıldım tekrar ayıldım😂

    YanıtlaSil
  3. Robiiiin:
    Inanilmazsiniz ya. Hala 2. Kitabı gördüğüme inanamiyorum. Çok ama çok teşekkür ederim. Sağ olun var olun. 😍🍀
    Bir de bu blogu yaysam sorun olur mu sizin için. 2. Kitabı merak eden çok çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşe dosta herkese yayabilirsin çokta sevinirim :)))

      Sil
  4. Offf gerçekten ne diyeceğimi bilemiyorum ya bu seriyi o kadar seviyorum ki 1. Kitabı okuduktan sonra devamını asla okuyamadım nerden nasıl okuyacağımı da bilemedim ve bu beni cidden çok üzüyordu ve bugün rastgele umutsuz bi şekilde yine arattım ama karşıma siteniz çıktı 2. Kitabı çevirmeye ne zaman başladınız bilmiyorum ama benim için mucize gibi bi şey gerçekten ne kadar teşekkür etsem az. Bir süredir zor zamanlar geçiriyordum hatta uzun süredir ama bugün cidden büyük bi aradan sonra kendimi biraz daha iyi hissediyorum bu yorumu okuyup abarttığımı düşünenler olur belki ama ben cidden minnettarım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder