This Marriage Is Bound To Sink Anyway 23. Bölüm (Türkçe Novel)


'Bu yüzden babamın dediği gibi onları gençken ve aklını kaçırmışken yakalamalıyız...'

Eğer o olmazsa seçenekleri sonsuz derecede azalırdı. Planladığı mükemmel hayatta böyle bir boşluk yoktu. En iyiler her zaman en iyilerle birlikte olmalıydı.

Oscar, imparatorun kötü öğretilerini hatırlayarak tekrar konuştu.

"Ines, bu kelimeleri senden duymayı gerçekten istemezdim ama..."

Oscar alçakgönüllüymüş gibi konuştu, sonra tekrar Luciano'ya baktı ve biraz sıkıntıyla başını salladı.

Bu sırada Ines, Veliaht Prens'in kendi yaşındaki erkeklere karşı pek nazik olmadığını fark etti. Özellikle de ondan daha iyi görünüyorlarsa.

Bu noktadan sonra, hoşgörüsüzlük filizleri büyüyordu. Ines olayı anlamlı bir şekilde izlerken, Oscar'dan biraz daha yakışıklı olan Luciano, doğrudan oturma odasına açılan kitap raflarına doğru yürüdü.

"Perez. Gerçekten çok güzel."

On yaşındaki bir çocuk olsa da veliaht prensti, bu yüzden konuyu oldukça doğal bir şekilde değiştirdi.

"Bütün gece uyumaktan yorulduğum için Luciano beni dolaşmaya çıkardı."

"Anlıyorum."

Oscar, resmini değerli elleriyle yerden almalı mı, yoksa hemen bir görevliyi alması için çağırmalı mı kararsızlığıyla, onun yere atıldığını fark etmemiş gibi yaparak kanepeye oturdu ve alçak kol dayanağına yaslanarak konuşmaya devam etti.

“Perez o kadar güzel ki, Mendoza'nın sıkıcı olmasına şaşmamak gerek. Bu yüzden mi bütün bahar boyunca Mendoza'yı ziyaret etmedin?"

O uzamış olan bacaklarını göstermek istercesine bacak bacak üstüne atarken, "Öyle değil. Ve ne kadar güzel olursa olsun, İmparator Majestelerinin ikamet ettiği Mendoza ile kıyaslanamaz bile.” dedi.

“Ve işte buradayım. Ines.”

“...”

"Bütün bahar mektubunu bekledim. Bir şeylerin ters gittiğinden endişelendim... İsteğimde çok mu aceleci davrandım? Bunaldığın için mi? Bu yüzden mi benden kaçıyorsun?"

"Hayır Majesteleri. Öyle değil. Majestelerini görme onurunu reddetmeye nasıl cüret edebilirim?”

"Bunalmış hissediyorsan, söyle bana. Bekleyebildiğim kadar bekleyebilirim..."

"Elbette bu ağır bir yük."

Oscar yavaşça bacaklarını değiştirirken, beklenmedik bir şekilde kararlı çıkan cevabı karşısında durakladı.

Sonra sanki 'Bunu nasıl gözden kaçırmışım?' der gibi tuhaf gözlerle baktı ve sanki şeytan tarafından ele geçirilmiş gibi mırıldandı.

“...Seni son gördüğümden beri değişmiş gibisin. Hem de çok."

"Bu doğru olamaz."

“Yüzün sararmış, gözlerin derin bir hüzünle dolmuş... Tüm bunların nedeni endişeler olsaydı mantıklı olurdu ama bundan daha fazlası...”

“...”

Demek onun da gözlemleri vardı. Ines küçümseyerek gözlerini devirdi.

"Çok olgun konuşuyorsun. Konuşma şeklin aniden aşırı ağırbaşlı olmaya başladı."

"O halde majesteleri, benim eskiden havai ve onursuz bir kadın olduğumu mu söylüyorsunuz?"

"Tabii ki değil. Sen her zaman mükemmeldin Ines. Ama sanki aniden... daha da fazlası oldu.”

"Hayır, aslında hiçbir zaman dediğiniz gibi mükemmel olmadım."

Ines'in birdenbire başkaldırmasına şaşıran Oscar, yeniden duraksadı. Ines sevimli elini uzattı ve onun kolunu tuttu.

"Tablonun kendiliğinden düştüğünü söylemiş miydim?"

“...Belki?"

"O kadar üzüldüm ki hemen söyleyemedim. Majesteleri'nin portresi o kadar güzel ve harikaydı ki, büyülenmiş gibi ona yakından bakıyordum. Ama birdenbire, yer bile sarsılmamışken, resim sanki bana çarpacakmış gibi öne düşmesin mi?”

"O! “Yaralandın mı?”

“Tanrıya şükür yaralanmadım ancak bundan kaçınmaya çalışırken tabloya bastım ve majestelerinin asil yüzünde ayak izi kaldı."

“...Ayak izleri mi...?”

Geç de olsa yüzünün bir ayakkabı tarafından ezildiğini fark eden Oscar, sanki buna inanamıyormuş gibi yavaşça başını yana eğdi. Ines'in saçma sapan bahanesi, 'yüzünde ayak izleri olduğu' gerçeğiyle dikkati dağılan Oscar'a bile ulaşmadı.

Sanki yüzüne gerçekten basılmış gibi şok olmuş görünüyordu. Ines, resme pişmanlıkla bakarak konuştu.

“Majesteleri o kadar muhteşem bir şekilde büyüyecek ki, onun yanında durmaya cesaret edebileceğime bile inanamadım. Bu kadar harika bir insanın yanında durmaya nasıl cesaret edilir ki... Tablonun üzerime düşmesinin sebebi konuyu bile bilmeden açgözlü olmamdı. Çünkü Majestelerine karşı gelmeye cesaret ettim...”

“...Yüzüm...”

“Bu yüzden neredeyse cezalandırılıyordum. Tablonun düşmesi Tanrı'nın isteğiydi. Bütün bahar boyunca bunu düşündüm ama sonunda Tanrı kanepenin üzerine çok dikkatle koyduğum tabloyu üzerime böyle düşürdü..."

“...Bekle, ne?"

“Size Tanrı'nın nişanımıza da karşı olduğunu söylüyorum, Majesteleri."

"Bu ne saçmalık."

"Alametleri bilmiyor musunuz?"

Oscar bir an durakladı. Kendi cehaletine karşı o kadar savunmasız bir adamdı ki bazen biri ona bilmediği bir şey sorduğunda beyni bir anlığına uyuşuyordu.

Ağzı açık kaldı ve Ines'e baktı.

"Bu bir işaret Majesteleri. Nişanlanırsak işlerin bozulacağının bir işareti."

Her ne kadar bu işaret onun öfkesini dışa vurmasından kaynaklanıyor olsa da, bu çöküş şaşmaz bir gerçekti.

“Tablo hiçbir sebep yokken aniden üzerime düştü ve yanlışlıkla Majesteleri'nin yüzüne bastım. Tüm işaretlere rağmen, eğer Majesteleri'nin yanında olmaya layık olsaydım, onun yüzünü çiğneyerek hayatta kalmaktansa, portresine çarparak ölmeyi seçerdim. Ben, şu anda kendimi o kadar günahkar hissediyorum ki...”

Sözleri anlamsız kelimelerle doluydu ama bunlar ağzından o kadar akıcı bir şekilde dökülmüştü ki, hepsinin anlamlı olduğu yanılsaması Oscar'ın kafasına çarptı.

Oscar şaşkınlıkla konuştu.

"Ölmektense... Yüzüme bas gitsin...”

"Olamaz. Majesteleri bana çok fazla."

"Hayır, Ines."

"İşte bu yüzden sizinle olamam Majesteleri. Benim için sadece Enrique Osorno, Dante Ihar, Carsel Escalante, Leonardo Helvez...”

“...”

"gibi birinin olması yeterli."

Grandes de Ortega'lar arasındaki en ünlü beş dük ailesinden, Balestena dışındaki tüm ailelerin oğulları, düşük seviyeli isimler gibi geçiyordu.

Ines, sanki bu tür değersiz şeyler onun seviyesindeymiş gibi, elini Oscar'ın kolundan kaydırdı.

"O yüzden lütfen nişanı unutun."

“...Carsel, Carsel Escalante mi dedin?”

Dört kişiden bahsetmişti ama sanki sadece bir tanesi kulaklarına ulaşmış gibiydi. Oscar, yüzünde çarpık bir ifadeyle sordu.

Ondan daha yakışıklı olan tüm erkeklerden nefret ediyordu.

O zaman reddetmek için hiçbir neden yoktu. Hatırladığı kadarıyla Carsel Escalante'den daha mükemmel bir adam yoktu. En azından yüz güzelliği bakımından öyleydi.

Ines, Carsel Escalante'yi hatırlamak için kısaca duraksadı. Yetişkin görünümünden başka net olarak aklına gelen hiçbir şey yoktu.

Çocukken bu zamanlar nasıldı peki?

Oscar, yakışıklı kuzeni büyüdükçe, Inés'in onunla birkaç kelime alışverişinde bulunması halinde Tanrı'nın nişanlısını ne kadar kötü yarattığını anlayacağından daha fazla çekinmeye başladı. Bu düşünceden hiç hoşlanmadı. Bir an bile onun yanında durmak istemedi...

Oscar güzellik standartlarının göreceli olduğunu biliyordu. Etrafında kimin olduğuna bağlı olarak ya çok yakışıklı ya da vasat bir görünüme sahip oluyordu. Ve Carsel Escalante etrafındaki herkesi çamur yığını gibi gösteriyordu.

Ve genellikle Oscar'ın hoşlanmadığı şeyleri yapmamasından dolayı, aralarında özel bir temasın olmaması doğaldı.

Yakın akrabalık ilişkilerine rağmen, hatırladığı tek şey onun uzaktan üniformalı görüntüsüydü. Deniz subaylarının üniformaları...

Ines aniden hoş olmayan bir anıyı hatırladı ve keskin bir nefes aldı.

Carsel Escalante'nin kalan son anısı, hiçbir uyarıda bulunmadan aklına geldi. Gözlerini kapatsa, her an soğuk deniz meltemine atılacakmış gibi Calstera'daki son gününe geri götürülürdü. O gece Emiliano'nun elini sımsıkı tutmuş koşuyordu ve Emiliano'nun kollarında ağlayan çocuğun sesi kulaklarına kabus gibi çarptı.

O günün anısı iyice canlanmadan ve Emiliano tekrar hayata dönmeden önce inatla söndürdü onu.

Emiliano o gün hayata kalsa bile bir gün daha yaşayamayacak ve yeniden ölecekti.

Şimdi iyiydi. Artık hayatta olduğuna göre, bu şeyler hiç gerçekleşmemişti bile.

Yine de Oscar daha çok utanmıştı ve sinirli bir şekilde başını salladı.

"Evet, Carsel Escalante."

“...”

"Bunun benim için uygun olacağını düşünüyorum."

Bunun uygun bir eşleşme olacağından emindi. Sonuçta bu noktada o çocuk sadece planın bir parçasıydı.

Yorumlar

  1. Yeni bölümün gelmesi harika bir yeni yıl hediyesi oldu. Çeviri için çok sağolun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder