This Marriage Is Bound To Sink Anyway 24. Bölüm (Türkçe Novel)


O yazın sonunda yeniden gördüğü Carsel Escalante tam anlamıyla bir heykeldi. Zayıf anılarından daha fazlasıydı. Ines hayranlığını gizlemedi.

Bu, insanın nesnel olarak güzel bir manzaraya ya da mükemmel şekilli bir nesneye bakarken duyduğu hayranlığa benziyordu. Herkesin zevkleri ne kadar farklı olursa olsun, Carsel Escalante'nin iyi şekillendirilmiş bir yaratık olduğunu kimse inkâr edemezdi. Kıskanç ve dar görüşlü olan kuzeni bile.

"...Emin misin? Emin misin?"

"Evet."

"Ines, o boş gözleri, o ruhsuz gözleri görmüyor musun?"

"Bunun yerine, güzel mavi bir ışıkla dolu olduklarını görüyorum. Hiç bu kadar yakışıklı mavi gözler görmemiştim."

Kasıtlı olarak sanki büyülenmiş gibi abartılı övgüler mırıldandı ve elma suyunu bir içki gibi tutup yudumladı.

Oscar'ın kısık gözleri kızla uzaktaki Carsel arasında gidip geldi, sonra başını Ines'in omzuna doğru eğdi ve sanki ona büyük bir sır veriyormuş gibi fısıldadı.

"Biliyor musun, gençken bu kadar iyi görünen erkekler büyüdüklerinde aşırı çirkinleşirler."

“...”

Ines cevap vermeden gülünce Oscar burnunu kırıştırıp tekrar ekledi.

"Söylediklerimin yalan olduğunu mu düşünüyorsun? Elbette Escalante şu an inanılmaz derecede güzel.”

Kuzeniyle pek samimi değilmiş gibi davranıp ona soyadıyla hitap etti ve “güzel” kelimesinin üzerine bilinçli olarak vurgu yaptı. Yakışıklı sözcüğünden daha az güçlü, çok daha önemsiz bir sözcük bulmuştu.

"Eğer kız olarak doğmuş olsaydım, şu anda peşimde koşan kızlar kadar çok erkek peşimde koşardı."

Carsel Escalante bir kadın olsaydı, Oscar'ın elinden çektiği tüm sıkıntılar belki de onun olacaktı. Inés'le boy ölçüşebilecek en iyi soya ve en iyi yüze sahipti.

Oscar'a göre en iyiler her zaman en iyilerle birlikte olmalıydı. Eğer ikisi de farklı cinsiyetten olsaydı, en azından biri tam da Oscar'ın istediği gibi en iyisi olurdu.

Bir an içini çekti. Eğer durum böyle olsaydı, normal çocuk doğurabilir, arasının kötü olduğu kocasıyla hayatının geri kalanını nasıl yaşayacağına dair önemsiz endişelerle yaşayabilirdi.

Bir dükün metresi olabilir ve diğer Ortega soylu kadınları gibi, dıştan nüfuzlu ve içten içe biraz çürümüş bir hayat sürebilirdi, ama kendi mutluluğunu bulmuş olurdu.

Ines, kusursuz inatçı kişiliği nedeniyle yakışıklı bir metrese sahip olamazdı, ama bunun yerine malikanede özgür bir hayat yaşardı. Av sahalarında dolaşır, malikânede devriye gezmek için atını uzaklara sürer ve rahatlamak için yerel kaplıcalara giderdi...

Daha sonra, eğer şanslıysa kocası genç yaşta ölür, görevi devralacak bir oğlu olurdu ve böylece resmi olarak tüm görevlerinden azledilirdi. Onu bekleyen tek şey, hiçbir şeye bağlı olmadığı özgür bir hayat olurdu.

Ballistena'ya çeyiz olarak getirdiği araziden kendi kirasını çıkarır ve ölünceye kadar büyük bir toprak sahibinin hayatını yaşardı. Antik çağlardan beri, hayatta şanslı olan tüm yaşlı kadınlar böyle yaşardı.

Kocası da diğer Ortega soyluları gibi piçin teki olacak, ara sıra onu aldatacak ve arkasından başka kadınlarla düşüp kalkacaktı ama ne fark ederdi ki?

Zaten ancak bu nedenle erken ölürdü diye düşündü biraz kesin bir ifadeyle. Ayrıca, sıradan bir çabayla böyle zührevi bir yumru haline gelmek zordu.

Oscar gibi büyük bir ayyaş olsa bile, en azından haddini bilir ve hastalıklı aletini hamile karısına sokmaya cesaret edemezdi...

Ines, Carsel'in melek gibi yüzüne sevgi dolu gözlerle baktı, sonra aniden soğuk gözleri Oscar'a döndü. Oscar irkildi.

“...Neden? Neden?"

Bu gerçekten dünyadaki en kötü şey olmalıydı. Kadınlardan hoşlanan bir oğlancı.

Carsel Escalante bir kadın olsaydı, iki yıl sonra kibarca ortadan kaybolacak olan varsayımsal kocasını düşündükçe Oscar'ın ısrarı daha da sinir bozucu hale geliyordu.

Ines'in gözleri daha da soğudu. Onun bakışları karşısında irkildiğini fark edince için sinirlenmiş olmalıydı ki boğazını temizledi ve Carsel'i küçümsemeye devam etti.

“… Yani o kız olsaydı sorun olmazdı. Bir kadının ihtiyacı olan tek şey güzel olmaktır. Ancak erkeklerin bundan daha fazlasına ihtiyacı var. Mükemmel bir adam sadece güzel bir yüze sahip olmamalı...”

“Aynı zamanda iyi bir vücuda da ihtiyacı var. Evet. Biliyorum."

Ines açık bir kayıtsızlıkla elma suyunu yudumladı.

İşte hayat ileride ne olacağı bilinmediği için bazen komikti. Büyüyünce tek bir kası bile olmayan zayıf bir bedene dönüşeceğini ve 'güzel' kuzeninin büyüyünce nasıl uzun boylu, güçlü olacağını ve ona tepeden bakacağını bilmiyor...

Neyle karşılaşacağını bilmeden yaşayan bir insan olan Oscar'a baktığında şimdi sadece alaycı bir şekilde gülümseyebiliyor.

"Majesteleri İmparator'un Escalante Dükü'nden en az bir karış daha uzun olduğunun farkındasındır."

"Evet."

"Ve saçları şimdiden hafiften kelleşmeye başladı."

Carsel'in geleceğini sabote etmek için bile olsa, böyle bir amcaya sahip olmak ne büyük lütuftu. Carsel ne kadar "güzel" olursa olsun, sonunda kısa kel bir adamdan başka bir şey olmayacağına dair lanetli bir öngörüsü vardı...

Ama hepsi boşunaydı.

"Escalante Dükü'nün normalde geniş bir alnı var."

"Hayır. Farkında olmasan da Dük'ün saç çizgisi yavaş yavaş geriliyor, yakında kel kalacak. Ve oğullar babalarına çeker...."

"Aman Tanrım, bu çok kötü."

“Fakat bu, insanların 100 yıl önce yaptığı gibi beyaz bir peruk takabileceği anlamına gelmiyor. Eğer Carsel böyle görünüyorsa hayatı kelleşmeye giden bir yolculuktan ibaret demektir."

Bir şeyi söylerkenki aceleciliğine bakın.... Ines sanki başka bir teori üretmeye çalışıyormuş gibi Oscar'a inanmayarak baktı.

“Şimdi ne kadar parlarsa parlasın, ileride sırf saçı olmadığı için parlayacak. O güzel yüzdeki tüm o güzel sarı saçların yok olduğunu hayal et. Ines, sen ne düşünüyorsun? Korkunç değil mi?"

"Korkunç.... Ama kim tüm saçlarını böyle kaybedebilir ki?"

“İnanmayabilirsin ama kel insanlar da insandır ve dünyanın bir yerlerinde varlar... Berbattır. Lord Ihar'ın bu kadar gözden uzak olmasının nedeni tamamen kel olması. Onu gördüm, kafasında hiçbir şey yoktu...”

Korkunç bir anıyı hatırlamış gibi ürperdi.

"Sadece duydum ama hiç görmedim. Bir insanın kafasının tamamen kel olduğunu hayal bile edemiyorum... Majesteleri.”

Inés dikkatlice kolunu yakaladığında Óscar irkildi ve sonra da yürüyüşe çıkmak üzere olan bir köpek yavrusu gibi neşelendi. Yemin atıldığından ve balığın çıktığından emindi.

"Sonuçta korkutucu değil mi? Ne kadar bir ihtimal olsa da..."

“Majestelerinin alnının tam olarak dayınız Escalante Dükü'nünkine benzediğini biliyor muydunuz? Ben hep öyle düşünmüştüm."

“...”

"Tekrar düşünüyorum da... gerçekten aynı."

Oscar inanamayarak elini kaldırdı ve alnını kapattı. Bu, amcasının kel kalacağını gerçekten düşünüp düşünmediğini veya kendi tezine karşı söyleyecek sözü olup olmadığını bilmediği, umutsuzluk dolu bir jestti.

Aslında Escalante Dükü'nün daha sonra başının tepesi biraz açılacaktı. Dolayısıyla bu kuşkusuz tuhaf bir öngörüydü.

Ve gerçekten de Carsel'den daha çok düke benziyordu. İmparatorla dükün karışımı gibiydi. Üstelik biraz da gelişigüzel bir karışımdı.

Ines parlak bir şekilde gülümsedi. Ölümünden sonra Oscar'ın yarı kel kalacağı düşüncesi onu gülümsetti.

"Benim de parmaklarım teyzeminkilere benziyor. Bazen kendinizde sadece ebeveynlere değil, büyükanne ve büyükbabalara, hatta ebeveynlerin kardeşlerine de benzeyen parçalar görebiliyorsunuz."

“...”

"Neyse ki Escalante Dükü'nün alnı çok açık ve pürüzsüz, belki de bu yüzden majestelerinin böyle yakışıklı bir alnı vardır."

“...”

"Ama kelliği sevmiyorum."

“...”

“Ne olursa olsun.”

"Hayır. Gelecekten bu kadar emin olamazsınız. Aynı alna sahip olmanız... kaderinizin aynı olacağı anlamına gelmez."

“O zaman Carsel Escalante de iyi olabilir.”

Oscar kendi cehaletine karşı olduğu kadar ani zorluklara karşı da savunmasızdı. Verdiği cevap karşısındaki tepkisi, ona ilk vurduğu zamanki şaşkın ifadesini hatırlattı.

“Kellik konusunda garanti veremem ama şu zayıf yüze bak. Erkeksi hiçbir yanı olmadan büyüyecek ve kimse yetişkin haline ne kadar yakışıklı olduğu konusunda iltifat edemeyecek."

Belki de yakışıklı olduğunu söylemek yeterli olmaz... Çünkü tepeden tırnağa kadar mükemmel olacak.

"Kız olarak doğsaydım gençliğimde de, büyüyünce de güzel olurdum. Elbette senin kadar güzel olmazdım Ines. Sen mükemmelsin. Benim tercihim her zaman sensin."

Ines umursamıyormuş gibi omuzlarını silkti.

“Seninki gibi uygun bir yüz, büyüdüğünde çok daha ışıldayacak ve ben belirsiz bir geleceğe yatırım yapmayı tercih ediyorum. Neden birdenbire bu kadar sıkıcı elbiseler giymeyi seçtiğini bilmiyorum ama eskisi gibi sana tam oturan parlak, güzel kıyafetler giyersen çok daha güzel görünürsün..."

“...Tanrı buna karşı majesteleri."

"Bunu Mendoza piskoposuna sordum bile. Kesinlikle hiçbir dayanağının olmadığını söylüyorlar."

“O halde ben temelsiz hurafelere kapılan, önemli kararları yanlış veren, omurgasız ve medeniyetsiz bir insan mıyım?”

'Medeniyetsiz' kelimesinin ne olduğunu anlayamayan Oscar, boş boş başını salladı ama sonra olumsuz nüansı fark edip hemen düzeltti.

“Elbette bu mümkün olamaz Ines.”

“Majesteleri, dediğiniz gibi ben sizin gibi kültürlü ve bilgili bir adamın huzuruna çıkamayacak kadar medeniyetsiz, cahil ve yetersizim."

“...Ben bunu ne zaman söyledim?"

"Yaralarım derin. Bu yüzden lütfen beni daha fazla incitmeyin."

"Seni ne zaman incittim?"

"Evlenmemiz mümkün değil, Majesteleri."

Ines boş bardağı masanın üzerine koydu ve Oscar'a arkasını dönerek uzaklaştı.

"Gerçekten bu kararı vermedin, değil mi? Escalante ile olmayacaksın, değil mi? Bunu sadece beni test etmek için söylüyorsun, beni diken üstünde tutmak için."

"Kararımı verdim."

"Bu adam hayatının geri kalanında sana kadınlarla ilgili sorun çıkaracak!"

'Sen erkeklerle de sorun çıkaracaksın.' diye alaycı bir tavırla düşündü.

Yorumlar

  1. çeviri icin tesekkürlerr 💗💗

    YanıtlaSil
  2. Ne kellikmiş arkadaş. Carsel i kel haliyle düşünemiyorum 😅😅😅

    YanıtlaSil
  3. "Bir dükün metresi olabilir" kısmı Korece orijinal'inde "어느 공작가의 안주인이 되어" olarak geçiyor ve bu da bir dükün evinin hanımı olmak anlamına geliyor. İngilizcesi "mistress" olduğu için Türkçe'deki "metres" ile karıştırmışsınız sanırım. Yanlış anlaşılma olmasın diye bilgilendireyim dedim🥹 Ines'in kimsenin metresi olmak gibi bir hayali yok arkadaşlar şskcklsld

    YanıtlaSil

Yorum Gönder