This Marriage Is Bound To Sink Anyway 9. Bölüm (Türkçe Novel)


'Mesele şu ki, sizi hiç umursamıyorum. Escalante.'

Evet. Bir şeylerin yanlış olduğunu biliyordu. Ama neden? Carsel sanki bir labirentte yürüyormuş gibi olduğu yerde dönmeye devam etti.

Yanılmış mıydı? İllüzyon muydu? Yedi, sekiz, dokuz, on yaşında... Ona sayısız hediye ve mektup gönderen utangaç kızı düşündüğünde bunun çok anlamsız olduğu sonucuna vardı.

Açık sözlülüğü ve sert yüz ifadeleri utangaçlığının bir parçası değil miydi? Nişanlısı, şimdiki davranışının aksine bir zamanlar çok arkadaşça bir dil kullanıyordu. Peki, sadece yazılı olaraktı.

Ines ağzını her açtığında, sıkıcı eğitici sözler ya da onu küçümseyen ya da ona acıyan sözler söylerdi. Ağzını çok sık açmasa da, onu dinlemek zordu. En azından gerçek duygularını mektuplarıyla anlatabiliyordu.

Onu defalarca kez endişelendiren sözler söylemişti. Sevgi dolu kutsama sözleri ve sevgi ifadeleri kullanmıştı. Karşılığında hiçbir şekilde karşılık veremeyeceği veya şefkat gösteremeyeceği tutkulu ifadelerdi bunlar....

Ines Balestena'nın ondan çok hoşlandığı ve bıktığı bir dönem vardı. Bu çok açıktı.

‘...Bir zamanlar?'

Carsel düşüncelerinde bir deja vu duygusu hissetti.

Demek istediği.... Ergenlikten sonra tüm bunlar yavaşlamaya mı başlamıştı?

Ergenlik döneminde sesleri değişen, vücutları değişen ve garip bir şekilde uzayan erkek ve kadınların birbirlerinin yanında kendilerini garip hissetmeleri doğal değil miydi? Elbette Carsel'in kızlarla zor zamanlar geçirmesi imkansızdı ama Ines her zaman onun istisnasıydı.

O zamanlar birbirlerine karşı tuhaf davranıyorlardı. Mesafenin artması doğaldı. Bir noktada onun adını bile söylemeyi bırakmıştı ve başka bir noktada....

Carsel şaşkın yüzünü avuçlarının arasına gömerek mırıldandı.

"O zamandan beri miydi? Ya da askeri akademiye girmeden önce miydi...”

Birdenbire, incelemesi gereken çok zaman olmuştu.

Çoğunlukla Ines karanlık ve sertti, bu da değişiklikleri fark etmeyi zorlaştırıyordu ama biraz daha dikkatli düşünülürse fark anlaşılabilirdi.

Hayır. Bu da tuhaftı. O zamandan beri Ines'in ona karşı nazikliği Mendoza'nın sosyal çevrelerinde bile biliniyordu. Kendisine yönelik tüm olumsuz görüşlere rağmen....

“...Escalante? Burada ne yapıyorsun?”

Ines odaya girer girmez Carsel'in önünde oturduğunu gördü ve sordu.

En azından saygı ifadesi kullanmamıştı... Carsel rahatlamış gibi başını geriye yasladı ve durumu kontrol etti.

Bunu bekliyormuş gibi hemen cevap vermemeliydi. Çünkü bu kadar önemsiz görünen hiçbir şey yoktu.

Birkaç saniye kazanmak için Ines'in giydiği koyu lacivert elbiseye, boynuna kadar uzanan sıkı düğmeye ve tek bir tel bile düşmeyecek şekilde sımsıkı topladığı siyah saçlarına baktı.

Onu her gördüğünde süslenmekle uzaktan yakından ilgisi yoktu. Bu bile gençliğindekiyle aynıydı ama bu odada yine de değişen bir şey vardı.

Yas elbisesi gibi kıyafetler dahi bedeninin güzelce geliştiğini saklayamıyordu.

Yalnızca bu bile Carsel için, gelmek üzere olan mezar gibi hissettiren evliliklerinde bir ışık huzmesiydi. Hele ki o göğüsler... O kadar rahattı ki, bu kadar saçma düşünceler düşünmeme rağmen sanki ciddi bir şey düşünüyormuş gibi izlenim yaratabiliyordu. Sanki yakışıklı olması yetmiyormuş gibi...

“Neden umursamıyorsun?”

Görünüşteki rahat tavrının aksine, Carsel'in heykelsi ağzından çıkan şey asıl meseleydi.

Sırtı Carsel'e dönük olarak ellerini yıkayan Ines, onun varlığını tamamen unutmuş gibi görünüyordu ve ona bakmadan içini çekti.

"Ines."

"Neden bunu merak ediyorsun?"

“Neden umursamıyorsun?”

Tekrarlanan soruya rağmen sakince ellerini yıkadı. Takıntılı bir şekilde el yıkama alışkanlığı her zamanki gibi devam ediyordu.

Carsel daha sakin olmaya karar verdi ve sessizce bekledi.

"Bu hiçbir şey ifade etmiyor."

Sonunda Ines ellerini sildi ve arkasını döndü. Verdiği basit cevap yerine, Carsel onun bakışıyla irkildi.

Eski bir alışkanlıkla, bir an için bastırıldı. Ancak artık o zamanki gibi bir çocuk değildi; görevinin üçüncü yılında sağlam bir subaydı. Cassel ayağa kalktı.

"Bu yeterli bir cevap değil."

"Senin bunu yeterli görüp görmemen beni ilgilendirmez...”

"Ines Balestena."

Bir an için o kadar sinirlenmiş ve rahatsız olmuştu ki ne yapacağını bilemiyormuş gibi bir ifade takındı, ancak çok geçmeden ifadesini sakinleştirdi.

"Seni rahat hissettirmeye çalışıyordum."

"...Öyle mi?"

"Sorun olmadığını söyledim, çünkü zaten biliyordum. Benim için endişelenmene gerek yok, açıklamak zorunda değilsin ve ne istiyorsan onu yapabilirsin."

“...”

"Burada sence de eksik bir şey yok mu?"

Carsel kaşlarını çattı. Bundan sonra bir anlık sessizlik oldu.

Sanki aniden aydınlanmaya ulaşmış gibi mırıldandı.

"Tamam. Kızgınsın."

"..."

“İşte bu yüzden böyle kaba davrandın.”

"...Ben mi? Ne zaman?”

Ne kadar düşünürse düşünsün, tek mantıklı cevap buydu.

"Evet, aslında söylemek istemediğin bir şeyi söylemeye kendini zorluyorsun."

"Neye zorluyorum kendimi?"

"Bunun hoşgörü olmadığını söylemiştin, ama aslında hoşgörüydü. Ve aslında bu hoşgörü değil.”

Ines'in düzgün ifadesi biraz bulanıklaştı. Bunun ne tür bir saçmalık olduğunu sormak istediği belliydi ama Carsel bu ifadeyi kendine göre yorumladı ve devam etti.

“Ines Balestena, sen terbiyeye çok fazla önem veriyorsun. O yüzden kıskanmak, bunun üzerinde durmak, bana vurmak, sinirlenmek rahatsız edici olur senin için.”

"Hiç de değil.”

“Eğer durum böyle değilse, bana bakarken...”

Kaç tane zavallı asil kadın eşlerinin sadakatsizliğinden rahatsız oluyor ama kocalarının ne düşündüğünden endişe duydukları için bunu gösteremiyordu? Elbette henüz birbirlerinin eşi değillerdi ama olmak üzereydiler. Üstelik Ines onu tek taraflı seviyordu, ya da bir zamanlar sevmişti....

Ancak Carsel sözlerinin saçma olduğunu anlayınca devam etmeden onları bir kenara attı.

Ines sanki bu farkındalığı okumuş gibi homurdandı.

"Ne kadar düşünsem de bana pek mantıklı gelmiyor."

"Ha."

"Her neyse, Escalante, bunun ne önemi var?"

“...”

"Eğer biri seni görseydi, başka bir erkek bulduğumu düşünürdü."

“Buldun mu?"

"Önemi var mı?"

Carsel istemsizce başını sallamayı bırakmak için kendini zorladı. Ines yavaşça içini çekti.

“Ben kimsenin umursamadığı çekingen biriyim. Kuzeninin de bir zamanlar dediği gibi, Balestena'nın kargasıyım.

“...Erkeklerin seni hedef almamasının nedeni zaten son derece yakışıklı bir nişanlının olması. Ve...”

Böyle giyindiği için fark edilmemesi doğaldı ama bazen rengarenk kuşların arasında oturan bir karga gibi göze çarpıyordu.

Yani bu vücutla en aptal soyluyu bile dize getirebilirdi... Cassel sanki daha fazlasını söylemek istiyormuş gibi dudaklarını açtı ama sonra kapattı.

O asil yüzünde, ‘Ben gerçek olamayacak kadar iyiyim ama sen de o kadar kötü değilsin' iddiasına dayanarak konuşamadı.

"Ve kadınların seni bu şekilde hedef almalarının nedeni seninkinin aksine benim görüntümün o kadar da tehdit edici olmaması."

“...”

"Biliyorum. Ve gerçekten umurumda değil... Escalante, gerçekten çok ciddiyim. Eğer aramızda bir sorgulama olacak olsaydı bunu senin yerine ben yapardım ama gerçekten bunu yapmak istemiyorum. Bu çok rahatsız edici... ve fazla yorgunum."

“...”

"Aramızdaki şeyden yana bir şikayetim yok."

“...”

“O yüzden sırf ben seni sorgulamıyorum ve üstüne gelmiyorum diye beni sorgulamak gibi çılgınca bir şey yapmayı bırak.”

Ines başını sallayarak Carsel'in yanından geçti. Uzaktan Ines'in kaybolduğu noktaya bakıyordu ve bir süre sonra başını çevirdi.

"Yani aramızın iyi olduğunu söylüyorsun."

“...Sen evlenmek için iyi bir adamsın.”

Bunu ilk kez duyuyordu. Ines'i kovalayıp onunla evlenmek isteyen sayısız kadın bile aynı fikirde olmazdı.

"Bu evlilikten yana bir şikayetim yok. Aynısı senin içinde geçerli... Böylesine önemsiz bir konu yüzünden ilişkimizi mahvetmeye gerek yok."

“...Önemsiz mi? Öyle mi?"

Carsel kısaca düşündü ve hemen sordu.

"Aklının başında olduğundan emin misin?"

Ona bakmadan başını işaret etti.

Karşısındaki kişi konuşup sorun olmadığını söylediğinde bile ceza, eleştiri ve dayak isteyen bir sapık gibiydi. Carsel onun için giderek daha fazla endişelenmeye başladı. Evlenmek için iyi bir adam... Önemsiz bir konu... Kafasında bir problem yoksa bunları söylemezdi.

"Aklım tamamen başımda."

Carsel, Ines'in yüzünü ona döndüğünü görünce durdu. Tekrar iç çekiyormuş gibi göründü, sonra Carsel'e yaklaştı.

"Kıskançlığın nasıl bir his olduğunu biliyorum. Nasıl sinirleneceğimi de biliyorum."

“...Öyle mi?"

"Vurmak da dahil... Muhtemelen iyi iş çıkararım. Genelde her şeyde iyiyimdir.”

Bu arada gururunu da ortaya koyuyordu. Carsel başını salladı.

"Anlıyorum."

“Ama bu çok sıkıcı. Böyle elimle vurursam ne kadar acır?”

On iki yıl önce birkaç kez ona vurulduğunu hatırlıyordu, hiç de önemsiz değildi ama sonuçta narin bir kadının eliydi. Carsel tekrar başını salladı.

"Yani bana ihanet edersen seni öldürürüm."

“...Öldürmek mi?"

Bunlar Ines'in ağzından çıkan inanılmaz derecede acımasız sözlerdi. Bunun küçük bir sorun olduğunu söylemişti, sonra aniden öldüreceğini söyledi. Ortada bir öfke yok muydu? Bu kadar aşırı olamak...

Carsel bir anlığına şaşkınlıkla başını eğdiğinde Ines onun kolunu tuttu ve dudaklarının arasından mırıldandı.

"Bu, hoşlandığım adam için geçerli."

“...”

“Escalante. Kişiliğimin o kadar da iyi olmadığını biliyorsun."

Biliyordu. Ines'in kişiliği o kadar da iyi değildi. Ancak Carsel'in bilinci 'sevdiği adam'da durdu.

Daha doğrusu 'hoşlandığı adam'da.

“İşte bu yüzden enerjimi senin gibi hoşlanmadığım bir adam için harcamak istemiyorum.”

Bu onaylanmış bir cinayetti.

Yorumlar

  1. Yine bir solukta okudum. Devamı için sabırsızlanıyorum.
    🤗🤗🤗

    YanıtlaSil
  2. Çeviri için teşekkürler. Carsel ne de güzel şaşırıyorsun sen :)

    YanıtlaSil
  3. Yeni bölüm gelsin 🥰

    YanıtlaSil
  4. Senin gibi hoşlanmadığım bir adam fjfkckckfmfm yapıştır İnes

    YanıtlaSil

Yorum Gönder