This Marriage Is Bound To Sink Anyway 5. Bölüm (Türkçe Novel)



Şaşılacak bir şey yoktu, hayır, var mıydı?

Ines onları hoş karşılamadı. Escalante Dükü'nün on beş gün önce yeğeni veliaht prensin tek ziyaretinde tüm malikaneyi nasıl alt üst ettiği düşünülürse mevcut manzaraya düzenli bile denemezdi.

'Aslında ondan bayağı nefret ediyor.'

Carsel, sıkılmış bir ifadeyle kendi kendine mırıldandı. Oscar bu sözleri duymuş gibi başını çevirip ona baktı.

Duymuş olamazdı ama kendisine bir hayalet gibi yönlendirilen saf olmayan enerjiyi hemen fark eden bir insandı. Dük Escalante'nin ifadesine göre bunlar bir kralın nitelikleriydi.

‘Sadece dar görüşlü değil misin?'

Carsel kayıtsızmış gibi davranıp pencereden dışarı baktı ve gözlerini kuzeninden ve nişanlısından uzaklaştırdı. Buradan Ballestena Dükü'nün resmi konutunun devasa bahçesi bir bakışta görülüyordu.

Escalante Dükü'nün muhteşem bahçelerinden asaleti ile öne çıkan bir başka kompozisyondu. Her ne kadar para kokusu her yerden duyulsa da bahçenin her köşesini tek tek inceledi ve taze manzaranın tadını çıkardı.

Farklı bir nedeni ya da tercihi olduğu için değil, bu şeylere gözlerini erken açmak yapılacak en yetişkince şeymiş gibi hissettirdiği içindi. Çünkü bu, yetişkinlerin pek bir anlam yüklemeden yaptığı şeylerdi.

"Majestelerini selamlamaya hazır değildim... Özrümü kabul edin.”

Ancak Carsel ne yaparsa yapsın Ines'in tuhaf yetişkinliğine ulaşamayacaktı. Bazen 'olgun' olmaktan çok, mükemmel bir yetişkin gibi konuşuyordu. Tıpkı sadece küçük bir kız çocuğu kabuğundaki yetişkin gibi.

Daha doğrusu o, “çocuklardan nefret eden bir yetişkin” örneğiydi.

Sinirli bir bakışla hizmetçiye işaret verdi, sonra getirdiği nemli bezle kitap raflarını düzenlerken kirlenen ellerini sildi.

"Genellikle ziyarete gitmeden en az bir hafta önce haber vermek adettendir, ancak Majesteleri inanılmaz derecede rahat hissetmiş olmalı ki resmi ikametgahımıza gelirken bu görgü kuralını ihmal etmiş."

Aslında içten bir şekilde veliaht prense karşı özrünü dile getirmiyordu. Demek istediği onun yüzünden böyle kaba gözüktüğüydü.

Artık Ines'in aşırı akıcı konuşmasına alışmıştı ve onun altı yaşındaki bir çocuğa pek benzememesine şaşırmıyordu. Sadece veliaht prense karşı bu kadar açık bir şekilde uygunsuz tutumu...

"Ne için özür diliyorsun? Aramızda lafı olmaz."

Carsel içini çekti. Kuzeninin, duyamayacağı şekilde mırıldandığı sözleri anladığını varsaymıştı ama Ines'in kendisini açıkça saygısızlıkla suçlamasını bile anlayamıyordu. Sadece ses tonuna bakıldığında son derece kibar olduğu düşünülürdü. Duyulan tek kelimeler 'normal' veya 'ziyaret' gibi ağırbaşlı kelimelerdi.

Kapanış sözü olarak "özür" kelimesini duyduktan sonra, yalnızca resmi bir özür aldığını varsaydığı açıktı. Sanki Ines'in ağırbaşlı tavrından memnunmuş gibi gülümsüyordu.

Kendisinin çok üstün bir zekaya sahibi olduğunu ve büyümüş bir yetişkinden hiçbir farkı olmadığını düşünen Oscar, yüzüne karşı alaycı bir tavır takınan yetişkin biriyle hiç tanışmamıştı.

Ines sanki Oscar'ın onun alaycılığını anlamayacağını çok iyi biliyormuş gibi donuk ve samimiyetsiz bir bakış attı. Böyle düşünmesi daha da saygısızcaydı. Üstelik özür dilemek dışında durumu iyileştirmek için hiçbir çaba sarf etmiyordu.

“Majestelerinin ziyareti için hazırlıklı değilim, babam ve annem de burada değiller. Bu yüzden biraz telaşlandım.”

Bu, 'Ebeveynlerim bile yokken neden gelip beni rahatsız ediyorsun.' demekti.

"Hazırlıksız olman sorun değil. Buraya dük veya düşesi görmeye gelmedim, sadece uzun bir aradan sonra seni görmek istedim."

"Ekselanslarını iki hafta önce Osorno'da gördüğümü hatırlıyorum.”

Bu, birbirini göreli çok uzun zaman olmadığı ve tekrar görmekten hoşnut olmadığı anlamına geliyordu.

Carsel, tıpkı başka bir ülkenin dilini öğrendiği gibi, Ines'in dilinin bir kısmını da öğrenmişti. 

Nişanlandıktan kısa bir süre sonra iki aile her zamankinden daha fazla etkileşime girdi ve birlikte her zamankinden çok daha fazla zaman geçirdiler. Artık üç ay önceki Carsel değildi.

“O zaman sohbet bile edememiştik.”

"Bence hazırlıklı olsaydım görüşmemiz daha iyi olurdu."

Yani zamanlama iyi değil.

Ancak Oscar Ines'i hiç anlamıyordu.

“Dört ay önce bana gösterdiği kitap, Don Juan'ın Hayatı, Andreas de Gonzalo... Birkaç gün içinde bu kitabı iki kez okudum.”

"Anlıyorum."

“Tekrar okumaktan kendimi alamadığım unutulmaz satırlar vardı. Ah, edebiyatı gerçekten seviyorum... Bu gidişle imparatorluk yönetimi ile ilgili çalışmaya zamanım kalmayacak."

Bunları duymak, Oscar'ın kitabı okurken uyuyakaldığını birkaç kez gören Carsel için inanılmazdı. Bir keresinde Carsel'e "O kadar iğrenç ve sıkıcı ki, sinirimin geçmesi için küfür bile yetersiz kalır."

Oscar'ın derslere karşı mükemmel bir yeteneği vardı ama belki de nesiller boyunca onurlu bir asker olan dedesi Escalante'nin etkisiyle, edebiyat okuryazarlığı yoktu.

Ve sanki Ines bunu biliyormuş gibi, prensle ne zaman görüşse, edebiyatla ilgili bilmediği bir hikayeyi gündeme getiriyordu. Açıkça bir cehalet ifadesi gösterdiğinde, 'Bunu bile bilmeyen cahil bir insanla uğraşmak istemiyorum' der gibi bakar ve dünyanın on yaşındaki en akıllı çocuğu olması gereken Oscar'ın ruhunu deler ve yanından uzaklaşırdı...

Yine de kitap okumak Oskar için o kadar acı vericiydi ki, sohbete devam etmeleri hep uzun zaman alıyordu.

Ines, hoş olmayan bir ifadeyle cevap verdi.

“Edebiyat okuryazarlığı Ortega'nın en çok değer verdiği şeylerden biridir. Majesteleri İmparatoriçe memnun olmalı. Böyle kitaplardan nefret ettiğinizi duymuştum.”

“Tabii ki yok öyle bir şey. Utanç verici derecede çok hoşlanıyorum. Ancak bu noktada kraliyet çalışmalarını incelemek için yeterli zamanım kalmıyor..."

Her lafın sonunda sanki Ines'in dinlemesini istiyormuşçasına kraliyet çalışmalarından bahsediyordu. Carsel, kuzeninin acı dolu çabalarını izledi ve alaycı sözlerini yuttu: 'Neden alnına veliaht prens yazmıyorsun?'

“Bu kötü olmuş. Belki de size bu kitabı tavsiye etmemeliydim.”

"Ah hayır. Seninle böyle insanı düşünmeye iten konular üzerinde konuşmaktan her zaman keyif alıyorum."

Mümkün olduğunca yetişkin gibi konuşmak için elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyordu. Bu azimli çabası yüzünden ağzından çıkan her kelime bir yerden araklanmış gibi görünüyordu ve sonuç olarak cümleleri çok hantaldı.

“Bizim gibi zeki insan çok az. Yalnız olmak kaderimizde var. Çoğunluğun cehaletine her zaman katlanmak zorundayız."

Kader, cehalet... Bu komik... Gerçekten... Oscar, "çoğunluk" dediği anda aklına gelmiş gibi hemen çenesiyle Cassel'i işaret etti.

“Toy nişanlın, büyük ihtimalle bizim gibilerin katlanmak zorunda kaldığı acının henüz farkına varamamıştır.”

"Eh, öyle."

“Bu yüzden seni gördüğümde biraz nefesim kesiliyormuş gibi hissediyorum. Bu hissi bilir misin?"

Ines sanki hiçbir fikri yokmuş gibi Oscar'a bir kez baktı ve sonra Carsel'e baktı.

Sanki bunca zamandır burada olduğunu bilmiyormuş gibi önemsiz bir bakıştı ama artık şaşırmıyordu.

"Çevremizdeki tüm çocuklar çocuksu, aptal ve kafadan hasarlı."

Yine çenesiyle Carsel'i işaret ederek imalarda bulunuyordu. Ines aynı fikirde değildi ve Carsel'e baktı.

“Benim haricimde fikirleri sana böyle uyan birini bulaman zor, değil mi?"

"Elbette Majesteleri."

"Altı yaşında olsan bile zekana her zaman saygı duyacağım."

Bir yabancı zor kelimeler öğrenip Ortega dilinde konuştuğunda böyle mi oluyor? Kitaplardan nefret eden Oscar'ın kendini sadece ileri düzey kelime dağarcığı öğretmeye adamış bir öğretmeni vardı.

Belki de yan etkisi budur. Carsel, Oscar'ın arkasından başını salladı, sonra tekrar kaşlarını çattı ve bakışlarını kitaplığa çevirdi.

Bir ara "Sadece altı yaşında" dedi...

“Bir yetişkin olarak bile bu şekilde konuşabileceğin biriyle tanışmak zor. Bu kadar benzer entelektüel seviyede olan biriyle tanışmak zor."

"Sanırım ama...”

"O halde neden hayatınla kumar oynuyorsun?”

"Efendim?"

“Ines Ballestena de Perez. Yanlış kararını düzeltmen için sana bir şans vereceğim."

“...?”

"Ortega İmparatorluk Ailesi adına..."

“...Evet?"

"benimle evlenmen için resmi bir talepte bulunacağım.."

Bu sözlerin ardından ortalığa ölüm sessizliği çöktü. Carsel, imparatorun bilgisi dışında Ortega ailesinin adını ortaya atan on yaşındaki kuzeninin omzunun üzerinden nişanlısının hâlâ sessiz olan yüzüne baktı.

“Benim bir nişanlım var Majesteleri. Siz de çok iyi tanıyorsunuz.”

“Carsel en sadık yakınımdır. Eşinden vazgeçebilir.”

Ben mi? Bunu yapmak zorunda mısın? Cassel'in başını eğdiği an buydu.

"İstemiyorum."

“Carsel ne dersem onu yapar. İstememen için sebep yok... Sensiz de iyi olacak.

"Hayır. Sizden hoşlanmıyorum."

“...”

"Yani hayır."

Yorumlar

  1. Ines ın bu açık sözlülüğüne hayranım. Veliaht Prens falan dinlemiyor 👏👏👏

    YanıtlaSil
  2. Çeviri için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Yeni bölüm için sabırsızlanıyorum. Keşke hemen gelse

    YanıtlaSil
  4. 5 bölümü de hemencecik okudum,açıkçası ilgimi çekti,nasil ilerleyecek merak ediyorum
    En kısa zamanda yeni bölümleri bekliyorum

    YanıtlaSil
  5. Öge admin nolur yeni bölüm gelsin. Kaç gün oldu gözüm hergün burada 🙏🙏🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özge yazacaktım yanlış oldu😅😅

      Sil

Yorum Gönder