How to Get My Husband on My Side - 92.Bölüm (Türkçe Novel)


(Rube) "Neden endişelendiğiniz hakkında hiçbir fikrim yok. Kardinal'in Prensesi kaçırıp Romagna'ya kaçmasından mı korkuyorsunuz? Ne kadar düşünürsek düşünelim mantıklı gelmiyor.”

Haklıydı. Dürüst olmak gerekirse, Ivan'ın da Izek'in tam olarak neden endişelendiği hakkında hiçbir fikri yoktu. Meslektaşlarından dadılık yapmalarını istiyorsa, takip konusunda mantıklı bir açıklaması olmalıydı.

Ona bunu sormak mantıksızdı...

(Ivan) “Bilmiyorum! Siktir et... Kendisine sormalısın! Başka bir şey oldu mu? Galar?”

(Galar) "Biraz şüphelendi."

(Ivan) "Kardinal Valentino'dan mı bahsediyorsun?"

(Galar) "Hayır, keşiş gibi davranan biriydi. Hiç bu kadar güçlü bir canavar görmemiştim.”

Herkes aynı anda yapmakta olduğu şeyi bıraktı. Galar'ın canavar olarak tarif ettiği şeye dikkat kesildiler.

Saçını kaşıdı.

(Galar) "Bana inanamıyor musun?"

(Ivan) “…İnanıyorum, inanıyorum. Onu bir daha görürsen tanıyabilecek misin?”

(Galar) "Yüzünü görmedim. Onu içgüdülerimden tanıyacağım. Her neyse, Leydim oldukça mutlu görünüyordu…Takip ettiğimizi öğrenirse bize alınmaz mı?”

(Ivan) "Izek'e bununla ilgilenmesini söyleyeceğim. Ah kahretsin! Çok sıcak!"

Belki de heyecanlı bir kalabalığın ortasında olduğu için çok terliyormuş gibi hissediyordu.

Ivan mendilini çıkarırken tek kelime etmeden ona bakan Camu aniden homurdandı.

(Camu) "O mendil de ne?"

(Ivan) "… Ne?"

(Camu) "Bir kızdan mendil almışsın. Katılmadığın halde bunu kimden aldın?”

Ivan sessizce gözlerini çevirdi ve seyircilerin oturduğu oditoryuma doğru baktı.

Tembelce yelpazelenen kıza bakıyordu.

Gümüş rengi saçlarının dalgalanışını olduğu yerden görebiliyordu.

(Ivan) "Sadece... Leah'tan.O küçük şey oldukça yetenekli…”

(Camu) "Ne oluyor, seni pislik! Onu prensesten aldın!”

(Ivan) "Ha? Neden bahsediyorsun? Neden bahsediyorsun?!"

(Camu) "Öyleyse prensese bakarken neden bu kadar tedirgin davrandın?"

(Ivan) "Bunu ne zaman yaptım?"

(Camu) "Vay canına! Prensese karşı kara kalpliymiş gibi davranan şu piç kurusuna bak sen! Izek'e neden bu kadar itaatkâr olmana şaşmamalı! Hain!”

(Ivan) "Öyle değil, sizi çılgın herifler!"

* * *

Ruh halimin aksine oldukça güneşli bir gündü.

Tabii ki, kocamın sağlığı için dua etmek benim için bir şanstı. Ama gereksiz yere parlayan güneş ışıkları sebepsiz yere huysuzlanmama neden oldu.

Neden havanın benimle dalga geçtiğini hissediyordum?

(Cesare) ''Üşümüyor musun?''

Dostça soran Cesare'a baktım.

Bir elinde İncil, diğer elinde tespihi vardı.Siyah cüppesiyle otururken saygılı ve çekici görünüyordu.

Bana bakan mavi gözleri arkadaşçaydı.

Maç boyunca onun yanında oturmak zorunda olmam beni çok üzdü.

(R) "Hayır ben iyiyim."

(Cesare) "Burada rahatsızsan hemen söyleyebilirsin."

Gülerek oturdum. Rahatsız olmamın tek sebebinin bu olmadığından emindim. Her neyse, çöp kutusuna geri dönelim!

(R) "Rahatsız olacak ne var? Sadece kurallara aykırı olduğu için birinin dırdır edeceğinden konusunda endişeliyim."

(Cesare) “Kayınbiraderim seyirciler arasındaysa suçlanacak bir şey yok. Aksine, bu taraf daha coşkulu bir şekilde tezahürat yapıyor gibi görünmüyor mu?”

Yan yana oturma şeklimizin tamamen orijinalindeki gibi olması oldukça ironikti.

Her neyse, babasının bile anlaşma hakkında pek bir şey söylemediğini düşünürsek, sorun değildi. Ancak kocam ve ben bir arada olalım ya da olmayalım kimsenin beni Omerta'lı olarak görmediğini düşünerek acı bir şekilde gülümsedim.

Başında beri beklemiyordum…

(Cesare) "Kayınbiraderim çıkıyor!"

"Graaaa!"

Sesler yükselmeye başladı.

Öyle muazzam tezahüratlar vardı ki! İki kulağım da bir anda çınladı.

Çeşitli zırhlara bürünmüş katılımcılar düzenli bir şekilde atlarını sürerek tribünlere yaklaşırken, türlü tezahüratlar ve yuhalamalar koptu.

Evet bu kısmı ben de hatırlıyordum.

Kısa bir süre sonra denetmenler bereket duasına başladı.

Mendillerin akrabalar tarafından kutsandığı ve zafer dualarının ortalıkta uçuştuğu dönemdi.

(Cesare) "Ortama bakılırsa, nihai galip çoktan kararlaştırılmış gibi."

Cesare'nin gevezeliği yüzünden kurumuş salyamı yuttum ve oturduğumuz tribün koltuğunun hemen önüne yaklaşan Izek'e baktım.

Direk doğru geleceğini bilmiyordum….

(I) “Nimet için teşekkürler.”

Cevap veren kocam gözüme takıldı.

Güneşte boyanmış gümüşi saçları sarı gibi ve yeşim taşına benzeyen kırmızı gözleri aynı anda parıldadı. 

Göz kamaştırıyordu...

Aşina olduğum siyah zırh bile artık o kadar parlıyordu ki görmekte zorlanıyordum.

(R) "Iz burada!"

Aceleyle pelerinimin içini aradım ve mendilimi çıkardım.

Bugün için işlediğim mendil.

Aniden ne yapacağımı bilemedim. Uzun uzun düşündüm.

Bir mendili vermek için eğildiğimde kalçalarım ağrıyordu.

Beni sabırla gülümseyerek izleyen kocam hemen mendili aldı.

Sonra içine baktı ve gülümsedi.

(I) "Bunu bana dün vermeliydin."

(R)“Ama herkes şimdi veriyor…”

(I)"Yani onlar yüzünden zoraki veriyormuşsun gibi geldi."

(R) "Mümkün değil!"

Öfkeyle bağırdığımda Izek küstahça güldü ve ardından inanılmaz bir şey yaptı.

Kollarını uzattı ve ayağımı tuttu. Daha doğrusu avucuyla topuğumu hafifçe tuttu ve ayağımı öptü.

Dünyaca ünlü Dük Omerta'nın yapacağı bir şey değildi!

Biri bizi izliyor olsaydı, muhtemelen kafası o kadar karışırdı ki!

Ancak, ilk dokunuşta donup kalan benim aksine, kocam utanmaz bir ifadeyle konuştu.

(I) "Teşekkür ederim karıcım."

Bu duyguya rahatlama diyebilir miydim? Dün vedalaşırken yanından hızla ayrıldığım için gücenmiş olabileceğinden endişeleniyordum.

Neşeli görünmesine sevindim.

(R) "Yaralanma."

Daha iyi bir şey söylemek istesem de dudaklarımdan dökülen tek kelimeler bunlardı.

Güvenli bir şekilde kazanacağını biliyordum.

Izek cevap vermek yerine son bir kez güldü ve başını çevirdi.

Ardından seyircilere bakmadan doğruca Kralın yanına gitti

Görünüşüne gülümsedim.

(Cesare) "Bunu sık sık yapar mı?"

(R) "Ha…?"

(Cesare) "Az önce yaptığı şeyi sık sık yapıyor mu?"

O anda ne cevap vereceğimi bilemedim. Bu yüzden sadece yan tarafına baktım.

Cesare hâlâ hoş bir gülümsemeyle ileriye bakıyordu. Bu arada gözleri karardı. Bu hali tüylerinin diken diken olmasına neden oldu.

Neden her şeyden şikayetçisin?

Her tarafta uçuşan rengarenk mendiller,coşkulu tezahüratlar ve alayların ardından katılımcılar alandan ayrıldı.

Kısa süre sonra Cesare ve diğer izleyenler koltuklarından kalktılar. Adil yemin ve kutsama duası başlar başlamaz, Roma Kolezyumu'nu anımsatan gürültülü bir alan hızla bir şekilde ciddiyete büründü.

Stadyumu cam bir kubbe gibi çevreleyen açık mavi renkli şeffaf zar sahnesine baktım. Bu canavarların oditoryuma doğru koşmasını engellemek içindi.

Oyunun sonuna kadar böylesine büyük bir kutsal kalkanı korumak için sadece kardinallere ihtiyaç duyulmasının hiçbir nedeni yoktu.

Dünyadaki ilahiyat standardının ne olduğunu merak ediyorum.

Büyü olsaydı anlardım ama rahiplerin karakteri ya da hoşgörüsüyle hiçbir ilgisi yok gibiydi.

"…Amin."

"Amin."

Her ne ise, bu korkunç festivalin bir an önce bitmesini umuyordum.

Gizlice dua ettim ve başkalarının ardından ilahiler söyledim.

Amin! Amin!

***

"Kuzey, bu yılın son zaferine hükmedecek gibi görünüyor."

"Henüz bilmiyoruz. Son oyunun şerefini Rembrandt almadı mı?"

"O sırada Dük Omerta kayıptı. Bugün ona baktığında momentumu muazzamdı. O ne olacak?''

''Ah o! Ama Dorias oldukça iyi değil miydi? Bunu beklemesem de gerçekten şaşırdım.”

Mutlulukla sohbet edenlerin yanından geçerek dikkatlice banyoya girdim.

Tamamen siyah mermer olan lüks banyoda kimse yoktu.

Az önce oradan bir grup çocuk çıktı.

“Vay…”

Çok yorgundum...

Gizlice kusmak artık o kadar da zor değildi. Kusmanın acısını memnuniyetle karşıladım. Belki de son zamanlarda kusma sayısı azaldığı içindi.

Kahretsin! Yediğim şey peynir olduğu için kendimi daha da tuhaf hissettim. Daha önce içtiğim şarap ve peynir ezmesini kustuktan sonra üzerimi temizleyip aynanın karşısına geçtim.

Aynanın yanındaki sünger berbat bir parfüm kokuyordu.

Cebimden naneli şeker çıkarıp ağzıma attım. Saçımı düzeltirken biri banyonun kapısını itti.

(Ellen)"Ah…"

(R) "Şey..."

Rastgele merhaba demeliydim. Ama son zamanlarda ilişkimiz farklı olduğu için ya da suçlu olduğum bir şey yaptığım için ağzım garip bir şekilde kaskatı kesildi..

Ellenia'da da aynısı oldu.

İlk başta geri döneceğini düşündüm. Ancak Ellenia kapı kolunu tutarken bir süre tereddüt eder gibi göründü. Hemen kapıyı kapattı ve aynaya bakmak için yanıma yürüdü.

Mavi ipek keseyi açıp ruj kutusunu çıkarırken garip bir sessizlik oldu.

Haa, bu atmosferden nefret ediyordum! 

Çok üzücü... 

Tam da birbirimizi zar zor tanıdığımızı düşündüğümde….

(Ellen) “Maç izlemeye değer miydi?”

(R) "Ne? Oh evet…. Şimdi neden bu kadar ünlü olduğunu anladım. Yine de gerçekten gergindim.''

Yorumlar

  1. Cesare nasıl da yılan, Ruby-İzek ilişkini bir o bir de orsp Freya bu kadar dikkatli takip ediyor.

    Bölüm için teşekkür ederim. 💗
    -Robin

    YanıtlaSil
  2. Kudur lanet sadist kocası Ruby'i seviyor ve sana bırakmayacak...

    YanıtlaSil
  3. Devamını merak ettim

    YanıtlaSil
  4. Abi deliricem gerçekten umarım izek fark eder ve o şerefsiz itin başına yıkar bütün romanyayı

    YanıtlaSil
  5. Devamını merak ediyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder