Finding Camellia - 110. Bölüm (Türkçe Novel)


Lia, ilerleme eksikliğinden bıkmış bir şekilde ileri geri volta attı. Hayatta kalanların aranması, hiçbir pes etme belirtisi göstermeyen yağmur nedeniyle durdu. Ne zaman aramaya atlasa, çileden çıkmış bir halde, Ian onun koluna yapıştı. O kadar çok lanet yuttu ki yemek yemesi gerektiğini düşünmedi.

Lia alayla, "Beni tamamen bağlı halde evinde bırakmalıydın." dedi.

Ian'ın çenesi kasıldı, gözleri kurtarma görevlilerinden bir an olsun ayrılmadı. "İnan bana, bunu yapmak istedim. Ve sen pencereden atlamaya çalışmasaydın yapardım."

"İnsanlar o kadar kolay ölmez Ian. Ben de ağaçlara tırmanmayı bilirim."

"Vücudundaki en ufak bir sıyrığı bile görmeye dayanamıyorum."

Hiç bitmeyen bir döngüydü. Öfkesini ondan çıkardı ve o da inadıyla onu suskun bıraktı. Lia gözyaşlarını tutmak için dilini ısırdı.

Yağmur acımasızdı, işçilerin kazdığı çukuru doldurmak için yeni bir ıslak toprak tabakasını süpürüyordu. Bu gidişle madenlere giriş güvenliğini sağlayamayacaklardı. Lia sakinleşmek için bir dizi derin nefes aldı.

neredeyse kendi kendine, "Bunun doğal bir durum olduğunu düşünüyor musun?" diye sordu, ilerideki ormana bakarken.

"İster doğal olaylardan ister patlamalardan kaynaklansın, maden çökmeleri yaygındır. Bunun yüksek riskli, yüksek kazançlı bir iş olmasının bir nedeni var."

"Bunu biliyorum." diye yanıtladı, yine hüsrana uğramıştı. "Demek istediğim, hayatta kalanların ilk grubunu kurtardıktan hemen sonra bir patlama daha olduğunu söylediler. O zaman neden Claude en başta orada yalnızdı?”

"Büyük olasılıkla gözden kaçırdıkları başka kurtarılacak birinin olup olmadığını kontrol edeceklerdi. Ne de olsa o mükemmeliyetçi biri. Muhtemelen ilk patlamayı kendi sorumluluğu olarak görüyordu."

"Ona senden büyük övgüler geliyor."

"Sadece onun sonu olabileceği için."

"Ian!" kalbi biraz hafiflemiş olsa da, durumun daha umutlu olmadığı için onu azarladı. Böyle yağmur yağmaya devam ederse, hayatı gerçekten risk altında olacaktı. Lia çaresiz bir duayla gözlerini kapatarak ellerini birleştirdi.

Lütfen, lütfen güvende olmasına izin ver. Hayatta olmasına izin ver. Onu kurtarabilecekse her şeyi yaparım, her şeyden vazgeçerim.

"Leydi Camellia! Lord Sergio." Caruso arkalarında bir şemsiyeyle belirdi.

"Sör Caruso." diye bağırdı Lia, Ian'ın kolunu iterek ona koştu. Caruso şemsiyeyi başının üzerinde tutarak içgüdüsel olarak geri çekildi.

"İyi misiniz?"

"Yağmur yüzünden ilerleme kaydedemiyorlar. Lütfen bana neler olduğunu anlat." Lia ıslanmasına aldırış etmeden onun kolunu tuttu.

"Sir Arnold nerede?" diye sordu Caruso, etrafına bakınarak. "Onunla henüz tanışmadınız mı?"

"Kim o?"

"Patlayıcı uzmanı. Aynı zamanda doktor. Ah! Yaralılarla ilgileniyor olmalı." Caruso görevlilere Arnold'u bulmalarını emretti. Her yöne dağıldıktan sonra, sadece çeşitli şaşkın ifadelerle geri döndüler.

"O hiçbir yerde yok."

"Gülünç olma. Kırklı yaşlarının sonlarında, gözlüklü, topal bir adam. Kahverengi saçlı ve oldukça zayıf. Onu bulmak nasıl zor olabilir?"

"Nasıl göründüğünü biliyoruz efendim, ama gerçekten hiçbir yerde yok. Tıbbi çadırda da değil. Bir saatten beri görülmediğini söylüyorlar."

"Öyleyse asistanını bul. Nasıl göründüğünü biliyorsun, değil mi? Kızıl saçlı, oldukça güzel. Eğer tesiste çalışan kadınları elersen, onu çabucak bulabilirsin."

"Evet efendim.”

Caruso, görevlileri tekrar gönderdikten sonra Lia'yı bir çadıra yönlendirdi. Ayak diremeye kalktı ama Ian kollarını bacaklarının arkasına geçirip onu kucaklamaya çalıştığında Caruso'nun peşinden koştu.

Lia, maden planının önünde durarak, "Bana onlardan tekrar bahset." diye talep etti. Çadırın duvarında asılı en büyük haritaydı. Ian ona gözlerini kıstı ama onu görmezden geldi. Kırmızı, patlayıcıların yerleştirildiği yeri işaretledi.

O zaman yeşil işaretler ne için?

"Doktor mu dedin? Gözlüklü ve topal mı?"

"Evet, Gaio'lu bir göçmen." Caruso başını salladı. "Güneydeki Erna kenar mahallelerinde doktor olarak görev yaptı. İyi bir adamdı ve yetkin bir patlayıcı uzmanıydı. Bacağını önceki bir yıkım kazasından yaraladığını söyledi."

"Ya asistanı?" Lia, haritanın yanındaki planı inceledi. İçinde kötü bir his vardı.

"Bilinmiyor. Kızıl saçları var."

"Onun adı?"

"O da bilinmiyor." diye yanıtladı Caruso, sesi her yanıtta biraz daha azalarak. "Aklınızda biri var mı?"

Lia cevap vermedi. Bunun yerine, etrafta asılı duran diğer planları inceleyerek çadırın etrafında dolaştı. Patlayıcılar hakkında pek bir şey bilmiyordu. Patlamaya hangi tepkimelerin neden olduğunu anlayacak kadar kimya biliyordu ama bunun gibi ayrıntılı planlar çıkaramıyordu.

"Claude’un olduğu enkaz nerede?" diye sordu Lia, titreyen ellerini sıkarak. Bu kelime hayatında hiç bu kadar korkutucu gelmemişti.

Caruso onun yanına geldi. "Dört numaralı bölgenin önünde. Maden girişinden yaklaşık yüz yirmi metre uzakta."

"Dört mü? Yani... burada." Kırmızı ve yeşil işaret. Az önce baktığı planın üzerinde de yeşil bir işaret vardı. "Kesin olarak söyleyemem ama bu kasıtlı bir patlatma gibi görünüyor. Bu yeşil işaret bu plana özgü. Diğer patlayıcıların aksine bu, ek bir elementle donatılmış. Ben uzman değilim, o yüzden tam olarak ne olduğunu söylemiyorum ama bir şekilde patlamayı geciktiriyor gibi görünüyor."

Caruso plana kül rengi bir yüzle baktı ve kağıdı öfkeyle buruşturdu. "Öyleyse diyorsunuz ki..."

"Kasıtlı bir saldırıydı." Lia nefes nefese kaldı, duyurduğu şeyin gerçekliği tüm gücüyle ona çarptı. Umutsuzca madenin planını inceledi. Dört numaralı bölge, desteklerinde yakın zamanda yaptığı yenilemelerle madenin sonuna daha yakındı.

Belki de tamamen çökmemiştir. Belki...

"Bu nerede?"

"Ormanda, sanırım."

Başıyla onayladı, haritayı duvardan aldı ve daha sonra çadırdan fırlayıp fırtınanın içine atıldı.

"Camellia!" Ian, kafalama ormana dalmadan önce onun kolunu tutmayı başardı. Şiddetli yağmur nedeniyle önlerini görmek neredeyse imkansızdı. Ian'ın gri gözleri öfkeyle parladı. Lia da aynı derecede öfkeyle kolunu ondan çekti.

"Dördüncü bölgenin girişine yakın bir yeri kazıyoruz ama ondan iz yok! Yağmur başlamadan önce bir tünel vardı. Tamamen çökmeden önce Claude kesinlikle sonuna doğru hareket ederdi!"

"Ee? Oraya tek başına koşarak ne yapmayı planlıyorsun?"

"Doğrulayacağım. Bir olasılık olup olmadığını görmek için! Ve varsa, ne pahasına olursa olsun harekete geçmek için!" diye bağırdı. "Kadın olduğum için bir şey yapamayacağımı düşünme. O doktoru ben yokken ara. Sanırım onun kim olduğunu biliyorum. Bu şekilde yardımcı olabilirsin, tamam mı?"

"Ölürken bile seni korumamı istemezsin, değil mi?" Ian alaycı bir şekilde sordu.

"Ben kendimi korurum, Ian. Yardıma ihtiyacım olursa, isterim."

Ian elini yüzünün üzerinde gezdirerek gökyüzüne baktı. Geriye doğru bir adım attı ve belinden küçük bir hançer uzattı.

"Her ihtimale karşı bunu al. Ve... bir dakika bekle lütfen? Seninle gelmesi için bir görevli çağıracağım."

"Ona beni takip etmesini söyle. Bu yoldan gidiyorum." Topuklarının üzerinde döndü ve ormana doğru koştu, Ian'ın küfürleri yağmur tarafından bastırıldı. Etrafta bekleyerek kaybedecek zaman kesinlikle yoktu.

Her yerde, geçen kış hayvanlar tarafından kazılmış, hala sağlam olan tüneller olmalıydı. Bu girişleri kazmak çok daha kolay olurdu. Yağmurun artık aynı yönde estiğinden bahsetmiyordu bile, bu da kazma sürecini engellemek yerine yardımcı olacaktı.

Madenlere bitişik yamaç boyunca dikkatlice adım atarken, haritaya gözlerini kısarak baktı. Şaşırarak geriye doğru fırladı.

Bir kürekle kazıldığı belli olan kırmızı bir toprak yığını vardı. Ayaklarının altındaki açık deliği kavrayarak olduğu yerde döndü. Büyüktü, sanki dev bir hayvan topraktan çıkmış gibiydi.


*****


Claude ellerini yavaşça açmadan önce kaldırdı. Gücü ona geri geliyordu. Artık Marilyn'i alt edebilir ve suç ortağının kim olduğunu öğrenebilirdi ama bu riskli bir hareket olurdu.

"Siz… benim nişanlımdınız." diye konuştu Marilyn aniden, önündeki boşluğa bakarak. "Artık değil elbette. Elinizi başkasına uzattınız."

Claude gözlerini ona dikti ama sesini mükemmel bir kafa karışıklığı düzeyinde tuttu. "Neden bunu yaptım?"

"Çünkü... benim babam... babanızı zehirledi. Siz benim babamı idam ettiniz."

Claude'un gözleri bu anı karşısında öfkeyle yandı. Başını arkasındaki ağaca yasladı, elini dikkatlice sıkıp açarak gücünü sınadı.

"Öyleyse neden buradasın? Neden bana yardım ediyorsun?"

"Sizi öldüreceğim. Ben yapamazsam, ortağım öldürür. Ama ben sadece babama hala inandığımı bilmenizi istedim. O masumdu. Ve... size şunu söylemek istedim ki ben sizi tüm kalbimle sevdim..." Marilyn sustu ve ayağa kalktı. Elinde çakıyle, bir yaprak gibi titreyerek yüzünü ona döndü. Dizlerinin üzerine çöktü, yüzü ölüm gibi maviydi. "Sizi öldürürsem, hemen ardınızdan ben de öleceğim.”

Claude ifadesiz bir şekilde ona baktı. "Öyleyse beni öldürmek zorunda mısın?"

"Doktor Carl burada olsaydı, tereddüt etmezdi. Tüm bunları sadece meslektaşının intikamını almak için planladı." dedi, gözyaşları yüzünden aşağı akıyordu. "Ben de intikam için buradayım. Sizin yüzünüzden her şeyimi kaybettim Claude."

O gözyaşlarının gerçek olduğunu biliyordu. Marilyn Selby, Camellia'yı cinsel saldırı için suçlayacak kadar ileri giderek, elinden gelen her şekilde babasının idamını durdurmaya çalışmıştı. Annesi ölüm cezasına çarptırıldığında imparatorla görüşmeyi başarmıştı.

Erkek olarak doğsaydı, çok farklı bir hayat sürerdi.

"Lütfen beni affedin. Peşinizden geleceğim." Marilyn çakıyı göğsüne saplarken başını öne eğerek omzuna dayadı. Ama saplaması o kadar yavaştı ki, onun gerçekten onu öldürmek isteyip istemediğini merak etti. Claude içini çekerek onu uzaklaştırmak için elini kaldırdı.

"Claude?"

Ne? Nasıl?

İnanamayarak başını Camellia'nın sesine doğru kaldırdı. Duyduklarını duymasına imkan yoktu.

"Dur!" diye bağırdı Marilyn, Lia'nın sesini duymanın şokuyla düşürdüğü bıçağı kapmak için çabalayarak. Bıçağı Lia'ya doğrultarak ayağa kalktı. "Daha fazla yaklaşma!" 

"Leydi Marilyn?"

"Dur! Dur dedim!"

"Tamam. Duracağım. Ben burada kalacağım. Lütfen sakin ol."

"Kıpırdama. Yapma! Dur! Yoksa... Yoksa onu öldürürüm!"

Bıçak Claude'a doğrultulurken Lia aceleyle geri adım attı. "Hayır, lütfen!"

Marilyn histerik bir şekilde güldü. "Çok zalimsin Camellia. Bütün hayatımı berbat bir hale çevirdin. Şimdi bile beni perişan ediyorsun."

Claude gözlerini kırptı, sonra tekrar kırptı. Camellia gerçekten karşısında duruyordu. Bu bir rüya değildi.

Lia bariz bir rahatlamayla yere çöktü.

"Lord Claude'u kurtardınız mı, Leydi Marilyn? Tanrıya şükür. Tanrıya şükür..." Derin derin soluyarak gözlerini yere indirdi. Ağladığını anlaması için onu görmesine gerek yoktu. Omuzlarından buhar esintileri yükseldi.

Claude, onu bulmak için ormanı yarıp geçmiş olması gerektiği için nefes alamadan ağlamasını izledi. Kalbi yerinden çıkacakmış gibi hissediyordu ama bunun aşktan mı yoksa acıdan mı olduğundan emin değildi. "Camellia," diye mırıldandı. Sonra Marilyn'in elini bükmek için uzandı.

Marilyn bıçağı yere düşürerek bağırdı. Bileği kırılacakmış gibi hissediyordu.

"Bir hayata için bir hayat. Yaşamana izin vereceğim." dedi soğuk bir şekilde, onun gözleriyle buluşarak. "Ama bir şartla. Bir daha karşıma çıkma."

Yorumlar