Finding Camellia - 97. Bölüm (Türkçe Novel)


Lia, soyluların sahip olduğu tüm atların farklı şekilde eğitilip eğitilmediğini veya Eli'nin olağanüstü bir at olup olmadığını merak etti. Haftalar sonra ilk kez ahırdan ayrılmanın verdiği heyecanla hızlı bir şekilde dörtnala koşması anlaşılabilir olurdu, ama bunun yerine, düzenli koşusu zarafetin ta kendisiydi. Bacağının tekrar Zarar görmesinden korktuğu için onu güzel ve kolay bir hızda tuttu. Hassas atı beklenmedik bir sarsıntıyla şok etmek istemiyordu.

Sis, güzel ormana gizemli bir hava katıyordu. Doğu yakasındaki havayı seyrek bir şekilde kesen atışları fark ederek ileri atıldı. Eli, şaşırtıcı bir şekilde, silah seslerinden korkmuşa benzemiyordu. Sese her irkildiğinde kendini aptal gibi hissediyordu. Lia tekrar irkildikten sonra kıkırdadı ve boynuna sarılmak için öne doğru eğildi. Hemen yavaşladı.

"Aferin oğlum." diye fısıldadı. Yeşilliklerin arasından suyun kokusuna doğru ilerlediler. Sisin içinden sızan güneş ışınlarıyla gökyüzüne baktı ve taze toprak ve çimen kokusunun zihnini boşaltmasına izin vererek derin bir nefes aldı.

Lia, ormanın içinde, bir çocuğun göz hizasında olacak şekilde aralıklı olarak yerleştirilmiş tahta işaretleri fark etmeden edemedi. Onları kimin koyduğunu merak etti. O kadar düşünceli yerleştirilmişlerdi ki kaybolmak imkansızdı. Kesinlikle burayı seven biri için, diye düşündü.

Bir dereye rastlayana kadar ormanın derinliklerine doğru ilerlediler. Kıyıları boyunca sümbüller açmış, yoğun sisin içine rengarenk nüfuz etmişti. Ayak bileğinden uyluğuna doğru bir ağrı parıldadığında haykırarak Eli'den indi. Şok içinde nefesi kesildi ve dengesini bulmak için Eli'ye yaslandı.

"İyi misiniz?" yabancı bir ses sordu. Lia arkasını döndü ve yakındaki bir ağacın altında oturan bir adam gördü. Dünkü yemekten Claude'un kuzeniydi.

Caruso mu? Adı bu muydu?

Çaba göstererek doğruldu ve eğildi. "İyiyim, Lord’um."

"Bacağınız iyi görünmüyor Leydi’m."

"Büyük olasılıkla pratik yapmadığım için."

"Bir süredir sizi izlediğimi itiraf ediyorum. En çılgın hayal gücümde bile Eli'ye bineceğinizi düşünmemiştim Leydi’m. Kendi gözlerimden şüphe ediyordum." dedi Caruso gülümseyerek, mavi gözleri parlıyordu. Açık sarı saçlarına rağmen, Claude'a çarpıcı bir benzerliği vardı.

Meraklı bir gözle aygırı inceledi, bir adımdan daha fazla yaklaşmadı. Dereden su içen Eli homurdanarak arkasını döndü. "Ava katılmadınız mı?" diye sordu, Caruso'nun siyah atının diğer tarafa bağlı olduğunu fark ederek.

"Mümkün olduğunca bu tür barbarca hareketlerden uzak duruyorum. Huzurlu sessizlikleri tercih ediyorum." diye yanıtladı. "Sormamın sakıncası yoksa, ormanın bu kadar derininde ne yapıyorsunuz?"

"Geziyordum ve tahta tabelalar beni buraya getirdi."

"Ah, evet. İşaretler." Onayladı. "Rahmetli amcam, onları Claude ve benim için yerleştirmişti. Çalışmak istemediğimiz zamanlarda ormana kaçardık. Kaybolabileceğimizden endişelenmiş olmalı. Bunca yıldan sonra onları bu kadar iyi durumda buldum."

Lia gururlu bir gülümsemeyle "Ben de öyle düşündüm." diye söze girdi. Tahmin ettiği gibi Dük Maximilian sert ama sevgi dolu bir babaydı. Lia, Eli'nin yanına çömeldi ve soğuk, temiz suda ellerini yıkadı. İstemsizce titredi.

"Herkesin gözü Eli'deydi ama biz ona dokunmaya bile cesaret edemedik. Amcam ona başka bir çocuğu gibi değer verirdi." diye yorum yaptı Caruso, sesinden sevgi akıyordu. Lia yüzündeki fazla suyu silerek ona bakmak için döndü.

"Eli'nin sahibinin değiştiğini duyduğumuzda hepimiz ne kadar kıskandık biliyor musunuz? Dürüst olmak gerekirse, onu ata binmeyi zar zor bilen bir kadına hediye ettiği için bir an Claude'a gerçekten kızdım ama yanıldığımı görüyorum. Eli efendisi olarak size seçmiş, siz onu değil."

Lia, coşkulu övgüden aniden utanarak atın sırtını sıvazladı. "O benim için fazla iyi. Eli için Lord Claude'a her zaman minnettarım."

Caruso başını salladı.

"Onu ve daha fazlasını hak ediyorsunuz. Jasmine Teyze'nin de size oldukça güvendiğini duydum. Tabii ki annemin bana gelin bulmam için dırdır etmesine neden oldu ama ben öyle bir sevgili bulabilseydim, burada durmazdım."

Onun yaşlarındaydı ama insanları rahatlatan bir havası vardı. Lia da onunla sohbet ederken gevşediğini hissetti.

"Yağmur yağacağını düşünmüyor musunuz?" diye sordu, bulutlu gökyüzüne bakarak.

"Bana sadece bulutlu görünüyor." 

"İşte o zaman aniden yağar."

"O zaman geri dönelim mi?" Ona elini uzattı. Eli'ye yumuşak bir hareketle binerek saygıyla reddetti. Caruso omuz silkti ve kendi atına bindi. Malikaneye geri dönerlerken, güneş hızla hareket eden bulutların arkasında bir görünüp bir kayboldu. İçinden geçen güneş ışınları Lia'nın üzerine düşerek tenini ve bal sarısı saçlarını aydınlattı. Caruso boğazını temizleyerek ona defalarca baktı.

"Lütfen beni affedin Leydi’m. Claude birlikte vakit geçirdiğimizi öğrenirse beni öldürür. Kellemi yerinde tutmayı tercih ederim."

"Lord Claude iyi biridir. O böyle bir şey yapmaz."

Caruso homurdandı. "Dün gece onu görmediniz mi? Sizinle dans etmeme bile izin vermedi. Haklı olarak korkmuştum." Mahmuzlarını atının yan tarafına geçirerek alaycı bir şekilde sırıttı. Kuyruğunu sallayarak koşmaya başladı.

Lia, Caruso'nun atının önünde dört nala koştuğunu görünce Eli'nin heyecanlanacağını biliyordu. Dizginleri sıkıca kavrayıp nefesini tuttu ve o siyah aygırın peşinden koşmaya başladı. "Eli!" diye bağırdı, sesine inanılmaz bir kahkaha eşlik etti. O kadar hızlı koşuyordu ki, zar zor nefes alıyordu. Eğildi, neredeyse onun boynuna sarılıyordu. Eli, sanki bir savaş alanında yarışıyormuş gibi hız kazandı. Etraflarındaki manzara gitgide bulanıklaşıyordu.

Ormandan çıkmak üzereyken Caruso'nun atına yetiştiler. Caruso da inanamayarak Eli'ye güldü ve iki at birlikte yavaşladı. O kadar çılgınca yarışmışlardı ki Lia'nın atkuyruğu yarıya kadar çözülmüştü, başıboş saçları yüzünün etrafında uçuşuyordu. Eli'yi ahıra doğru götürürken genişçe gülümsedi.

"Koşmayı o kadar çok mu istiyordun?" diye sordu. Eli, sorusuna cevap verir gibi başını öne eğdi. Boynuna hafifçe vurarak onu ahır kapılarının önünde indirdi. Doğaçlama yarıştan dolayı sırtı ter içinde kalmıştı ama Eli o kadar mutlu görünüyordu ki, bu onu rahatsız etmedi. Ahıra adımını attığında, bembeyaz bir pantolon ve kendisininkine benzer, üzerine oturan kırmızı bir avcı ceketi giyen tanıdık bir silüetin kendisini beklediğini gördü.

Claude'du.

Hâlâ avda olduğunu sanıyordum.

Lia'nın yürüyüşü yavaşlayarak durdu. Claude, onun yaklaştığını hissetmiş gibi elinde bir kırbaçla döndü.

"Nereye gittin?" diye sordu sert bir yüzle, soruyu hüsrana uğramış bir nefesle noktalayarak. Onun soğuk ses tonuyla kalbinin tamamen farklı bir nedenle çarptığını hissetti.

"Gezmeye gittim. Uzun zaman olduğu için Eli'nin koşmaya ihtiyacı olduğunu düşündüm." diye açıkladı, ciddi bir hata yaparken yakalanmış gibi hissediyordu.

"Eli'ye tek başına koşuya gönderilmesini emrettim. O, günlerce bağlı tutulacak bir at değil."

"Ah. Bilmiyordum." Lia, Eli'nin bugün daha mutlu olduğunu söylemek istedi ama sözlerini yuttu. Dün gece Claude'un özrünü kabul etmiş ve bunu bir öpücükle mühürlemişti. Odasına gelip uyuyakalırken onu tutmuştu, bu yüzden ikisinin de yetişkin olmaya çalıştıklarını varsaydı ve yollarına devam etti.

Ama şimdi neden bu kadar kaba davranıyor?

Lia, Eli'nin bölmesine dönmesine izin verdi, ardından ceketinin düğmelerini açtı. Gecikmeli olarak yolculuğun sıcaklığını hissederek eliyle kendini yelpazeledi.

Claude kaşlarını derinden çatarak, "Doktor kendini fazla yormamanı söyledi." dedi.

"Eli… kuşla yarışırken biraz kendini kaptırdı. Kuştan kaçmaya çalışıyordu. Ama ona bunu yapmasını ben söylemedim."

Claude alnından terle dolu saçlarını süpürmek için elini kaldırdı. Eli, onun sıcak cildine karşı son derece soğuktu ve istemsizce irkilmesine neden oldu. Şaşkınlığı karşısında yanmış gibi elini geri çekti. Başını kaldırıp ona baktı ama o gözlerini kaçırdı.

"Hadi gidelim. Dinlenmen gerek."

Lia eldivenlerini çıkardı ve elini tuttu. Claude parmaklarını onunkilere kenetledi ve sıkıca kavradı, yine de onunla göz göze gelmeyi reddediyordu.

Garipti. Çok yakındı ama yine de kilometrelerce uzakta hissediyordu. Açık mavi gözleri uzakta bir yere odaklanmıştı. Lia, Claude'un görüş alanına dahil değildi.

Derenin soğuk sularına dalmış gibi kalbi dondu.

Claude kendisine gümüş tepside verilen iki mektuba ters ters baktı. Biri imparatorluk ailesinin mührünü, diğeri Gaiorian kraliyet ailesinin mührünü taşıyordu. Birden bitkin düşerek masasına oturdu. Dışarıdaki küçük telaş dikkatini çekti.

Yoğun sis nedeniyle av iptal edildi, ancak bu piknikte ısrar ediyorlardı.

Akrabalarının Del Casa'nın sunduğu her şeyin tadını çıkarma kararlılığına hayran olmadığını söyleyemezdi.

"Sabah avının muhteşem geçtiğini duydu.," diye yorum yaptı Caruso kanepeden, bir kitabın sayfalarını çevirirken gülerek.

Claude bir puro yakarak, "Sis her şeyi örttü." diye yanıt verdi.

"Yalanlar. Rodrigo'nun bana söylediği bu değildi." dedi Caruso şarkı söyler gibi bir sesle. "Dikkatinin çok ama çok dağıldığını söyledi. Usta tetikçimizin aklından ona bir ava mal olacak ne geçmiş olabilir acaba?" 

"Ben ıskalamadım. Ateş etmezsen ıskalayamazsın."

"Yine yalan söylüyorsun. Seni kuzey ucundan duydum. İki net atış."

Claude alaylarına cevap vermek yerine sessizce Caruso'ya baktı ve binicilik kıyafetlerine dikkat çekti. Genç adamın sarı saçları rüzgarla dalgalanıyordu ve mavi gözleri yaramazlıkla parlıyordu. Claude ayağa kalktı ve aralarındaki mesafeyi kapatırken purosundan derin bir nefes aldı. Caruso başını romanından kaldırdı, kuzenini karşısında görünce kıkırdadı.

"Caruso del Ihar. Atını ormana götürdün mü?" Claude eğildi, bir eli kanepenin arkasındaydı. "Kuzey ucunda iyi vakit geçirmiş olmalısın, hmm? Gülümsemeden duramıyorsun."

Caruso eğilip Claude'un parmakları arasına sıkıştırdığı puroya iğrenç bir şekilde öksürdü. İki kuzen karşı karşıya durdu. Caruso her zaman Claude'un yanında kendini cüce hissetmişti. Hiçbir şekilde küçük değildi ama kuzeninin önünde çocukluğuna geri döndü.

"Önce oraya ben gitmiştim! Leydi Camellia Eli ile birlikte geldiğinde ben sadece dinleniyordum. Geleceğini bilmiyordum. Yemin ederim!"

"O nasıldı?"

Caruso ona boş boş baktı. "Ne?"

"O nasıldı?" Claude tekrarladı. "Üzgün mü görünüyordu? Sesi üzgün müydü? İfadesiz miydi?"

Caruso söyleyecek söz bulamıyordu. Bombardımanına gireceğini düşündüğü tüm olası sorular arasında, bu kaygı uyandıran soruların hiçbirini beklemiyordu. Claude purosunu kül tablasına koyarak bir cevap bekledi. Masasına geri döndü ve üstteki mektubu açtı. "Acele et, Caruso."

"Ah. Evet, özür dilerim. İyi görünüyordu. Biraz yıpranmış olsa da iyi vakit geçiriyor gibiydi. Onunla uzun süre konuşmadım. Bu arada, Eli'nin onu ne kadar sevdiğine şaşırdım."

Claude bir mektup açacağıyla mührü açtı ve yüzünde yumuşak bir gülümsemeyle içindekileri çıkardı. Caruso masasının etrafında dönerek onu merakla inceledi.

"Sinir bozucusun. Defol." 

"Ondan gerçekten hoşlanıyorsun, değil mi?

"Ne?"

"Aslında aşıksın. Bu harika."

Claude bakışlarını okumakta olduğu mektuptan kaldırdı. Caruso sırıttı, geri geri yürüdü ve tehlikeden uzaklaştı. Abartılı bir şekilde eğilerek çalışma odasının kapısını arkasından açtı. "Bu havada neden piknik yapılır anlamıyorum ama birdenbire harika bir fikir gibi geldi."

"Ayrıca çeneni kapalı tutmanın harika bir fikir olduğunu da bil."

"Ne hakkında? Grandük Claude del Ihar'ın gerçek aşkını bulması gerçeğini mi?" Caruso genişçe sırıtarak alay etti.

"Bunun haber değeri yok. Lia'ya aşık olmadığım bir gün bile olmadı." diye yanıtladı Claude gerçekçi bir şekilde.

"Aman Tanrım." diye mırıldandı Caruso, elleri saçlarının arasında uçuşarak. Claude bakışlarını elindeki mektuba çevirdi ve tek kelime etmeden onu geçiştirdi. Gözleri duygudan titreyerek buruşturmadan önce iki mektubu da inceledi.

"Kahretsin."

Yorumlar

Yorum Gönder