Finding Camellia - 105. Bölüm (Türkçe Novel)


Bölüm 11. Mevsimlerin Tersine Dönmesi

Del Casa Üniversitesi merkez kütüphanesi sınava girenlerle doluydu. Yıllık sınav için yerlerini alırken gergin bir şekilde etraflarına bakındılar. Gözetmen olarak gönüllü olan üniversite profesörleri, hükümet yetkilileri ve soylular kendilerine ayrılan yerlerde durup odayı taradılar. Kesin olmak gerekirse, tüm gözetmenlerin gözleri birinci kademe adaylarıyla birlikte oturan tek kadını ve onun yanındaki yakışıklı genç adamı takip ediyordu. Kadın, görünüşe göre bu tür bakışlardan rahatsız olmamış gibi, yalnızca sınavına odaklandı. Bununla birlikte, genç adam sürekli olarak iç geçirme ve kaşlarını çatma akışını sürdürdü.

Peirotte, çevresinde duyduğu fısıltılara homurdandı. İmparatorun dükün evliliğini onaylamasından, müstakbel düşesin birinci kademe sınavına başvurmasının gizemli nedenine kadar her şeyi tartıştılar.

"O, Sör Kieran Bale'in kız kardeşi, yani damarlarında da deha var."

“Belki de ilk tam puanı alan kişi olabilir.”

“O yine de bir kadın. Usta Theodore tarafından eğitim almış olabilir, ama tam puan mı? Mümkün değil.”

Benim bildiklerimi bir bilsen.

Peirotte, Lia ile karşılaşmasının ardından Lia hakkında her şeyi öğrenmesi için başkente bir görevli göndermişti. Görevlinin getirdiği bilgi onu şok etmişti. İmparatorluk Akemesi'nin giriş sınavında mükemmel bir puan alan ve doğrudan dokuzuncu sınıfa yükselen en genç öğrenci - o yıldız öğrenci Camellia Bale'den başkası değildi.

Peirotte onu yakından inceledi. Ihar Hanesi'ne büyük ölçüde ve açık bir şekilde hayrandı. Claude, bir soylu olarak yüksek gururu nedeniyle eşraf arasında en iyi karşılanan kişi olmasa da, onu yararlı bir arkadaş olarak görüyordu.

Lord Ihar'ın narin bir çiçek kadar değerli bir yeteneği boşa harcamasına imkan yok.

Peirotte, birinci kademeye fazla sorun yaşamadan ulaşacağını biliyordu. Asıl sorun, tuhaf bir şekilde Claude'a benzeyen yakışıklı genç adamla ilgiliydi. Sınav kağıdına yan yan bakarak Caruso'nun yanından geçti. Caruso soruları tekrar tekrar gözden geçirirken tek kaşını kaldırdı.

Belki beklenmedik bir sonuç çıkabilir.

Kütüphane iniltiler ve kalemlerin kağıda sürtünerek çıkardığı seslerle doldu. Sınavın başlamasından bu yana on beş dakika geçtiğinde, Lia hafif bir gülümsemeyle kalemini bıraktı. Bir gözetmen hemen ona yaklaştı.

"Vazgeçiyorsanız, odadan çıkabilirsiniz." Sesi samimiydi ama tuhaf bir ihtiyatla doluydu.

Lia gözlerini kocaman açtı. "Bitirince ne yaparsınız?"

"Bitirdiniz mi?"

"Evet."

Peirotte telaşlı gözetmeni bir kenara itti ve sınavına devam etti. "Şimdi değerlendireceğiz. Sıkı çalışmanız için tebrikler leydim."

Profesörlerin tamamlanmış sınavları bekledikleri not verme masasına doğru yürüdü. Lia'nın sınavını, önünde endişeyle dolaşan bir profesöre verdi. Profesörün ilk başta bıkkın olan yüzü, yanıtlarını okurken yavaş yavaş ciddileşti. Bitirdiğinde, şok içinde Peirotte'ye baktı. "Mükemmel. Sınavı olumlu geçti." Peirotte sessizce kutlama yaparak gözetmenliğe devam etti.

Biliyordum, biliyordum, biliyordum!

‘Onun için herhangi bir özel ayrıcalık istemiyorum. Ona diğer adaylara davrandığınız gibi davranın. Sadece parladığında yeteneğine çok şaşırma.'

Camellia, işaret parmağını dudaklarına bastırmadan önce, her an kendinden geçecekmiş gibi görünen barona baktı. Aptalca başını sallayarak ona baktı.

Kendinden bu kadar emin miydi? Mükemmel bir puan alacağını biliyor muydu?

"Tebrikler leydim." diye fısıldadı, onun yeşil gözlerine bakarak. Lia ona parlak bir gülümsemeyle baktıktan sonra kütüphaneden ayrıldı. Güneş, gri binaların arasından ışınlarını uzatıyordu. Binanın dışındaki uzun araba kuyruğu arasında belirli bir araba göze çarpıyordu. Önünde Claude duruyordu. Pelerinine sarınarak merdivenlerden aşağı koştu. Claude da onu fark ederek dimdik ayağa kalktı, ellerini ceplerinden çıkardı ve uzun adımlarla merdivenlerden yukarı çıktı. Kollarını iki yana açarak onu bir tüy gibi havaya kaldırdı ve o kollarının arasına atladı. Bacaklarını havaya kaldırırken, kollarını onun boynuna dolayıp mutlu bir şekilde gülerken ciyakladı. "Nasıl geçti?"

"İyiydi."

"Tabii ki sen yaptın."

Bir gürültü konuşmalarını böldü. Dekanın bir grup insanla birlikte onlara doğru koştuğunu görmek için döndüler. Lia'nın yüzü bembeyaz oldu. Şu an için büyük kalabalıklarla karşılaşamayacak kadar yorgundu. Claude güldü ve onu yolcu koltuğuna oturttu, ardından sürücü koltuğuna geçti.

"Kaçmaya hazır mısın?" diye sordu özellikle küstah bir gülümsemeyle, kemerini takıp onu öperken. "Mükemmel skorunu kutlamak için."

Caruso üzgün bir şekilde sınav salonundan çıktı.

“Birisi tam puan aldı. Bu yılki sınavın zorluğundan şikayet edenler için, bu bir ders ve gayretle çalışmak için bir hatırlatma olsun.”

Yüksek sesle protesto edenler, Peirotte'nin duyurusu üzerine sustular, yüzlerinin rengi çekildi. Ancak Caruso onlar gibi değildi. Testte başarısız olmadı ve sadece iki soruyu kaçırdı. Ama tam puan mı? Dudağını ısırdı.

Sınıf birincisiyken, biri tarafından yenilmişti.

Bekleyen arabaya bindiğinde tanıdık bir yüz bulmak için etrafına bakındı. "Leydi Camellia nerede?"

"Lord Ihar'la birlikte ayrıldı. Kütüphaneden ilk o çıktı."

"Ah." dedi Caruso endişeyle. "Sınavı geçemedi mi?"

Owen bir kahkaha attı ve omuz silkti. "Emin değilim. Üzgün görünmüyordu."

"Bu beni rahatlattı. Ama az önce birinin tam puan aldığını duydum. Umarım çok üzülmez. Sınav benim için zordu ve Güney Akademisi'nde sınıf birincisiydim."

"Eminim iyi iş çıkarmıştır. Zeki bir hanımefendi."

"Ben de öyle umuyorum."

Owen başını salladı ve onu Lia için endişelenen tek kişinin kendisi olduğu gerçeğinden kurtardı. Bunun yerine, küçük bir dosya yığını verdi.

"İstediğiniz gemologların listesi efendim. Aynı zamanda Valensiya madenleri. Bir patlayıcı uzmanına ihtiyaçları var. Görünüşe göre işiniz sizin için biçilmiş kaftan."

Caruso, kendisine güven verici bir şekilde gülümseyen Owen'dan dosyaları aldı ve onları karıştırmaya başladı. Ufukta beliren bir baş ağrısı hissetti.

Yanlış mesleği mi seçtim?

"Öyleyse ben hallederim. Patlayıcılar konusunda iyi bir uzman tanıyorum. Güney'e bir mektup göndereceğim."

Caruso, Lia'ya mükemmel sonucu bildirmek için aceleyle malikaneye geri döndü, ancak Lia'nın henüz dönmediğini duydu. Claude'un da henüz gelmediğini duyunca içini çekti ve kendini çalışma odasına sürükledi.

Kendimi işe yarar hale getirebilirim.

Durmadan önce hızla bir mektup yazmaya başladı. Aklındaki patlayıcı uzmanı, bir gün birdenbire kendi bölgesinde beliren bir doktordu. Fakire karşılıksız davranır, topallardı ve ince gözlük takardı.

'Yeniden inşa edilmesi gereken binaları yıkmak için patlayıcı yaparken bu bacağımı yaraladım. Emin olmak için tehlikeli bir beceri. Yaralandığımdan beri bir patlayıcıya dokunmadım.'

Savaştan sonra askerlerin hepsi rüzgarla dağılmıştı. Şu anda orduda görev yapmayan bir patlayıcı uzmanı bulmak son derece zordu. Caruso bir görevli çağırdı ve çantalarının toplanmasını emretti.

Her yerde bir uzman aramak yerine benim bölgemden birini işe almak çok daha verimli olurdu.

"Lord Ihar'a birkaç günlüğüne kendi bölgeme gideceğimi haber ver. Şahsen gitmem benim için daha iyi olur."

[Cayen'in İlk Grandüşesi, Camellia Bale]

Ian, Cayenian gazetesini açtı ve ana makaleye göz attı: Claude ve Lia'nın yaklaşan düğünü.

"Grandüşes..." Ian bunun kaçınılmaz olduğunu biliyordu ama bu kalp kırıklığını daha az acı verici hale getirmiyordu. Kâğıdı ve Lia'nın Laura'ya görmesi için yaptığı davetini kabul edeceğine dair cevabını aldı.

Laura onu bulduğunda çocuklara kitap okuyordu. Lia'nın gazetedeki resmine bakarken, "O... artık çok büyüdü." dedi hayranlıkla. "Bana gösterdiğiniz için teşekkür ederim lordum."

"Tabii. Camellia da birkaç gün içinde ziyaret edeceğini haber verdi."

"Gerçekten mi?" Laura'nın yüzü aydınlandı. Kâğıdı ve mektubu elinde tuttu, tekrar tekrar okudu. Makale, imparatorluk balosu sırasında meydana gelen irili ufaklı sorunları ve Camellia Bale'in grandüşes olmak için imparatordan onay aldığı gerçeğini aktarıyordu.

Grandüşes. Halkın gözünden saklanacak bir metres değildi.

Laura, Lia'nın resmini sevgiyle okşarken elini kalbinin üzerine koydu. Ian, eğitim salonuna gitmeden önce onu birkaç dakika izledi. Şövalyeler, alıştırma rutinlerini durdurarak onu selamladılar. Yakıcı öğleden sonra güneşinden şimdiden terliyorlardı.

Ian bir eğitim kılıcı çıkardı ve havada hafifçe döndürdü. "Bugün idman partnerim olacak herkesi cömertçe ödüllendireceğim."

Yine de bütün askerler tereddütle geri adım attılar. O, Cinayet Tehdidi Ian Sergio değil miydi? En iyi zamanlarda bile kuduz bir köpek gibi dövüşüyordu ve şu anda ruh hali tehlikeli bir şekilde düşüyor gibiydi. Gergin bir şekilde yutkundular, birbirlerine panik dolu bakışlar attılar. Böyle gülümsediğinde en tehlikelisinin efendileri olduğunu biliyorlardı.

Ian, gruba bakıp kaptanı işaret ederek içini çekti. Claude'un muhafızları tarafından dövülen erkek kardeşinin şövalyesiydi. Savaştan sonra Ian'a sadakat sözü verdi. Karşılığında Ian, ona muhafızlarının kaptanı olarak bir pozisyon verdi.

"Bugün şanslı olan sensin." Ian pis pis sırıttı. "Endişelenme, tüm yeteneğinle dövüşmene izin vereceğim."

"Lordum, onları korkutuyorsunuz."

"Şu anda kendimi bir çöp gibi hissediyorum. Sadece biraz stres atmama izin ver. Seni öldürmeyeceğim. Beni ne sanıyorsun?"

Kaptan kendi eğitim kılıcını çıkarırken derin bir iç çekti. "Kaybettikten sonra beni suçlayamazsınız…"

Yorumlar

Yorum Gönder