Finding Camellia - 100. Bölüm (Türkçe Novel)


"Yaralanmışsın." dedi Lia, parmağını nazikçe onun yüzünde gezdirerek.

"Önemli bir şey değil." diye yanıtladı elinin tersiyle dikkatsizce kanı silerek. Söylediği gibi, ciddi şekilde yaralanmamıştı. Bununla birlikte, yüzündeki bir kesik de dahil olmak üzere vücudunun her yerinde morluklar vardı. Lia bir hastaya kızmayı reddederek dilini ısırdı. Bunun yerine, Owen'ın getirdiği merhemi yaralarının üzerine sürdü.

Owen, yersiz hareket ettiği için ceza olarak ikinci kattan üç gün süreyle men edilmişti. Efendilerinin eşyalarına izinsiz dokunanlar genellikle çok daha sert bir ceza alılardı ama Claude ona merhamet etmişti.

"Tamamdır bitti." dedi, gömleğini ona uzatarak. Nane kokuyordu. Claude kollarını gömleğe geçirmeden önce kulakları kıpkırmızı parlayarak bir süre kanepede oturdu. Kocaman, nasırlı elleri için çok küçük olan düğmelerle uğraşmasını izledi. Ellerini bir havluyla sildi ve kollarını sallayarak ona yaklaştı.

"Sadece neden bu kadar pervasız davrandığını anlamıyorum. Evet, insanların kurtarılması gerekiyordu ama bu gerekli miydi?" gömleğini ilikleyerek şikayet etti. Başının tepesine baktı, dudakları yukarı kıvrıldı. O anda ve orada gözyaşlarına boğulmaması bir mucizeydi.

"Bu binanın yapısal olarak çökme riski taşıdığı tespit edildi ve sakinler taşınmaları için önceden uyarıldı. Bugün beklenmedikti, ancak binanın durumunu herkesten daha iyi biliyordum."

"Ne olmuş yani? Korkmadın mı? Gerçekten de tamamen yıkılabilirdi!"

"Biliyorum. Ben de şaşırdım. Sen olmasaydın bir felaket olabilirdi. Endişelendin mi?"

"Endişelendim mi? Ciddi misin?" Mavi gözlerini kendisininkinden birkaç santim uzakta bulmak için öfkeyle gözlerini kaldırdı. Nefesi dudaklarının üzerinde geziniyordu. Lia dudaklarını onunkilere bastırmak için parmak uçlarında yükselmeden önce bir saniye ona baktı. Claude güldüp onu kucağına çekti, ellerini kalçalarının altına yerleştirerek destekledi.

"Artık sana hayatımı borçlu olduğum için, sana borcumu ödemek istiyorum."

"Eğer durum buysa, sana her gün borcumu ödemek zorunda kalırım." diye yanıtladı, yanağını okşayarak onu tekrar öptü. Claude onu masanın üzerine oturttu, üzerinde belirirken elini yanına koydu.

"Yalnız senin varlığın bana faiziyle karşılığını veriyor." dedi dişleriyle bluzunun kurdelesini çözerken. Lia kızardı.

Nasıl olur da gözünü kırpmadan böyle şeyler söyler?

Kulağında hafif bir çığlık çınlarken, dudaklarının solgun tenine bir öpücük kondurmasını izledi.

‘Hiç doğmamalıydın!’

Lia, Claude'a uzandı, bir elini yavaşça ensesinden aşağı kaydırdı ve akmakla tehdit eden gözyaşlarını bastırmaya çalıştı. Claude ona baktı ve şefkatli dokunuşunu hissedince gözleriyle gülümsedi. "Bir dahaki sefere pervasızca bir şey yaparsam beni kurtarabilir misin Camellia?"

"Bir dahaki sefer olmayacak."

"Evet tabii."

Lia içini çekip teslim oldu. Ona inanmadı. Geriye doğru uzanan Lia, elini Claude'un saçlarından geçirerek masaya uzandı. 

"Randevuya çıkmak istiyorum."

Baygın bir gülümsemeyle üzerine tırmandı. "Öyleyse gidelim."

Del Casa şehir merkezine geri dönmüşlerdi. Lia, kaza mahallinde sabitlenmiş olan Claude'dan gözlerini ayırmadı. Çit hala binayı tutuyordu.

Bir işçi çiti işaret ederek, "Bunun için şükürler olsun, işimizi çok daha kolaylaştırdı." diye güldü.

"Şükürler olsun ciddi bir yaralanma olmadı. Çok fazla maddi hasar da olmadı. Sayenizde Leydi’m. Aynı şeyi kendim için söyleyemem çünkü başım Grandük ile sürekli belada. “ dedi Ivan, Lia'nın yanında dururken başını sallayarak. Olanları duyduktan sonra Jasmine'in emriyle bahçede bir saat boyunca yabani otları temizlediğine şüphe yoktu, hafif taze çimen kokuyordu.

"Sana her zaman minnettar olduğumu biliyorsun, Ivan."

"Onu durdurmalıydım. İşimi yapmadım."

"Sen olmasaydın, Lord Claude çok daha fazla tehlikede olurdu."

"Hepsi sizin sayenizde Leydi’m."

"Hayır, herhangi biri bunu düşünebilirdi."

"Mantıksız. Leydi’m, bu..." Claude yanlarına yaklaştığı anda ağzını sımsıkı kapattı, hoşnutsuz bir ifadeyle kollarını kavuşturdu.

Emir vermeyi ne zaman bitirdi?

Ivan geri çekildi ve Lia yavaşça açık ağzını kapattı. Claude, kolunu Lia'nın omuzlarına dolamadan önce ikisine baktı. "Neden benimle böyle sohbet etmiyorsun?"

"Bunu her gün yapıyorum." dedi, gizlice koluna bakarak.

Omuz silkerek onu uzaklaştırdı. "Bu yeterli değil."

"Nereye gidiyoruz?" diye sordu, onun geniş adımlarına yetişmek için acele ederek. "Randevuya.” dedi sırıtarak, onun yerine elini tutmak için kolunu hareket ettirerek.

"Bunu biliyorum. Ama nereye?"

"Limon şerbeti satan bir yer var, senin favorin olduğunu biliyorum."

"Gerçekten mi?" Yüzü sabah güneşi gibi aydınlandı. Tatlıları sevdiği yaygın bir bilgiydi ama bazen o kadar tatlı ve ekşi bir şeye can atıyordu ki bu başını ağrıtıyordu. Malikanedeki şef, ona çeşitli şekerlemeler sağlamaya özen gösterdi, ancak standartlarına göre yeterince tatlı değildiler. Lia, Jasmine'in onu getirdiği kafeyi tekrar ziyaret etmek niyetindeydi, yani bu gerçekten hoş bir sürprizdi.

Kalabalık kavşağı geçip küçük binaların sıralandığı bir sokağa saptılar ve Claude'un bahsettiği tatlıcının önünde durdular. Dükkan sahibi, cam vitrine kekleri ve turtaları yerleştirirken, soru sorarcasına başını eğerek onları sıcak bir şekilde selamladı. Muhafızların dükkânın dışında yerlerini aldıklarını görünce sevinçle haykırarak onları içeri aldı. Lia yutkundu, tatlı kremayla doldurulmuş çeşitli keklerden dolayı salyaları akıyordu. Hepsini sipariş etmek istedi ama çok fazlaydılar.

Sonunda bir kahve, iki dilim kek, bir dilim turta ve ballı limon şerbeti ısmarladılar.

"Seni buraya daha önce getirmeliydim." dedi Claude, Lia'nın heyecanla koltuğunda kıpırdanmasını izleyerek.

"Evde yapılan tatlılar da çok lezzetli."

"Bu dükkân daha iyi olmalı. Sen gelmeden önce şefimin tatlı yapmak için pek bir nedeni yoktu. Muhtemelen tatlıya düşkün ilk grandüşessin." dedi ve arkasına bir öpücük bastırmadan önce elini masanın üzerinden okşadı.  Dükkânın sahibi, aleni sevgi gösterisi karşısında yanakları pembeleşerek arkasını döndü. Lia birçok kez elini çekmeye çalıştı ama Claude'un yanağındaki küçük yara izini görünce kararlılığı zayıfladı. Sonuç olarak, Claude dükkan sahibi tatlıları getirene kadar eliyle oynamanın tadını çıkarabildi.

"Böyle yiyememç" dedi, önündeki tabaklara bakarak asık bir suratla.

"Sağ elin serbest. Yapabilirsin."

"Pasta için iki ele de ihtiyacım var."

"O zaman benimkini kullan.”

Bu teklif karşısında çileden çıkmış bir şekilde gözlerini devirdi, ama ağzına bir kaşık şerbet alırken yüzü çok geçmeden heyecanla doldu. İlk önce keskin limon kokusu duyularını alt etti, ardından tatlı bal aroması geldi. Claude, tek bir tatlı kaşığıyla tüm dünyayı kazanmış gibi görünen Lia'yı gözlemlerken içini çekti.

"Güzel mi?"

"Son derece tatlı."

"Sana söylemem gereken bir şey var. Sadece dinle." Gülümsüyordu ama bu artık gözlerine ulaşmıyordu. Kaşığındaki balı yalayarak merakla başını salladı. "İki mektup aldım. Biri saraydan. Diğeri Gaior'dan."

“Ne...?"

"Bir balo olacak. Majesteleri o zaman seni düzgün bir şekilde nişanlım olarak tanıtmamı istiyor. Grandüşes olmaya uygun olup olmadığını görmek için seni yargılamaya, Cayen'deki bütün soyluları toplayacakları kesin." Claude, Camellia'nın bu fikirden rahatsız olduğunu düşünerek gözlerini kaçırdı. Daha önce bir kadın olarak, bu kadar önemli bir sosyal toplantıyı bırakın, sosyeteye takdim balosu bile düzenlenmemişti. Bu yüzden tepkisi onu hazırlıksız yakaladı.

"Endişeli misin?" diye sordu gözleriyle gülümseyerek. Yeşil irisleri parıldadı.

"Beni bilirsin. Hiçbir sınavda başarısız olmadım. Bir kez bile. Bu balo bir çeşit sınavsa... Sanırım başarabilirim." Lia'nın sesi sanki ona bir hediye veriliyormuş gibi heyecanlı geliyordu. Claude o anda aşırı korumacı tavrını kabul etmek zorunda kaldı. Her zaman ona güvendiğine yemin etti ama bir şeylerin ters gidebileceğinden ve onun mahvolacağından endişe ederek onu gözünün önünden ayıramadı. 

Parmaklarını onunkilere kenetledi. "Üzgünüm. Leydimin Akademi'de sınıf birincisi olduğu bir an aklımdan çıkmış."

"Bundan sonra unutmamanı sağlayacağım." diye yanıtladı, öğleden sonra güneşi başının etrafında altın bir hale oluştururken.

"O zaman sana bir soru daha. Grandük Sergio seni Gaior'daki düklüğüne davet etti."

Beklediği gibi eli titremeye başladı. Claude onu sıkıca kavradı.

"Sadece beni mi?”

"Davetiyede benim adım yoktu."

"Annemi görmemi mi istiyor?”

"Belki."

"Ian'dan annemin benimle gelmesine izin vermesini istersem, sence kabul eder mi?

"Bilmiyorum."

Birbiri ardına sorduğu net sorulara elinden gelen en iyi şekilde cevap verdi, ama hepsi sis kadar netti. Lia, erimiş artıkları kaşığıyla karıştırırken derin düşüncelere dalarak gözlerini şerbet kabına dikti. Claude, sessizliği uzadıkça içinin endişeyle yandığını hissetti.

"Ne zaman?"

"Ne zaman olursa.”

"Gidebilir miyim?"

Kahretsin.

Yüzü sertleşti ama sesi yumuşak kaldı. "Eğer istersen tabii ki."

Hafif bir gülümsemeyle başını salladı ve ağzına bir parça kek attı. "Sanırım benimle gelemezsin."

"İstiyorum ama... toprağımı ve halkımı bir ay kendi başlarının çaresine baksınlar diye terk edemem Camellia."

"Bu bir işkence." diye şikayet etti. "Çok tatlı bir şey yüzünden ıstırap çekmeme neden oluyor."

Claude derin bir iç çekti. "Gidebilirsin. Ben iyi olacağım."

"Yalancı." Lia gözlerini kıstı ve çatalını bıraktı. "Dürüst ol."

“Ne?"

"Bana gerçekten nasıl hissettiğini söyle. Öyle demek istemedin."

Sözleri hedefi tam on ikiden vururken sessizce ona baktı.

Nasıl her geçen gün daha da güzelleşip tazeleniyorsun?

Claude dudaklarını yaladı ve derin bir nefes aldı.

Haydi hayırlısı.

"Haklısın. Gitmeni istemiyorum. Özellikle Sergio'ya. Ama... senin için yapılacak doğru şeyin bu olduğunu bilmem, bundan hoşlanmam gerektiği anlamına gelmiyor." Sözlerini elinin arkasına bıraktığı kısa öpücüklerle sona erdirdi. Onunla göz teması kurmaya dayanamıyordu.

Küçük bir el, yanan kulaklarına dokundu. Lia, onun zayıflığı olduğunu öğrendiğinden beri sık sık kulaklarını hedef alıyordu.

"Camellia." dedi boğuk bir sesle ve sonunda bakışlarını kaldırdı.

Ona güneş gibi gülümsüyordu. "Üzgünüm."

"Lia."

"Annemin ne söyleyeceğini duymak istiyorum. Elbette onu bir kez gördükten sonra bir daha veda etmek istemem. Ama... burada seninle olmak istiyorum. Dokunacak kadar yakınında. Bana güveniyor musun?”

Konuşamayarak ona baktı. Kalbi kulaklarında gümbür gümbür atıyor, sonra sanki biri kulaklarını ıslak bir bezle tıkıyormuş gibiydi. Sonunda derin bir nefes verdi ve elini yüzünde gezdirdi.

Hayatında hiç böyle çocuk gibi hissetmemişti. Her sözünün onu cennete uçurması ya da cehenneme düşürmesi neredeyse eğlenceliydi.

"Beni avucunun içine aldın, değil mi?" uzanarak şiddetle mırıldandı. "Bu sefer başlatan sensin Camellia."

Yorumlar

Yorum Gönder