A Barbaric Proposal - 87. Bölüm (Türkçe Novel)

a barbaric proposal novel - chapter 87

(Phermos)
"Konu Kleinfelderlarla ilgili. Düğün töreni bittiğine göre, malikâneyi tamamen temizlemek için plan yapmamız en iyisi olacaktır. Görünürdeki tüm malları geri aldık ama muhtemelen bir yerlerde gizli bir ya da iki kasaları vardır."

Phermos'un onlarla konuşması gereken önemli bir şey olduğu doğruydu. Onları gereksiz yere rahatsız etmemesi gerektiğini biliyordu.

Ve bu iyi bir nedendi.

(Black) "O evi aramak istemenizin çok özel bir nedeni olmalı."

(Phermos) "Evet, ama dürüst olmak gerekirse biraz kafa karıştırıcı."

Rienne'in ifadesi sertleşti.

(Rienne) "Nedir o?"

(Phermos) "Kleinfelderlar bu noktada esasen ortadan kayboldular, doğru mu? Onların soyundan gelen hiç kimse bir daha bu topraklara ayak basamaz ama malikânede hâlâ işçiler var. Onları kim yönetiyor ki? Aileye sadık olsalar bile, hala kendi hayatları ve beslemeleri gereken boğazları var."

Bir kraliyet düğününden sonra dikkat edilmesi gereken en önemli şey, yeni yönetime karşı çıkabilecek potansiyel güçlerdi.

Kleinfelderlar gitmiş olsalar bile kökleri Nauk'ta hâlâ derinlere uzanıyordu.

Geriye kalan beş aile yeni bir antlaşmaya bağlıydı ama düğünden hemen sonra bu yüzden aniden değişir ve iş birliğine yanaşmazlarsa, bu sadece gelecekte bir baş ağrısı haline gelirdi.

Bir ulusu yönetmek savaşmaktan tamamen farklıydı ve şimdi Tiwakan'ın liderinden ilkini yapması bekleniyordu. Bu durumun yeniliği göz önüne alındığında, işçilerin Kleinfelder ailesinin yanında kalması son derece sıkıntılıydı.

(Black) "Takip ettikleri biri olmalı."

(Phermos) "Evet, daha önce de söylediğim gibi, düşündükçe daha da şüpheleniyorum. Bu kişi her kimse, her türlü lükse sahip olduğu bir evde yaşarken bir kez bile yüzünü göstermemiş olması garip değil mi?"

Rienne de aynı fikirdeydi.

Onlarınki kadar küçük bir ülkede, kimsenin Kleinfelder ailesinin parçalarını perde arkasından hareket ettiren gizli bir figürü fark etmemiş olması garipti.

(Rienne) "Kesinlikle öyle biri var gibi görünüyor, ama emin olmamız gerekecek."

(Phermos) "Kesinlikle, bu yüzden evi mümkün olan en kısa sürede boşaltmak istiyorum. Orada saklı bir şey olabilir."

Rienne başını salladı.

(Rienne) "Eğer gerekliyse, o zaman şimdi yap. Halk düğünün ardından kraliyet ailesinden hâlâ çok memnun, bu yüzden Kleinfelderlar’ın sürgüne gönderilmesinin ardındaki sebep insanların zihninde hâlâ tazeyken, şimdi en iyi zaman olacaktır."

(Phermos) "Evet. Ve malikânenin kendisi de mülk olarak kabul ediliyor, yani artık kraliyet ailesine ait. İyi inşa edilmiş bir yer ve oldukça da büyük. Boşaltıldıktan sonra neden uygun bir amaç için kullanılmasın? Belki bir kütüphane ya da okul?"

(Rienne) "Oh. Bu harika bir fikir."

(Phermos) "Aynı fikirde olmanıza sevindim. Sabah ilk iş olarak araziyi temizlemek üzere yola çıkacağım. Oh, ve son bir şey daha. Dikkatinizi çekerim, bundan sonraki kısmı sadece lordumun hatırı için söylemiyorum; bu benim saf, soğukkanlı yargım."

Phermos konuşmayı kesti ve gülümsedi.

(Phermos) "Lordum, yarın kalede kalmanızı rica ediyorum. Doğrudan Kleinfelder malikânesine kendiniz gidecek olursanız, bu pek iyi görünmeyecektir. Onun yerine ben gideceğim. Zaten bana yardım etmek isteyen biri var."

Phermos'un bahsettiği kişi Klimah'tı. Klimah yıllar boyunca malikâneye sık sık girip çıkmıştı ve Linden Kleinfelder tarafından kullanılan tüm gizli yerleri biliyordu.

Ve Black bu fikre pek de sıcak bakmıyordu.

(Black) "Bana uyar."

(Phermos) "Bir süre burada kaınl. Ve bunda gerçekten ciddiyim. Ne kadar isterseniz."

Phermos gülümsemesini sildi ve hızla ayrılmadan önce sözlerini tekrarladı.

Yatma vakti çoktan geçmişti.

 

***

 

(Rienne) "Yarın gitmemiz gereken bir yer var."

Yeni evlilik hayatı Rienne'e iyi geliyordu - belki de fazla iyi. Son derece rahattı.

Akşamın bu geç saatinde bile Rienne'in parmağını bile kıpırdatmasına gerek yoktu çünkü Black onun için her şeyi yapmakta ısrar ediyordu. Saçını kurulamaktan onu yatak odasına kadar taşımaya kadar her şeyi.

Ama Rienne, onu taşımak istediğini söylediğinde asla reddedemezdi. Onun kollarında bu şekilde tutulduğunda, boynuna sarılabiliyor ve yüzünü kendi yüzüne yakın hissedebiliyordu ve bu duyguya her şeyden çok bayılıyordu.

(Black) "Nereye?"

(Rienne) "Tapınağa."

(Black) "Ama neden?"

(Rienne) "Başrahiple tanışmak istiyorum."

(Black) "Oh..."

Rienne gülümserken, Black aniden nedenini fark etti.

Rienne 'yaşlı dilenci' ile tanışmıştı ama henüz Başrahip Manau ile tanışmamıştı.

(Rienne) "Fark etmesem daha garip olmaz mıydı? Onu düğünde gördüğümde çok şaşırdım."

Tapınağa gittiklerinde Manau'yu kutsama konuşması yaparken gördüğünde o kadar şaşırmıştı ki neredeyse çığlık atacaktı. Vaazın sonunda dişlerini sıkmaktan çenesi ağrımıştı.

(Black) "Özür dilerim. Sana önceden söylemeyi unuttum."

Yine de bunun bir şekilde aklından çıkmış olması şaşırtıcıydı. Bu tür hatalar yapmaya eğilimli tek kişinin kendisi olduğunu sanıyordu.

Rienne zayıfça Black'in kulağına dokundu, bu his biraz eğlenceliydi. Böyle bir hareket başlangıçta düşündüğü gibi onu incitmiş gibi görünmüyordu. Aksine, bunu her yaptığında yüzünde çok net bir gülümseme vardı.

(Rienne) "Eski başrahiplerden biri miydi? Düşündüm de, bu yüzden mi seni Prens Fernand olarak tanıdı?"

(Black) "İster inan ister inanma, gençken bedenim çok zayıftı."

Black, Rienne'i yatağa götürdü ve geçmişten bu kadar eski bir hikâyeyi anlatırken yatmalarını sağladı.

Onun için anlatması zor bir dönemdi, aynı şekilde Rienne için de duyması alışılmadıktı. Ama bu yükü onunla paylaşırken, yan yana uzanıp alınlarını birbirine bastırdılar.

(Black) "O zamanlar, hastalıklarımın Tanrı tarafından kraliyet ailesine konulan bir lanetten kaynaklandığına dair yaygın bir inanç vardı."

Sonuç olarak, Prens Fernand zamanının çoğunu 'tedavi' için tapınakta geçirdi.

Manau yıllar sonra bile onun yüzünü kolayca tanıyabilmişti, çünkü orada geçirdiği onca zaman boyunca kutsama almak için dua etmişti.

(Rienne) "Nasıl bu kadar zalimce bir şey söyleyebildiler...?"

Rienne Black'in elini sıkıca kavradı.

(Rienne) "Çok acı çekmiş olmalısın. Hasta bir çocuk için her şey zaten çok zor olmalı ve yine de onlar..."

(Black) "Tam da böyle değil mi? Yaşlı kral da kuraklıkla uğraşırken benzer şeyler duymuş olmalı."

Rienne'in vücudu kaskatı kesildi. Babasına 'eski kral' dediğini duymak çok üzücü gelmişti. Gerçekte o bir kral değil, tacı çalan bir gaspçıydı.

Senden.

Dudağının içini ısıran Rienne, Black'in gözlerinin içine bakmak için tüm güvenini kaybetti, onun yerine kollarına gömüldü.

(Rienne) "Ona, adının ne olduğunu sorduğumda bana Henton olduğunu söyledi. Bu kasıtlı mıydı?"

(Black) "Ondan bunu yapmasını ben istedim. Adımın burada bir savaş başlatmasını istemedim."

Rienne yüzünü göğsüne yaslamışken Black elini kaldırarak yavaşça başını okşadı.

(Black) "Neyse ki talimatlarıma uydu. Yine de sanırım sonunda bir önemi kalmadı."

(Rienne) "Ben... bundan çok uzun bir yol kat ettiğimizi düşünüyorum. İkimizin de."

(Black) "Buraya gelmek için birkaç tümsek ve küçük dolambaçlı yollardan geçmemiz gerekse de bu yol kat etmeye değer bir yoldu."

(Rienne) "Öyle mi...?"

Rienne'in sesi çok sessizdi. Neredeyse bir fısıltıydı ve onun kucağında saklanmaya çalıştığından boğuklaşmıştı, ama Black bunu duyar duymaz vücudunu indirdi ve onu gözlerine bakmaya zorladı.

a barbaric proposal novel - chapter 87

(Black) "Öyle düşünmüyor musun?"

(Rienne) "Bu sadece... Bazen her şeyin yolunda olup olmadığını merak ediyorum. Senden bu kadar çok şey almam gerçekten doğru mu?"

(Black) "Bir şeyler alan kişi benim."

(Rienne) "Sen neden bahsediyorsun? Bu kesinlikle doğru değil."

(Black) "Şu anda burada seninle yatıyor olmak bana senin tarafından verilmiş bir şey Prenses."

(Rienne) "Eh, biz evliyiz. Böyle bir şey çok doğal."

(Black) "Kolaylıkla yan odada uyuyabilirdim ve bunu sen de biliyorsun. Tıpkı Nauk'un diğer soyluları gibi."

Bunu söylerken ifadesi o kadar yumuşak ama yoğundu ki ne demek istediğini anlamak çok kolaydı. Sesi ağır ve anlamlıydı, ona kendisinden gerçekten istediği tek şeyi verdiğini söylüyordu.

Kalbini.

Ve buna sahip olmak onun için çok şey ifade ediyordu.

(Rienne) "Seninle aynı yatağı paylaşmayı seviyorum. Nauk'ta kışların ne kadar soğuk geçtiğini bilemezsin. Oda ne kadar büyük olursa, o kadar soğuk olur."

(Black) "O zaman sana daha çok sevdiğimi söyleyeyim. Sen beni ne kadar seviyor olursan ol Prenses, benim seni daha çok sevdiğimi rahatlıkla söyleyebilirim."

(Rienne) "Bunu bilemezsin."

(Black) "Sana gösterdiğimde göreceksin."

(Rienne) "Evet. Eminim göreceğim."

Birbirlerinin gözlerinin içine baktıklarında, havanın kendisi de mutluluk dolu gülümsemeleri kadar tatlıydı ve sonsuza kadar öyle kalacakmış gibi hissettiriyordu.

Ancak gülümsemeleri solduğunda, tekrar öpüşme isteğine engel olamadılar. Sanki dudakları birbirleri için mükemmel bir şekilde yaratılmıştı ve tadı çok tatlıydı.

(Rienne) "Yarın... Tapınağa gitmeliyiz... Fazla uyuyamayız..."

Çoktan nefesi kesilmişti, sözcükleri öpüşmelerinin boşluklarından ancak kaçabiliyordu.

Black her zaman çok dikkatli ve nazikti, ne söylerse dinlerdi ama böyle zamanlarda her zamankinden biraz farklı davranırdı.

(Black) "Buraya gelmesini söyle."

(Rienne) "Ah, hayır... Başrahip… rahatça… hareket edemez... ah..."

(Black) "Bunun bir önemi yok."

Sessizce ve nazikçe tenini ısırarak, boynuna doğru sıcak bir nefes verdi ve dikkatini daha aşağıya çevirdi. Boynuna öpücükler kondururken, zaten gevşemiş olan geceliği kolayca düştü.

Serin hava çıplak göğsünü ısırırken, Rienne memnun bir iç çekti ve ellerini şakacı bir şekilde tenini gıdıklayan kararmış saçlarında gezdirdi.

Böyle şeyler söz konusu olduğunda, bu adamın onu ne kadar ileri götürmeyi planladığı her zaman bir muammaydı.

Ama kesin olan bir şey vardı ki, onunla nereye giderse gitsin, ne kadar zorlanırsa zorlansın, çok mutlu olacaktı.

Ne de olsa gece daha yeni başlıyordu.

 

***

 

Bir önceki gecenin aksine, Rienne akşamın geç saatlerine kadar tamamen etkisiz hale gelmemişti, ancak yine de çok yorgundu. Saatler öğleyi gösterene kadar gözleri birazcık bile açılmadı.

(Rienne) "Böyle giderse bu benim yeni sabahım olacak..."

Rienne artık iki gün üst üste uyuyakalmıştı. Kendini zorlayarak uyandı ve sessizce kendi kendine, duyan herkes için çok utanç verici olacak bir cümle mırıldandı.

Black daha önce dürüst bir iç muhasebe yaptığını iddia etmişti ama olan biten her şeyi göz önünde bulundurduğunda, bunu pek de iyi yaptığından emin değildi.

(Black) "Uyanık mısın?"

Hâlâ dağınık ve gevşemiş geceliğiyle duran Rienne'in aksine, Black tamamen uyanıktı ve muhteşem bir kıyafet giymişti. Kapı çerçevesine yaslandığı yerden kalktı ve gülümseyerek yatağa yaklaştı.

(Rienne) "Um... daha yeni uyandım ama sen bunu bilmiyormuşsun gibi davran. Daha yüzümü bile yıkamadım."

(Black) "Evet, biliyorum."

Black eğildi ve Rienne'in uykulu gözlerinin kenarlarını öptü. Rienne'in gözleri doğal olarak hoş bir kavis çizerek kısıldı ama yine de uzaklaşmaya çalıştı.

(Rienne) "Bu haksızlık. Yıkanan tek kişi sensin."

(Black) "Bilmiyormuş gibi yapacağım, o yüzden daha fazla uyu."

(Rienne) "İmkânsız. Yeterince uyudum."

(Black) "Bana hâlâ uyuyor gibi görünüyorsun."

Sanki gözlerinin hâlâ şiş göründüğünü söylemeye çalışıyor gibiydi.

(Rienne) "Bunu duyunca daha çok yıkanmak istiyorum. Son iki gündür yavaş davranan bir tek ben varmışım gibi hissediyorum."

(Black) "Daha fazla uyuyabilir ve istediğin kadar dinlenebilirsin. Yeter ki gözlerini açtığında benimle ol."

(Rienne) "Kulağa çok hoş gelmiyor. Sadece tekrar uzanmak istememe neden olacaksın."

Rienne ayağa kalkmadan önce Black'in koluna girdi. Ya da en azından Black önce uzanıp dik oturmasına yardım ederken onu tutmasaydı tutacaktı.

(Black) "Bugün kendini iyi hissediyor musun?"

Hayır. Kendi ayaklarımın üzerinde durmak beni muhtemelen ağlatır ve sırtım ve kalçalarım o kadar gergin hissediyor ki buna inanamıyorum.

(Rienne) "...Dikkatli olduğum sürece iyi olacağımı düşünüyorum."

(Black) "Yani iyi olmadığını söylüyorsun. Daha fazla dinlenmen gerekmez mi?"

(Rienne) "Bunu gerçekten yapmak istemiyorum. Bu beni hasta gibi hissettiriyor."

(Black) "Eğer hasta ya da yaralıysan, o zaman hastasın demektir. İşler böyle yürür."

(Rienne) "Biliyorum ama yaralı değilim. Sadece seviştik, hepsi bu. Ve bunu her yaptığımızda yatalak olmayı göze alamam, özellikle de artık günlük hayatımızın bir parçası haline gelmişken."

(Black) "..."

Birdenbire, birdenbire, Black çok sert bir şekilde nefes aldı.

(Black) "Şimdi ne yapacağım?"

(Rienne) "Hm? Bir şey mi söyledin?"

(Black) "Bunu söylemenin seni birdenbire daha iyi hissettirmeyeceğini biliyorum... ama böyle şeyler söylediğinde seni inanılmaz derecede sevimli bulduğumu belirtmem gerektiğini düşündüm. Sadece bu sözlerin sonuçlarının o kadar da harika olmayabileceğini düşünüyorum."

(Rienne) "Neden iyi olmasınlar ki...?"

(Black) "Bu seferlik beni biraz rahat bırak. Bunu bir daha yapmayacağım."

Adam bir saniyesini bile boşa harcamadan dudaklarını soluksuz bir öpücükle yutmadan önce bir soru bile soramadı. Rienne o kadar telaşlanmıştı ki içgüdüsel olarak adamın omzunu tuttu ve adam da koluyla ona destek oldu.

(Rienne) "Hayır... daha yeni uyandım."

Black normalde onun söylediği her şeyi dinlerdi, ama bazen sağır olduğu anlar olurdu ve diğer her şeyi tamamen bloke ederdi.

Tıpkı şimdi olduğu gibi.

 

***

 

(Bayan Flambard) "Prenses. Prenses."

Tak, tak.

Rienne yatağına geri itilmeden önce, okyanusun ortasında bir şans eseri gibi, Bayan Flambard kapıyı çalarak onu görmeye geldi.

(Black) "...Ona gitmesini söyleyemez misin?"

Black o kadar sessiz mırıldandı ki neredeyse duymuyordu.

(Rienne) "Bunun işe yarayacağını sanmıyorum. Geri gelecektir."

Tak, tak.

(Bayan Flambard) "Prenses, içeri girebilir miyim? Size söylemem gereken bir şey var..."

Ve nedense kadının sesinin son derece gergin olduğu hissinden kurtulamıyordu. Başını bir kez sallayan Black dikkatlice kendini geri çekerek ayağa kalktı.

(Black) "Kıpırdamadan dur. Kalkmana yardım edeceğim."

Kolunu kadının beline dolayan Black, Rienne'in yatakta doğrulmasına yardım ederken dışarıdaki kadına seslendi.

(Rienne) "İçeri gelin madam."

(Bayan Flambard) "Prenses."

Kapı açıldığında Bayan Flambard'ın yüz ifadesi son derece asıktı.

(Bayan Flambard) "Aman... siz ikiniz hâlâ birliktesiniz. Lütfen tavrımı bağışlayın ama şu anda yerimde duramam."

(Rienne) "Sorun nedir madam?"

(Bayan Flambard) "Bu sabahtan beri onu bulamadım. Nereye bakarsam bakayım onu bulamıyorum. Bu kadar uzun süre ortadan kaybolması çok alışılmadık bir durum..."

(Rienne) "Bayan Henton'dan mı bahsediyorsunuz?"

(Bayan Flambard) "Evet, Prenses."

İkisi arkadaş denecek kadar yakın olmasalar da, keskin bir bıçağa duyulan saygı gibi birbirlerine saygı duyuyorlardı.

(Rienne) "Şatoda olmadığından emin misiniz?"

Bayan Flambard ellerini sıkıca kavuşturdu ve başını salladı.

(Bayan Flambard) "Bildiğim kadarıyla evet. Bana şu an için şatodan ayrılamayacağı söylendi, bu yüzden aniden ayrılmasına neyin sebep olduğunu bilmiyorum..."

(Rienne) "Muhafızlara onu aramaları için haber vereceğim. Güvende olmak için kalenin hem içini hem de dışını aramamız en iyisi."

Ancak daha önce sessizce dinlerken, Black müdahale etmeye karar verdi.

(Black) "Kleinfelder malikanesine gideceğim."

(Rienne) "Ne? Oraya gitmeme konusunda anlaştığımızı sanıyordum."

(Black) "Evet, anlaşmıştık ama gidebileceği yerler arasında Sör Henton'ın karısının gitmesi en muhtemel yerin orası olduğunu düşünüyordum."

Yorumlar

Yorum Gönder