A Barbaric Proposal - 78. Bölüm (Türkçe Novel)

a barbaric proposal novel - chapter 78

(Rienne)
"Hepsini bitirmek gerçekten mümkün mü...?"

Rienne ağırlaşan göz kapakları düşmeye başladığında yorgun hissederek merak etti.

(Bayan Flambard) "Bu..."

Tam bir şeyler söyleyecekti ki iki gece içinde tüm nakışları bitirmeye kararlı olan aynı kadın birden çok zayıf göründü.

(Rienne) "Ne oldu?"

Kadının tepkisi o kadar durgun görünüyordu ki Rienne şok geçirerek kendine geldi

(Bayan Flambard) "Elinizi incittiğinizi unutmuşum, Prenses. Kendimi o kadar kaptırmışım ki, yanlışlıkla size acı çektirdim. Nasıl bu kadar öngörüsüz olabildim... Ama artık geri almak için çok geç."

Bayan Flambard ağlamaya başlayacakmış gibi görünüyordu. Paniğe kapılan Rienne elini uzatarak kadının omzunu sıvazladı ve ıslak yüz ifadesini rahatlatmaya çalıştı.

(Rienne) "Hayır madam! Ağlamayın, daha vakit var."

(Bayan Flambard) "Nakış işleyebilen bir dadı... evlenmek üzere olan bir prensesi uykusundan feragat etmeye zorlayacaksa ne anlamı var! Sizin dadınız olmaya hakkım yok Prenses."

Zavallı kadının hıçkıra hıçkıra ağlamasına saniyeler kalmıştı. Rienne hızla başını salladı.

(Rienne) "Hayır... bu benim kendi kararımdı. Beni hiçbir şey yapmaya zorlamadınız, o yüzden ağlamayın."

(Bayan Flambard) "Ama bunu yapmak istediğinizi söylediğinizde bile sizi durdurmalıydım!"

Ve sonra gözyaşları sel oldu. Küçüklüğünden beri onu büyüten kadının bu kadar çok ağladığını görmek Rienne'in bile ağlamak istemesine neden oldu.

(Rienne) "Ağlama... beni de ağlatacaksın..."

(Bayan Flambard) "Ağlamak istemenize neden olan nedir..."

Kadın hıçkıra hıçkıra ağladı ama bir kez olsun elindeki iğneyi bırakmadı. Hâlâ her şeyi tamamlamak istemesi neredeyse etkileyici ve takdire şayandı.

(Bayan Flambard) "Ne yapmalıyım... eğer Prenses'in nişanlısı böyle bir kıyafet giyerse..."

Bu zavallı kadının hayatının en büyük kâbusu olacaktı.

(Rienne) "İkimiz elimizden gelenin en iyisini yapabiliriz! Eminim Lord Tiwakan nakışların biraz seyrek olmasına aldırmaz."

(Bayan Flambard) "Buna izin veremem!"

Ancak Rienne'in kadını teselli etme çabaları sadece ağlamasının şiddetlenmesine neden oldu. Rienne oturduğu yerde garip bir şekilde kıpırdandı ve gözlerinin yaşarmaya başladığını hissetti.

Tak, tak.

Sonra kapı çalındı.

(Bayan Flambard) "Kim o?"

Kadın burnunu çekerek ve boğazını temizleyerek ayağa kalktı.

(Bayan Flambard) "Ben, burnumu çekip kim olduğuna bakacağım."

(Rienne) "Hayır, ben gidebilirim."

Ama Bayan Flambard kapıya doğru yönelirken Rienne'e başıyla güçlü bir selam gönderdi ve sözsüz bir şekilde oturmasını söyledi.

(Bayan Flambard) "Bu saatte kim olabilir?"

Kapıyı açmadan önce gelenlerin Black ya da Phermos olabileceğini düşünüyordu, zira bu saatte onları rahatsız etme ihtimali olan tek kişiler onlardı.

Ancak karşılaştığı yüz beklenmedikti.

(Bayan Flambard) "...? Yanlış odaya mı geldiniz?"

(Bayan Henton) "Yanlış odaya geldiğimi sanmıyorum."

Bayan Henton başını içeri uzatıp odaya göz gezdirdi.

(Bayan Flambard) "O zaman burada ne arıyorsunuz?"

Yoğun bir bakışla ona bakan Bayan Flambard ağlamaklı gözlerini kısmıştı. Ona göre önceki düğün kıyafetlerini mahveden Rienne değil Bayan Henton'du.

(Bayan Henton) "Bunu daha önce duymuştum."

Ama Bayan Henton bu soğuk bakışlardan en ufak bir şekilde cesaretini kaybetmedi.

(Bayan Flambard) "Neden bahsediyorsun?"

(Bayan Henton) "Terzi ağlayarak geri döndü."

Bayan Flambard'ın nefesi kesildi.

(Bayan Flambard) "O değersiz hödük de yaptığı şey için ağladı mı? Nakışları öyle berbattı ki, onu göndermekten başka çaremiz kalmadı!"

(Bayan Henton) "Eğer yedek iğne ve ipliğiniz varsa, onları bana verin."

Bayan Flambard vücuduyla kapıyı kapatmasına rağmen, Bayan Henton onu ustalıkla geçerek kolaylıkla odaya girdi. Farkında olmadan geri adım atan Bayan Flambard, Bayan Henton'un koluna hafifçe tutunarak onu takip etti.

(Bayan Flambard) "Hayır, ne yaptığınızı sanıyorsunuz? Geçen sefer ne yaptığınızı unuttuğumu sanmayın!"

(Bayan Henton) "Yerinizde olsaydım, bütün gece çalışsam bile bu işi düğün gününe kadar bitirmenin imkânsız olduğunu fark ederdim. Bu durumda, her şeyi mahvetmemin bir anlamı olmazdı. Dikiş konusunda biraz becerim var, bu yüzden yardım etmek istiyorum."

(Bayan Flambard) "Ne? Birdenbire mi?"

(Bayan Henton) "İnsan kalbi mucizevi bir değişim yeteneğine sahiptir. Ben sadece bütün gün odamda tıkılıp kalmaktan bıktım, o yüzden bu kadar derin düşünmeyin."

(Bayan Flambard) "Bunu pek ciddiye alıyor gibi görünmüyorsunuz, değil mi?"

Bu konuşmanın bir tartışmaya dönüşmeye başladığını gören Rienne ikisine de yaklaştı.

(Rienne) "Kesin şunu madam. Ve Bayan Henton..."

Dürüst olmak gerekirse Rienne de bilmiyordu. Bayan Henton'ın şu anki amacı neydi? Eğer düğün törenini mahvetmek istiyorsa, bunun nedeni Black'e karşı beslediği kin olamazdı.

Bayan Henton'ın dediği gibi, o sadece sekiz yaşında, hiçbir şey yapamayan bir çocuktu.

(Rienne) "Bilmelisiniz ki bu sadece benim değil, Lord Tiwakan'ın da düğünü."

(Bayan Henton) "Bunu anlıyorum. Ama..."

Birden konuşmayı kesti, onun yerine acı acı gülümsedi.

(Bayan Henton) "Oğlum burada yaşamak istediğini söyledi. İlk kez böyle bir isteğini dile getirdi, ben de bunu onurlandırmak istedim. Benden korkmanıza gerek yok Prenses."

(Rienne) "Ah... bu doğru mu? Bunu o mu söyledi?"

(Bayan Henton) "Evet."

Ama acı gülümsemesinden uzun süredir devam eden kızgınlık yavaş yavaş azalmaya başladı.

(Bayan Henton) "Ve o tatlıların çok lezzetli olduğunu söyledi."

(Rienne) "Oh..."

Kadın o kadar bitkin görünüyordu ki Rienne bir şeyler söylemek istedi ama kelimeleri bulamadı.

(Rienne) "Bunu duyduğuma sevindim."

Rienne'in sonunda söyleyebildiği tek şey buydu.

Bayan Henton mütevazı bir gülümsemeyle başıyla kısmen tamamlanmış dikişi işaret etti.

(Bayan Henton) "Ben de uzun zamandır dikiş dikiyorum. Benim yardımımla bitmiş bir ürün garanti ederim."

Kimse karşılık vermese de kadın sırtını dikleştirdi ve iplik geçirilmiş iğnelerin önüne oturdu.

(Bayan Henton) "Bu iğneleri kullanabilir miyim?"

Bu sırada Bayan Flambard şaşkın bir ifadeyle Rienne'e bakıyordu.

(Bayan Flambard) "Prenses..."

Ama Rienne başını sallamakla yetindi, gülümseyerek ona döndü - gözlerinin uykulu olduğu inkâr edilemezdi.

(Rienne) "Güvenin madam."

(Bayan Flambard) "Hayır, ama... Ah, o benim iğne takımım. Bunları kullanın."

Endişeye kapılan Bayan Flambard, Bayan Henton'un tek bir kelime bile etmeden işe koyulduğunu görünce gözleri büyüyerek geri çekildi.

(Bayan Flambard) "Aslında bunları kullanın. Buraya kadar olan kısmı yapabilirseniz, ben de rahat bir nefes alabileceğim."

(Bayan Henton) "Tamam o zaman."

Kimse bu iki kadının kötü bir başlangıç yaptıklarını inkâr edemezdi, ancak yapılması gereken işler karşısında aralarındaki kötü ilişki bile göz ardı edilebilirdi.

Bayan Henton çok uzun zamandır dikiş diktiğini söylerken kesinlikle yalan söylemiyordu. Hünerli ve becerikli elleriyle dikiş dikerken hiç tereddüt etmiyordu.

Bayan Flambard'ın dırdırı olmasa bile, iplik uzunluğunu önceden ölçebiliyor, daha önce yapılmış olan işi dikkatle eşleştirerek titiz adımlarla ilerliyordu.

(Bayan Flambard) "...Sanırım bunu uzun zamandır yaptığınızı söylerken yalan söylemiyordunuz."

(Bayan Henton) "Son yirmi yıldır bir başkasının evinde köle olarak tarifsiz bir hayat yaşadım. Dikiş dikmek benim için hiç de zahmetli bir iş değil."

(Bayan Flambard) "Başkasının evi derken, o zaman… Hayır, bir şey söylemenize gerek yok. Sormamalıydım."

(Bayan Henton) "Benim için sorun değil ama yine de bu konu hakkında konuşmak iyi bir şey değil, bu yüzden soru sormazsanız sevinirim."

(Bayan Flambard) "Pekala."

Sessizlik içinde çalışmaları giderek hızlanmaya başladı. Öyle bir noktaya geldiler ki Rienne çok yavaş gittiğini hissetti, bu yüzden o da hızlı gitmeye başladı.

(Rienne) "Sanırım bize yardım ettiğinizi duysa çok mutlu olurdu, hanımefendi."

(Bayan Henton) "..."

Bayan Henton dikiş dikerken Rienne'e baktı.

(Rienne) "Bana bir ev istediğini söyledi."

Ve bunun gibi şeyler ev gibi hissettiriyordu. Bir aile gibi. Bu yüzden bunun onu mutlu edeceğinden emindi... Ve bu onu da mutlu ediyordu.

(Bayan Henton) "O zaman bu iyi bir şey."

Bayan Henton'un sesi bir fısıltı gibiydi.

Bundan sonra kimse başka bir şey konuşmadı. Hepsi rahat bir sessizlik içinde, sessizce ve özenle kumaşlara iğne geçirmeye devam etti.

Yine de hava bir şekilde sıcaktı, sanki yakılmamış bir şöminenin ışığıyla canlı tutuluyordu.

a barbaric proposal novel - chapter 78

***

 

Rienne yatak odasına döndüğünde saat sabahın beş buçuğuydu.

Bayan Flambard, bir saat içinde kalkması gerekse bile Rienne'in biraz uyuması gerektiğini söyleyerek onu odadan dışarı itmişti. Bayan Henton, Rienne'i odadan atmadan önce elindeki iğneleri bile çekip almıştı.

Hâlâ pek iyi anlaşıyor gibi görünmüyorlardı ama Rienne birlikte başardıkları onca şeye dönüp baktığında, fırsat verilirse çok iyi arkadaş olabileceklerini düşündü.

Ama Rienne yatak odasının kapısını yavaşça açtığında o kadar yorgundu ki gözleri neredeyse kapanmak üzereydi.

Yüzümü yıkamalıyım...

Öyle düşündü ama bedeni çoktan yatağa doğru yönelmişti.

Çoktan uyumuş olmalı... Öyleyse iyi geceler. Umarım sabah ilk iş seni görürüm.

Bu saatte yatakta Black'e katılmaya çalışmanın onu sadece uyandıracağını düşündü, bu yüzden yorgunluktan çökmek için bir sonraki en iyi yerin yan oda olacağına karar verdi.

Rienne soyunmayı bile düşünmeden yatağa yığıldı.

Yorgun bedeni yumuşak yatağa temas ettiği anda gözleri kapandı. Kolları ve bacakları şu anda hareket edemeyecek kadar ağırdı. Ayakkabılarını çıkarması gerektiğini bilmesine rağmen, çoktan yarı uykuya dalmıştı.

Ama sonra, bir rüya gibi, biri ayağına dokundu.

Thwip-

Sessiz ve ince bir sesle ayakkabıları çıkarıldı ve yere bırakıldı. Ardından, ayaklarına dikkatle dokunan eller vücudunu tutarak onu daha rahat bir pozisyona getirdi.

Ve sonra, her kimlerse, başının altına bir yastık sıkıştırarak onu nazikçe kaldırdılar.

Kim bu... Bir ev ruhu mu? (Y/N; hayalet gibi bir şey sanırım.)

Düşüncesi o kadar komikti ki uykusunda bile güldü.

Gülme, dedi ruh. Seni uyandırmak istemediğim için kendimi tutuyorum.

Rienne uykulu bir gülümsemeyle fısıldadı

(Rienne) "Çoraplarımı da çıkar... bunu… kendim yapamam..."

Böyle bir uyku alışkanlığın olduğunu fark etmemiştim, diye homurdanıyor gibiydi ruh.

(Rienne) ""Bundan... nefret... ediyor musun...?""

Elbette nefret etmiyorum. Şimdiye kadar bunun tam tersi olduğunu bilmen gerekirdi, diye mırıldanmaya devam eden ruh ellerini hareket ettirerek elbisesinin eteklerini biraz yukarı itti ve beceriksizce çoraplarını çekti.

Sanki gıdıklanmış gibi, Rienne şirin bir şekilde kıkırdadı.

Görünüşe göre bu özel ruh bir kadının çoraplarının nasıl çıkarılacağını bilmiyordu.

(Rienne) "Öyle değil... Önce jartiyeri çözmelisin..."

Jartiyer mi? Ruh sordu.

(Rienne) "O... kalçamda..."

Ruhun bıkkınlık içinde inlediğini duyabiliyordu. Bu gidişle kendimi kontrol edebileceğimden emin değilim, diye bir kez daha mırıldandı.

Slip.

Ruhun iki elinin de bacağının etrafına uzandığını hissettiğinde eteğinin kenarı yukarı kalktı. Bir süre etrafı yokladılar, jartiyerini uyluğunun iç tarafında yerinde tutan düğümü bulana kadar eteğinin altında dikkatlice ilerlediler.

Şıp, şıp.

Düğüm çözüldü ve çorabının ince kumaşı çıplak tenine doğru çekildi. Ruhun eli onu çekiştirmeye devam ederek yavaş yavaş aşağı indirdi.

(Rienne) "Ah, bu... garip..."

Rienne vücudunu kaydırdı.

Hm...?

Bu ruh sanki doğrudan tenine dokunmamaya çalışıyor gibiydi.

Jartiyer yerine parmak uçlarıyla çorabının kumaşını kavradılar ve aşağı çekmeleri gerekenden iki kat daha uzun sürdü.

Bu neden bu kadar garip hissettiriyor...

Yumuşak çorabının teninde yavaşça çekildiğini hissedince garip bir şekilde endişelenmeye başladı. Rienne bir iç geçirdi ve boğazı kururken dudağını gevşekçe ısırdı.

Ona doğru dürüst dokunmuyorlardı bile... ve çok yavaş hareket ettikleri için çorabını çıkarmak gibi kolay bir iş bile birden çok daha zor gelmeye başlamıştı.

(Rienne) "Öyle değil... Çabuk... jartiyeri... İşte… ben... bulmana yardım edeceğim..."

Rienne el yordamıyla aşağı uzandı ve jartiyerin bacağında nerede olduğunu buldu.

Ruhun inanılmaz derecede yavaş çalışmasının ardından, dizinin hemen üstünde, uyluğunun iç kısmına yakın bir yerdeydi. Rienne ruhun elini tuttu ve tüm avuç içini bacağındaki jartiyere bastırması için ona rehberlik etti.

(Rienne) "Sadece tutman... ve aşağı çekmen gerekiyor... hızlıca... Hm?"

Ama birdenbire ruh geri çekildi.

(Black) "...Bunu daha fazla yapamam."

Ruhun bir zamanlar bir rüya kadar uzak ve puslu olan sesi beklenmedik bir berraklıkla doluydu ve çok bitkin görünen Black'in sesine benziyordu.

(Rienne) "Oh... Huh? Ne?"

Sanki yorgunluktan bayılmak üzere değilmiş gibi olan Rienne'in gözleri fal taşı gibi açıldı.

(Black) "Benden başka bir şey yapmamı iste."

Bu bir ev ruhu değildi, Black'ti.

(Rienne) "N-ne zamandan beri...?"

Utançla dolan Rienne sesini yükseltti. Black onun yataktaki dağınık görüntüsüne bakarak dağınık saçlarını alnının üzerinden geriye doğru savurdu.

(Black) "Uyumaya gitmedim. Belki daha sonra yatağa gelirsin diye düşündüm."

Rienne aslında bir ruhtan ziyade ne zamandan beri o olduğunu soruyordu ama Black onun ne zamandan beri uyanık olduğunu merak ettiğini düşünerek cevap verdi.

(Rienne) "Hayır, bekle, bu... en başından beri sen miydin?"

(Black) "Ne?"

(Rienne) "Bunun bir rüya olduğunu sanmıştım..."

(Black) "...Hiç merak etme."

Black başını çevirdi ve kulağa çok yorgun gelen bir iç geçirdi.

(Black) "Yanlış bir şey yaptım ve seni uyandırdım. Hadi şimdi uyuyalım."

(Rienne) "Bekle, çoraplarımı çıkarmam gerek..."

Artık uyandığına göre çoraplarını kendisi çıkarabilirdi. Ama tam çıkaracakken eli birden olduğu yerde dondu.

Çoraplarını çıkarmak için ya elbisesini tamamen çıkarması... ya da ellerini eteğinin içine sokması gerekiyordu. Muhtemelen bu yüzden her şey çok kışkırtıcı geliyordu.

(Black) "Gözlerimi kapatmamı ister misin?"

Bunu ona soruyor olmasına rağmen Black'in gözleri cevap vermeden önce çoktan kapanmıştı.

(Rienne) "Acaba evlendiğimizde bu tür şeyler konusunda kendimi daha rahat hissedecek miyim?"

Rienne arkasını döndü ve gözleri hâlâ kapalı olan Black'e baktı.

(Black) "Ne demek istiyorsun?"

(Rienne) "Demek istediğim, daha rahat uyuyabilmek için birbirimizin kıyafetlerini çıkarmak."

(Black) "...Muhtemelen."

(Rienne) "Umarım çabuk olur."

Rienne bedenini kaydırarak kendini yataktan kalkmaya zorladı ve çoraplarını çıkarmaya hazırlandı.

(Rienne) "Ama şu anda benim için hâlâ çok zor... Sadece çok tatlı bir rüya gördüğümü hissettiğim için bu kadar ileri gidebildim..."

Doğrusu şu anda ne söylediğinden pek de emin değildi. Belki bu biraz utanmazca ve tuhaf bir düşünceydi ama aslında tüm bunların ortasında rüya gibi hissinin kaybolmasına biraz üzülüyordu.

(Rienne) "Rüyamda bir ruh gibiydin, parmağımı bile kıpırdatmama gerek kalmadan benim için her şeyi yapıyordun."

(Black) "O zaman..."

Gözlerini açan Black hızla Rienne'e döndü ve hiç tereddüt etmeden ona yaklaştı.

(Black) "Sanırım bundan sonra ikimiz de çok çalışmalıyız. Seni buna alıştırmak için."


Yorumlar

  1. EEYYYY RUUUH bana da gelir misin 👉🏻👈🏻🥺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika yorum, aynı şeyi istiyorum ahahshshshsja

      Sil

Yorum Gönder