Finding Camellia - 88. Bölüm (Türkçe Novel)


Lia, Leydi Ihar'a alçakgönüllülükle reverans yaptı. "Tanıştığımıza memnun oldum Leydi’m. Ben Camellia." Bükülmüş bacağı her zamankinden daha fazla titriyordu. Claude onun ne kadar gergin olduğunu fark ederek ona uzanmaya başladı ama Leydi Ihar daha hızlıydı.

"O zevk bana ait, Leydi Camellia. Efendisiz bir şatoya gelen ardı arkası kesilmeyen konuklar beni giderek sinirlendiriyordu. Artık benim uygun mazeretim olabilirsin."

Samimi konuşması Lia'ya Rosina'yı hatırlattı. Lia ilgisini çekerek onu inceledi. Leydi Ihar uzun boylu ve güzeldi. Küçük mücevherler takıyordu ama herhangi bir mücevherden daha fazla parlıyordu.

Leydi Ihar bakışlarını hafifçe aşağı indirerek Lia'nın gözleriyle buluştu. Lia irkildi, aceleyle aşağı baktı. Oğullarına şaşırtıcı derecede benzeyen mavi gözleri bir gülümsemeyle kıvrıldı, ardından çıngıraklı bir kahkaha attı. "Leydin oldukça hoş."

"Bacağı iyi değil anne. Uzun yolculuktan sonra dinlenmesi gerekiyor. Onu odasına götüreceğim."

"Tabii. Görünüşe bakılırsa bir şeyler olmuş gibi... Ama yemekte daha fazla konuşalım.”

Yıllardır birbirini görmemiş bir anne oğul için oldukça kuru, basit bir sohbetti. Lia yan tarafa baktı ve kendisi kadar gergin görünen Pipi ile göz göze geldi. Lia kendilerinin nasıl göründüklerini hayal ederken kıkırdamasını zar zor tuttu - bu devasa malikanenin önünde kaskatı ve tuhaf iki yabancı.

"Sen de gergin olamazsın, Pipi."

"Biliyorum leydim. Ama... şehir evi bununla kıyaslanamaz bile. Lüksün tanımı bu olmalı."

Lia, malikanenin tüm ihtişamını inceleyerek yavaşça ilerledi. Pipi her sallandığında elini uzattı ama reddetti. Claude da elini uzattı ama onu da reddetti. Her yaptığında kaşlarını çattı ama Lia kararlıydı. Merdivenleri tırabzana tutunarak kararlı adımlarla çıktı. Sarmal merdiven, bitişik duvarlarda, aralarında merhum dük ve Claude'un da bulunduğu Ihar erkeklerinin portreleriyle süslenmişti. Lia, Claude'un şaşırtıcı derecede ayrıntılı bir benzerliği olan portresinin önünde durdu. Bu, o uğursuz karlı gecede onunla ilk karşılaştığı anı anımsattı.

"Yakında başka bir portre için oturmam gerekecek. Ne kadar zahmetli." dedi, onun bir adım yukarısında durarak.

Lia portreye yaklaşarak başını yana eğdi. "O zamanlarki seni hatırlıyorum. Bana silah kullanmayı öğreteceğini söylemiştin."

Aynı zamanda genç adamdan -artık kendisinin bir parçası olan adamdan- ne kadar korktuğunu da hatırladı. Claude, onun anılarda kaybolmaya başlamasını izledi, ardından Lia'yı omzunun üzerine kaldırmak için öne doğru eğildi.

Ağzını kapatmadan önce şaşkınlıkla bağırdı ama o tek bir yumuşak hareketle merdivenleri çıktı.

"Sana öğretmediğim iyi oldu." dedi büyük koridorda uzun adımlarla yürürken. "Herhangi bir nedenle silaha dokunmana izin vermeden ölürüm."

"Lütfen beni yere indirin! İzleyen o kadar çok insan var ki! Ne düşünecekler?"

"Burası benim evim. Kurallar ve son söz bana ait. Ne düşünecekler mi? Kafalarını yerinde tutmak istiyorlarsa düşünmeyecekler."

"Lord’um! Yine de…”

Claude neredeyse çocuksu bir ses tonuyla, "Yatağı özledim Camellia." diye sözünü kesti. Onun daha önce hiç bu kadar kaygısız davrandığını görmemişti - bu, hizmetçilerin yanlarından geçerken reverans yapmaları karşısında hissettiği utancı azaltmadı. Lia, ortadan kaybolabileceğini umarak elleriyle yüzünü kapattı.

Odanın önünde duran iki görevli kapıları açtı. Görüşünü dolduran güneş ışığına şaşırmak için vakit bile bulamadan, vücudu havada uçtu ve en yumuşak yorganın üzerine kondu. Claude ona sarılıp gözlerini kapatırken bir çığlık daha attı. Pipi ve hizmetçiler bavulları getirip kapıyı arkalarından kapatana kadar bırakmadı. Lia birkaç kez boşuna kaçmaya çalıştıktan sonra pes etti. Onun kollarında rahatladığını hissedince dudakları bir gülümsemeyle kıvrıldı. Tavana bakarken sırıtarak dudaklarını ısırdı.

"Umarım bir hata yapmamışımdır."

"Yapabilirsin ve sorun değil."

"Ama istemiyorum."

Kollarının üzerinde doğrulup onu aralarına sıkıştırdı. Daha sonra vücutları birbirine değecek kadar alçaldı ve onun güneş ışığıyla renklenen yanağını okşadı. Konuşmuyorlardı ama birbirlerinin gözlerinin içine baktıkça uzun bir sohbet ediyormuş gibi hissettiler. Claude dudaklarını onunkilere değdirdi, ilk başta yumuşaktı ama kısa süre sonra diliyle onun ağzını açmaya ikna etti ve onu iyice öptü.

"Hadi evlenelim. Mümkün olan en kısa sürede.” diye fısıldadı.

Lia'ya, güneşin kuzeyde daha erken battığı söylenmişti. Bu nedenle Del Casa'da akşam yemeği vakti Eteare'de olduğundan daha erkendi. Claude kendi odasına döndükten sonra, Pipi ve bir görevli, hazırlanmasına yardımcı olmak için Lia'nın odasına geldi. İkisi akşam yemeği için uygun olan elbiseleri ve takıları çıkarırken, Lia'nın zihninde Leydi Ihar'ın görüntüsü belirmeye devam etti. Sonunda, Claude’un verdiği bir çift basit küpe ve bir yüzük dışında, Pipi'nin hazırladığı tüm aksesuarları geri çevirdi.

Leydi Ihar yemek masasına geldiğinde Lia'nın tahminlerinin doğruluğu kanıtlandı.

"Geciktiğim için özür dilerim Claude, Leydi Camellia." Kollarının ucuna yeni kir yamaları eklenmiş, öğleden sonra giydiği aynı siyah elbiseyi giymişti. Bir görevlinin getirdiği bir kasede ellerini yıkadı. İlginç bir şekilde Lia, başkentte ne zaman çeşitli soylu leydilerle karşılaşsa burnuna gelen parfümün kokusunu alamıyordu.

Leydi Ihar içeri girerken Claude ve Lia ayağa kalktılar, sonra tekrar oturdular. "Owen bana sürekli köye gittiğini söyledi anne."

"Söyledi mi? Biliyorsun, baban Tarafsız Bölge'de olduğundan beri topraklarımızı ben yönetiyorum. Ve savaştan bu yana, bakılması gereken o kadar çok yer var ki. Henüz tazminat almamış vatandaşlar da var."

"Bu, şantiyeleri yönetmen gerektiği anlamına gelmiyor anne. Bu tür görevler için atadığımız yöneticiler var."

"Babana biraz fazla çekmişsin canım. Kadınların bir şey yapamayacağını düşünme. Bir serada narin bir çiçek gibi oturup erkeklerin bana getirdiği ballı çayı yudumlamayı düşünmüyorum."

Claude, Jasmine'in sert sözlerine derin bir iç çekti. Camellia ise parıldayan gözleriyle ona bakıyordu. Leydi Ihar, adamların sert bir tonda konuşmak veya dağınık bir şekilde yemek yemek gibi tavırlarını taklit etmek için hiçbir çaba sarf etmiyordu. Asil bir hanımefendinin zarafetini kaybetmeden başını dik tutmuş ve ağırbaşlı bir şekilde konuşmuştu, ancak Lia'nın daha önce başka bir aristokrat kadından hiç duymadığı şeylerden bahsetmişti. Akşam yemeği boyunca Leydi Ihar'a bakmaya devam etti, ta ki kadın başını kaldırıp gülümseyene kadar. 

"Sözlerim seni biraz aştı mı? Narin hanımların alışık olduğu bir şey olmadığını biliyorum."

Lia şaşırarak başını salladı. "Hayır, hiç de değil."

"Umarım yemeği beğenirsin. Kuzey mutfağı biraz baharatlıdır."

"Nezaketiniz için teşekkür ederim." diye yanıtladı Lia, geç de olsa kızararak. Claude'un bakışlarıyla buluşmak için yukarı bakmadan önce gözlerini bifteğine dikti. Başını salladı, sessizce kıkırdadı, bu sadece kızarmasının daha da artmasına neden oldu.

"Ah, bu arada, yarın bir misafir gelecek.” dedi Leydi Ihar. "Bilmem kim Kont'unun kızı. Gelip merhaba demek için ısrar ettiler, ben de yapabileceklerini söyledim. Onları selamlayabilirsin, Claude."

"Rosina haklıydı. Böyle olacağı konusunda beni uyardı."

"Evlilik işini bir an önce çözsen iyi olur. Zaten yeterince meşgulüm, bu yüzden misafirlerine ayak uydurmaya çalışırken saçlarımı kaybedemem."

"Bunu sadece çay partilerinden nefret ettiğin için söylüyorsun anne."

"Çay partilerinin amacı ne zaten? O dedikoducu işgüzarlardan işe yarar bir bilgi almıyorsun. Tek yaptıkları mücevherleri, elbiseleri, yeni görevlileri falan hakkında böbürlenmek. Sadece anlamıyorum."

Lia'nın başı dönüyordu. Bunun yepyeni bir dünya, hiçbir zaman özel olarak bilmediği bir bilgi hazinesi olduğunu hissetti. Şimdiye kadar öğrendiklerinin, bilginin zirvesi olmayabileceği ihtimali karşısında kalbi heyecanla çarpıyordu.

"Her neyse," diye devam etti Leydi Ihar, "yarın yetimhaneyi ziyaret etmeliyim. Savaşta birçok çocuk yetim kaldı, biliyorsun. Manastırdaki rahibelerin alabilecekleri her türlü yardıma ihtiyaçları var."

Lia'nın gözlerinin elmas gibi parıldamasını izleyerek parmaklarını masaya vururken, Claude’un kaşları daha da çatılıyordu. Owen yemek odasına girdi, Dük’e doğru yürüdü ve telaşla bir şeyler fısıldadı.

"Özür dilerim." dedi Claude oturduğu yerden kalkarken. Lia ile göz temasını kesmeden, belli belirsiz başını salladı. O da masum numarası yaparak karşılık olarak omuz silkti.

"Yiyelim mi?" dedi Jasmine, Claude ve Owen gittikten sonra masayı işaret edip gülümseyerek. Lia'nın gözleri tekrar Leydi Ihar'ın kollarına takıldı.

Cesaretini toplayarak, "Leydi Ihar." diye seslendi.

"Evet?"

"Eğer sakıncası yoksa... her ne yapıyorsanız, size yardımcı olabilir miyim?”

Leydi Ihar cevap vermeden önce düşünceli bir şekilde mırıldandı.

"Düşes olarak halkım için görevlerimi yerine getiriyorum. Hiçbir yükümlülüğün yok Leydi Camellia. Bunu benim yüzümden söylüyorsan, gerek yok. Benim açımdan gereğinden fazla olumlu izlenim kazandın. Oğlumun bana aşık olduğunu söylediği ilk kişisin, bu da seni çok merak etmeme neden oluyor. Ama bu başka bir zaman için, sanırım."

Lia'nın yanakları 'aşk' kelimesinde pembeye döndü ama başını salladı.

"İyi izlenim kazanmaya çalışmıyorum Leydi’m. Ben... değerimi kanıtlamak istiyorum. Ortalıkta oyuncak bebek gibi oturmak konusunda söylediklerinize gerçekten katılıyorum. Bu gerçekten değerli bir zaman kaybı." Sonlara doğru özgüveni aniden tükenirken sesi kısıldı. Gözlerini aşağı indirdi, neredeyse bakışlarıyla bifteği parçalara ayırıyordu.

Leydi Ihar, bir görevliye işaret etmeden önce düşünceli bir şekilde Lia'yı izledi. Görevli bir baston getirdi ve iki eliyle Lia'ya uzattı.

"Geçenlerde bir kaza geçirdiğini ve bacağının biraz rahatsız olduğunu duydum. Oldukça son dakikada temin edildi, ama umarım beğenirsin."

Lia sersemlemiş bir ifadeyle tutacak yerini okşadı. Baston ilk bakışta bile zarif görünüyordu - çok tanıdık bir oymayla tamamlanmıştı.

"Akasma içeren herhangi bir nesne düşese aittir. Daha doğrusu, artık grandüşes demeliyim."

"Leydi’m..."

"O bacakla bana ayak uydurmakta zorlanacaksın. Ben köye bildiri ya da şov yapmaya gitmiyorum. Ayak uyduramazsan yere düşüp ağlayabilirsin. Hala gitmek istiyor musun?”

Lia başını kaldırdı ve şiddetle salladı, kalbi açıklayamadığı bir duyguyla şişiyordu.

Leydi Ihar gülümsedi. "Pekala, o zaman. Sen ilginç bir hanımefendisin."


*****


Claude saraydan gönderilen kutuya bakarak içini çekti. Kesin olmak gerekirse, Rosina'dandı.

[Lütfen onları gerçek sahibi Claude'a iade edin.]

Kutuyu açtı. Camellia'nın son üç yılda annesine gönderdiği mektuplar ona bakıyordu. Rosina, Lia'nın annesi yüzünden onun ve Lia'nın şu anda neler yaşadıklarını bilmiyordu. Nasıl yapabilirdi? Claude tekrar içini çekti. Lia'nın duygularını ve düşüncelerini tam olarak çözemediğini biliyordu.

Bunlar onun öfkesini dizginlemeye yardımcı olur mu? Hayır. Mutlak felaket için bir katalizör olurlar.

Sadece bu da değil, Lia, Rosina'nın mektuplarını ele geçirdiğini öğrenirse yaşayacağı umutsuzluk, Claude’un başa çıkmaya hazır olduğu bir şey değildi. Bu mektuplar, özellikle şu anda hiç hoş karşılanmıyordu.

"Onlarla ne yapmalıyız lord’um?" diye sordu Owen, mektupların miktarına açıkça şaşırmıştı.

Claude yazı masasının alt çekmecesini açtı ve kutuyu içine yerleştirdi. "Doğru zaman değil. Ian Sergio ile iletişime geçin. Bir şeyler ayarlayacağız ve doğru fırsatta Camellia'nın annesini Del Casa'ya getireceğiz."

"Göçmenlik sürecini çoktan tamamladıysa, bu karışıklıklara yol açacaktır. Cayen vatandaşlığını yeniden kazanması için Majesteleri’nin doğrudan onayına ihtiyacınız var."

"İşte bu yüzden uygun anı beklemeliyiz Owen. Onu Gaior'a kaptıramayız. Anlıyor musun?"

Owen, lordunun vurgulu ifadesi karşısında tek kelime etmeden eğildi. Claude, hâlâ babasının dokunuşlarıyla dekore edilmiş olan çalışma odasına uzun uzun baktı.

Suçluluk yığınına bir yenisi daha eklend.

"Kahretsin..."


Yorumlar

  1. Uff o mektupları niye gönderdin rosina ya, insallah lia görmez,keşke yaksaydin

    YanıtlaSil
  2. yazarın çiçek takıntısı var herhalde zlwldöeğdör

    YanıtlaSil

Yorum Gönder