Finding Camellia - 76. Bölüm (Türkçe Novel)


Lia karanlık, sonsuz karanlığa geri döndü.

Carl'ın az önce ona gösterdiği şey, yoksulluğa ve soğuğa rağmen gerçekten mutlu olduğu kendi çocukluğunu anımsatıyordu. Annesinin onu aramak için her yere gittiğini söylemişti.

O zaman neden Corsor'a gelmedi?

Hayır, muhtemelen Malikaneyi ziyaret etti ama geri çevrildi. Ama kim tarafından? Markiz mi? Gardiyanlar mı?

Belki de annemi Louver'a dönmeye zorlamak için beni koz olarak kullandılar...

Sonunda, onun kırık ruhunu kabul eden tek yer Louver oldu.

Lia'nın düşünceleri dallara ayrıldı ve vücudunun etrafında dolanarak düğümler halinde birbirine dolanmaya başladı. İçinde dolaştığını hissettiği utanç, düğümleri dikenlere dönüştürdü, bu da geride yarıklar ve kesikler bıraktı.

Asla inisiyatif kullanmamıştı. Lady Bale'in talimatlarını izleyip bir hiç olarak yok olup ortadan kaybolursa ödülünün mutluluk olacağına inanıyordu. -hayır, kendi kendine inanmayı diliyordu.-

Gerçekten annemle yeniden bir araya gelebileceğimi düşünmüş müydüm? Yoksa geçmişin fikrine mi kapılmıştım, onunla geçirdiğim zamanı idealleştiriyor ve Bale Hanesi'nin bir parçası olarak sıcak ve dolu geçirdiğim yılları bir kenara mı atıyordum? Geçmişle o kadar kör olmuştum da o yüzden mi şimdiki zamanda mutluluk bulmayı reddediyordum?

Annem çok mutlu görünüyor... bensiz.

Sonunda olduğu yerde durdu, dikenlerin acısı elle tutulur derecede ve zonklayıcıydı. Herkes onu kendi çıkarları için kullanmaya çalışmıştı - Anastasia, Bale Hanesi'nin onuru ve kendi kıskançlığını ve acısını bastırmak için; anarşistler, onun statüsünü sahte bir Bale oğlu olarak kullanarak gündemlerini ilerletmek için; Marki suçunu hafifletmek için.

Doğru olduğuna inandığı hiçbir şey gerçek değildi, çarpık bir kalpten görülen dünyanın hiçbir güzelliğinin olmaması gibi.


Lia sessizce ağladı. Gözyaşlarını silip, girdiği kapıya doğru yürümeye devam etti. Uçtaki ışık daha parlak hale geldi ve ahşap panele vurmak için küçük merdivenleri tırmandı. Ayak sesleri duyulduğunda yaklaştı. Tekrar çaldı, kapı yavaşça kalktı ve görüşünü parlak bir ışıkla doldurdu. Son birkaç basamağı çıkarken bir elini kısık gözlerine siper ederek bakındı.

"Sör Camellius?"

Lia, Ivan'ın sesine şaşırarak elini indirdi. Ona doğrultmuş olduğu silahını indirdi ve tüneli görünce içinden küfretti.

"Sör Ivan, burada ne arıyorsunuz?"

"Ben de size aynısını sormalıyım. Grandük hemen dışarıda!"

"Lord Claude mu?"

Neler olduğunu anlaması sadece bir dakikasını aldı. Derin, gergin bir nefes aldı ve kırık ahşap kapının ve kemerlerin yanından geçerek daha önce paramparça olmuş tüm kapıları gördü.

Mağazaya girince, Claude'un silahını diz çökmüş olan Sharon'a doğrultmuş olduğunu gördü.

"Lord Claude." Beklenmedik manzaraya bakan Lia'nın adı dudaklarından döküldü.

Bakışlarını ona kaldırdı, mavi gözleri daha önce hiç görmediği bir öfkeyle parlıyordu.

"Gözlerini kapat." diye emretti. İvan arkadan yaklaşıp elini gözlerinin üzerine koyduğunda, itiraz etmek için ağzını açtı.

Bir atış havada net bir şekilde çınladı.

Camellia yere çöküp her iki kulağını da elleriyle kapattı. Kan her yere sıçradı ve Sharon yere düştü. Ancak Lia, terzinin kaderiyle nasıl tanıştığını görmedi. Sadece duyularını dolduran seslerden ve kan kokusundan ne olduğunu tahmin edebiliyordu.

Ivan içini çekti, hala elleri Lia'nın gözlerinin üzerindeydi. Ayak sesleri yaklaştı ve önünde durdu.

Claude onu kaldırmadan önce, kafasını ceketiyle kapatarak sessizce, "Temizle bunu." diye emretti. Onu mağazadan çıkardı ve hızla arabaya doğru yöneldi. Ihar'ın görevlileri ve özel muhafızları, kalabalığı uzak tutarak dükkanı kuşattı. Ancak, insanların işaret etmesini ve mırıldanmasını engelleyemediler. Lia, 'anarşist' fısıltılarının orman yangını gibi yayıldığını duydu ve titremeye başladı.

"L-Lord Claude!"

"Sessiz ol."

"Lord'um!"

"Tanrı aşkına -" Claude hızla arabanın arka kapısını açtı ve hala kollarında olan Lia ile içeri girdi. Sürücü arabayı bir anda çalıştırdıve yolları tıkayan kalabalığı dağıtmak için tehditkar bir şekilde korna çaldı. Araba nihayet kalabalıktan çıktıp Riverside yolundan aşağıya doğru hızlandı.

"Lütfen bana neler olduğunu söyler misiniz?"

"Sen söyler misin? Böyle bir yere gideceksen bana önceden haber vermen gerekmez miydi?"

"Sör Ivan'ın emirlerine göre beni takip ettiğini biliyordum, bu yüzden doğal olarak size rapor edeceğini varsaydım! Bu yüzden beni ilk takip etmiyor mu zaten?"

Claude inanılmaz alaycı bir şekilde ona baktı. Daha önce hiç bu kadar güçlü bir şekilde karşı çıkmamıştı. Yanılmıyordu da. Ivan'ı hareketlerini takip etmesi için göndermiş ve bu şekilde dükkana zamanında ulaşabilmişti.

Gözlerini sıktı, kabaca saçlarını geri süpürdü. "Sharon Riverdale. Anarşistleri finanse eden oydu. Ayrıca soylularla sosyalleşerek topladığı bilgileri de sattı. Onlara elmaslarla ilgili bilgileri sızdıran da oydu. Peki onların sığınağına girip iz bırakmadan ortadan kaybolduğunu duyduğumda ne yapacaktım?!"

Gözleri keskin bir öfkeyle parladı.

Ama onu öldürmesine gerek yoktu… Onu yargılanmak ve ondan bir itiraf almak çok daha faydalı olurdu.

Ancak Lia, neden bunu yaptığını kolayca anladı.

Benim için.

Sharon Riverdale'i canlı bıraksaydı, bir noktada Camellius Bale'den bahsetmiş olurdu. Sonra Leydi Bale, Lia'yı bir anarşist olarak damgalayabilir ve parmağını kıpırdatmadan onu ihanet için bırakabilirdi. Her şey Markiz'in planına göre giderdi.

Gözyaşları, Claude'un yumruğunu kaplayan eline düştü. Kırık kalbine uyguladığı kırılgan bandaj parçalanıyordu.

"Ben… annemi gördüm."

Ellerine bakan Claude, titreyen gözlerle ona baktı.

“Ben… onu bir daha görmek zorunda değilim. Ama hala onaylamam gereken bir şey var.”

"Nedir?"

Lia'nın ağır sesi, dökülmemiş gözyaşlarıyla asılı kaldı. "Hakikati."

Claude parmağını çenesinin altına bkoydu ve gözlerine bakması için başını yavaşça kaldırdı. Zümrüt gözleri sadece gözyaşları ile değil, aynı zamanda başka bir şeyle de doluydu - kavrayışının ötesinde bir şey. Islak gözlerinin köşelerini, sonra dudaklarını öpmek için eğildi. ona izin verdi, dilleri ipek gibi birbirine dolandı.

"Ne olursa olsun, senin yanında olduğumu bil Camellia."


*****


Camellia, şehir muhafızlarının arabalarıyla çevrili bulduğu eve döndüğünde, bir şeylerin yanlış olduğunu fark etti. Pipi ve diğer hizmetçiler, kelepçelenerek sıraya giriyorlardı.

"Ne yaptığını sanıyorsun?!" Lia, arabadan çıkarken müfettişe bağırdı.

Zaten ağlayan hizmetçiler feryat etmeye başladı.

Müfettiş ön kapıda sigara içerken döndü, şapkasını çıkararak eğildi. "Güzel, buradasınız. Bize karakola kadar eşlik etmeniz gerekiyor, efendim."

"Hizmetçilerimi derhal serbest bırakın!"

"İnanın bana efendim, bunu ben de yapmak istemiyorum. Ama ikametgahınızda bir elmas bulundu." Genç bir hizmetçiye işaret etti. "O hizmetçi, oradaki en genç olanı. Elmas ondaydı. Bugün bir arama ve el koyma emri aldım, ama siz evde değildiniz -"

Gevşek açıklaması, Grandük'ün arabadan çıktığını fark ettiğinde aniden durdu. Gözler genişledi, Claude'u selamladı ve Camellia'yı nasıl selamladığından farklı olarak dik durdu.

"Bir elmas mı? Hizmetçimde bir elmas bulduğun için mi bunu yapıyorsun?"

"Efendim, arama emri çıkarıldı çünkü Leydi Bale sizi Bale Hanesi soygununun suçlusu olarak tanımladı. Elmas biz evi ararken keşfedildi."

"Sorumu anladığını sanmıyorum." Lia, yüzünde sessiz bir öfkeyle müfettişe bir adım daha yaklaştı. "Sadece bir elmas yüzünden beni ve insanlarımı mı tutukluyorsun?"

Tepkisi üzerine telaşlanan müfettiş, el konan mücevherleri sunmak için ceplerini karıştırdı. "Eh, elmas bulduk. Bu kanıt, yani -"

"Müfettiş. Ben Bale Hanesi'nin ikinci oğluyum. Bunu unuttun mu? Gerçekten evimde hiç elmasım olmayacağını mı düşünüyorsun? Anlıyorum. Piç olduğum için bana tepeden bakıyorsun."

"Hayır! Asla öyle değil, efendim. Durum böyle değil." Müfettişin, Lia'nın bombardıman gibi sıralanan suçlamalarından başı döndürüyordu. Camellius Bale'i idare edilmesi kolay bir çocuk olarak görüyordu. Yıllar önce ifade vermek için karakola geldiklerinde Kieran Bale'in gölgesinde dolaştığı anıları hala zihninde taze idi.

"Bir elmas," diye mırıldandı ve soğuk bir şekilde sırıttı. "O zaman beni kelepçele."

"Afedersiniz?"

Lia her iki bileğini de birleştirip uzattı ve çenesiyle işaret etti. "Beni de kelepçele. Babama ve Bale Hanesi'ne saygısızlık eden kişi tarafından sorgulanacağım."

Müfettiş yardım için etrafa bakındı, ancak herkes ondan gözlerini kaçırdı.

"Lius o gece benimle birlikteydi." dedi Claude sonunda gerginliği kırarak. "Sarayın dışına bir adım bile atmasına izin vermedim. Çok fazla kar yağıyordu ve incinebileceğinden veya üşütebileceğinden endişeliydim. Son iki geceyi benimle geçirdi, bu yüzden merak ediyorum, Louver'de Camellius'u gördüğünü iddia eden kim. "

Müfettiş, bu davanın artık elinden çıktığını itiraf etmek zorunda kaldı. Ellerini kaldırıp hizmetçilerin kelepçelerinin çözülmesini emretmeden önce inanılmaz bir yüzle ikisine baktı. Ancak o zaman Lia'nın yüzündeki öfke biraz yok oldu.

Müfettiş somurtkan bir tonla, "Hizmetçiyi efendisinin eşyalarını çaldığı için kovmalısınız." dedi.

Alaycı bir şekilde "Ona ben verdim." dedi.

"Pardon? Elması mı?"

"Çünkü ona önem veriyorum. Neden mi? Bir asilzadenin güzel bir hizmetçiye çiçek ve mücevher hediye etmesine izin verilmiyor mu?" Camellia, bir bakış daha atmadan kırmızı yüzlü müfettişin yanından geçti ve şimdi birbirlerine sarılarak ağlayan hizmetçilerin yanına gitti. Pipi, burnunu çekerek Lia'nın kollarına koştu.

Claude, sersemlemiş müfettişin yanında dururken gruba baktı. "46 Brille Caddesi. Orada, imparatorluk Majesteleri'nin emirlerine göre öldürdüğüm anarşisti ve elmasları bulacaksınız. Oh, ve bunu amirine aktarır mısın?"

Müfettiş yutkundu, ağız kurumuştu.

"Ne yazık ki, Anastasia Bale artık yararlı değil."

Yorumlar

Yorum Gönder