Finding Camellia - 61. Bölüm (Türkçe Novel)


Prens Wade ile ayrılanlar nihayet başkente döndüler. Kieran'ın arabası garaj yoluna girdi ama onu çeken atlar Dük'e aitti. Haberi duyan Rosina şapelden koşarak çıktı. Gözleri yaşlarla doldu ve nedimeleri arabayı çevreleyerek onu takip etti.

Bitkin olan Kieran, Rosina onu selamlamak için koşarken dışarı çıktı.

Lia'ya sarılarak, "Tekrar hoş geldiniz, Sör Camellius." dedi. "Uzun yolculuktan yorgun düşmüş olmalısınız."

Bu tatlı küçük çocuğun herhangi birini taciz edebileceğini nasıl düşünebildiğini anlayamıyorum.

Lia, prensesin sıcak karşılaması karşısında kızardı. Rosina gülümsedi, sonra arabayı yöneten en öndeki ata doğru yürüdü. At gururla durdu ve o yaklaşırken, onu tanıdığının bir işareti olarak başını hafifçe dürttü.

"Bu merhum Dük'ün atı Eli değil mi?" diye sordu.

"Öyle. Büyük Dük Ihar, Camellius'tan onunla ilgilenmesini istedi."

"Sör Camellius'tan mı?"

"Evet Majesteleri."

Rosina, geri getirdikleri mektubu okumasına gerek bile olmadığını fark etti. Bu at, unvanını imparatordan almıştı ve Claude'un onu kendi bakımına bırakması Camellius'a olan güveninin ve sevgisinin bir kanıtıydı.

"İçeri gelin. Leydi Marilyn sizi bekliyor."


*****


Lia odaya girdiğinde, Marilyn'i kırmızı kadife bir koltuğun kenarına oturmuş ona dik dik bakarken buldu.

"Sizi bekliyordum." dedi ayağa kalkarken. Her zamanki gibi her yerinden aşırılık akıyordu ama özgüvenine rağmen oldukça bitkin görünüyordu. Prenses yakınına otururken ona baktı.

Prenses Rosina kuzeye giden mektubu Marilyn yüzünden mi gönderdi?

Kieran, Claude'dan gelen mektubu masanın üzerine koyarak boğucu gerilimi kırdı.

Rosina sorularının cevaplarının o zarfta olduğunu biliyordu.

"Marilyn Selby," diye söze başladı, "son karşılaşmamızda, bir kadın olarak hissettiğin utancı ifade etmiştin, değil mi?"

"Evet, Majesteleri." diye yanıtladı Marilyn. "Sör Camellius bana saldırdı ve hatta bunu kabul etti. Hizmetçim ve Lord Claude bu aşağılayıcı olayın tanıklarıdır."

Rosina başını salladı.

Şaşkına dönen Lia, Kieran kolundan tutup ona olduğu yerde kalması için işaret verdiğinde, neredeyse koltuğundan fırlıyordu. Rosina'nın elindeki zarfa ters ters bakarak öfkesini bastırmaya çalıştı. Claude'un, prensesin mektubunu okuduğunda neden böyle tepki verdiğini şimdi anlıyordu.

"Size saldırdım mı?" diye sordu Lia, öfke ve hüsranla kulaklarının ucuna kadar kıpkırmızı olmuştu.

Marilyn onun tepkisiyle alay ederek göğsünü kabarttı. "Dürtülerinize göre hareket ettiğiniz için benden özür dilediniz, unuttunuz mu? Ama ben sizi hiç affetmedim. Yaptığınızı inkar etmeye devam mı edeceksiniz?"

"Ben-"

"Yeter." Claude'un cevabını okurken prensesin sesi sözlerini kesti.

Lia bunu kabul etmekten nefret ediyordu ama Marilyn tamamen haksız da sayılmazdı. Eylemlerinin karşı taraftaki kiş tarafından bu şekilde yorumlanmış olabileceğini inkar edemezdi.

Ya bu bir şekilde Kieran'ı etkilerse?

Lia yumruklarını o kadar sıktı ki ağrımaya başladılar.

Marilyn de aynı şekilde elbisesini cankurtaran halatı gibi kavramıştı. Prenses onun son çaresiydi; annesi yatalaktı ve babası tek kelime etmeyi reddederek işkence görüyordu. Tehdidinin Wade üzerinde işe yaramayacağını biliyordu ama prensesin Kieran'a olan sevgisinin onu etkilemeye yeteceğini düşündü. Ancak, Rosina nihayet konuştuğunda umutları yıkıldı.

"Dük, akasmaların sahibini bulduğunu söylüyor." dedi başını mektuptan kaldırıp hafif bir gülümsemeyle.

Ne?

Oda sessizleşti.

"Neden bahsediyorsunuz?!" Marilyn bağırdı.

"Ayrıca, 'Benim Camellius'um böyle bir şeyi asla yapmadı.' diye eklemiş. İddialarınıza oldukça kızmış olmalı; hatta Marki Selby'nin ihanetinin kanıtını bile göndermiş." Rosina gülümseyerek Marilyn'in yanına gitti ve Wade'in mührüyle birlikte iddia edilen kanıtın içinde olduğu mektubu ona verdi.

Marilyn titreyerek, "Dük kendi adını lekeliyor." dedi alaycı bir şekilde. "Akasmaların sahibi önemli değil. Babam vatana ihanet etmedi!"

Rosina parmağıyla Marilyn'in çenesini kaldırdı. "Seni uyarmıştım, iftiranın bedeli ağırdır," dedi, "ama sanırım sen babana özeniyorsun."

"Hayır, Majesteleri! Yalan söylemiyorum!"

"Sessiz kalıp cezanı bekleseydin, buna başvurmak zorunda kalmazdım."

"Majesteleri!"

"Bu kadar yeter!" Rosina'nın sesi çınladı. "Götürün onu! İmparatorluk ailesine iftira attı!" Muhafızlar odaya daldılar ve Marilyn'i kollarından yakaladılar.

"Majesteleri, lütfen! Derhal beni serbest bırakın!" Marilyn, gardiyanların güçlü kavrayışıyla sarsıldı ve bu sırada topuklarını tekmeledi. İnci kolyesi kırılıp boncukları odanın içinde uçuştu.

Hayrete düşen Lia sadece incilere baktı.

Marilyn çığlık çığlığa bağırırken oturma odasından sürüklenerek çıkarıldı. Bu ek kanıtla, Marki yargılanacak ve unvanları geri alınacaktı. Marilyn canını kurtarıp kaçabilirdi ama ailesi için böyle bir garanti yoktu.

Kapı kapandı ve Rosina, Kieran ve Lia'ya baktı. "Bana söylemek istediğiniz bir şey var mı?"

"Bilgece bir karar verdiniz, Majesteleri."

"Kastettiğim bu değildi, Lord Kieran." diye yanıtladı sertçe. Zarif elini Kieran'ın omzuna koyarken hafifçe titredi. "Claude'un... akasmaların sahibi olarak kimi bulduğunu biliyorsun, değil mi?"

Kieran cevap vermek yerine elini onun elinin üzerine koydu.

Marilyn'in tutuklandığını görmenin şokuyla şaşkına dönen Lia, başını kaldıramadı.

Ama akasma bende. O zaman sahibini nasıl bulmuş olabilir?

Claude onu bilerek mi bıraktı...?

Sonunda, "Akasma bende, Majesteleri." dedi.

"Nasıl?" Rosina şaşkınlıkla sordu, gözleri genişledi.

"Sanırım yanlışlıkla bıraktı. Lord Claude bana onun için geri döneceğini, bu şekilde... savaşı bir an önce bitirebileceğini söyledi."

"Geri mi dönecek? Yani Claude sahibini bulduğunu söylerken yalan mı söyledi?" Rosina duraksadı. "Sör Camellius. Leydi Marilyn'e saldırdığınız doğru mu?"

Kieran onun sert ses tonu karşısında ayağa fırladı ama Lia daha hızlıydı.

"Hayır, doğru değil." boğulmadan önce toparlamayı başardı. Claude'un ifadesinin yalan olarak reddedilmesini istemedi. Onu savunmuştu, bu yüzden onun da onun için aynısını yapması doğruydu.

Lia boğazını temizledi. "Ben bir kadınım Majesteleri. Leydi Marilyn'i nasıl taciz edebilirim?"

"Pardon?"

"Benim gerçek adım Camellia Bale, Majesteleri."

Şaşkına dönen Rosina, onu tutmak için uzanan Kieran'a doğru tökezlemeden önce ona baktı.

"İyi misiniz Majesteleri?" diye sordu. "Özür dilerim ama Lius'un erkek gibi giyinmesinin bir nedeni var. O..."

"Çok rahatladım." Rosina elini kalbinin üzerine koydu ve gülümsedi. "Claude'un bir erkeğe aşık olduğundan endişelenmiştim. Tanrıya şükür." diye içini çekti.

Kieran kıkırdarken, Lia kendini uyuşmuş hissetti.

Kesinlikle bağıracağını ve bana kızacağını düşünmüştüm.

Bu kadar kolay mı olacaktı?

Biri onun kadın olduğunu öğrenirse dünyanın sonunun geleceğini düşünmüştü ama her şey hala aynıydı. Daha da önemlisi kimse ona kızmıyordu.

"Çok şey yaşamış olmalısınız, Lor- yani Leydi Camellia," dedi Rosina, Lia'yı sıcak bir şekilde kucaklayarak.

Kırmızı gözleri ve burnu aksini gösterse de, "Ben iyiyim Majesteleri." diye yanıtladı Lia.

"Ve sanırım kılık değiştirmenin nedenini biliyorum. Dük biliyor mu?"

"Sanmıyorum." diye yanıtladı Lia.

Arkasında duran Kieran, Rosina ile göz göze geldi ve başını salladı.

Biliyordum. Camellius'un böyle bir şey yapmasına imkan olmadığını biliyordum.

Rosina'nın pek çok sorusu vardı: Dük'ün akasmaları neden Lia'daydı ve bunca zaman tek başına buna nasıl katlanmıştı? Aynı anda sempati, şefkat ve pişmanlık hissetti.

"Bir ziyafet vereceğiz. Lord Kieran, bunca zaman benden gizlemenizin cezası olarak, her akşam yemeğini benimle yemek zorundasınız."


*****


Gökyüzünde bir şahin yükseldi, kanatları genişledi ve Claude'un demir eldivenine tünemek için aşağı süzüldü. Ayağındaki küçük parşömeni çıkardı.

[Teklifinizi kabul edersem, karşılığında bana ne vereceksiniz?]

Claude, Wade'in stratejik ittifak teklifine verdiği yanıtta Ian'ın kibirli sesini duyabiliyordu.

"Karşılığında mı? Ben burada arkadaş olduğumuzu sanıyordum." dedi Wade sırıtarak haritaya bakarken.

"Prens Ian ile bir ittifaka ihtiyacım yok, Majesteleri."

"Senin olmayabilir ama benim var. Ian Sergio'yu Gaior'un yeni kralı yapmayı planlıyorum. Eminim şu anki krallarının Aaron Sergio'yu hedef aldığımızı öğrendikten sonra ikinci oğluyla güçlerini birleştirdiğini duymuşsundur. Eğer işler planlarına göre giderse ve Aaron tahta çıkarsa, kesinlikle Ian'ı idam edecekler; evcilleştirilemeyen vahşi bir atı sana zarar vermeden önce öldürmen gerekiyor. Aaron kral olursa, şu an yaşadığımızdan çok daha büyük bir ölçekte savaş ilan edecek."

Claude, Wade'in sözlerini düşündü. "Cayen bundan ne kazanıyor?"

"Barış... Ve bilim adamları. Gaior, barbarlar tarafından kurulmuş bir ülke olabilir, ama icatlarında rakipsizler. Düşünsene Claude - tüm şehir için elektrik, geceleri parlak ışıklı yollar, gökyüzünde uçabilen demir makineler... Hayalini kurduğum imparatorluk bu."

Claude, Wade'in umudunun ve motivasyonunun bu savaşa öncülük edeceğini biliyordu. Bir cevap yazıp şahinin bacağına bağlamadan önce Gaior çadırlarına dik dik baktı.

[Sana Gaior'un tahtını vereceğiz.]

Basit ve dolaysızdı ama Claude, Ian'ın alay ettiğini hayal edebiliyordu. Kral olmak için yaratılmamıştı ve daha da önemlisi, tahtı arzulamıyordu.

Şahin bir süre sonra karanlıkta süzülerek geri döndü. Claude küçük parşömeni açtı ve kahkahalarla kükredi.

[Buna ihtiyacım yok. Senin en çok arzuladığın, en değerli gördüğün şeyi istiyorum. Sana düşünmen için biraz zaman vereceğim.]

Camellia...

Claude parşömeni Wade'in önüne koyup cephaneliğe doğru yürüdü ve uzun bir tüfek aldı. Ivan peşinden koştu, yüzü solgundu. Ancak Claude tereddüt etmeden silahını hedefine nişan almak için doğrulttu.

Beyaz buhar bulutları, yüzen ince kollar, suda kararan sarı bukleler, şeker kavanozunun önünde neşeyle parlayan yüz... Nefes almaya cesaret edemediği, onu kendinden koruduğu o gece... Uyuyuşu, tüm yıldızlardan veya göz kamaştıran güneşten daha güzeldi.

Mutluluğumu benden almaya cüret mi ediyorsun?

Claude tetiği çekti ve merminin hedefini delip geçmesini izledi.

"Lord Ihar!" Gaior kraliyet ailesinin kan kırmızısı bayrağına yeni bir delik açarken, Wade bağırdı.

Gaior ordusu, düşmanın ateş ettiğini anlayınca kükredi.

Bu, Cayen ordusunun bu mesafeden bile canlarına kıyabileceğine dair bir uyarı olduğu kadar açık bir provokasyon eylemiydi.

Claude silahı bıraktı ve kaosu geride bırakarak gözetleme kulesine yürüdü. Sert esintiyi hissederek ıslık çaldı ve şahini ona doğru uçtu.

"Keşke başkente uçabilseydin." diye fısıldadı gagasını okşarken.

"Camellia'ya."

Yorumlar