Finding Camellia - 56. Bölüm (Türkçe Novel)


Serin bir gündü ama Lia'nın avuçları terliyordu. Anghar, Markiz'in onu görmeyi beklediğini bildirmek için sabah erkenden ziyaret etmişti.

Ani bir çağrı.

Muhtemelen babama artık bir kadın olarak yaşamak istediğimi söylediğimi duymuştur.

Lady Bale'in arabası söz verilen saatten otuz dakika sonra evin önüne geldi. Kapı açıldı ve muhafız dışarı çıktı.

"Sör." dedi kabaca, Lia'nın binmesine izin vermek için kenara çekilerek.

Leydi Bale, Lia ile göz göze gelmek için açık kapıdan başını kaldırdı. Lia yutkundu, kendini Markiz'in bastırmayı başardığı duygusal patlama için kendini hazırladı.

"Merhaba anne." dedi Lia, onun karşısına oturarak.

"Camellius."

Muhafız, Lia'nın yanındaki koltuğa oturdu ve kapıyı sıkıca kapattı.

Anastasia, "Boyun uzamış." diye yorumda bulundu.

"Efendim? Ah. Evet, biraz."

"Saçların da uzamış. Dha sonra sana kuaför yollayacağım."

"Teşekkür ederim." diye yanıtladı Lia, pencereden dışarı bakarak. Nereye gittiklerini merak etti ama kimsenin ona bir cevap vermeyeceğini biliyordu.

Başkent, cephe hatlarına erzak gönderme hazırlıklarıyla meşguldü. Sosyal toplantılar azaldı ve asil hanımların kıyafetleri, rahibelerinki gibi basitleşti.

Lia Marki'ye ve yakasına taktığı broşa baktı. Üzerine Bale arması -birbirine dolanmış bir çift safir gözlü canavar- oyulmuştu. Lia, buna kıyasla Ihar armasının çok daha romantik olduğunu düşündü.

Kieran'a söylemeli miyim?

Claude'un broşu hâlâ çekmecesindeydi. Gece boyunca en ufak bir seste bile, bunu almaya gelip gelmediğini kontrol etmek için defalarca uyanmıştı. Pipi, aniden pencereyi her açtığında yüreğinin ağzına geldiğiyle ilgili şaka bile yapmıştı.

Lia, bu güzel anı karşısında gülümsemesini saklamaya çalışarak elini ağzına kapattı. Çok tanıdık olan manzara karşısında donup kaldı ve perdeyi biraz aralayarak dışarıyı gözetledi.

Louver'daydılar.

Sokaktaki serseriler, asilzadenin arabasını görünce başlarını kaldırdılar.

"Nerede olduğumuzu biliyor musun?" Markiz umursamazca sordu.

"Evet."

"Sanırım unutman imkansız olurdu."

Araba yavaşlayarak durdu ve Lia'nın yanındaki muhafız dışarı çıkıp onun da aynı şeyi yapmasını bekledi.

"Neden buradayız?" Lia çıkmak konusunda tereddütlüydü.

"Çünkü burası senin evin. Daha çok heyecanlanırsın sanmıştım. Uzun zaman oldu."

"Bunu neden yapıyorsunuz? Bana kızgın mısınız? Kadın olarak yaşamak istediğimi söylediğim için mi?"

Leydi Bale cevap vermek yerine, yüz ifadesini koruyarak karanlık, gölgeli sokağa çıktı. Şok olan Lia, dışarı fırlayıp peşinden koştu.

Merhum Dük'ü öldüren zehrin Louver'dan geldiğine dair söylentiler ortalıkta dolaşırken, aristokratlar bölgeden uzak durmak için ekstra önlemler alıyorlardı.

Ama Leydi Bale kendi isteğiyle oraya giriyordu.

Korkmuyor mu? Markiz'in güpegündüz Louver'da olduğu haberi yayılırsa, başı belada olan o olur, ben değil.

"Anne." Lia bugün ona bu acı-tatlı unvanla kaç kez seslendiğini bilmiyordu.

Muhafızıyla önden yürüyen Leydi Bale sonunda durdu. "Ait olduğun yere gitmene izin veriyorum, Camellius."

"Ama bu-"

"Annenin hâlâ o evde olduğunu tahmin ediyorum."

"Tek başıma gidebilirim. Lütfen durun. Ya diğer soylular sizi burada görürse?"

Uyuşturucu almış birkaç serseri onlara yaklaştı ama muhafızın belindeki kılıcı görünce daha fazla yaklaşmaya cesaret edemediler. Lia, Markiz'in tiksinip gideceğini umuyordu. Bu inatçılığının öfkeden mi yoksa onu utandırma arzusundan mı kaynaklandığını anlayamıyordu.

"Yalnız senin varlığın bile hayatımda pek çok çekişmeye neden oldu Camellius. Yeter artık."

"Üzgünüm anne." dedi Lia telaş içinde. "Lütfen daha fazla ileri gitmeyin. Eğer isterseniz yalnız giderim."

"Lius." Leydi Bale, yalvarışlarını görmezden gelerek sokağa baktı.

"Evet?"

"Ben gerçekten... senden hoşlanmıyorum. Hatta senden nefret ettiğimi bile söyleyebilirim." dedi yumuşak bir sesle, neredeyse kendi kendine konuşuyor gibiydi.

Lia, önünde durarak Leydi Bale'in yolunu kesti. "Biliyorum anne. Senin tarafından sevilmeyi beklemiyorum. Annemin neredeyse Kieran'ı öldüreceğini de biliyorum. Onun hatasıydı ve yaptığının cezasını çekmesi gerekiyor. Bu yüzden buradayım, değil mi?"

Lia Markiz'in gözlerinin içine baktı.

"Yine de oğlum, onun yüzünden ölebileceğini bilmesine rağmen sana gerçekten değer veriyor. O çok tatlı, sevimli bir çocuk."

"Evet, öyle." diye yanıtladı Lia bir duraklamanın ardından.

"Ama beni bir kez daha hayal kırıklığına uğrattın." diye devam etti Leydi Bale, kendini zor tutuyordu. "Dük'e adıyla hitap etmeye cüret ettiğini duydum! Sna haddini bilmen gerektiğini söylemedim mi? Aynı annen gibisin."

"O-"

"Korkarım senden bekletin çoktu Camellius. Bu kadar bencil olduğunu bilseydim, seni o lağımda aç bırakmam daha iyi olurdu."

Lia yumruklarını sıktı. Yüzünde nasıl bir ifade olduğunu bilmiyordu ama bunun üzgün olmaktan çok uzak biliyordu. Bir zamanlar boynunu sıyıran makası hatırlayarak başını dik tuttu. O yağmurlu geceden beri her gün, gerçek mutluluktan yoksun, gölgeler içindeydi.

Markizin solgunlaştığını gören Lia ileri doğru bir adım attı. "Korktunuz mu?"

"Neden?"

"Benden. Bunu başka neden yapasınız ki? Artık sizin önünüzde titremediğim için hüsrana mı uğruyorsunuz?"

Anastasia, Lia'nın cüretkarlığına sırıttı.

"İsteğinizi kabul edeceğim, akademiden mezun olduktan sonra Camellius ölecek. Cenaze olacak ve beni kimsenin beni tanımadığı bir yere gideceğim. O yüzden lütfen beni ve annemi rahat bırakın. Hayatlarımızı kefaret içinde yaşayacağız."

Muhafız Lady Bale'e, Marki'nin arabasını fark eden ve arabacıyı sorgulayan bir şehir nöbetçisi olduğunu haber verdiğinde, aralarındaki hava gergindi.

"Yerini unutmadığına sevindim." diye içini çekti Markiz, arka sokaktan çıkarken.

Lia, "Beni büyüttüğünüz için size borcumu ödedikten sonra ortadan kaybolacağım." dedi.

Leydi Bale, Lia'yı Louver'da geride bırakarak bekleyen arabaya binmeden önce durup dik dik baktı.

Lia uzun bir iç çekti ve ana yola çıktığında bir araba yanında durdu.

"Merhaba efendim." Gülümseyen sürücü indi ve onun için kapıyı açtı.

Lia, imparatorluğun kayıtlı bir arabası olduğunu gösteren Eteare armalı aracı tararken tetikteydi.

Bununla birlikte, yalnızca kapı koluna oyulmuş olan akasma armasını gördü.

Şoför, "Ben Ihar Hanesi'nden Mathis." dedi. "Geçerken sizi fark ettim, hepsi bu. Lütfen izin verin, sizi evinize bırakayım."

"Dük-"

"Del Casa'da."

Tabi ki öyle...

Lia, Claude'un kuzeyde olduğunu biliyordu ama bir türlü kalbini buna ikna edemedi. Mathis'e teşekkür edip arabaya bindi.

Tanıdık koltuklar ve perdeli pencereler, tanıdık çiçek kokusuyla birlikte onu karşıladı. Alnını yavaşça pencereye dayadı. Claude her an onunla konuşacakmış gibi hissetti ama araba, onu Markiz'in hakaretlerini düşünmekten uzaklaştıran kokusunun kalıntıları dışında boştu.

Dışarıdaki yeşillik yüzüne gölge düşürüyordu.


*****


"Yani... kardeşimin Leydi Marilyn'i taciz etmeye çalışıp çalışmadığına dair onay istiyorsunuz Ekselansları, doğru mu anlıyorum?"

Kieran, odayı dolduran sıcak güneş ışığıyla tam bir tezat oluşturarak, nişanlısına soğuk bir şekilde baktı.

"Hayır, Kieran." diye yanıtladı Rosina. "Masumiyetini doğrulamaya çalışıyorum."

"Bu tek taraflı bir iddia, Ekselansları. Kanıtlanacak ne var?"

"Marilyn'e göre, hizmetçisi ve Dük Claude olay anına tanık olmuş ve hatta Sör Camellius kötü davranışı için özür dilemiş."

"Öyle mi yapmış?" Kieran gülmek istedi.

Ne kadar saçma! Camellia, bir kadın. Ve başka bir kadını mı taciz ediyor?

Rosina, Wade'in çiçek açmış bahçesinde gezindi. Suçlamaların doğru çıkacağından ve nişanını etkileyeceğinden endişeliydi.

"Rosina." diye içini çekti Kieran.

Şaşırmıştı, kokladığı gülden başını kaldırdı. Yanına gitti ve nazikçe elini tuttu.

"Sizi temin ederim, Camellius asla böyle bir şey yapmaz."

"Ama Kieran, tanıklar vardı..."

"O zaman hepsi yalan söylüyor."

"Ama ne-"

"Lius gerçekten Leydi Marilyn'i taciz etmeye çalışsaydı, dük boş boş durmazdı. Onun orada olduğunu söylemiştin, değil mi?"

Rosina, kuzeni Claude'un, Marilyn'in ona olan sevgisine karşılık vermediğini biliyordu. Ama kimse Marilyn'in bir sonraki düşes olacağını inkar edemezdi, bu yüzden Claude'un Marilyn'in başına böyle bir şey gelmesine izin vermesi asla mümkün değildi.

"Haklısın." dedi gözlerini mahcup bir şekilde yere dikerek. "Doğru olsaydı, Sör Camellius canı pahasına bile kaçamazdı. Doğru düzgün düşünemiyordum."

"Dük'ü bundan haberdar edebilir miyim?" diye sordu Kieran, onun yüzünü inceleyerek. "Kanıt olarak yazılı bir ifade sunabilirse, belki Leydi Marilyn daha fazla yanlış iddiada bulunmayı bırakır. Bunun aramıza girmesine izin vermeyeceğim."

Rosina rahatlayarak gülümsedi. "Öyleyse kuzeye kimi göndereceksin?"

Kieran sırıtmadan önce bir an düşündü.

Tam da planladığım gibi.

"Kim olduğunu biliyorum. Merak etmeyin, Majesteleri."

Yorumlar