Finding Camellia - 53. Bölüm (Türkçe Novel)


Bölüm 6. Erkekten Kadına

Siyah bir bayrağa sarılı tabut, büyük bir arabaya yerleştirildi. İnsanlar acılarını söyleyerek sokakları doldururken imparatorluk şövalyeleri önden gidiyordu. Saygıdeğer Dük Maximilian del Ihar'ın ölümü ve İmparator için amaçlanan zehir tarafından öldürüldüğü gerçeği, imparatorluğu sarsmıştı.

Eteare'nin yolları askerlerin ayak sesleriyle çınlıyordu. Ağıtı başlatan bir sese, başkentin orman yangını gibi yayılan binlerce sese katıldı.

"Çok üzücü değil mi Lordu'm?" Pipi gözyaşlarını silerek konuştu. Lia pencerenin kenarına oturmuş cenaze alayının başkentten geçişini izliyordu. Claude'u alayın ön saflarında atının tepesinde gördü.

Dük öldüğü gece, kanlar içinde ona gelmiş ve ana saray kulesindeki çan çalana kadar uzun bir süre ona sarılmıştı. Daha sonra tek kelime etmeden odadan çıkıp onu solmuş çiçeklerin kokusuyla baş başa bırakmıştı. Ona hiçbir şey soramaz veya teselli sözleri söyleyemezdi. Sevdiği birini kaybetme düşüncesi, hayal gücünün ötesinde acı vericiydi. Lia bu kayıp hissini nasıl tarif edeceğini bilmiyordu çünkü bunu hiç yaşamamıştı.

"Akademi'ye gidiyorum."

Lia her şeye rağmen derslerine bir gün bile kaçırmadan devam etti. Pek çok soylu, Eteare'deki çalkantılı durumdan korkarak bölgelerine döndü, ancak yüksek rütbeli aristokratların çocukları geride kaldı ve akademik çalışmalarına odaklandı.

Dersleri bittikten sonra ahıra uğrayan Lia, Claude ve Wade'in atlarının orada olmadığını gördü. Bir şeyler ters gidiyordu.

Düşesin birden fazla baygınlık geçirdikten sonra dilsiz hale geldiğine veya Marki Selby'nin imparatorluk muhafızları tarafından şehir evinden sürüklendiğine dair söylentileri yayılmıştı. İnsanlar ayrıca Del Casa'nın yeni sahibinin kan banyosu aradığından da söz ettiler. Eğer haklılarsa ve Dük Claude bir savaş ilan ettiyse, Kuzeyliler güneye sığınmak zorunda kalacaklardı. İmparatorluğun her yerinde savaşın habercileri vardı.

Bu son mu? Bir veda bile edemedim.

Lia, Claude onun bir erkek olduğunu varsaydığı sırada ilk öpücüğünü çaldığı için ondan nefret ediyordu. Artık ondan korkmuyordu; ona her dokunduğunda vücudunda sadece titreme hissediyordu- o sırada tam olarak anlayamadığı anlamlar taşıyan titremeler. Bu yüzden dudakları onunkilere değdiğinde, düşünemiyordu. Sanki o onun yaşam çizgisiymiş gibi, canı pahasına ona tutunmuştu.

Lia, gözyaşlarını tutarak elini kurumuş dudaklarında gezdirdi. Onu her düşündüğünde kalbinin sızlamasının doğru olup olmadığını merak etti.

Bende yanlış olan bir şey mi var?

Ahırlardan güçlükle fırlayıp Akademi'nin kapısından geçerken, nefes nefese kalmış gibi göğsünü sıktı. Arabacı Joseph'i beklerken, karşısındaki bankta oturan bir adamın kuşları beslediğini fark etti. Adam ayağa kalkıp yolun karşısına geçerken, Lia gri saçlı ve temiz takım elbiseli tanıdık yüze baktı. Hafif ve zarif bir yürüyüşü vardı, onu nazik bir gülümsemeyle selamladı.

"Uzun zaman oldu, Sör Camellius."

O, sarayda kendi binası olan, imparator tarafından kayırılan terzi Frank'ti. Ayrıca Akademi üniformasını da yapmıştı.

"Merhaba Bay Frank." Lia parlak bir şekilde gülümsedi.

"Üzgün görünüyorsunuz."

"Öyle mi?"

"Bir aristokratın hayatı kesinlikle kolay değildir."

Lia kendine hakim olamayarak sırıttı. Tabii ki onun bir kadın olduğunu biliyordu. O günden beri sırrını sakladığı için ona teşekkür etmek istedi. "Sör Frank, ben..."

Elini ceketinin cebine sokarak, "Sizin için bir şeyim var." diye sözünü kesti. Lia, kırmızı mumla mühürlenmiş zarfa gözlerini kısarak baktı. Tıpkı daha önce yolları süpüren görevliden aldığı gibi, mührü yoktu.

"Şimdi açma. Hazır olduğunda aç."

Lia'nın elleri hareketin ortasında dondu. "Bu nedir, Sör Frank?"

Gülümsemesi tanıdıktı ve bu onu endişelendirmişti.

"İçinde bir harita var. Sizi aradığınız kişiye götürecek. Ama... burası tehlikeli bir yer. Tamamen hazır olana kadar gitmemeniz sizin için en iyisi olur."

Lia, terzinin sözleri üzerine elindeki kağıdı neredeyse buruşturuyordu; artık kırılmış olan balmumu terli ellerine yapışmıştı.

Önlerinde bir araba durdu. Frank merdivenleri çıktı ama ona bakmak için durdu.

"Ben sizin sırrınızı sakladım, şimdi benimkini saklama sırası sizde. Size güveniyorum Leydi Camellia Bale." Ortaya çıktıpğı gibi sakin ve soğukkanlı bir şekilde gözden kayboldu. Lia yumruğunun içinde buruşmuş olan zarfa baktı.

Bu nedir? Neden şimdi?

Artık çenesini gıdıklayacak kadar uzun olan saçları nemli rüzgarda sallanıyordu. Başını kaldırdığında gözleri kararlı bir şekilde büyüdü.


*****


"Leydi Bale yatakta. Kendini iyi hissetmiyor. Merhaba demek zorunda değilsin, Lius." Marki Gilliard yorgun bir yüzle konuştu.

Lia düşünmeden şehir evine gelmişti, vücudu çok sıcaktı ve başı ağırlaşmıştı. Marki ile otururken gülümsemeye çalıştı.

"Corsor'a döneceğinizi duydum."

Gilliard başını salladı. "Dük Claude'a savaşta eşlik etmeyi planlıyorum. Maximilian'ı nasıl kaybettiğimizi düşününce uyuyamıyorum." Bir kadeh şarap doldurdu. "Ee, Lius. Başkent nasıl? Sen nasılsın?"

"İyiyim, teşekkür ederim. Erzaklarınız için minnettarım."

Marki onun cevabına başını salladı. "Öyleyse suratın neden bu kadar ciddi? Akademide ters giden bir şeyler mi var?"

"Hayır, ben..." Lia başını iki yana salladı ve sustu. Sözcükler dilinin ucundaydı- şimdi konuşmazsa onları bir daha asla söyleyemeyeceğini biliyordu.

"Artık durmak istiyorum."

"Durmak mı? Neden bahsediyorsun?"

"Ben... Ben erkek kıyafetleri giymeyi bırakmak istiyorum baba. Ben bir kadınım."

Gilliard, elindeki bardağı halının üzerine düşürdü. Kenarda bekleyen Anghar pisliği temizlemek için koştu. Marki ona titreyen gözlerle baktıktan sonra kıkırdamayla karışık bir iç çekti.

"Bu nasıl bir açgözlülüktü. Seni kim erkek olarak görebilirdi ki? Ben bile seni öyle göremiyorum."

"Kimsenin beni tanımadığı, Leydi Bale'in beni görmeyeceği bir yere gideceğim..."

"Gaior'a mı?"

"Gaior mu? Ben mi? Oraya neden gideyim?"

"O zaman Laura'yı mı buldun?" Gilliard'ın gözleri özlem ve ilgiyle dalgalandı. "Öyle mi?"

"Hayır, bulmadım. Ben... onu yakında aramayı planlıyorum."

Marki derin bir iç çekerek, "Anlıyorum." diye mırıldandı.

Lia, Kieran'ı inciten kişinin annesi olduğunu biliyordu. Onun yüzünden neredeyse hayatını kaybediyordu ama Leydi Bale olanlardan kocasını sorumlu tutuyordu. Ölümle bile ödenemeyecek bir suç işlediğine şüphe yoktu.

Öyleyse, babam neden onu görmek için can atıyor gibi görünüyor?

"Laura eskiden beri saklanma konusunda oldukça yetenekliydi. Elbette kolay kolay yakalanmayacaktır."

Bu yeni habere şaşıran Lia, daha fazlasını duymak istercesine ellerini birleştirdi. Ancak Marki devam etmedi. Bunun yerine, kanepeye yaslanmadan önce kendi kendine başını salladı. Kısa süre sonra hafif horlamaları sessizliği bozdu.

"Baba?"

Anghar uyuyan Marki'ye yaklaştı ve onu bir battaniyeyle örttü. "Çok fazla içmiş olmalı." dedi hafifçe gülümseyerek. "Sizi dışarı geçireyim, Lord Camellius."

"Oldukça yorgun olmalı."

"Evet, bugünlerde zar zor uyuyor."

Lia, defalarca omzunun üzerinden Marki'ye bakarak Anghar'ın peşinden gitti. Anghar alçak sesle konuşmadan önce etraflarına bakındı. "Gaior'dan kaçtım, biliyorsunuz."

"Efendim?"

"Bilmiyor muydunuz? Adımı duyan herkes önce bu varsayımda bulunuyor."

"Bilmiyordum, hayır."

"Marki beni yanına alıp sokaklardan kurtardı." diye devam etti Anghar, yavaşlarken hafif bir gülümsemeyle. "O benim hayatımı kurtardı. Bu yüzden bilmenizi isterim ki... Gaior'un kraliyet ailesi hem şiddet yanlısı hem de takıntılıdır. Doğaları gereği kana susamışlardır. Bilim ve tıbbın gelişmesi için insanlara böcek gibi davranıyorlar. O yüzden... lütfen Gaior prensinin evlilik teklifini reddedin. Marki Gilliard o gün oldukça üzgündü ve o zamandan beri her gece içiyor."

Lia durdu. "Ne demek evlenme teklifi?"

"Prens Ian resmi bir evlilik teklifinde bulundu. Bilmiyor muydunuz?"

Lia yavaşça başını salladı. Ian'ın bunca zamandır onu bir döngüye sokmak için şaka yaptığını düşünmüştü. Anghar, Lia'nın hiçbir fikri olmadığını anlayınca rahatlayarak gülümsedi. "Tanrıya şükürler olsun. Marki Gilliard, Gaior'a gitmek isteyebileceğinizden endişelendi. Artık huzur içinde uyuyabilecek."

Lia konaktan ayrıldı ve öğrendikleri karşısında hâlâ şaşkın halde arabaya bindi.

'Senin için geri döneceğim. Bekle beni, Camellia.'

Ian'ın sözleri kulaklarında çınladı.

Bunu mu kastetmişti?

Beni gerçekten bir kadın olarak mı seviyor? Bu kadar kalın kafalı mıyım?

Tabii ki, onun teklifini kabul etme gibi bir düşüncesi yoktu. Yine de, niyetlerini açık yürekli bir şaka olarak düşünüp başından savdığı için pişman oldu. Ian aniden ayrılmak zorunda kalmıştı ama ona karşı her zaman nazikti. Savaş çıkarsa onu bir daha göremeyecekti.

Yollar trafik yüzünden yoğundu, bu yüzden Lia evine ancak uzun zaman geçtikten sonra gelebildi. Eve girerken Dük'ün cenaze yürüyüşünün kalıntıları olan beyaz güllerin üzerinden geçti.

"Pipi."

Ev doğal olmayan bir şekilde sessizdi. Lia birinci katı ararken ceketini çıkardı ama Pipi hiçbir yerde yoktu.

Yiyecek almaya mı gitti?

Mutfak penceresinin yanında uyuyan bir hizmetçi, Lia'nın ayak sesleriyle sarsılarak uyandı. Hizmetçiye dinlenmesini işaret etti ve artık ateşler içinde olan alnını tutarak merdivenlerden yukarı yürüdü.

Gecelerini dönüp durarak geçiren tek kişi Marki değildi. Soğuk algınlığının başladığını hissetti, rahat yatağını görmek için can atıyordu. İkinci kata ulaşan Lia, kapı kolunu çevirip lavanta kokusu onu durdurduğunda düğmelerini açmıştı.

Pencerenin önündeki sandalyede oturan Claude yavaşça gözlerini açtı. Hafif gülümsemesi onu selamladı. "Merhaba Camellius."

Yorumlar