Finding Camellia - 43. Bölüm (Türkçe Novel)


Atlar hep böyle uysal mıydı?

Lia, dizginleri tutarak arkasında oturan Ian'a hafif bir gülümsemeyle bakmak için döndü. Atı onun için olabildiğince nazikçe hareket ettirmek için elinden gelenin en iyisini yaptığı açıktı.

"Sana ata binmenin iyi bir fikir olmadığını söylemiştim." dedi.

"Yürümek için çok uzak."

"Güneş birazdan batacak. Gün uzadı ama akşam yemeği vakti geldiğini biliyorum.”

"Endişelenme, seni aç bırakmayacağım," diye yanıtladı Ian, onları Akademi'ye bağlı ormana doğru yönlendirirken. At, köknarların, akasyaların ve çiçek açmış diğer isimsiz ağaçların arasından dar bir yolda tırıs ilerliyordu. Yoğun kokuları, onlar ormandan ayrıldıktan çok sonra bile Lia'yı sardı. Ian, atını kenarında büyük bir çınar ağacının büyüdüğü bir göletin kıyısına götürdü. Lia manzarayı seyrederken hafif bir esinti onları karşıladı.

"Corsor'a benziyor." diye mırıldandı.

"Seni bu yüzden buraya getirdim." diye yanıtladı Ian, attan atlayıp elini ona uzatarak. Ani bir acı tüm vücudunu sarsıp dizlerinin boşalmasına neden olunca onu yere indirdi.

"İyi misin?"

"Hayır. Bundan sonra yürüyeceğim. Bu çok acıttı.”

"Porselen gibisin Camellia."

Lia tekrar Ian'a baktı. Bugün garip bir şekilde sessizdi.

"Bu arada burayı nasıl buldun?" diye sordu.

“Tamamen tesadüftü. Atımı sürerken rüzgarda su kokusu aldım.”

"Kokusunu mu aldın? Keşke ben de yapabilseydim.”

Ian ıslak çimenleri parmaklarının arasında ovuşturdu. "Corsor'u hatırlattığına eminim. Orası çok güzeldi.”

Lia onun ne demek istediğini çok iyi biliyordu. Her zaman başkente geri dönmeyi istemişti ama sonunda geldiğinde kendini Corsor'u özlerken bulmuştu - o kadar ki bunun hayalini bile kuruyordu.

Belki Ian da eve dönmek ister. Aylardır burada Kieran'ın konuğu olarak bulunuyor...

"Kieran'ın nişan kutlamasında burada olacaksın, değil mi? Törenden sonra eve dönecek misin?”

"Muhtemelen hemen sonrasında."

"Yani yakında döneceksin." dedi Lia. “Dört gözle bekliyor olmalısın; Eminim senin ülken de güzeldir.”

Ian, "Evet," diye yanıtladı, "ama geri dönmeye pek hevesli değilim. Kieran'ın peşinden bir yıl daha dolanma düşüncesi bile beni ürpertiyor."

"Kieran seninle mi dönecek?"

Lia şaşkına döndü; Kieran her zamankinden daha sağlıklı görünüyordu.

O zaman neden geri dönüyor? Lady Bale bu yüzden mi Akademi'de okumama izin verdi?

Lia düşüncelerinde kaybolmuş bir şekilde etrafa baktı.

“Ayrılmadan önce sana bir hediye vereceğim; istediğin her şey olabilir.” Ian'ın sesi kulağında çınladı. Arkasına döndüğünde onu gülümseyerek kendisine bakarken buldu, çok yakınında oturuyordu.

"Saygısızlık etmek istemem ama benim bir hediyeye ihtiyacım yok - hiçbir şey istemiyorum da zaten."

"Yani, sana veremeyeceğim bir şey istiyorsun."

Lia gülümsemeden edemedi. Ian çok istekliydi.

"Haklısın. Veremezsin.

"Beni yaraladın. O zaman başka bir teklifte bulunacağım." diye devam etti Ian, onun parıldayan zümrüt gözleri karşısında donakalmıştı. "Louver'a girmene yardım edeceğim. Arkanı kollayabilirim. Gidip ne yapmak istiyorsan onu yapabilirsin.”

Lia dudağını ısırdı. "Ben... Benim Louver'a girmeye çalıştığımı nereden bildin?"

"Geldiğimden beri sadece seninle ilgileniyorum da ondan." diye fısıldadı Ian, onu başından öperek.

Lia dokunuşuyla irkilerek geri çekildi. "Öyle söyleme."

"Sana söyledim Camellius. İlk görüşte aşık oldum."

Aniden birinin göz ucuyla onlara baktığını fark ettiğinde, onu rahatlatmak için dalga geçti.

Ian kim olduğunu görmek için bakındı ama çalılıklarda bazı küçük yaratıklar ve cıvıl cıvıl kuşlardan başka hiçbir şey yoktu. Onları bir atın tepesinde gözlemleyen adam çoktan gitmişti.

Bir atı bu kadar iyi idare edebilecek sadece iki adam olduğunu biliyordu. Ama Wade olsaydı, tek kelime etmeden gitmezdi - ki bu da geriye tek bir cevap bırakıyordu. Bu ormanın Ihar Hanesi'ne ait olduğu gerçeğiyle daha da belirgin hale geldi.

Claude.

Ian sırıttı.

"Ee yani. Nerede nöbet tutayım?”

Lia başını sallayarak, "Kaybettiğim şeyi kendi başıma bulacağım." dedi.

"Birbirimizi bir daha ne zaman göreceğimizi bilmiyoruz. Beklenenden daha uzun bir süre olabilir. Beni unutmana izin veremem. Bu yüzden sana bir hediye vermek istiyorum.”

Yaralı elini dikkatlice kavradı ve dudaklarını arkasına bastırarak gözleriyle gülümsedi.

"Leydi'm."


***


Küçük gezilerinin ertesi günü, yağmur şiddetle geri geldi. Sonraki on gün boyunca muazzam bir şekilde yağdı ve bulaşıcı hastalık başkentte yayılırken sürekli bir depresyon durumuna neden oldu.

O sırada Lia neredeyse tamamen iyileşti; Göğüs ağrısı gibi avuçlarındaki yara izleri de geçmişti.

Yağmur mevsimini kısa süre sonra bir sıcak hava dalgası izledi ve o ve Kieran sonunda şehir muhafızlarını ziyaret ettiler.

"Yani, birinin emirlerini yerine getirdiklerini mi söylüyorsunuz?" Müfettiş Pablo, Lia uzun zamandır beklenen ifadesini verirken heyecanını gizleyemeden tekrarladı.

"Evet." diye yanıtladı. "Anarşisttiler ve birinden destek alıyor gibiydiler. Ihar Hanesi'nden fidye talep etmek için beni kaçırdılar."

Müfettiş ciddi bir tavırla, "Bu, şehir muhafızları olarak kendi başımıza araştırabileceğimiz bir mesele gibi görünmüyor," dedi.

Kieran sessizce Lia'nın titreyen eline uzandı.

Lia, "İhanet olasılığını göz ardı edemezsiniz." diye devam etti. “Bir doktor tarafından yönetiliyorlardı. Karanlık kabinde onu tam olarak göremedim ama gözlük takıyordu.”

Arkalarında gerçekten birileri varsa, bu kişi şüphesiz bir aristokrat olurdu. Bu iğrenç suçlar, sıradan bir kişinin tasarlaması için fazla zekiceydi, ancak gerçek beynin ortaya çıkması sadece an meselesiydi.

"Lord Claude bize onun neye benzediğini zaten tarif etti, ama şu an nerede olduğu..." Müfettiş sustu. Bu iki soylunun statüsü, onları daha fazla sorgulama odasında tutması için çok yüksekti.

"Pekala, işbirliğiniz için teşekkür ederim. Bu konuda Sör Brighton'la konuşmam gerekecek. Sizi de bilgilendireceğiz Lord'um.”

Kieran ve Lia binadan parlak mavi, bulutsuz bir gökyüzüne çıktılar.

Kieran, kafasına hafifçe okşayarak, "Doğrudan Akademi'ye gidiyorsun." dedi. "Saray'a uğramam gerek."

Lia mutlu bir şekilde sırıttı.

Kieran, törene hazırlanırken Lady Bale tarafından her yerde sürükleniyordu. Burası Corsor olsaydı, onun yerinde Lia olurdu, ama kardeşi sağ olsun Markiz'le yolları zar zor kesişiyordu.

"Şu gülüşüne bak." Kieran alay edercesine onun yanağını çimdikledi. "Annenin gözünden kaçınabildiğin için bu kadar mutlu musun?"

"Hayır, bunu neden söyledin?"

"Görüyorum ki yalan söylemekte de ustalaşmışsın."

"Ben her zaman iyi bir yalancıydım, Kieran." diye hafifçe şaka yaptı Lia ama Kieran onun ne ima ettiğini tam olarak biliyordu. "Artık yola çıkmalıyım!"

Lia önlerindeki iki arabadan birine atladı.

Akademi kapılarına vardığında, Ian'ın ona gösterdiği gizli yere doğru ilerlemek için binicilik alanlarını geçip ormana girdi. Yağmur durduğundan beri her gün geliyordu - başkentte gerçekten özgür olabileceği tek yer orasıydı.

Uzun bir ağaç korusunun altına gizlenmiş gölete doğru yürürken, cıvıl cıvıl kuşların huzurlu senfonisi, ve dalların arasından esip duran rüzgar kulağının yanında uçup gidiyordu.

Ceketi kollarında çınarın yanına geldi ve sakladığı havlu sepetini aldı. Çevresini kontrol ettikten sonra, Lia gömleği hariç her şeyi çıkarıp, yavaşça soğuk suya girdi. Terinin soğuduğunu ve tüylerinin diken diken olduğunu hissetti - bu duyguya bayılıyordu.

Lia suya dalıp kollarını açarak yavaşça yüzdü. Dalların arasından sızan güneş ışığı yanaklarını okşuyordu ve hafif esinti kulaklarında bir melodi şakıyordu.

Biri onu görseydi felaket olurdu ama herkes yaklaşan sınavlar için kütüphanede çalışıyordu. Eh, herkes değil - ama hiç kimse bu kadar uzağa gelme zahmetine katlanmazdı.

Bir kişi yapabilirdi...

Şimdi düşünüyorum da, neden o gece gelip kitabı okumayı bitirmedi?

Lia, Ian'ın o akşam lüks bir restoranda akşam yemeği teklifini reddedip eve dönmüştü ama Claude hiçbir yerde görünmüyordu.

Işık karanlık tarafından boğulana kadar göletin derinliklerine daldı. Geri döndüğünde, giysi ve havlu sepetinin yanındaki çınarın orada otlayan siyah bir aygır gördü. Atı ve daha spesifik olarak, gömleğini elinde tutan binicisini görünce şok oldu.

Claude, kırmızı yeleğinin içindeki silahıyla, ava çıkmış gibi görünüyordu. Elini yavaşça indirdi, hala gömleğini tutuyordu. Lia, yalnızca başı dışarıda kalacak şekilde suya battı.

"Sendin." diye gülümsedi Claude.

"Evet, benim." başını salladı. Onun sesini duyunca kalbi gümbür gümbür atıyordu.

"Eğleniyor musun?"

"Efendim?"

"Suda eğleniyor musun?" attan inerek tekrarladı. Tek dizinin üzerine çöktü; birkaç saç teli gözlerinin önüne düştü ve çekici dudaklarında hafif bir gülümseme dans etti.

Beyni çalışmayı bırakmış gibiydi.

"Sana katılayım mı?" Claude teklifte bulundu.

"Hayır."

"Neden olmasın?"

Lia cevap veremedi. Bunun yerine, göğsünü onun görüşünden korumak için kendiyle boğuştu.

"O zaman gitmemi ister misin?"

Bu soruya da cevap veremedi. Zihninde dönen kaos, düzgün düşünmesini zorlaştırıyordu. Lia sebepsiz yere ağlamak isteyerek göletin derin ucuna geriledi.

"Ava çıktığınızı sanıyordum."

"Öyleydim." dedi Claude. "Ama vahşi bir hayvanın bilgim olmadan avlanma alanıma girdiğini duydum."

“...Beni mi kastediyorsunuz?”

"Belki." diye yanıtladı Claude gömleğini bırakırken. Atın dizginlerini ağaca bağlamak için ayağa kalktı ve soyunmaya başladı.

"Son yüzmemizden bu yana epey zaman geçti."

Yorumlar

  1. Teşekkür ederiz değerli çevirmenimiz. İlgiyle takip ediyoruz .

    YanıtlaSil
  2. Ayy cok heyecanlı yerinde bitti ya🙈🙈

    YanıtlaSil

Yorum Gönder