A Barbaric Proposal - 64. Bölüm (Türkçe Novel)

a barbaric proposal novel - chapter 64

Gainers kraliyet hanedanının son kralı, Arsak ailesine bir kız çocuğu doğduğu için çok mutluydu.

Kızın doğduğu gün Arsak malikânesine koşmuş ve bir nişan töreni düzenlenmesi gerektiğini ilan ederek yeni anne babayı kendisine yeni doğan kızlarını takdim ederken çok yormuştu.

Arsak'ın kızının sağlığı yerindeydi, ancak Gainers'in oğlunun sık sık hastalanması nedeniyle nişan ertelenmeye devam ediyordu.

Ama sonra uğursuz bir gün, altı aile kralın sırtına bir bıçak sapladı.

Ve bu onların nişanının sonu olmuştu.

Prenses Rienne artık onun doğuştan nişanlısı değil, Nauk'un yeni kraliyet üyesiydi. Hatta sevgilisinin başka bir ailenin en büyük oğlu olduğu söylentisi bile ona ulaşmıştı. Bu gerçeği kabul etmekten başka çaresi yoktu.

En azından zihni ona böyle söylüyordu. Ama belli ki kalbinin bir köşesinde, nişanlısının yanına dönme fikri hiç aklından çıkmıyordu.

Ona göre Rienne onun eviydi. Burada kalan, sanki onun için bir çapa görevi görüyormuş gibi bir kez bile yerinden ayrılmayan biriydi. Sanki hiç ayrılmamış gibi, ona geri dönebileceği bir şey veriyordu. O olmasaydı, Nauk'a geri dönmek ona eve dönmek gibi gelmeyecekti.

Elindeyken bunu bırakması için deli olması gerekirdi.

(Black) "Niyetim değişmedi. Prenses'in kocası ve koruyucu şövalyelerinden biri olarak yaşayacağım. Bundan daha fazlasını elde etmek için kan dökmeye niyetim yok."

(Phermos) "Demek... bu yüzden o soyluların sadece kemiklerini kırmak için dikkat ettiniz. Şimdi anlıyorum."

Nauk'a geldikten sonra, Phermos lordunun çok tatlı ve nazik olduğunu hissetmişti, bu biraz garipti ama en azından şimdi nedenini daha iyi anlıyordu.

(Phermos) "Hizmetkârı bulup buraya getireceğim."

(Black) "Şimdi."

(Phermos) "Oh, şimdi mi? Şimdi mi demek istiyorsunuz yani?"

Black başını salladı, sanki kendini tekrarlamak çok zormuş gibi eliyle işaret etti.

(Black) "Mümkün olduğunca çabuk yap."

(Phermos) "...Elbette, efendim."

Phermos başını eğerek hızla odadan çıktı.


*****


(Arland) "İki gün içinde."

Yeni kraliyet danışmanı Lord Arland'ın yoğun çalışmaları sonucunda Büyük Konsey nihayet kuruluyordu. Altı aile de katılma niyetlerini belirten onay formlarını yollamış, Arland da bunları dikkatle parşömen kağıdına geçirerek meydanda ilan edilecek resmi bir bildiri haline getirmişti.

Büyük Konsey'in yapılacağı yer, Tanrı Meydanı'nın tam merkezinde bulunan Büyük Salon'du.

Büyük Salon son derece zarifti ve bir zamanlar Nauk'un sembolü olan dokuz şelalenin görüntüsünü yansıtan dokuz fıskiyeyle süslenmişti. Ancak bu noktada, tıpkı ülkenin geri kalanı gibi korkunç derecede kirli ve dağınık görünüyorlardı.

Büyük Salon'u yönetmek altı ailenin görevlerinden biriydi, ancak Kleinfelderlar bu işi 'çok paraya mal olduğu' için kraliyet ailesine devretmişti.

Rienne iktidara ilk geldiğinde genç ve cahildi, bu yüzden Büyük Salon'un bütçesini kendisine söylendiği gibi yönetti, ancak son yıllarda paranın başka şeyler için ayrılması gerekiyordu, bu yüzden bakımını biraz aksatmıştı.

Ve sonuçta ortaya çatlak bir tavan ve harap bir duvar çıkmıştı.

(Arland) "Büyük Salon'u incelemeye gittim... ama belki de önce burayı biraz temizlemeliyiz."

Rienne onun sözlerini ilgisiz bir ifadeyle dinledi.

(Rienne) "Temsilci aileler bununla ilgilenecektir. Bırakın öyle kalsın."

(Arland) "Bu... mümkün mü?"

Şaşkına dönen Arland hemen karşılık verdi.

(Rienne) "Kendileri temizlemezlerse toplantıda çok fazla toz solumak zorunda kalacaklar. Gururlular, bu yüzden bunu kaldırabilecekler mi bilmiyorum."

(Arland) "Anlıyorum… O zaman onları bilgilendiririm."

(Rienne) "Acil bir durum yok, acele etmeyin. Sadece toplantıdan önce haber verin."

(Arland)"Pekala... istediğiniz gibi yapacağım."

Arland beceriksizce başını salladı. Arsak kraliyet hanedanının altı aileyle olan tuhaf ilişkisinin hâlâ büyük ölçüde farkında değildi. Ancak Arland yanından ayrılamadan Rienne onu durdurdu.

(Rienne) "Kleinfelder tarafında herhangi bir hareket var mı?"

(Arland) "Özellikle duymak istediğiniz bir şey var mı?"

(Rienne) "Her şey olabilir. Belki de son birkaç gündür onlardan gelen öfkeli bir kıpırdanma söylentisi vardır?"

Arland düşünceli bir şekilde başını öne eğdi.

(Arland) "Şey, birkaç gün önce ziyaret ettiğimde her şey oldukça aynı görünüyordu. Kraliyet danışmanı olmasaydım ve Lord Kleinfelder'ın gözaltında olduğunu bilmeseydim, burada olmadığını asla tahmin edemezdim."

(Rienne) "Ah... anlıyorum. Pekala o zaman. Artık çıkabilirsin."

(Arland) "Başka bir şeye ihtiyacınız olursa lütfen beni çağırın."

Arland Rienne'e saygılı bir selam verdi ve topuklarının üzerinde dönerek ayrıldı.

(Rienne) "...Bu biraz garip."

Kral'ın ofisinde tek başına oturan Rienne dirseğini masanın kenarına dayayıp düşüncelere dalmıştı.

(Rienne) "Tiwakan gidip Bayan Henton'ı getirdi ama hiçbir şey olmadı mı? Bu nasıl mümkün olabilir?"

Klimah'ın annesini kaybetmeleri, artık onun üzerinde emirlerini yerine getirmesi için herhangi bir etkilerinin kalmadığı anlamına geliyordu.

Klimah, Kleinfelderlar adına yaptığı tüm iğrenç işlerin canlı kanıtı olan bir bilgi kaynağıydı. Onların yerinde olsaydı, onu öldürmek ya da ağzını kapalı tutmanın başka bir yolunu bulmak isterdi, bu yüzden sessizlikleri son derece rahatsız ediciydi.

(Rienne) "Linden Kleinfelder'ın yokluğu gerçekten bu kadar büyük mü? O yokken işleri yapabilecek başka kimse yok mu?"

Ama bu da pek mantıklı değildi.

Kleinfelder Hanesi tüm Nauk'taki en büyük aileydi. Ve sınırsız servetleri ve mülkleri nedeniyle, onlar için çalışan pek çok insan vardı.

(Rienne) "Linden Kleinfelder bütün bu kötülükleri tek başına yapmış olamaz... İşin içinde başka biri olmalı."

Bilmediği için hayal kırıklığına uğradığını hissetti.

Rienne oturduğu yerden kalktı, pencereye doğru yürüdü ve başını cama yaslayarak manzaraya baktı.

(Rienne) "Bu krallığın nasıl işlediğini hiç öğrenemedim."

Kleinfelderlar Nauk içinde çok büyük bir güçtü ve kraliyet ailesinin en büyük düşmanıydı. Yine de arkasından ne tür entrikalar çevirdiklerine dair hiçbir fikri yoktu.

Bu aynı anda hem üzücü hem de utanç vericiydi.

(Rienne) "Sadece ertesi güne kadar hayatta kalmaya odaklanmıştım."

Nauk'ta günü gününe yaşamak bile zordu. Tacı bu kadar genç yaşta elde eden Rienne, zahmet çekmeyen bir hükümdar olarak yaşamanın nasıl bir şey olduğunu bilmiyordu.

(Rienne) "Ama bu artık devam edemez."

Daha fazla göze ve kulağa ihtiyacı vardı. Ne kadar küçük olursa olsun, krallığının her köşesini daha iyi görmesini sağlayacak bir şeye ihtiyacı vardı.

Bu gerçeğin farkına varması uzun zaman almıştı ve bu yüzden çok geç olmadan kararlılığını pekiştirdiği için mutluydu. Eğer Rafit'in sevgilisi olarak yaşamaya devam etseydi, katlanılamayacak kadar ağırlaşan borcunu ödemek için onunla sessizce evlenseydi, kraliyet mensubu olarak anılmayı hak etmeyecekti.

Black hayatına girdikten sonra her şeyin değiştiğini hissediyordu.

(Rienne) "O gerçekten… bana çok fazla şey verdi."

Rienne pencereden geri çekilmişti.

Bu yüzden ben de elimden gelen her şeyi ortaya koyacağım. Her şeyi.

Ofisten ayrıldıktan sonra Rienne, yanında kraliyet mücevherlerinden geriye kalan tek parçayı taşıyarak kuzey kulesine yöneldi.


*****


(Rienne) "…"

(Bayan Henton) "…"

Yüz ifadesi artık sakindi ama gözleri aynı kalmıştı. Gözleri son derece nazik ama bir şekilde de tamamen mahvolmuştu. Kalbine acı veren bir görüntüydü bu.

(Rienne) "İyi olup olmadığınızı görmek için geldim. Umarım yatağınız rahatsız değildir."

(Bayan Henton) "...İyiyim."

Rienne'in ani ziyaretinden sonra Bayan Henton ona selam bile vermedi. Tamamen haklı olmasına rağmen, yine de Rienne'in kendini kötü hissetmesine neden olmuştu.

(Rienne) "Bunu duyduğuma sevindim. Ben... size biraz meyve getirdim. İster misiniz?"

Kuzey kulesine giderken Rienne mutfağa uğramış ve şu anda elinde tuttuğu çeşitli meyvelerle dolu sepeti hazırlamıştı.

(Bayan Henton) "Bunu neden yapıyorsunuz?"

Bayan Henton doğrudan Rienne'e baktı, sepeti ondan almak şöyle dursun, bir bakış bile atmamıştı.

(Bayan Henton) "Benim kim olduğumu biliyorsunuz, değil mi? Bana vereceğiniz hiçbir şeyi asla kabul etmem Prenses."

(Rienne) "...Burada kalmaktan biraz sıkılabileceğinizi düşündüm. Bu odanın biraz karanlık ve kasvetli olabileceğini biliyorum ama tatlı şeyler yemenin neşelenmenize yardımcı olabileceğini duydum."

(Bayan Henton) "İnsanın zihni cehennemdeyse, güneş ışığı almanın ne anlamı var?"

(Rienne) "..."

Rienne karşılık veremedi.

Bayan Henton'ın yaşadıkları tekrarlanması gereken şeyler değildi.

Oğullarından biri öldürülmüş, diğeri ise tamamen mahvolmuştu. Ve oğlunu öldüren de, kendi ailesi yerine hizmet ettiği kralın kanını kurtarmak isteyen kocasıydı. Kocasını öldüren insanlar tarafından rehin alınmış, ne yaşayabilen ne de ölebilen bir köleye dönüşmüştü.

Üzerine çöken tüm bu ağırlık, hayatından vazgeçmek istemesine neden olabilirdi.

İnsan böyle bir varoluşa nasıl dayanabilirdi?

(Rienne) "O halde... yemek istediğiniz başka yiyecekler var mı?"

(Bayan Henton) "İhtiyacım yok."

(Rienne) "Gece olmadan size yeni yatak takımı vermeye geleceğim. Bu odadaki her şey eski, bu yüzden ne kadar dayanacaklarını bilmiyorum."

(Bayan Henton) "Kendinizi zorlama.yın"

(Rienne) "Özür dilerim. Şu anda sizin için yapabileceğim en iyi şeyin ne olduğunu bilmiyorum, bu yüzden lütfen ihtiyacınız olan bir şey varsa söyleyin hanımefendi. Meyveleri buraya bırakıyorum, iştahınız olursa lütfen daha sonra yiyin."

Rienne meyve sepetini yatağın yanındaki küçük masanın üzerine koydu ve arkasını döndü.

Slap-

Ama bir ses duyunca olduğu yerde durdu.

Başını çevirdiğinde Bayan Henton'ın meyve sepetini yere attığını gördü. Sonra bunun yeterli olmadığını düşünerek ayağıyla en yakındaki meyveye vurdu.

(Rienne) "...Lütfen dikkatli olun. Orada sadece meyve yok. Yanlış adım atarsanız yaralanabilirsiniz."

(Bayan Henton) "…?"

Linden Kleinfelder'ın kafasını eziyormuş gibi ayağıyla meyveyi ezen Bayan Henton başını kaldırıp Rienne'e baktı.

Nutku tutulmuş gibiydi.

(Bayan Henton) "Ne... dediniz?"

(Rienne) "İşte."

Rienne yaklaştı, yere çömeldi ve ezilmiş meyve kalıntılarını karıştırdı.


a barbaric proposal novel - chapter 64

(Rienne) "Bunu da getirdim."

Sert nesneyi eline alan Rienne, koluyla meyve sularını silerek temizledi ve dikkatlice kadına uzattı.

(Rienne) "Bu, annemin Arsak Hanesi'ne gelin giderken yanında getirdiği tek şeydi. Hâlâ sahip olduğum en paha biçilmez şeylerden biri."

Dağınıklık ortadan kalktığında, yakutlardan yapılmış, kendi ışığında dans eden, gül şeklinde zarif bir kolye ortaya çıktı.

(Bayan Henton) "Bunu neden yapıyorsunuz...?"

(Rienne) "Dediğim gibi, bu çok değerli."

(Bayan Henton) "..."

Kadının yüzü bembeyaz olmuştu.

Gözlerindeki ifadeye bakılırsa bu kadın nazik biriydi. Öfkeyle dolu olsa da, yapabileceği en kötü şey bir meyveyi ezmekti. Ancak yüzündeki renk kaybolunca bu durum değişmişti.

(Bayan Henton) "Bana mücevher veriyorsunuz diye her şeyi unutacağımı mı sanıyorsunuz? Kimin öldürüldüğüne dair tüm anıları bir kenara atıp bunu mu alacağım? Böyle bir şey mi?"

(Rienne) "Hayır."

(Bayan Henton) "Sadece bir mücevher için böyle bir şeyi unutabilir misiniz? Gerçekten o kadar şaşırtıcı mı? Size ölümü unutturabilecek kadar mı?"

(Rienne) "Düşündüğüm bu değil."

(Bayan Henton) "O zaman ne!?"

Bayan Henton ileri atıldı, kolyeyi Rienne'in elinden kaptı ve şiddetle yere fırlattı.

Splat-!

Zarif kolye bir kez daha ezilmiş meyvelerin altına gömülmüştü.

(Rienne) "Bunu yanımda getirdim çünkü..."

Rienne sessizce diz çöktü, bir kez daha kolyeyi aldı ve koluyla temizledi.

(Rienne) "Çünkü çok güzel."

(Bayan Henton) "...Ne?"

(Rienne) "Bu yüzden ona sahip olmanın sizi biraz olsun rahatlatabileceğini düşündüm."

(Bayan Henton) "..."

Tap.

Rienne ayağa kalktı ve temiz kolyeyi yavaşça masanın üzerine koydu.

(Rienne) " Başınıza gelenleri duydum. Ne kadar zor olduğunu hayal bile edemiyorum. Sizin için benim bir Kleinfelder'dan farkım yok. Onlardan kaçmak bir şeydi ama Nauk Kalesi'nde olmak da aynı derecede acı verici. Bunu biliyorum ama başka ne yapabilirim bilmiyorum. Ben... ben ölüleri diriltecek güce sahip değilim."

Rienne'in söylediği sözler ağzından yavaş ve bitkince çıktı. Sanki her kelime derinlemesine düşünülmüş gibiydi. Tıpkı son yirmi bir yıldır ona ait olması gereken suçluluk duygusu gibi.

(Rienne) "Acı verici. O kadar acı ki ölmekten korkmuyorsunuz ve belki de hâlâ böyle hissediyorsunuz. Sözlerimin çok az şey ifade ettiğini biliyorum ama etrafınıza bakarsanız, iyi şeyler olması için potansiyel bulacağınızı umuyorum. Umarım size bunu düşünme fırsatı verebilirim."

(Bayan Henton) "Bu... Ne iyisinden bahsediyorsunuz? Çocuğunu kaybetmiş bir anne için ne gibi iyi şeyler olabilir ki?"

(Rienne) "Hâlâ bir tane var. Artık Kleinfelderlar'ı dinlemek zorunda değil."

(Bayan Henton) "..."

Bayan Henton Rienne'e baktı.

Klimah'a o kadar çok benziyordu ki. Klimah da ona şaşkınlık ve acı denizinde kaybolmuş o üzgün ama iyi gözlerle bakmıştı. Kızmaya başlamıştı ama karşısında oturan kişiye sadece acınası görünüyordu.

(Bayan Henton) "O... çok şey yaptı. Bilmediğimi sandı ama biliyordum... Sonunda… kendini öldürteceğini sandım..."

(Rienne) "Bunların hiçbirini yapmak istemediğini biliyorum. Suç Kleinfelderlar'da."

(Bayan Henton) "Arsak'ın kızı bunu nasıl söyleyebilir...?"

Kadın gözlerini yere çevirdi, bakışları şaşkınlıktan ağırlaşmıştı. Gözlerine ezilmiş meyveler ve kirlenmiş zemin yansımıştı.

(Rienne) "O zamanlar dört yaşındaydım."

Yere çöken Rienne sessizce ezilmemiş meyveleri toplamaya başladı ve onları tekrar sepete yerleştirdi. Gerçi bunu yapmazsa Bayan Henton'ın kendi başına yapacağını biliyordu.

(Rienne) "Bunu düşünüp duruyorum. Biraz daha büyük olsaydım, her şey farklı mı olurdu? Babamın yaptığı şeyi yapmasına engel olabilir miydim? Sör Henton hâlâ hayatta olur muydu? O...?"

Evini kaybetmez miydi?

Onu kaybedeceğim zaman için bu kadar endişelenmeden onunla kalabilir miydim?

Hizmetçiyle konuştuğu andan itibaren bu konuyu düşünmekten hiç vazgeçmemişti. Bu, hiç bitmeyen bir kâbus gibiydi; uyanık olduğu her anına musallat olan bir kâbus.

(Bayan Henton) "...İkinci oğlum altı yaşındaydı."

Rienne'in ortalığı temizlemesini daha fazla izlemek istemeyen kadın yere oturdu ve yerdeki meyvelerden biriyle dalgın dalgın oynamaya başladı.

(Bayan Henton) "Uzun boyluydu ve yaşıtı olan diğer çocuklara kıyasla güçlü bir vücudu vardı, bu yüzden kimse onun sadece altı yaşında olduğuna inanmazdı. Babasını andırıyordu, bu yüzden sekiz yaşındaki prense çok benziyordu. Kocam kılıcını eline aldığında, ölmeden önce çığlık bile atamamıştı."

(Rienne) "..."

Rienne karşılık veremeden dudağını ısırdı.

Ağlayamazdı.

Bayan Henton ya da Black ile kıyaslandığında, Rienne hiçbir şey kaybetmemişti. Gözyaşı dökmeyi hak etmiyordu.

(Bayan Henton) "Arsak ailesinin günahı ne kadar affedilmez olursa olsun, dört yaşındaki bir kızın hiçbir şey yapamayacağını biliyorum. Tıpkı o çocuğun yapamayacağı gibi. Ve oğlum, o..."

Güm.

Tekrar sepete koymak üzere olduğu meyve Bayan Henton'un elinden düştü.

(Bayan Henton) "...Hnnn!"

Ve sonra kirli zemine yığılırken, hıçkırıkları odanın içinde yankılandı. Rienne onu teselli etmek, tamamen bitkin düşene kadar gönlünce ağlayabileceğini söylemek istedi.

Ama yapamadı. Tek yapabildiği kadının yanında durmak, dudaklarını ısırmak ve kendi gözyaşlarıyla savaşmaktı.


Yorumlar

  1. Çok acı 😞😞

    YanıtlaSil
  2. Okuması zor bir bölümdü.. kadının acısı çok ağır...
    Çeviri için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Keske bunları anlatırken kapının arkasından blackte dinliyo olsaydı, riennenin duygularını anlamış olurdu.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık 🥰🥰

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık 🥰🥰

    YanıtlaSil
  6. Bugun yeni bölüm gelir diye bakıyorum ama bugün gelmeyecek galiba ☹

    YanıtlaSil
  7. Ya acaba yeni bölüm gelmeyecek mi

    YanıtlaSil
  8. Ya askolsun yeni bölüm yine mi yok

    YanıtlaSil
  9. Sayın kıymetli çevirmenimiz dilerim ki hayatında herşey hep güzel olur ve hep herşey yolunda olur ve böylece sen de bizim için bol bol yeni bölümleri çevirirsin. 🥴Çevirmezsen de canın sağolsun iyi dileklerim seninle. 🤍🙏

    YanıtlaSil
  10. Yeni bölüm gelicek mi?

    YanıtlaSil
  11. Emeğine sağlık çevirmenim

    YanıtlaSil
  12. İçinde bulunduğumuz milletçe zor durumdan kurtulmak için psikolojik olarak bu tarz farklılıklara ihtiyacımız var, dilerim ki çevirmenlerimizin hiçbirisi bir kayıp yaşamamıştır, emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölenlere rahmet, yaralılara acil şifalar dilerim. Rabbim kalanlara yardım etsin 🤲 artık yeni bölümlerde gelsin İnşallah 👍❤️🙏

      Sil
  13. Bir müslüm dinlenir ıkvımvkvuucj

    YanıtlaSil

Yorum Gönder