Finding Camellia - 36. Bölüm (Türkçe Novel)


"Artık böyle yorumlarla beni hazırlıksız yakalamayacaksınız, Majesteleri." Lia içini çekti ve Ian'ın kışkırtıcı sözlerinden etkilenmeden oturdu. "Hepinizi buraya getiren nedir?"

"Adın daha önce geldi." diye yanıtladı Wade gülerek. “Seni kadın kılığında görmeyi çok merak ettim! Ben de onları buraya gelmeye ikna ettim.”

Lia, "Lütfen benimle dalga geçmeyi bırakın, Majesteleri." diye karşılık verdi. "Emin olun kendi isteğimle kadın gibi giyinmedim." Üç adamın yanında garip bir şekilde rahat hissediyordu - belki de bu üçlüyle daha önce bir kez uğraştığı içindi.

Ian, Lia'nın tepkilerine sırıtarak yanındaki koltuğa geçti. Claude, gözündeki bir seğirme dışında görünür bir tepki göstermedi.

Küçük grubun etrafındaki hava sakin görünüyordu, ama Marilyn aniden babasının yerine Veliaht Prensi ve Gaior Prensi Ian Sergio'yu ağırlamak zorunda kaldığı için endişeliydi.

Hizmetçileriyle birlikte gölgelikli alana koştu ve beyler onu karşılamak için ayağa kalktı.

"Majesteleri." dedi reverans yaparak. "Selby Hanesi'ni varlığınızla şereflendirdiğiniz için teşekkür ederim. Ben Marilyn Selby'."

Wade, "Uzun zaman oldu Leydi Marilyn." dedi.

Marilyn, Lia'nın yanında duran Ian'a yaklaşmadan önce karşılık olarak gülümsedi.

Ian, onun elini öpmek için eğilerek, "İmparatorlukta güzellik sıkıntısı yok gibi görünüyor." dedi.

Diğer eliyle ağzını kapatarak, "Beni pohpohluyorsunuz, Majesteleri." diye yanıtladı. "Ve bu da Bale Hanesi'nden Sir Camellius Bale, aslında bir erkek."

"Evet biliyorum."

"Pardon?" diye sordu Marilyn, yüzü sertleşti.

Durumu izleyen Claude, yanındaki sandalyeyi çekti ve ayakların zemine sürtme sesiyle oda sessizliğe büründü. Alışılmış ama şövalyece olan hareket, Marilyn'in dikkatini dağıtmak için fazlasıyla yeterliydi. Ian'a olan ilgisini hemen kaybetti ve Claude'un yanına oturdu.

Herkes yerine oturduktan sonra bekleyen hizmetliler onlara yeni çaylar ikram ettiler.

"Geleceğinizi bilseydim daha iyi bir sofra hazırlardım."

Aksine, masadaki tabakların bolluğu onun sözlerini yalanlıyordu.

Claude, gözlerini ifadesiz bir şekilde oturan Lia'ya dikmiş halde, "Yeterinden fazla leydim." diye yanıtladı.

"Ama konuğumuz uzun yoldan geldi." diye söze başladı Marilyn. "Bu akşam küçük bir yemek yemeye ne dersiniz?" Konuşurken gözleri parlıyordu, çünkü bunu zaten zihninde canlandırıyordu.

Claude gözlerini ona çevirirken içini çekti. Baştan sona asil bir hanımefendi olan Marilyn, kibirli olduğu kadar sevimliydi ve her seferinde istediğini elde etmeye alışmıştı.

"Parti düzenlemek için uygun bir zaman olduğunu düşünmüyorum."

"Ama Lord Claude, konuğumuzu bu şekilde bırakırsam çok rahatsız olurum." diye yanıtladı Marilyn inatla.

"Claude haklı, Marilyn." diye araya girdi Wade. “En büyük önceliğimiz suçluyu bulmak. Şehir nöbetçilerine suçluyu yakaladıkları anda öldürmelerini emrettim, bu yüzden bu kez somut sonuçlar bekliyorum, Dük Ihar."

Prens'in sözleri üzerine Claude'un gözleri buz gibi oldu. Bahçedeki kuşların neşeli cıvıltıları ve çayın mis kokulu aroması, havayı kaplayan ani gerilim altında soldu.

"Yakaladıkları anda öldürmelerini mi?" Claude tekrarladı. "Bu, rehineyi kesinlikle tehlikeye sokar, Majesteleri."

"Rehine derken sevgili Camellius'umuzu kastediyorsun sanırım?"

"Onu tehlikeye atamam."

Wade, "Bu yüzden arkadaşımıza yardım etmesi için," dedi. "Prens Ian'a sordum."

Claude ayağa kalktı, elini masaya vurdu ve çay fincanının her yere dökülmesine neden oldu. Marilyn yüksek sesle nefesini tuttu. Grupta eylemlerine şaşıran tek kişi oydu. Wade sadece hafif bir sırıtışla Claude'a baktı.

"Gaior'la daha ne kadar savaşacaksın Claude?" dedi Wade. "Zaman değişti."

"Ya Prens Ian'ın güvenliği tehlikeye girerse?"

"Tehlike mi?" Wade güldü. “Onunla ilgili hikayeleri duymadın mı? Bir şey olursa, suçluların hayatları için korkmalıyız.”

Claude alçak sesle, "Yani," diye yanıtladı, "Gaior'dan yardım istemeye kararlısınız?"

"Marki iki gün içinde başkente varacak. Bu işi o zamana kadar bitirmezsek başı belaya girecek tek kişi ben olmayacağım. Marki Bale bunu öğrenirse bunun basit bir ev hapsiyle bitmeyeceğini eminim biliyorsundur."

Claude, Wade'in uyarısına gülmekten kendini alamadı. "Sizi ilgilendiren bu mu? Ev hapsi mi?"

Eldivenlerini masadan kaptı ve bahçeden dışarı fırladı. Marilyn aceleyle peşinden koştu. Wade, Lia'ya dönmeden önce ikisini sırıtarak izledi.

"Kadın olsaydın," diye fısıldadı Wade ona bakarak, "savaşa neden olurdun, Camellius."

"Erkekler o kadar kolay savaş açmazlar, Majesteleri."

"Ama yapabilecek biri olsaydı, bu Claude olurdu."

Lia, Wade'in cevabına içini çekti ve sandalyesinden kalktı. Bu karmaşaya neden olan Ian'a baktı. "Majesteleri, korkarım ben de gitmeliyim," dedi. "Ian, yardımını reddetmeliyim. Sadece işleri karmaşıklaştıracaksın. Ağrılı bir parmak gibi dikkat çekeceğinden bahsetmiyorum bile.

"Kendini tehlikeli bir duruma sokmazsan," diye yanıtladı Ian, "yerimde kalacağım." Onu kadın kılığında gördüğü andaki gibi sırıtıyordu.

Omuzlarına ince bir pelerin örten Lia, baldırına takılı hançeri işaret etti. "Bu beni koruyacak, siz değil, Majesteleri." Sonra eğilerek masadan ayrıldı.

Suçluları yakalama planları o ilk gece başarısız olduktan sonra, Lia, Ian'dan ona hançer kullanmayı öğretmesini istemişti. Günlük eğitim, avuçlarını nasırlaştırmış ve sayısız çizik bırakmıştı, ama garip bir şekilde gurur duyuyordu. Sanki yara izleri onun kadınsı ellerini bir erkeğe çevirmişti.

Lia uzun galeriye giden köşeyi döndü ve Marilyn'le karşılaştı. Yüzü solgundu ve elleri önünde sıkıca kenetlenmişti. Lia neyin yanlış olduğunu sormak istedi ama yapamadı - Marilyn'in gözleri tehditkar bir şekilde ona bakıyordu. Böylece sessizce yanından geçti ve ön kapıya geldi. Claude zaten arabadaydı.

Neden benden bu kadar nefret eden biri bana eşlik ediyor ki?

"Affedersiniz Lord'um.”

Lia durumdan rahatsızdı ama yapabileceği hiçbir şey yoktu. Planlarının - ve onun - başarılı olması için bu gece ona eşlik etmesi gerekiyordu.

Neyse ki Claude arabaya binerken tek kelime etmedi ve sadece ona baktı. Ayrıca ona bir el uzatmadı ya da ona yaklaşmadı ki bunu bir gelişme olarak değerlendirdi. Havadan sudan sohbet edecek enerjisi ya da kendine güveni yoktu. Ancak, havaya nüfuz eden sessizlik de bir o kadar boğucuydu.

Claude birdenbire onun bileğini tuttuğunda Lia elleriyle oynamaya başlamıştı.

"Bunu yapmayı bırak," dedi.

Bileğinin bir bükülmeyle bile kırılabilecek kadar ince olduğu konusunda alçak sesle mırıldandığını duyabiliyordu. Şaşırarak elini çekti ve arkasına sakladı.

"Bugün nereye gidiyoruz?" diye sordu Lia, dosdoğru ileriye bakarak. "Eddie Kirkham'ın işine son verildiğini duydum. Bir rehber olmadan kesinlikle yolumu kaybederim.”

"Ben rehberlik ederim."

"...Afedersiniz?" Lia kulaklarından şüphe etti. “Siz mi Lord'um? Ama Louver'ın yolları—”

"Onları ezberledim. Merak etme."

Lia reddederek bağırmak istedi ama o kadar ciddi görünüyordu ki Lia ağzını açmaya cesaret edemedi.


"Bir muhbirimiz onlara senin hakkında bilgi verecek." diye devam etti Claude. "Adam kaçırma için ortamı hazırladık, bu yüzden tek yapmamız gereken beklemek."

"Ortamı hazırladın derken?"

Claude cevap vermedi ve bunun yerine sürücüye arabayı çalıştırmasını işaret etti. Kont Selby'nin şehir evinden uzaklaşırken sessizce oturdular.

Batmaya başlayan güneşin turuncu ışınları pencereden Lia'nın yüzünü okşuyordu. Araba, Eteare'nin ana bölgesinin batı yakasına, Lyon Nehri'ne bakan çan kulesinin yanına yanaştı.

"Birkaç gün önce," diye söze başladı Claude, "tıpkı sana benzeyen bir kadın gördüm."

"Oldukça sıradan bir yüzüm olmalı." diye yanıtladı, eve giden insanlara bakarak. "Lord Torin dahil birçok kişiden bana benzeyen bir kadın gördüklerini duydum."

Claude sırıtarak, "Onu arıyorum," dedi, "çünkü bir şeyi doğrulamam gerekiyor."

Kalbi gümbür gümbür atan Lia, onun koyulaşmış, delici safir gözleriyle karşılaşmak için yavaşça başını çevirdi. Elini onun boynuna dolayıp aralarındaki kısa mesafeyi kapatmadan önce, özellikle karmaşık bir bilmeceymiş gibi ona baktı.

"Sanırım o kadın sen olabilirsin, Camellius." dedi, irileşmiş gözlerine bakarak.

"Aklınızı mı kaçırdınız?"

"Biri sağ olsun... kaçırmak üzereyim." diye yanıtladı sert bir ifadeyle.


*****


Bu tehlikeli.

Claude ondan şüpheleniyordu. Bu kendi başına endişe vericiydi, ama şimdi, o hemen yanında yürürken, Lia zar zor düzgün düşünebiliyordu.

Ondan biraz uzak durmak ve yoldan geçenlerin alenen meraklı bakışlarından kaçınmak için dantel şemsiyesini açtı.

Nehrin karşısına bakarak, "Ben Louver'a gireceğim." dedi.

"Bu çok tehlikeli. Kenar mahallelerde kal.”

"O halde lütfen biraz mesafeli durur musunuz, Lord'um? Suçlu ben olsaydım, Ihar Hanesi ile düşman olmak istemezdim." Lia bir noktaya değinmek ister gibi kenara çekildi. "Bakın. Herkes sizi tanıyor ve bizden kaçıyor.”

Claude ona elini uzatmadan önce etrafına üstünkörü bir bakış attı. Lia'nın oturacağı yere bir mendil koymaya özen göstererek onu yakındaki bir banka götürdü.

Claude, "Suçlular senin sevgilim olduğunu düşünüyor." dedi. "Kaçırılmanın temel nedeni bu. Rahatsız olduğunu biliyorum ama bana katlan. Çok yakında gideceğim.”

"Sevgili mi?" Lia inanamayarak tekrarladı.

"Eh, kesinlikle benim küçük kız kardeşime benzemiyorsun."

Lia, "Ama tüm imparatorluktaki herkes sizin Leydi Marilyn'le sözlü olduğunuzu biliyor." diye karşılık verdi. Marilyn'in tehditkar bakışları aniden zihninde parladı.

"O zaman sanırım bu seni metresim yapıyor." Claude gazete satan çocuğa bir madeni para uzattı. Sonra bacak bacak üstüne atarak Lia'nın yanına oturdu. Kâğıdı açtı ve okumaya başladı.

Nasıl bu kadar sakin olabiliyordu? Ve metresi mi?! Bu ne cüret?

Lia, yanlarından geçen insanların pervasızca onlara baktığını fark ederek, onun saçma sapan imalarıyla alay etti. Marilyn'in ona verdiği küçük çantayı açtı, içinde sadece en işe yaramaz şeyleri buldu - kelebek işlemeli bir el aynası, bir kutu dudak kremi ve bir tırnak büyüklüğünde küçük bir çiçeğin başlangıcını izleyen kumaşla küçük bir nakış kasnağı. 

Daha da sinirlenerek çantayı kapattı ve şemsiyesinin altından dışarıyı gözetleyerek çevresini gözlemledi. Sahne sakindi, herhangi bir suç işlemeye uygun değildi.

İşte o zaman onunla göz göze geldi - kırklı yaşlarının ortalarında görünen, bıyıklı, fötr şapka ve kahverengi kareli bir takım elbise giyen bir beyefendi. Bir an sonra bakışlarını ondan kaçırdı. Onu tanımamıştı.

Ama Lia tanıdı.

Adam Louver'lıydı ama orada yaşamıyordu. Ayrıca, Lia'nın annesi de dahil olmak üzere, kenar mahallelerdeki insanları tedavi etmeye istekli olan tek doktor oydu.

Artık ufka yaklaşmak üzere olan güneş, bankta oturan ikisinin üzerine sıcak kırmızı bir parıltı saçıyordu. Etraflarındaki sinsi bakışlar gibi, sessiz ayak sesleri de artmaya başladı.

Claude kağıdın kenarlarını kavrayarak, "İşte başlıyor." diye mırıldandı.

Lia'nın kalbi göğsünde çırpınmaya başladı.

Yorumlar

  1. Ayy nasılsın mutlu oldum yeni bölüm gelmiş hemde iki bölüm birden:)
    Günün güzel geçsin cevirmenim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder