Finding Camellia - 33. Bölüm (Türkçe Novel)


Nakışlı masa örtüsüne yağan yağmur, pikaptan gelen çellonun ağır notalarıyla uyum içindeydi.

Marilyn bacak bacak üstüne attı ve bahçeye bakarken ayaklarını tempoya göre salladı. Annesi onu şu anda görseydi kesinlikle bir hanımefendiye yakışır edep hakkında ders verirdi.

"Sir Camellius'u kim giydirdi?" Marilyn çay fincanını bırakırken görevlisine sordu.

"Kendi hizmetçisi, leydim."

"Peki sen ne yaptın?"

"Lord Camellius rahatsızlığını dile getirdi, bu yüzden hepimiz ayrıldık leydim."

Diğer görevliler, Marilyn'in ruh halinin gözle görülür biçimde düştüğünü fark edince bakıştılar.

"Öyle mi?" Marilyn az önceki sahneyi zihninde canlandırdı. Camellius Bale büyük, ışıltılı zümrüt gözleriyle -bir kadına mahsus böylesine yumuşak kıvrımları vurgulayan- o elbisenin içinde göründüğü anda bir şeylerin ters gittiğini hissetti. Ve sesi de tizdi, gerçi bunun nedeni muhtemelen henüz ergenliğe erişmemiş olmasıydı. Onunla ilgili her şey onu rahatsız ediyordu.

Bir erkeği nasıl kıskanabilirim?

Marilyn kendine inanamıyormuş gibi başını salladı. Lord Claude ile Camellius Bale arasına böyle şeyler ima etmek büyük saygısızlıktı. Aniden ortaya çıkışı bir sır olarak kalmasına rağmen, Camellius hala Marki'nin oğluydu. Ve Claude, büyük Ihar Hanesi'nin tek varisiydi! Bu adamlar arasında böylesine skandal bir ilişkiyi hayal etmeye nasıl cesaret edebilirdi? Ayrıca Camellius yakışıklıdan çok güzel olabilirdi ama yine de bir erkekti.

Marilyn, Lius'un daha önce oturduğu sandalyeye ters ters baktı ve kahkahalara boğuldu. Prenses Rosina'nın önünde bile her zaman başını dik tutmuştu ama işte buradaydı, bir adama yenilmiş hissediyordu. Sakinleşmek için derin bir nefes aldı. Erkekler güzellik tarafından kolayca baştan çıkarılabiliyordu ama Claude bir İhar'dı - böyle şeylere kendini kaptırmak kuzeyin hükümdarına yakışmazdı.

"Terziyi ara." diye emretti. "Sör Camellius'un istediği gibi sade bir elbise hazırlayın. Ve bir dahaki sefere, o hazırlanmadan odadan çıkmayın. O özel bir konuk; ona öyle davranmalıyız."

"Evet, leydim." Marilyn köşedeki büyük duvar saatine baktı. Şimdiye kadar kütüphaneye varmaları gerekirdi. Suçluyu tek bir denemede yakalayacaklarını umuyordu ama şanslarının zayıf olduğunu biliyordu. Sabırsızlığını bastırmak için zorla gülümsedi.

Marilyn artık soğumuş olan çayını bırakarak uzun galeride yürüdü ve burada duvarlardaki resimlere bakarak huzur buldu. Lius'un hizmetçisinin bir arabaya bindiğini görmek için bir pencerenin yanında durdu.

Pipi, öyle miydi?

"Sir Camellius'un kılık değiştirmesine yalnızca bir hizmetçinin yardım ettiğini mi söylemiştiniz?"

"Evet, leydim."

"Oldukça yetenekli. Bir dahaki görüşmemizde ona iltifat etmeliyim."

Marilyn ön kapının ötesinde gözden kaybolana kadar arabayı izledi, sonra adımlarına devam etti...

Uzun yağışlı mevsim başlamıştı ve düzenlenmesi gereken çok şey vardı. Artık eskisinden sıyrılıp yeniye geçme zamanıydı.

  "Anna, yeni giyim mağazasını ara. Yağışlı mevsime hazırlanmalıyız."


*** 


Kadife ve altın işlemelerle süslenmiş ağır kapılar ardına kadar açıldı. Normalde Eteare'nin aristokratlarına ayrılan salon bu gece bambaşka bir havaya bürünmüştü.

Claude'un gelişiyle oda sessizliğe büründü. Bir subay şapkasını çıkardı ve eğildi, şehir nöbetçileri ve dükün muhafızları sandalyelerinden kalktı.

Claude bir haritanın yayılmış olduğu orta masaya doğru bir adım attı. Avize soğuk ifadesini aydınlattı.

"Hadi başlayalım." dedi Claude, ceketini çıkarıp masanın köşelerini kavrayarak.

Genç dükün soğukluğunu fark eden Brighton, haritadaki çan kulesini işaret etti.

"Suçlular çan kulesinin yanında saklanıyor. Her on metrede bir askerlerimiz var."

"İstihbarat bir yer belirtmedi mi?" "Yalnızca konumu her gün değişiyor. Bildiğimiz kadarıyla tüm Louver'ı sığınak olarak kullanıyor olabilirler."

"Bana o labirenti taramayı planladığınızı mı söylüyorsun?" Claude açıkça konuştu, ama sözlerinde bir keskinlik vardı.

Brighton anlayışla başını salladı ve bir puro çıkardı.

"Akademiden Sör Eddie Kirkham bize yardım etmeyi kabul etti. Louver'ın haritasını çıkaran oydu. Bu gece harekete geçip Lord Camellius'u saklandıkları yere götürdüklerinde, Sir Eddie peşlerine düşecek. Onun işaretiyle onları pusuya düşüreceğiz." Brighton kendinden emindi.

Claude sırıttı - hayatında duyduğu en kötü planlardan biriydi.

"Eddie Kirkham mı dedin?"

"Evet," Brighton başını salladı. "Şu anda Sir Camellius'la birlikte kütüphanede olması gerekiyor."

"Ha!"

Genç dükün soğuk kahkahası karşısında herkes donup kalırken, odaya gergin bir sessizlik çöktü. Claude saçını geriye attı ve purosunu yakmak üzereyken Brighton'ın bileğini tuttu.

Claude ağır ağır, "Tek bir şey söyleyeceğim Yüzbaşı Brighton." dedi. "Camellius Bale'in saçındaki tek bir teline zarar gelirse, karşılığında canınızı vermeye hazır olsanız iyi olur."

Puro yere düştü ve yuvarlandı. Claude'un kavrayışının umduğundan çok daha güçlü olduğunu fark eden Brighton, yavaşça başını salladı. "Evet lordum."

Claude bileğini bıraktı ve elini bir mendille sildi. Genç lordun öfkesi karşısında kimse hareket etmeye, nefes almaya bile cesaret edemiyordu.

Dönmeden önce Sir Eddie'nin çizdiği Louver haritasına baktı. Şu anda kendinden her şeyden çok nefret ediyordu. Aşağılama ve nefret sırayla vücudunu paramparça etti.

Lius'u Marilyn'in bahçesinde gördüğünde, Claude onu umutsuzca arzulamıştı. Bu günahkar, affedilemez duygu artık salt bir merak olarak geçiştirilemezdi, güzel bir şey için bariz bir arzuydu. Kokusuz bir çiçek olduğu halde kalbini cezbedip hareket ettiremediği için Lius'u istemediği konusunda kararlıydı.

O zaman bu duyguyu nasıl açıklayabilirim? Sadece güzelliği mi beni cezbediyor yoksa kokusundan mı sarhoş oluyorum? Ortanca gibi olduğunu düşünmekle yanılmış mıydım?

"Arabacıya ne oldu?" Claude, yüzünde sert bir ifadeyle kapının yanında duran Ivan'ı çağırdı.

"Uzaktan bir müşteri almış gibi görünüyor lordum. Arabacı arkadaşlarından hiçbiri onu son birkaç gün içinde gördüğünü hatırlamıyor."

"Yoksa saklanıyor mu?"

"Emin olamam. Ama..."

"Yeter. Önce bu operasyona odaklanalım."

Ivan gözle görülür şekilde rahatlayarak eğildi. Claude perdeli pencerenin önünde durup dışarı baktı, bakışlarını günbatımında yanan gökyüzünden başkentin sayısız çatısına, ardından eldivenlerini sıkan eline kaydırdı. Salondan ayrılmadan önce bir süre derin derin iç çekerek orada öylece kaldı.

"Lord'um! Ben arabayı getireyim!" bir görevli şemsiyeyle çılgınca peşinden koşarken söyledi.

"Yürümek benim için daha hızlı olacak." Claude onu başından savdı ve yağan yağmura adım attı.

Ona sahip olamazsam veya onu kendi haline bırakamazsam, o zaman...


*** 


Tanrı aşkına Lord Torin!

Lia arkasını döndüğünde Torin'in onu takip ettiğini görünce içinden küfretti. Şaşırdı, aceleyle bir kitaplığın arkasına atladı. Ona büyük saygı duymadığı için bu karşılaşmayı hoş karşılamadı.

Beni bu kılıkta tanıdı mı? Yoksa sadece merak mı ediyor?

Sebepleri ne olursa olsun, onun her hareketini dikkatli gözlerle takip eden tek kişi o değildi. Salonda Akademi'den çok sayıda öğrenci vardı. Kendisini kütüphanede bekleyen gizemli ortağını ararken bakışlarını hissetti. Ama kesinlikle Torin olamazdı. Etrafa bakınırken bir kitaba uzandı.

Koridorun sonundan bir ses, "Sana sırılsıklam aşık olmuş gibi görünüyor." dedi. Sıradan biri gibi giyinmiş Eddie Kirkham'dı. Şapkasını çıkardı ve eğildi, onu tanıdığı için şok oldu.

"Siz…"

"Sör Camellius Bale."

"Asistan mısınız?"

Eddie sırıttı ve ona yaklaştı. "Ah, leydim! Özür dilerim!" Torin'in duyması için bağırdı. "Sizin Prenses Rosina'nın ikinci dereceden kuzeninin annesi ve Dük Heron'un erkek kardeşinin kızı olduğunuzu bilmiyordum! Lütfen kabalığımı bağışlayın."

Aman Tanrım.

Torin yüzü kıpkırmızı kesilerek geriye doğru sendelediğinde hile işe yaramışa benziyordu. Şüphelendiği için onu takip ettiğini düşünmekte haklıydı.

"Özrünüzü kabul ediyorum," dedi Lia kahkahasını bastırarak.

"Teşekkür ederim." Eddie abartılı bir şekilde eğilerek kollarını açtı ve sonra elinin arkasını öptü. Dudaklarının dokunuşuyla tüyleri diken diken oldu.

Elini çekmeden önce öksürdü ve bir adım geri çekildi. "Sir Brighton'dan bana yardım edeceğinizi duydum."

Eddie, "Ben Louver'a çok aşinayım." diye fısıldadı. Gözlüğünü yukarı itti ve sıra sıra kitaplara bakıyormuş gibi yaptı.

Lia yutkundu ve titreyen ellerini saklamaya çalıştı.

"Yolu ezberlemenin zor olduğunu tahmin edebiliyorum..."

"Hiç de değil. Görüyorsun, ben Louver'lıyım."

"Pardon?" 

"Tanrım, bugün kesinlikle büyüleyici görünüyorsun, Camellius." Dekan onu incelerken çenesini okşadı.

Lia, kitaplığın diğer tarafına geçerek onun rahatsız bakışlarından sakince kaçtı.

Kitapların arasından ona bakarken yavaşça sırıttı.

"Seni neden arzuladığını anlıyorum. Sen oldukça suçlu bir adamsın, Camellius."

"Neden bahsettiğinizi bilmiyorum" dedi, "ama sakıncası yoksa bu geceki planınızı duymak isterim."

"Peki. Dediğim gibi yolları çok iyi biliyorum. Bu gece seni kaçırmayı planlıyorlar. Bırak yapsınlar. Saklandıkları yere vardığında şehir nöbetçilerine işaret vereceğim."

"Pusu."

"Doğru. Buna hazır mısın?" Lia başını salladı. Bir kadın olarak Louver'ın içinde bir kargaşaya neden olmak tam olarak istediği şeydi. Onu tanıyanların olacağına emindi. Riskliydi ama söylentilerin orman yangını gibi yayıldığını biliyordu. Annesini bulmanın en hızlı yolu buydu.

Eddie onun parıldayan gözlerine baktı ve aniden içini çekti. "Gelecek yıl reşit olacaksın, değil mi?"

"Evet efendim."

Eddie, gözleri kararırken "Oldukça uzun bir yıl olacak..." diye mırıldandı.

Yanına gelince, sakince ondan uzaklaştı. Lia mesafesini korudu ve birkaç kitabı göğsüne yaklaştırdı.

"Mezun olduktan sonra Akademi'de profesör olmayı düşündün mü?"

"Şu an için somut bir planım yok” dedi.

"Gel benim için çalış. Senin gibi zeki bir asistana sahip olmak benim hayalimdi."

Paltoların hafif hışırtısı, dönen sayfaların hışırtısı, kalemlerin tıkırtısı ve kısık, fısıltılı mırıltılar, hepsi ölçülemeyecek kadar geniş salonu dolduruyordu; ve yine de saklanacak hiçbir yeri yoktu.

Lia, arkasından gizlice yaklaşan dekanla yüzleşmek için döndü.

"Eğer işiniz bittiyse yalnız kalmak istiyorum. Söz verdiğimiz saatte buluşuruz."

Eddie öne eğilip aralarındaki mesafeyi kapatmadan önce başını yana eğdi.

"O zaman bana şu sorunun cevabını verin."







Yorumlar

  1. Ceviri için teşekkürler 😊
    ama çok uzun aralıklarla ceviri geliyor,insan hikayeden kopuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat buldukça bu novele odaklanmaya çalışıyorum. Bugün iki bölüm daha paylaştım ama belli bi düzen için söz veremiyorum şu anda 😢​

      Sil
    2. Cok cok teşekkürler,

      Sil
  2. Şu sapik adam bir şey yapmasın ya korkuyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder