How to Get My Husband on My Side - 3. Bölüm (Türkçe Novel)

how to get to my husband on my side novel


***

"Hayır."

"Neden?"

"Çünkü Elly öyle söyledi."

"Ah, cidden, neden her konuştuğumuzda sinirlerimi bozmaya çalışıyorsun?"

"Kız kardeşime karşı bir şeyler hissediyor olman benim suçum değil, seni ucube."

Ivan, onunla tartışmanın anlamsız olduğunu biliyordu, bu yüzden bir sonraki sözlerini dikkatlice seçti.

"Söylemeye çalıştığım şu ki, sen buralarda oyalanırken, karın güneyden geldi. Sana koşup onu selamlamanı söylemiyorum ama en azından buradaki ilk gecesinde onunla akşam yemeği ye..."

"Anlaşılan ben buralarda oyalanırken onunla tanışmak isteyen bir sürü insan var gibi görünüyor."

Ivan yenilgiyle uzun bir iç çekti.

Izek eldiveninin bantlarını çözerken ona sırıttı.

"Haksız mıyım?"

"Kuzeyin bir şövalyesi olarak, Borgia'nın casusunu gözetlemenin benim görevim olduğunu hissettim..."

"Bu kadar saçmaladığın yeter."

"S*ktir, tamam, kabul ediyorum. Merak ettiğim için gidip onu gördüm. Papa'nın ünlü kızının canlı canlı nasıl göründüğünü merak ediyordum. Yaptığım şey yanlış mı? Eğer gitmemden bu kadar rahatsızsan neden kendin gitmedin, ha? Izek van Omerta, seni kaba küçük bok kafalı!"

“……”

"Üzgünüm... Sanırım biraz kendimi kaptırdım."

"Evet."

Ona 'Çiçek Şövalyesi' lakabını kazandıran narin görünümüne rağmen, Ivan, açıkça konuşmak gerekirse inanılmaz derecede asabiydi.

"Sormayacak mısın?"

"Neyi?"

"Eğer gerçekten portresindeki gibi görünüyor mu, nasıl bir kişiliğe sahip... bu tür şeyler. Hiç merak etmiyor musun?"

"Tam olarak hayır."

"Her neyse. Her iki durumda da onunla tanışmalısın. Sonuçta, onun kocası olarak bu senin yapman gereken şey. Bunları sana söylüyorum çünkü senin o dük -adı her neyse- Rembrandt'a dönüşmene ve uluslararası bir alay konusu haline gelmene dayanamıyorum. Papa'nın karşı tarafına geçersen ne olacağını Tanrı bilir."

Gerçekte kimse bu evliliğin uzun süreceğine inanmıyordu. Izek'in işine olan takıntısı ve Rudbeckia'nın inatçı kişiliği, felaketin bariz bir reçeteydi. Bazı insanlar çoktan evliliğin kaç günde biteceği üzerine bahse girmeye başlamışlardı.

Ivan, Izek'in onun yerine Flaya ile evlenmesini söylemekten vazgeçti. Bunun imkansız olduğunu biliyordu ve Izek bunu anlayamayacak kadar saftı.

Ancak Elmus Limanı'ndan Omerta Kalesi'ne kadar onca yolu gelen Rudbeckia'yı gördükten sonra Ivan, karmaşık duygulara kapıldı.

Vatikan'ın evlilik törenlerinde temsilci olarak görev yapan Lord Evanste'ye göre, yolculuk boyunca deniz tutmasından muzdaripti. Buna rağmen, tekneden inerken tek düşünebildiği onun parlak gülümsemesiydi. Gerçekten de söylendiği kadar güzeldi.

Dalgalı, sarmal altın saçları ve yuvarlak, parıldayan mavi gözleriyle, yüzü porselen bir bebek kadar güzeldi.

Çok kırılgan, çok hassas görünüyordu. Sanki tek bir dokunuşta parçalanacakmış gibiydi.

Ivan kendisinin de anlam veremediği bir şekilde, kendini ondan sorumlu hissediyordu.

"Bücür."

"Ha?"

"O bücür, gerçekten bücür."

"Onun cüce olduğunu mu ima ediyorsun?"

"O kadar kırılgan görünüyordu ki , senin tek bir kötü bakışın onu öldürmeye yeter. Ne düşündüğünü bilmediğimden değil ama onun tarafından da düşünmeye çalış. Bunca yolu tutsak olarak gelmek zorunda kaldı. Onun için inanılmaz derecede korkutucu ve garip olmalı.”

Kılıcını almak üzere olan Izek durup Ivan'a baktı.

"Cidden, kimsin sen?"

"Ben bir kuzey şövalyesiyim ve bir paladinim. Papanın kızı Sistina'nın meleği şimdi yoldaşımın karısı. O yüzden gidip onunla tanışsanız iyi olur..."

"Biliyorsun, bir zamanlar papayı öldüreceğine yemin etmiştin."

"Biliyorsun, küçük kız kardeşim evlilik haberinizi duyunca ağladı. Kötü orospu çocuğu."

Ivan'ın küçük kız kardeşi altı yaşındaydı.

"Ona benim gibi kötü bir adamı unutmasını söyle."

"Bunu ona söyledim fakat pes etmeyecek. Seni benden daha çok önemsediği için kıskanıyorum."

"Seni manipüle etme yeteneğine sahip olduğunu görebiliyorum, hahaha."

"Her neyse, söylemeye çalıştığım şey şu ki, senin si-"

"Borgiaların parlak dış görünüşleriyle ünlü olduğunu biliyordum ama onu bir kez gördükten sonra ona aşık oldun ve şimdi bana ihanet etmeyi mi planlıyorsun?"

Arkalarından tiz bir ses geldi.

Asabi Ivan arkasını döndü ve kılıcını çekerek yaklaşan çocuğa doğrulttu. Bıçağın keskin kenarı parıldadı.

“Aaaaah! Ü-üzgünüm, gerçekten üzgünüm, efendim, aaaah!"

"Belki de bunun için bu kulağı kesmeliyim, ha?"

“Aaaaah! L-Lütfen yapmayın efendim!"

Neler olduğunu bilmeyenler için, zavallı bir çocuğu taciz eden şövalye gibi görünüyordu.

Ivan, tekrar eden bir çığlık sonucunda on beş yaşındaki çaylağın kulağını bıraktı.

"Derdin ne? Neden bizi rahatsız ediyorsun Lorenzo?"

Gözleri yaşaran Lorenzo çılgınca iki kulağının da yerinde olup olmadığından emin olmak için kontrol etti.

Izek kollarını kavuşturup, Lorenzo'ya dalgın dalgın baktı. Lorenzo'ya göre, yeraltı dünyasından yeni kaçan buzlu bir kurttan farksızdı.

“B-benim ablam…”

"Ne?"

"K-k-kız kardeşimle... şu anki evliliğin sona erdikten sonra, bence onunla evlenmen harika olurdu, ama şimdilik onu hiç tanımıyormuş gibi davranmanı rica ediyorum!"

Izek hiç tepki vermedi. Lorenzo'nun neden bahsettiğini bile anlamamıştı. Onun yerine Ivan ona sertçe çıkıştı.

"Ne saçmalıyorsun sen?! Bugünlerde çocuklar…”

"Ü-üzgünüm, demek istediğim şu ki, şu anki evliliğiniz bitene kadar lütfen kız kardeşimden uzak durun! Eğer bunu yapmazsanız, o Borgia cadısı onu öldürecek."

"Söylediklerinden hiç utanmıyor musun? Onunla bir kez bile tanışmadın. O koca, şişko kafan şimdiden saçma sapan düşüncelerle dolu."

"B-bu önyargı değil! Önyargıysa, o zaman neden kız kardeşim Omerta Kalesi'ni ziyaret ettikten hemen sonra ağlayarak odasına kapandı? Daha önce hiç böyle bir şey yapmamıştı..."

"Nereye gittiğini söyledin?"

"Omerta Kalesi, efendim. O cadı... Leydi Rudbeckia, hepsi kız kardeşim onu ziyaret ettiği için."

Aha. Ivan, Flaya'nın bu ani evlilik haberinden dolayı üzülmek için pek çok nedeni olduğunu biliyordu – ama bu küçük kardeşinin asla anlayamayacağı şeylerdi.

Lorenzo'nun böyle saçma bir sonuca varmayı nasıl başardığı bile Ivan'ın anlayabilmesinin ötesinde bir durumdu.

Lorenzo'nun ağzından çıkmaya devam eden kelimeleri hâlâ anlayamayan Izek, kafasını şaşkınlıkla eğdi ve sonra arkasını dönüp yürümeye başladı.

Birbirleriyle münakaşa etmekle o kadar meşguldüler ki, ikisinin de İzek'in kaçtığını anlamaları birkaç dakikalarını aldı.

“Lord Izek?”

"Hey Izek! Nereye gidiyorsun? Hey!"

"L-Lord Izek, ben hala-aaaaah bitirmedim"

“Tanrı aşkına, bugün *Sebt günü. Siz ikiniz beni rahat bırakın!" (*Musevilerce cumartesileri uygulanan kutsal dinlenme günü)

*Rabbin Duası'nın tek bir satırını bile bilmeyen birinin Sebt gününden bahsetmesi her ikisini de şaşırttı. (*İsa’nın öğrettiği dua)

Ivan, yere yayılmış bir şekilde, tüm konuşmaları gizlice dinleyen şövalyelere baktı.

Ona sinsice sırıtarak baktılar.

***

"Buraya gelirken korkunç bir mide bulantısı geçirdiğini duydum, umarım iyisindir."

Uzun yolculuğun en güzel yanı, deniz tutması bahanesiyle yemeklerden kaçınmama ve ihtiyacım olduğunda kusmama izin vermesiydi.

Ailemden uzaklaşmak da güzeldi.

Britanya'nın başkenti Elendale'e vardıktan ve karşılama alayına katıldıktan sonra, Ellenia van Omerta ile buluşmak için Omerta Kalesi'ne kadar bana eşlik ettiler.

“Böyle uzun bir yolculuğa ilk kez çıktığım için benim için söylemesi biraz utanç verici ama bu benim Güney'den ilk ayrılışım..."

"Utanacak bir şeyiniz yok. Aslında benim de Elendale'den ayrılma şansım hiç olmadı," diye yanıtladı Ellenia yumuşak bir sesle.

Ellenia, inanılmayacak kadar muhteşem görünüyordu.

Her iki hayatım da dahil, çevremdeki hiçbir insan onun dengi değildi.

Mermer bir heykel gibiydi. Uzun, mankeni andıran fiziğine, dalgalı gümüş rengi saçlarına ve en şaşırtıcısı, mücevher gibi parıldayan parlak kırmızı gözlerine şaşkınlıkla baktım.

Tahmin ettiğimin aksine, kırmızı gözleri korkutucu olmaktan çok büyüleyiciydi. Soğuk, kontrollü dış görünüşü beni büyüledi. Birisi için bu varlığı öldürmeye çalışmak insanlığa karşı bir suçtu.

"Yemekler istediğiniz gibi değil mi?" dedi Ellenia, başını bana çevirerek.

Rudbeckia benimle aynı yaştaydı ama her yönden daha olgun görünüyordu.

İnsanların duygularını okumakta her zaman iyiydim ama Ellenia'nın pokere benzeyen yüzünü okumak imkansızdı.


Yorumlar

Yorum Gönder