MEŞE AĞACININ ALTINDA 2. KİTAP - 195. Bölüm (UNDER THE OAK TREE)


Rosetta'nın zümrüt gözleri bir an öfkeyle parladı.

"Aptalsın. Croixo Dükü, Yedi Krallık'taki ve Whedon'daki en büyük tahıl ambarı tarlalarından birine sahip. Doğu bölgesinin belirli bir kısmı Drystan'a teslim edilse bile, kalan toprak Yedi Krallık'taki herhangi bir kraliyet ailesininkine eşit bir zenginliğin tadını çıkarmak için yeterli olur! Öylece vaz mı geçeceksin?”

"Zaten yeterince zenginliğimiz var."

“Ne kadar güç ve zenginlik olursa olsun, asla yeterli değildir.”

Rosetta'nın sesi daha da sertleşti.

“Eğer savaşmazsan her şey benim olacak. Her şey babamın isteği gibi ilerleyecek!”

"Umursamıyor."

Sakin yanıtı üzerine Rosetta'nın yüzü hafifçe buruştu. Max, kız kardeşini hayal kırıklığına uğrattığını fark etti, ancak onun beklentilerini karşılamak için yapmak istemediği hiçbir şeyi yapmak istemedi. 

"Babanın iradesine karşı gelmek istiyorsan, bunu kendin yapabilirsin." dedi Max sakince.

Rosetta'nın yüzü soğuk bir şekilde sertleşti. Oturduğu yerden fırladı ve sertçe çıkıştı.

"Hatalıyım. Kız kardeşim değişmemiş. Hala çaresiz.”

Max yanıt vermedi. Daha fazlasını söyleyecekmiş gibi şiddetle dudaklarını büzen Rosetta, hemen arkasını döndü.

"Zamanımı boşa harcadım gibi görünüyor."

Sonra kapıya doğru uzun adımlarla ilerledi. Arkasından bakmakta olan Max aniden ağzını açtı.

"Rosetta."

Kapı kolunu tutarken arkasına baktı. Bir anlık tereddütten sonra, Max dikkatlice sordu.

"Veliaht Prens... sana karşı sert davranıyor mu? Eğer seni incitiyorsa...”

Rosetta'nın dudakları alaycı bir şekilde kıvrıldı.

"Kimsenin beni incitmesine izin vermem."

Pek güven verici bir cevap değildi. Kardeşinin soğuk yüzünü endişeli bir bakışla inceledi.

"Aranız... kötü mü?"

Rosetta'nın ince kaşlarının arasında hafif bir kırışık oluştu. Ne cevap vereceğini bilmiyor gibiydi. Sertçe yüzüne bakan Rosetta soğuk bir şekilde konuştu.

“Özellikle iyi ya da kötü değil. Veliaht Prenses olarak görevimi yapıyorum ve o bana karısı gibi davranıyor.”

Bundan daha fazlasına ihtiyacı varmış gibiydi. Max çenesini kapattı. Bir süredir ona bilinmeyen gözlerle bakan Rosetta, kısa süre sonra kapıdan çıktı.

"En azından yarınki etkinlikte yüzünü göster. Gereksiz dedikoduya girmek istemiyorum.”

Sonra hizmetçileri yöneterek rüzgar gibi ayrıldı.

Ertesi gün Max, Papa'nın Abelis Drakina Ruben'i kutsadığını görmek için Büyük Katedral'e gitti. Riftan katılmak zorunda olmadığını söyledi ama Max kararlılıkla başını salladı.

Küçük yeğeninin kutsandığı yere gitmeze, birçok kişi bunun hakkında konuşacaktı. Ve bu nedenle olmasa bile kardeşinin çocuğunu görmek istiyordu.

Max, Riftan'la sıralara doğru yürüdü ve merakla şapelin etrafına baktı. Pencerelere yerleştirilmiş rengarenk camlardan sızan gizemli ışık, gümüş sunağı aydınlatıyor ve koro koltuklarında henüz eğitimleri bitmemiş genç rahipler eski Roem dilinde ilahiler söylüyordu.

III. Ruben şapelin başında oturuyordu, yanında mavi bir elbise giymiş Agnes Ruben ve zengin giyimli görevliler oturuyordu. Riftan arkalarına yerleşip kulağına usulca fısıldadı.

"Ne zaman çıkmak istersen, bana haber ver."

Max, sanki neden bu kadar endişelendiğini biliyormuş gibi acı acı gülümsedi.

Dakikalar sonra, bembeyaz bir elbise giymiş Rosetta şapele girdi. Onu gören yüzlerce kişinin bir anda nefesini tuttuğu hissedildi. Omuzlarından sarkan uzun bir duvakla zarafetle yürüyen Rosetta, gökten inen bir meleği andırıyordu.

Sıraların arasından geçerken herkes bir ağızdan tezahürat etti ve bazıları yüzüne daha yakından bakmak için boyunlarını koltuklarından uzattı. Bu çok tanıdık manzara karşısında alaycı bir şekilde gülümsedi ve sonra kucağındaki çocuğun yüzü dikkatini çekti.

Max'in istemsizce omuzları titredi. Dünyada ondan daha güzel bir bebek yok gibiydi. Hafifçe kıvrılan altın bukleleri ışıkta parlıyordu ve güzel, pamuk gibi yüzünden pembe bir allık yayılıyordu.

Küçük prens iri, meraklı altın gözleriyle etrafına bakındı ve annesinin duvağıyla oynamaya başladı. O masum bakış karşısında kalbi sızladı. Küçük kardeşine karşı tüm aşağılık duygularını yendiğine emindi ama o anda kıskançlığını kontrol edemedi.

Rosetta mihrabın önünde diz çöküp oğlunun küçük sırtına hafifçe vururken, papa öne çıktı. Ve bir melek kadar güzel olan annesi için bir tebrik konuşması okumaya başladı.

Manzaraya uzaktan bakarken avucunda bir sıcaklık hissedince başını çevirdi. Riftan elini tuttu ve ona endişeli bir bakış attı. Max sanki iyiymiş gibi gülümsedi. Kardeşinin elindekileri kıskanması ve acı çekmesi için hiçbir sebep yoktu. Onu seven bir kocası vardı. Ve bir gün...

Max, küçük yeğeninin sevimli yüzüne bakmak için tekrar başını çevirdi. Birden zihninde abanoz siyahı saçlı güzel bir bebeğin resmi belirdi. Riftan'ın elini sımsıkı tuttu ve Anatol'e döner dönmez tüm enerjisini çocuk sahibi olmaya odaklayacağına yemin etti. Bunun için önce Riftan'ın direncini iyice kırması gerekiyordu.

Max, kocasının yüzüne baktı. Riftan yakın zamana kadar içine tohum ekmemeye özen göstermişti. Bazen, tutkuyla dikkati dağıldığında, vücudunda doruğa ulaşırdı, ama sonra ona endişeli bir bakış atar ve bir süre kendini uzaklaştırırdı.

Sağlığından endişe ettiğini çok iyi biliyordu, bu yüzden şimdiye kadar pek umursamıştı. Ama gelecekte her şey farklı olacaktı. Max, kocasını gereksiz yere endişelenmekten uzaklaştırmanın bir yolunu düşünmeye başladı.

O sırada kutlama töreninin bittiğini bildiren zil çaldı. Başını doğrulttu. Rosetta kürsüden inerken, Kral Ruben torununu görmek için koltuğundan kalktı ve soylular onları selamlamak için etraflarında toplandı.

Max sessizce sahneyi izledi, ardından sinsice Riftan'ı kolundan tutup çekti. Planını şimdi uygulamaya koyabileceği aklına geldi. Kulağına fısıldadı.

"Buradan gitmek istiyorum."

"Tamam seni odana götüreyim."

Riftan kollarını omuzlarına dolayıp nazikçe fısıldadı. İçinde ne tür ahlaksız planlar olduğunu tahmin edemiyordu. Biraz pişmanlık hisseden Max, acı çekiyormuş numarası yaptı ve omzunu göğsüne yasladı.

Ancak planı uygulama aşamasında bloke edildi. Tam şapelin girişine doğru yürümek üzereyken Kral Ruben onları durdurmak için Riftan'ı çağırdı. Dikkatler üzerlerine çekilince Max, Rosetal ve oğlunu görmek için kocasıyla birlikte öne çıkmak zorunda kaldı.

Yakından bakıldığında Abelis, hareketli küçük bir melek heykeline benziyordu. Ama artık kıskançlık hissetmiyordu. Siyah, mücevher gibi gözleri ve ipeksi siyah saçları olan bir bebek sahibi olmaya kararlıydı. Ancak şu an için bu fırsatı değerlendirmek zor görünüyordu.

Aristokratlarla çevrili sıkıcı bir zamana katlanan Max, alacakaranlıkta Elliot'ın refakatinde odasına döndü. Riftan bir kez daha soylular arasındaki bir toplantıya çağrıldı. Şövalyelere göre, anlaşmayı desteklemesi için Arex prenslerini yanlarına çekmek amacıyla gizli bir toplantı yapılmış gibi görünüyordu.

Geç saatlere kadar geri dönmedi ve sonunda Max yalnız yatmak zorunda kaldı.

Ondan sonra bile kocasıyla vakit geçirme fırsatı olmadı. Riftan, çatışma çıkmaması için gece gündüz koşturuyor ve zamanının çoğunu odasına kapanarak geçiriyordu.

Max pencereden dışarı baktı ve melankolik bir iç çekti. Roem Sarayı'nın salonunda bugün hareketli bir müziğin sesi akıyordu. Ziyafet yeniden başlayacak gibiydi.

Max pencereden dışarı baktı ve melankolik bir iç çekti. Roem Palace'ın salonunda bugün hareketli bir müziğin sesi akıyordu. Ziyafet yeniden başlayacak gibiydi.

Göze çarpmayan bir büyü kitabını karıştıran Max, homurdanarak koltuğundan kalktı. Biraz temiz hava almak için ince bir palto giyerken kapının çalındığını duydu.

“Kim o?”

"Benim. Sidina.”

Odanın karşısına geçti ve kapıyı açtı. Sonra gözüne mor bir elbise giymiş Sidina'nın görüntüsü takıldı.

"Beklendiği gibi bugün ben de odadasın."

Zavallıymış gibi dilini şaklattı. Max kaşlarını çattı ve paltosunu işaret etti.

"Yürüyüşe çıkmak üzereydim."

"Yakın çevreden biraz dolaşacaktın herhalde."

Sidina homurdandı.

“Yapma, bugün birlikte şehri gezmeye gidelim. Tiyatroda bugün yeni bir gösterinin başlayacağını söylüyorlar.”

Bir an düşündükten sonra Max içini çekti ve başını salladı.

"Üzgünüm ama eskortsuz dışarı çıkamam..."

"Bunu diyeceğini biliyordum, bu yüzden yanımda doğru kişiyi getirdim. İşte!"

Sidina kenara çekildi ve birini hızlıca çekiştirdi. Yurixion ve Garrow'un onun tarafından sürüklendiğini görünce Max'in gözleri fal taşı gibi açıldı. Titreyen bir ifadeyle Sidina'ya bakan Yurixion, biraz sertçe kolunu çekti ve homurdandı.

"Hanımefendinin bizi aradığını söylemiştin!"

"Aynen, arayacağını söylemiştim."

Sidina küstahça cevap verdi ve ardından Max'e muzipçe gülümsedi.

"Hadi, bu şövalyelerden sana eşlik etmelerini iste."

Max şaşkın bir ifadeyle Sidina'ya dik dik baktı, sonra özür dilercesine iki şövalyeye baktı.

"Arkadaşım sorun çıkarmış gibi görünüyor."

"Hayır. Zaten eğitim salonunda vakit öldürüyorduk."

Garrow'un dudaklarına yumuşak bir gülümseme yerleşti.

“Sırf bizi düşünerek arkadaşınızın davetini reddetmek zorunda değilsiniz. Dışarı çıkmak isterseniz, size eşlik etmekten mutluluk duyarım.”

"Evet! Gerçekten gitmek istiyorsanız seve seve sizinle geliriz!”

Yurixion, Garrow'un yanından söze atladı ve coşkuyla bağırdı. Max bir an tereddüt ettikten sonra başını salladı. Dürüst olmak gerekirse o da şehri görmek istiyordu.

"O zaman bize eşlik etmenizi isteyeceğim."

SONRAKİ BÖLÜM

Yorumlar

  1. Teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  2. çeviri için teşekkürlerrr

    YanıtlaSil
  3. Teşekkurler❤️

    YanıtlaSil
  4. Ay yoksa beklenen sahne mi geliyor? Bende heyecan tavan 💕💕💕

    YanıtlaSil
  5. Yazar çok vicdansız. Maxi bunun daha iyisini hak ediyor. Anne olmayı, hayalindeki o bebeğe sahip olmayı hak ediyor. Bizde fan fin fon okumayı hak ediyorduk. Yeğen sev sonra gidin ya ne gerek vardı. Bir salın şu herifimi. Öf.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum .Sanki kendi romanindan sıkılmış bir an önce bitirmiş gibi.Oysa romanı ve okuyucuları daha fazlasını hak ediyordu, okuyucularına yeterli saygı gösterseydi böylece bitirilmezdi.

      Sil
    2. Daha haklı bir yorum görmedim yazara sayfalarca kızsam yine içim soğumaz

      Sil
  6. Bu romanın sonunda o bebeği okuyamazsak üzülürüm... Maxi nin kollarında Riftan in bir küçük versiyonunu tuttuğunu sayfaları hak ediyoruz hepimiz.
    Bu arada webtoonu geri döndü!
    Bölüm için teşekkür ederim. 💗
    - Robin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nereden okudun mangayi 65 bulamadim ben

      Sil
    2. asura scan diye bı site var orada yayinlamislar

      Sil
  7. Çeviri için teşekkürler.

    Yazara karşı iyi şeyler beslemiyorum. Abelin kutsanması töreninde kalkıp çocuk yapmak için oradan kocasıyla ayrılma kararı veren bir maksi yazdığına inanamıyorum. Övülmesi gereken karakterleri cinsel fantezi düşkünü boş insanlar gibi göstermesine inanamıyorum. Savaş halindeyken de en olmadık yerlerde saçma sapan şeyler okudum. Şu ikilinin asla düzgün bir ilişki konuşması olmadı, riftan konuştu maksi sustu çoğunlukla. Hah riftanı konuşmayan görenleri de anlamıyorum zaten ya neyse. Sonra 2 bölümde sanki karakterler yeni başka iki karakter gibi birbiriyle şakalaşmaya başlayan iki insana dönüştü. Kimse kusura bakmasın ama gereksiz ilişki sahneleriyle dolduruldu iletişim yerine bu novel, sırf sapkın kore okuyucularını memnun etmek için çünkü onlar diğer serilerden de belli olduğu üzere böyle işlerin hastası. İçine imparatorluk fantastik canavarlar büyücülük okulları yerleştirdiği evrene sıçıp sıvamış resmen. Ee parayı kazanıyordu sonra da sıkılınca zort diye en biçimsiz şekilde bitirdi kısaca. Final eleştirisinde biri böyle eleştirmişti çok da haklı dikkatli bakınca bölümlere. Bu kadar gerizekalı şey yazacağına önemli şeyleri nihayete erdirebilirdi. Yazıklar olsun sana yazar püüü her bölümde bir aptallığını daha buluyorum. Ayrıca finali okumadım ama tüm yorumlardan açıklanmayan şeylerin eleştirilerini görünce kafamdan buzlu su inmiş gibi oldum. Gözümün önündeki ah bu yazar iyimiş sis perdesi kalkınca bölümleri ilk kez okusam bile saçmalayan yerleri görebiliyorum artık…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok doğru tespitler .Kalemi güçlü değil yazarın aslında o yüzden hakkını veremedi olayları baglayamadi apar topar bitirdi çünkü yeni romana başlamış .Kendi işine saygısı olan bir yazar bunu yapmazdi.

      Sil
    2. Tanınmasını sağlayan eser buydu. Yan hikaye falan koyacakmış ama neyi ne kadar koyabilir ki. Az buz da değil 400 küsür bölümlük seri yazıyorsun ve olayları kopuk bırakıyorsan bu senin başarısızlığın. Çok uzun ara vermiş sağlık nedenlerinden dolayı bir de öyle bir ara da var yani kafasını toparlayabilirdi hani. Ben bunun manhwasına başlamıştım ilk çıktığı zaman ama novelini okumamıştım. Son 1 haftadır noveline başladım atlaya atlaya çoğu yeri okudum ve git gide vasatlığını farkettim. Gerçekten büyük hayal kırıklığı. Böyle serilerde 2-3 şey anlamsız eksik kalabilir genelde her okuyucuyu da memnun edemez elbette ama finalin yorumlarına bakınca (finali okumadım daha) gördüm ki riftanın çocukken aşık olduğunu bile söylememiş. Hatta kitaba adını veren meşe ağacı hikayesiyle ilgili de bir şey açığa çıkmamış ve baya şok oldum bunlardan bile bahsetmediyse yazık. Çocuklarını yazmamış diye herkes çok söylenmiş bence de büyük kayıp ama düşününce, yazılan şeylerin bile ucu açık bırakılıp eksik bitirildiyse çocuklarının yazılmamasına hayli hayli şaşırmıyorum. İnsanın kendi yazdığı eserden sıkılmasını da anlayamıyorum bu kadar beğenilmişken. Orjinali alıp okunmadığı için çok kızmış hani ücretli satın almayan insanlar var diye yazmışlar bi yerde, bu bir bahane olamaz yani bence. Zaten insan böyle bişeye başlayınca sadece para kazanmak için yapmaz ki, paylaşmak için yapar. Korede yazılmış bir hikayeyi ben niye satın alayım kendi dilimde olmadıkça. Daha sıkı bağlantı kursalardı da türkçe metin çıkarsalardı. İngilizce alayım dersin hadi en olmadı, o bile geriden gelmiş çok yorumlarını gördüm de isyan etmişler. Yazık değil mi yani sen eserin düzgün pazarlanmadı diye okuyana suç atıyorsun, halbuki o okuyucular seni takdir ederek okuyor beğenmiş ki okumuş yani. Vallahi her bölüm bak sinirlenecek bir metin buldum. Bak finale yakın bölüm şu 190lar ve bana göre maksi hala ergen. Aklım almıyor 400 bölümde bu kızı yavaş yavaş değiştiriyorsun ama bir bakıyorsun maksi yine bi yerde eskisi gibi aptalca davranıyor. Tabiki de yazılmış karaktere değil yazana sövüyorum. Sevenleri kusura bakmasın ama bence yazar kitap yazacak akla sahip biri değil. Herkes hayal kurabilir önemli olan onu düzgün yazıya dökmek. Bayrak gibi sallanıyor hikaye. Çok sinirli olduğum için uzun yazdım kanka kusura bakma

      Sil
    3. Kesinlikle her yazılana katıyorum, ilk reklamlarda görüp manhwa sını okumaya başladım ama baktım ilerlemiyor meraktan novele başlayıp buraya kadar geldim. İkinci kitabın çoğu bölümünü atladım okumadım bile, çünkü sırf savaş vardı ve bu ikisinin nazı niyazıyla geçti. Böyle güzel karakterlerin ve güzel konusu olan bi kitabı rezil rüsva etti. Umarım global olarak insanların kendisine küfrettiğinin farkındadır, bk gibi yazdığı kitabı hiç kimsenin beğenmediğini bilmesini isterim. Ayrıca madem bu kitap beni bu kadar üzecek ve yıpratacaktı, hiç keşfetmemiş ve okumamış olmayı tercih ederdim. Bi internet kitabı yazıp da milet para ödemiyor diye kendi yazdığın kitabı para merakından dolayı berbat etmek de ayrı bi konu...

      Sil
    4. Aynen öyle para yüzünden kendi romanına okuyucusuna sırtını döndü.İlk ve tek online kitabım bir daha tövbe okumam bu nedir okuyucuya işkence

      Sil
    5. Her bir cümlene katılıyorum. Bende bir yazarım. Finaline bir bölüm kalmış bir hikayem var. Yıllarımın emeği, içinde yaşadığım hayal dünyam, karakterlerim, onlarla yatıp onlarla kalktım. Tüm kurgu olay örgüsü her şeyin içinde büyük emek vardı. Ben hikayemi böylesine hiç etmem. Üstelik benim bu yazar gibi hikayem geniş kitlelere, uluslar arası okuyuculara taşınmadı. Bu çok değerli bir şey. Benim gibi bazı yazarların hayali olan bir şeydi. Böylesi hayranları, sevenleri varken romanına bunu yapmasını anlamıyorum. Çok samimiyetsizce. Evet Maxi'yi ve Riftan'ı çok seviyorum. Ve bu sevgiyi hak edecek bir final beklerdim. Eleştirecek bir sürü şey var. Bir çoğunu yukarıda sen belirtmişsin. Hatta objektif yaklaşmışsın. Benim kabul etmek istemediğim bir çok şeyi dile getirmişsin.. Teşekkür ederim.

      Sil
  8. Kalbimizdekini dile getirdiniz .Yazar kendi beceriksizligi yüzünden hikayeyi yalan etti.Romantik (!) sahnelerle süsledi diyaloglar yerine, olaylar örgüsünü çözmeden kafasına göre bitirdi romanı.İnternetten mahkeme kararıyla kaldirttigi fanficler bile daha vicdanlı gidiyordu öykü acisindan.Yazik oldu hikayeye Maxi , Riftan, Ruth diğerleri ve biz okuyucular çok daha iyisini hak ediyorduk.Tam bir hayal kırıklığı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oha bi de mahkeme kararıyla fanficleri mi kaldırttı yuh!

      Sil
  9. Ondan sonra bile kocasıyla vakit geçirme fırsatı olmadı.


    Senin yazacağın kitaba...

    YanıtlaSil
  10. ya bir şey dicem... yazar niye bu kız kardeşleri bu kadar aralarında uçurum varmış gibi çözülemez bir hale sokmuş? rosetta karakterini tanıyınca gerçekten çok sevdim, ablasını nasıl içten içe önemsediğini çok net gördüm ama maxi tam tersi bunca zaman kendini onunla karşılaştırıp kıskanmış bir abla oldu, tabii ki bu çok normal çünkü yaşadıkları her insanı o raddeye sokar ama daha sonrasında kız kardeşinin yaşadıklarını öğrendiğinde ve onu kurtardıktan sonra ve şimdi, neden daha düzgünce konuşamıyorlar? sonuçta hataların kendilerinde olmadığını biliyorlar. maxi mesela kendini hiç açıklamıyor, kısa cevaplar veriyor ve sonra rosetta onun kayıtsızlığını anlamlandıramayıp öfkeleniyor çünkü maxi onu yatıştıracak hiçbir şey söylemiyor bile. maxi riftanla çok mutlu olacak, bunu görebiliyoruz, çok da mutlu oldu hatta ama rosetta hala aynı, kocasıyla ilişkisi maxininkiyle karşılaştırılamayacak boyutta belli ki... ben rosettaya üzüldüm bari maxi biraz daha anlayışlı olsaydı ona karşı.

    YanıtlaSil
  11. yorumlar bu arada baya coşmuş, daha finale gelmedim insanlar final hakkında veya ileri bölümler hakkında görüşlerini yazmış... yahu arkadaş, o bölümlere yapsanıza yorum. niye bizim de moralimizi şimdiden bozuyosunuz, devamı için olan beklentilerim vs veya nasıl ilerleyeceği hakkındaki fikirsizliğimin hepsi puf oluyor. sıçtınız ağzımıza sağolun. (yine de yorumlara bir fikirde bulunacak olursam riftan ve maxi arasındaki karakter gelişimi savaşlarla süslenip allandı uzadı falan orada haklı olunsa da biraz kurgu harcanmış diyebiliriz, olay örgüsü aslında iyi ama kafası karışık yazılmış bi hikaye gibi. ben riftan ve maxi'nin birbirleriyle şakalaşıp flörtleşirken başka karakterlere evrimlendiğini düşünmüyorum ama insanlar zaten değişedebilir, bunda bir problem yok ve bakıldığında daha çok da genç iki karakter. tabii daha tatmin edici olaylar isterdik, daha fazla diyalog ve daha fazla konuşma... fazla savaş konusu ve bu olayların bir türlü bitmemesi, kurgunun aşk yanını çökertmiş, aslında yazarın aşk romanından çok fantastik kısmını yazmaya hevesli olduğunu görüyorum, bu da kurguyu biraz farklı yerlere götürmüş, nasıl başladık nasıl bitti hesabı. tabii ki sadece aşk okumak istemezdim, bahsettiğim şey fazla dış şeylere yer verip ikili ilişkilerini hep ertelemiş olması. finale kadar bekleyeceğim, final hakkında birkaç spoi öğrendim ama burada demeyeceğim, o kısımda konuşurum yeniden artık.)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder