How to Get My Husband on My Side - 74.Bölüm (Türkçe Novel)

how to get my husband on my side novel - chapter 74

Ellenia ile arkadaş oldum. 
Sör Ivan'ın güvenini kazandım. Burada gerçekten harika insanlarla tanıdım. Ve kocam...

Belki de bana bu kadar iyi davranmasının tek nedeni bu değildi.

Bugün de olduğu gibi… bana hazine odasının anahtarlarını verdiğinde bile...

Kahretsin! Anahtarları bana vermesinin üstünden bir gün bile geçemeden benden geri isteyecekti.

Herkesin yüzündeki ifadeleri hatırladığında, iç çekti.

Gerçekten aptaldım! Bunun olmasını beklemiyor değildim. Ne tür varsayımlarda bulunuyordum ki?!

Ben kendimi yiyip bitirirken ağlaması zar zor duran Ronja bana baktı ve dikkatle, "Leydim, bugün banyonuzu nereye hazırlayayım?" diye sordu.

Boş bardağa süt dolduran Lucille, Ronja’nın omzuna dokunarak bir ipucu verdi.

Sadece nezaketen sormuştu.

Sık sık kendi banyom yerine kocamın lüks banyosunu kullanırdım.

Böyle bir gecede kendi banyomda yıkanma nezaketini göstermem daha doğru olurdu…

(R) "Her zaman olduğu gibi. Sadece hazırlayın, bugün halledeceğim."

İki hizmetçi yan yan bakıştılar.

Sözlerim yüzün mi endişeli görünüyorlar?

Kulağa da oldukça küstahça geliyordu ama yine de bu sancılı işi bir an önce bitirmek daha iyi olurdu.

Bu yüzden onunla bir an önce yüzleşmem iyi olacaktı. Aksi halde sadece zamanın geçmesini beklemek daha zordu. 

Bu sabah kayınpederim bana oğlunun ilk aşkı hakkında tuhaf tuhaf şeyler söyledi. Özü biraz daha farklı olsa da Freya da benzer şeyler söyledi.

Kısacası Izek'in ilk aşkıydım. Bu yüzden onun sempatisini kazanmak için her an her şeye hazırlıklı olmalıyım. 

Bunun doğru olup olmadığını bilmemin hiçbir yolu yoktu. Çünkü orijinal hikayede son zamanlarda yaşadıklarımın hiçbiri yoktu.

Izek onların gözünde bambaşka biri olsa da, sebebi ne olursa olsun bana karşı çok yumuşak görünüyordu. Eğer kendimi düşünüyormuş gibi davransaydım, belki o bundan vazgeçerdi.

Benden biraz hoşlanıyor gibi göründüğü için, herhangi bir şeyi kabul etmeye istekli olursa, belki bugünkü olayı telafi etmenin bir yolunu bulabilirim...

Her akşam yemeğinden sonra egzersiz amacıyla kısa bir gece yürüyüşü yapmak günlük rutinim haline gelmişti.

Bugün Ronja ve Lucille'e dinlenmeleri için odalarına çekilebileceklerini söyledim. Sonrasında sera bahçesine gittim.

Suyla dolu güzel bahçeye girer girmez, rengarenk ışıkların içinden utanmaz ve kararlı endişeler sızdı.

Ah, hazine odasının anahtarı ayrı bir sorundu.

Ya onu benden alırsa?

Izek'in ne zaman eve döneceğinden emin değildim.

Bazen bu saatlerde ortaya çıkar veya ben uyumaya hazırlanırken gelirdi.

Yine de eskiye göre daha erken gelirdi.

(R) “Hoo...”

Belki de uzun süre sonra kustuğum için midemde zonklayan bir ağrı hissettim.

Aradan epey zaman geçmişti, bugünlerde elimden geldiğince kendime hakim olmaya çalışıyordum. Elimde olan bir şey olmasa da midem için biraz üzülüyordum.

Izek her zamanki gibi kalsa da Ellenia için endişeleniyordum.

Bundan sonra bana nasıl bakacaklardı?…Hizmetçi haklıymış gibi hissettim.

Onlarla biraz daha yakınlaştığım için mutluydum ama bu kısa ve güzel bir yanılsamaydı. Ama Ellenia ile ilgili durumu daha da kötüydü. Farkında olmasa da bilmeden bana yardım etmişti.

Ellenia ölmüş annesi gibi "tuhaf" olduğum sonucuna varıp ailesine kötü alışkanlıklarımı anlatırsa her şey korkunç bir hal alırdı.

Kötü bir şekilde bu dünyadan ayrılan ölü bir kadını hatırlatan birini kim severdi ki?

Serin şelale çeşmesinin önündeki banka yaklaşıp oturdum. Kucağımda içinde parlak ateşböcekleri olan cam bir kutu vardı.

Bugün buraya son gelişim olup olmayacağını bilmiyordum. Bu yüzden ona göz kulak olmalıydım.

Üzücüydü… Burada Ellenia ile vakit geçirmeyi dört gözle bekliyordum.

-(İç ses) Hadi hadi hadi! Kaçmayı düşünmelisin.-

Artık evliliğimin iptali konusunda endişelenmeme gerek kalmaması rahatlatıcıydı.

Pekala… Hemen içeri girip yıkanmalı ve kocamı beklemeliyim. Buraya gelene kadar Sör Ivan ya da Elenia'dan olanları öğrenmiş olacak. Ama her şeyden önce konuşmaya istekliymiş gibi davranmam gerekiyor.

Nasıl açıklamalıyım? Olanları onu kıskandığım için yaptığımı mı düşünecekti?

Kısa bir süre öncesine kadar, orijinal kitaptaki Rudbeckia'nın bu tür sözleri tabu olarak kabul edilirdi. Ancak son günlerde geceyi birlikte geçirdikten sonra, bu çocukça sebep, gururlu davranmaktan daha iyi olurdu.

Söyleyeceğim şeye onun ruh haline göre karar vermeliyim. Yalan söylediğim için başım daha çok belaya girecek olsa da...

Bir anda kalbim hızlı atmaya başladı.

Doğru, yalandan nefret ediyordu.

Kendi mezarımı kendim kazıyordum.

Ama şimdi ne yapabilirdim? Vücudum parçalanana kadar başım belaya girse bile dua etmeli ve bugünkü durumu telafi etmeliydim.

Ellenia'ya da aynı açıklamayı yapmalı ve herkesin önünde Freya'dan içtenlikle özür diliyormuş gibi davranmalıydım.

Elbette gururum vardı! Bu yüzden beni bu duruma sokan Freya'dan özür dilemektense ağzıma zehirli bir elma koymayı tercih ederdim. Ama bunca emekle oluşturduğum imajımı da bozamazdım…

Kocamın çocukluk arkadaşını kıskanmam, olgunlaşmamış aptal bir prenses imajı için kusursuzdu.

Sorun şu ki, her şey planlandığım gibi gitse bile, Freya'nın bugün bana verdiği cesurca uyarıya karşı gelecekte tekrar başım belaya girecekti.

Keşke her şey bu kadar çocukça ve önemsiz olsaydı. Ne kadar da harika olurdu.

O kadar açıktı ki… Onun "Kuzey'i Yeniden Harika Yap!" projesine engel oluyordum.

Beni yenmek istemesinin tek sebebinin ülkesinin refahı olması ne kadar asilce!

Ne sinsi bir sürtük! 

Zehirleme girişiminin Freya'nın kendi oyunu olduğundan şüphelenmiyor değildim.

Her neyse, şimdi işleri yoluna koyalım...

"Leydim."

Beklemediğim bir ses beni ürküttü.

Akabinde sırık gibi dümdüz ve heybetli bir bedene sahip bir hizmetçi göründü.

Koyu kahverengi gözleri ve alnının arkasına taranmış saçlarıyla, son zamanlarda nadiren karşılaştığım baş hizmetçiydi.

Neden birdenbire beni ziyarete geldiğini bilmiyordum.

Ellenia beni mi arıyordu?

(Baş Hizmetçi) "İşte buradasınız Leydim."

Genizden gelen bir sesle ağzını açan hizmetçinin ifadesi duyarsızlığın ta kendisiydi.

Birdenbire stres çöktü. Zayıflık göstermemeye çalışarak kayıtsızca sordum, "Neler oluyor?"

(Baş Hizmetçi) "Leydim yemeğinizi bitirdiğinizden emin olmamı istedi."

Bu, genellikle Lucille veya Ronja aracılığıyla kontrol edeceği bir şeydi.

Tam bu noktayı vurgulamaya çalışırken, "Bildiğiniz gibi, ona küçüklüğünden beri ben bakıyorum, bu yüzden bana sık sık başkalarına anlatamayacağı sırlar anlatıyor." dedi.

(R) “...”

(Baş Hizmetçi) "Muhtemelen bunu yaparak hakkınızdaki fikrimi değiştireceğimi düşündü, ama... aslında bunu en başından fark etmiştim."

Neden bahsettiğini bildiğimi hissettim.

Anoreksiyamdan başka ne vardı ki?

Ellenia'nın bunu hizmetçiye söylemesini beklemiyordum.

Söylemiş olsa bile, yalan değildi.

Hizmetçi, Ellenia'ya biyolojik annesinden daha yakın bir dadıydı.

Üstelik hizmetçinin söylediklerine bakılırsa kötü bir niyeti yok gibi görünüyordu.

Sorun, hizmetçinin bunu Ellenia'nın niyetinden tamamen farklı bir şekilde algılamasıydı.

(Baş Hizmetçi) "Ne demek istediğim anlıyorsunuzdur. Bu alçakgönüllü hizmetkarın kişisel işlerinize karışmasına kızabilirsiniz.”

Kesinlikle, o gün bugün gibi görünüyordu. Belki de hepsi birlikte çalışıyordu?

Cevap vermeyince hizmetçi biraz bekledi ve konuşmaya devam etti.

(Baş Hizmetçi) “Vefat eden hanımımızın hikâyesini bildiğinizi duydum. Tabii ki leydim o zamanlar bana bunun ne kadar zor olduğunu söyleyemedi.”

Hizmetçinin yüzündeki gülümseme biraz titredi.

Boynumun arkasında bir ürperti vardı.

Anlıyorum. Anlıyorum.

O sırada Omerta’nın hanımını herkese göre daha yakından tanıyan hizmetçinin onun için üzüleceğini tahmin ediyordum. Ama şimdi her şey tamamen farklı görünüyordu.

O ürkütücü gülümseme acıma ya da özlemden çok eleştiri gibiydi.

Evet! Baş hizmetçi Ellenia'nın dadısıydı, rahmetli kayınvalidemin değil!

Aman Tanrım, ne kadar korkunçtu?

Üst sınıf bir sadakati vardı!

Buradaki insanların hepsi çok sadıktı.

Bahsettiğim dadı şimdi de bana meydan okuyan bir bakışla bakıyordu.

Yüzümü hareket ettiremedim ve zar zor nefes aldım.

(Baş Hizmetçi) "Ne demek istediğimi anlıyor musunuz? Bir daha aynı acıyı çekmesini istemiyorum.”

(R) “...”

(Baş Hizmetçi) "Ama sadece bu tür alışkanlıklarla değil, tuhaf davranarak da etrafındaki insanlarla olan ilişkisine zarar verebilirsiniz... Bu şatonun sahiplerine lanet okuduğunuzdan şüpheliyim."

Bu... Ha??!! Bana tam bir psikopat gibi davranıyor!

Çay partisinde olanlar için yanıma geldiğini zannediyordum. Ama...

Bu gerçekten çok çirkin bir davranıştı!

Sanki ona tokat atmamı istiyormuş gibi bana doğru eğildi.

Muhtemelen kızmamı ve yaygara çıkarmamı istiyordu.

(Baş Hizmetçi) “Sizden bunu yapmanızı isteyeceğim, Leydim! Ta ki gideceğiniz güne kadar…”

(R) "Gitmek mi? Nereden gideceğim?”

Yorumlar

  1. Eline emeğine sağlık çevirmenim teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Bu hizmetçiyede freya ya da tahammül etmek zor 😤
    Çeviri için teşekkür ederim 😇

    YanıtlaSil

Yorum Gönder