A Barbaric Proposal - 40. Bölüm (Türkçe Novel)

a barbaric proposal novel - chapter 40

O konuşurken Phermos da başıyla onayladı.

(Phermos) "Her neyse..... buraya gelmemin nedeni."

(Rienne) "Devam etmeden önce sormam gerek... yüzünüze ne oldu?"

Şaşkın bir ifadeyle Phermos'a yaklaşan Rienne onun cevabını bekledi.

Yüzünün bir tarafı tamamen kararmış ve morarmıştı. Onu son gördüğünde, Linden Kleinfelder'ı boynundan tutup kralın ofisinden dışarı sürüklüyordu ve yüzünün bundan daha temiz göründüğünü hatırlıyordu.

(Rienne) "İyi misiniz? Bunu size kim yaptı?"

(Phermos) "Ah, şey... Bu..."

Phermos yan tarafına baktı ve Black ile kısa bir göz teması kurdu.

(Phermos) "Sadece bu kadarla kaldığı için minnettarım."

Sadece bir aptal bunu yanlış anlayabilirdi. Sorumlu kişinin Black olduğu çok açıktı. Rienne ona dönüp kolundan yakaladığında şaşkınlığı gün gibi ortadaydı.

(Rienne) "Ona vurdunuz mu? Ama neden?"

Black, Phermos'a sertçe ters ters baktı ama sözlerini geri almak için artık çok geçti. Black sessizliğini korurken, Phermos hemen ağzını açıp cevap vermek için acele etti.

a barbaric proposal novel - chapter 40

(Phermos) "Bu benim hatam. Olaya yeterince hızlı müdahale edemedim ve durumu yatıştıramadım. Yetersizliklerim yüzünden bileğiniz yaralandı Prenses."

(Rienne) "..."

Rienne gözlerini kısmış, Black'e bakarken alnı kırışmıştı.

(Rienne) "Ama kimseye vurmanın uygun bir tepki olduğunu sanmıyorum. Ben... böyle bir şeyin övgüye değer olduğundan emin değilim."

Rienne, Phermos'un tepki vermekte gecikmesinin muhtemelen bir nedeni olduğunu düşündü ve zihninde bir tahminde bulunmaya başlamıştı bile.

Muhtemelen gerekli izni almadan ofise girip çıkarken yakalanmak istememiş olmalıydı. Rienne'in Linden Kleinfelder ile bu şekilde konuşarak ne yaptığını merak ettiğinden bahsetmeye gerek bile yoktu.

Geçmişe dönüp baktığında, bunu düşünmek başını döndürüyordu.

Tehdit edilmek yerine onunla iş birliği yaptığına dair herhangi bir işaret gösterseydi işlerin ne kadar farklı sonuçlanacağını hayal etmek istemiyordu.

(Black) "Ona vurmak istememiştim."

Bunu söylediğinde Black'in sesi her zamanki gibi duygudan yoksundu.

Ama nedense utanmış görünüyordu.

(Rienne) "Öyle  mi?"

(Black) "..."       

Black tamamen sessizdi, ancak kelime eksikliği yine de bir hikaye aktarmayı başarmıştı. Kendine gelmeden, açıklamanın tamamını duymadan önce çoktan yumruk attığı bir hikaye.

Black'in başının dertte olduğunu hisseden Phermos işleri düzeltmek için çabaladı.

(Phermos) "Tekrar söylüyorum, bu gerçekten benim hatam. İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim, hatta bu ilk etapta sizin yüzünüzden olmuş olsa bile... Ah, ama ben... şikâyet etmiyorum..."

(Rienne) "Hah..."

Rienne iç çekerek başını salladı.

(Rienne) "Tiwakan'ın askeri disiplinini yargılamak bana düşmez, bu yüzden başka bir şey söylemeyeceğim. Ancak Lord Phermos, kralın ofisindeki varlığınız hala kabul edilemez. Daha sonra makul bir ceza vereceğim."

(Phermos) "Evet, elbette. Alçakgönüllülükle kararınızı bekliyorum."

(Rienne) "Ama en başta kralın ofisinde ne yapıyordunuz?"

(Phermos) "Bu... Kraliyet kayıtlarında aramak istediğim bir şey vardı. Lordumun bana emanet ettiği işlerle ilgilenmeye çalışırken Nauk hakkında bilmem gereken şeyler olduğunu fark ettim. Sizi her küçük şeyle rahatsız etmek istemedim Prenses."

Bu pek mantıklı gelmemişti.

Kralın ofisinde değerli olan tek şey kraliyet mührüydü. Belki de söz konusu olan Linden Kleinfelder olsaydı bunu kullanabilirdi ama Phermos'un bunu arzulaması için bir neden yoktu.

(Rienne) "...İyi o zaman. Bir dahaki sefere, lütfen girmeden önce izin isteyin. Şimdi, Linden Kleinfelder'a ne oldu?"

Tüm bu süre boyunca vicdanı sızlayan Phermos, zihninin bu tartışma çizgisinden uzaklaşmasına izin verdi.

(Phermos) "Onu gayrimeşru oğluyla aynı odaya koydum. Asilzadelerin bu kadar hareketli olabileceğini düşünmemiştim. Hapishane bir süredir oldukça gürültülü."

(Rienne) "Sanırım tahmin etmeliydim. O böyle bir şeyi sessizce karşılayacak biri değil. Peki... ya diğer Kleinfelder?"

(Phermos) "Uslu durmaya devam ediyor. Daha önce bahsedilen 'kanıt' hakkında bir şey bilip bilmediğini merak ediyordum ama hiçbir şey bilmiyor gibi görünüyordu."

(Rienne) "Anlıyorum."

(Phermos) "Bana göre, onların bu 'kanıtı' zaten hiçbir zaman var olmadı. Bu sadece sizi kandırmak için kullanılan bir hileydi Prenses."

(Rienne) "Katılıyorum. Eğer böyle bir şey varsa, bunu bu kadar uzun süre kendilerine saklayabileceklerini sanmıyorum."

(Phermos) "Evet, bunu çok daha önce kendi çıkarları için kullanabilirlerdi. Örneğin evliliğin geçersiz olduğunu iddia etmek için kullanmak gibi."

(Rienne) "Kesinlikle."

Rienne'i şaşırtan şey, konuşmanın kısa ve öz olmasıydı.

Phermos'a bakan herkes onun son derece bilgili bir adam olduğunu tahmin edebilirdi ama bu artık basit bir zekânın ötesine geçmişti. Nauk'a geleli henüz kısa bir süre olmuştu ve şimdiden Linden Kleinfelder'ın alışkanlıklarını öğrenmeyi başarmıştı.

(Phermos) "Ama bahsettiği daha akla yatkın bir şey var. Sürekli 'Risebury Antlaşması' diye bir şeyden bahsediyor. Bunun hakkında bir şey biliyor musunuz?"

(Rienne) "Ne yazık ki biliyorum."

(Phermos) "Eğer hassas bir konuyu gündeme getirdiysem özür dilerim."

(Rienne) "Bu, bir önceki kral döneminde aristokrat heyetin ileri gelenleri ve danışmanları arasında imzalanan bir barış anlaşması. Kleinfelderler’in şu anda sahip olduğu hakların çoğu bu antlaşma sırasında kazanıldı."

(Phermos) "Barış anlaşması... Bir iç savaşın sonucu olarak mı?"

(Rienne) "Bildiğim kadarıyla evet. Kuraklık çok uzun sürdü ve halkın yardım isteyebileceği tek kişi kraldı."

Phermos dilini şaklattı.

(Phermos) "Sanki bu yeterince kötü değilmiş gibi."

Barış anlaşması Rienne'in hatırlayamadığı günlerde imzalanmıştı ve kraliyet ailesinin utancını temsil ediyordu. Kuraklık devam ettikçe, mali yükü ilk hisseden kral olmuştu, bu yüzden soylulardan vergi toplamıştı.

Soylular bu karara karşı çıkmışlar ve Kleinfelderler’in etrafında bir ordu oluşturarak isyana varan bir savaş başlatmışlardı.

Krala çatışmayı sona erdirmek için bir anlaşma imzalamaktan başka seçenek bırakılmamıştı, ancak bu anlaşma kraliyet ailesinin ağzını tıkamaktan başka bir işe yaramamıştı.

(Phermos) "O halde, yargılanan kişinin anlaşma kapsamında korunan bir temsilci olması halinde cezalandırma kararının oybirliğiyle alınması gerektiği doğru mu?"

(Rienne) "Korkarım, evet. Bu da doğru."

(Phermos) "Yani size tüm soylu aileleri ortadan kaldırma ya da anlaşmanın kendisini yok etme seçeneği mi sunuluyor?"

(Rienne) "Anlaşmanın ortadan kaldırılmasını kabul edecek tek bir soylu aile bile yok."

(Phermos) "Öyle mi? O zaman hepsini öldürmek daha mı iyi olur?"

Rienne bir an için onun şaka yaptığını düşündü. Ne de olsa konu saçma sapan bir noktaya gelmişti. Ama adamın ciddi olduğunu anladığı anda sakince başını salladı.

(Rienne) "Nauk paramparça olur."

(Phermos) "Soylular sayıca çok fazla değil... ancak Nauk yakın aile bağları üzerine kurulu bir yer. Soyluların evlerinde çalışanların sadakatinin yanı sıra dikkate alınması gereken sıradan halk da var. Bu insanların da kendi aileleri var."

(Rienne) "Tam olarak demek istediğim bu."

Phermos içini çekerek az önceki ifadesinin kesinlikle bir şaka olmadığını belli etmişti.

(Phermos) "Politikanın ne kadar karmaşık olabileceğini unutmaya meyilliyim. Savaş çok daha basit."

Phermos kendi kendine mırıldanmayı bitirdiğinde, Black kısaca konuştu.

(Black) "Bu çok fazla şey ifade ediyor."

(Phermos) "...Ah, doğru."

 Phermos'un tavrı sanki bir hevesmiş gibi hızla değişti.

(Phermos) "Bir duruşma düzenleyebilmemiz için anlaşmayı değiştirmenin bir yolunu bulmalıyız."

Bu, Rienne'in zihninde uzun zamandır var olan bir fikirdi. Ancak bunu ne kadar düşünürse düşünsün, bunu yapacak gücü olmadığı gerçeği değişmiyordu.

(Rienne) "Anlaşmanın tek istisnası tapınaktır."

(Phermos) "Tapınak mı?"

(Rienne) "Evet. Tapınak, Tanrı'nın sözünü insanlara ileterek tüm yargılamaları tersine çevirme yeteneğine sahiptir."

(Phermos) "Ah, anlıyorum."

(Rienne) "Ama sorun da burada yatıyor. Risebury Antlaşması'nın bir bölümü, aristokrat delegasyonun liderinin bir sonraki başrahibi atama yetkisine sahip olmasını öngörüyor. O zamandan beri başrahip Kleinfelderler’in cebinde yaşıyor."

(Phermos) "Oh."

Phermos'un tek gözlüğünün camından bir ışık parıltısı yansıdı.

(Phermos) "Başrahiplik koltuğu şu anda boş değil mi? Yerine kimin geçeceğine karar verildi mi?"

(Rienne) "Henüz değil."

Rienne'in sakin gözlerinin üzerine karanlık bir gölge düştü.

(Rienne) "Yaptığı şeyi yapmak için bir nedeni vardı. Linden Kleinfelder bununla düğünü ertelemeye çalıştı."

(Phermos) "Hm... Yani başrahibin öldürülmesinden o mu sorumluydu?"

(Rienne) "Muhtemelen."

(Phermos) "Ha! Bu ülkenin, kendini diktatör sanan ikinci bir kralı var gibi."

(Rienne) "…"

Rienne'in yüzü acı bir şey yemiş gibi buruştu.

Önceki kralın imzaladığı antlaşma etobur bir solucana dönüşmüş ve kraliyet ailesini yavaş yavaş kemirmeye başlamıştı. Küçük krallıklarını kemiriyor, kraliyet ailesini hızla ve sessizce tüketiyordu.

Ve Rienne'in günler geçerken yapabildiği tek şey, gözlerinin önünde olanları izlemekti.

Bu onun en büyük zayıflığıydı. Her şey Black'in önünde tüm çıplaklığıyla ortaya döküldüğünde bir utanç ve sıkıntı duygusu onu sardı.

(Black) "O zaman önce bunu halledelim, sonra da bir duruşma yapalım."

Black tekrar devreye girdi.

(Black) "Sorumlu kişiyi bulun ve delege liderinin ona ne yaptırdığına dair ifade vermesini sağlayın. Rahiplerin beyin ölümü gerçekleşmediği sürece, hangi yolun onları en uzun süre yaşatacağını kendileri anlayacaklardır."

Phermos homurdandı.

(Phermos) "Şey... soruşturma düşündüğümden daha fazla zaman alıyor, bu yüzden fazla ilerleme kaydedilmedi. Rahipler ve hizmetkarların hepsi aynı kıyafetleri giyiyor ve günlük rutinleri biraz belirsiz bu yüzden onları takip etmek zor... Sadece biraz daha zamana ihtiyacımız var."

(Black) "Daha ne kadar zaman lazım?"

Black'in sözleri dilinin ucundan dökülürken Phermos geri çekildi, gözleri titriyordu.

(Phermos) "Bu..."

(Black) "Eee?"

(Phermos) "Emin değilim... ama bir şekilde bulacağım lordum. Aslında araştırmaya değer bir ipucu buldum ama nasıl yapacağımı bilemediğim için erteliyordum. Ama prenses izin verirse, şimdi yapacağım."

(Rienne) "Neye ihtiyacınız var?"

Phermos daha gerçekten sormaya fırsat bulamadan, Rienne çoktan hazır ve istekliydi. Muhtemelen kendisi de farkında değildi ama sesi titriyordu ve beklenti doluydu.

(Black) "Prenses."

Black, Rienne'e seslendi.

(Rienne) "Evet?"

Rienne ona bakmak için başını çevirdiğinde, adam bileğini kaldırdı.

(Black) "Yine yaralanacaksın."

(Rienne) "...?"

Rienne farkında olmadan yumruklarını öyle sıkmıştı ki yine iz bırakabilirdi. Black onun sıkılı yumruğunu avucunun içine aldı, diğer eliyle de parmaklarını teker teker gevşetti.

(Black) "Benim tarafımdan yapılmadıkları sürece, vücudunuzda daha fazla morluk görmek istemiyorum."

(Rienne) "..."

Bu sözlerle Phermos'un dudakları sessiz bir şok içinde hafifçe aralandı, ancak Rienne de farklı bir nedenle de olsa şaşırmıştı.

(Rienne) "Bana zarar vermeyi mi planlıyorsunuz?"

Birinin sevgilisinin vücudunda bırakabileceği pek çok farklı türde iz vardı. Söyleyiş tarzına bakılırsa, Black'in gerçek bir morluktan ziyade güçlü bir kucaklamadan bahsettiği anlaşılıyordu.

Ama Rienne'in yüzüne bakınca, bu anlamın onu aştığı açıkça görülüyordu.

İnsanlar arasında paylaşılan sevgiye hiç ilgi duymayan Phermos bile Rienne'in anlamadığını anlamıştı.

(Black) "Ne dediğimi anlamıyor musun?"

(Rienne) "Emin değilim. Sağduyum bana şaka yaptığınızı söylüyor ama şaka yapıyor gibi görünmüyorsunuz Lord Tiwakan."

(Black) "...Daha dikkatli olmalıyım."

Black kısa bir iç çekti.

(Black) "Öyle demek istemedim. Sana zarar vermeyeceğim."

(Rienne) "Biliyorum. Bana çok değer verdiğinizin farkındayım. Sizi bu şekilde yanlış anlamayacağım."

(Black) "…"

Konuşmalarını dinleyen Phermos, Black'in yüzüne bakmaya dayanamayıp saygıyla başını yana çevirdi.

(Rienne) "Şimdi o zaman, bana ne için izne ihtiyacınız olduğunu söyleyin."

Phermos ciddiyetle başını salladı, hâlâ Black'e bakmaktan kaçınıyordu.

(Phermos) "İpucu kan lekeleriydi. Ne kadar çok kan olduğuna bakılırsa, hangi yaradan geliyorlarsa oldukça şiddetli olmalılar."

(Rienne) "Kan mı?"

(Phermos) "Evet, ama Başrahip'in cesedini incelediğimde, bu şekilde kanamış olabilecek bir yara yoktu."

(Rienne) "Hm..."

(Phermos) "Eğer o değilse, o zaman failden gelmiş olmalı, bu yüzden vücutlarında bir yara olmalı. Ve koşullar, her kimse tapınaktan gelmiş olması gerektiğini gösteriyor."

(Rienne) "Anlıyorum..."

(Phermos) "Eğer izin verirseniz, tüm rahiplerden doğrulama için kıyafetlerini çıkarmalarını isteyeceğim. Eğer içlerinde henüz iyileşmemiş bir yarası olan varsa, suçlunun onlar olma ihtimali çok yüksek. Şu an için elimizdeki tek ipucu bu."

(Rienne) "Rahiplerin her birini soyundurmanız ve tek tek doğrulamanız gerekecek. Bu kolay olmayacak."

(Phermos) "Evet. Ve sonunda iş birliği yapıp yapmayacaklarından emin değilim."

Sonra Black ortaya bir fikir attı.

(Black) "Zorla onları."

(Phermos) "Şey... elbette bu da bir seçenek... Bunu yapmak için güç kullanmak ya da gözdağı vermek... Ama burası tapınak. Bu şekilde hareket edersek işler çirkinleşebilir, bu yüzden herhangi bir hamle yapmadan önce Prenses'e sormanın en iyisi olacağını düşündüm. Bana izin verir misiniz Prenses?"

(Rienne) "Eğer bu Başrahip'in katilini bulmak içinse... rahatsız edici olsa bile... gerekeni yapmalıyız. Buna rağmen..."

Aklından bir düşünce geçti.

Birinin kalın cübbesinin altından sızan kanın görüntüsü aklına geldi. Biri onu döverken bile kıpırdamadan oturan, kefaret için dua eden bir Tanrı hizmetkârı…

Klimah adında bir hizmetkâr.

(Rienne) "Geçen gün kanaması olan biriyle tanıştım."

(Phermos) "Ne?"

Phermos daha fazla heyecanlanamazdı.

Tüm rahiplerin soyunmasını sağlamak mümkün olabilirdi ama mümkünse işleri basitleştirmek için başka bir yol bulmak çok daha iyiydi.

(Phermos) "Kimdi o?"

Yorumlar

  1. Blackla aynı tarafta olunca hersey nasılda güzel ilerliyor. Afferin kiz rennie
    Bi hamilelik yalanini da anlatsan 10 numara olacak

    YanıtlaSil
  2. Konusmaya başladilar tatli tatli 😍

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık 🥰🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorumm🥰🥰

      YANITLA

      Sil
  4. Keske yeni bölüm daha sık gelse, bizleri mutlu etseniz sevgili çevirmenim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geleni yapacağımmm söz❤️😚

      Sil
  5. Askolsun yine yeni bölüm yok, kalbim paramparça

    YanıtlaSil
  6. Sonunda aq ya sonunda. Artık okumaya can atıyorum . Önceki bölümler can çekişiyordum desem yerinde olurdu

    YanıtlaSil
  7. Bence Black'in geçmişle ilgili anlatmadığı şeyler var... Böylesi çok kolay oldu çünkü 🤔🧐

    YanıtlaSil
  8. eğer evlilik bu kadar gecikecekse regl günü de evlilikten önce olur RİENNE TAMAM YALAN SÖYLEDİM ÇOCUK FALAN YOK DEMEK ZOR GELİYOSA BARİ ÇOCUĞU DÜŞÜRDÜM FALAN DE ÇILDIRCİM BURDA

    YanıtlaSil

Yorum Gönder