MEŞE AĞACININ ALTINDA 2. KİTAP - 77. Bölüm (UNDER THE OAK TREE)


Kalbinin şiddetle çarptığını hissetti. Kara miğferli, mızraklı askerler aralıksız olarak kapılardan akıyor, onları arkalarında okçular ve süvariler izliyordu. Parmak uçlarında duran Annette, yüzünde şok olmuş bir ifadeyle sahneyi izliyordu.

“Gerçekten inanılmaz. Altı binden fazlalar.”

"Aralarında herhangi bir büyücü olabilir mi acaba?" Undaim büyücüsü Ben, beklenti dolu bir yüzle sordu.

Max, eğitim alanına girenlere dikkatle baktı. Askerlerin arkasından düzinelerce deri kaplı araba birbiri ardına içeri girdi ve onlardan sonra yüksek statüde görünen şövalyeler ve ardından onların askerleri gibi görünen şövalyeler geldi. Ama büyücü gibi görünen kimseyi fark etmedi.

"B-ben emin değilim. Pek çok insan var...”

Bir o yana bir bu yana bakan Max, Riftan'ın geçit töreni alanından geçtiğini görünce ağzını kapadı. Gümüş zırhının üzerine kürklü çivit mavisi bir pelerin giymişti ve geniş omuzlarında Remdragon Şövalyeleri gravürü olan armalı vatkalar vardı.. Onun asil görünüşünü görünce aralarında akan gerilimi ve düşmanlığı bir an için unuttu.

O onurlu adımlarla ilerlerken, askerler çabucak ayrılıp yolu aldılar ve takım lideri gibi görünen bazı şövalyeler gelip onu selamladılar.

Riftan onlara el salladı ve doğruca Whedon'un kraliyet mührünü taşıyan şövalyelere yöneldi. O anda, öndeki ince yapılı genç bir süvari, giydiği miğferi çıkardı.

"Uzun zamandır görüşmüyoruz Prenses."

Avluda yüksek bir ses yankılandı. Max'in gözleri büyüdü. Genç adam sandığı kişi Prenses Agnes'di. Şövalye kıyafeti, göğsünde göğüs zırhı, belinde kılıçla attan atladı ve şöyle dedi.

"Livadon’un güney kesimine bir keşif gezisine gittiğini sanıyordum, ama seni böyle bir yerde buldum.”
Riftan alaycı bir ses tonuyla cevap verdi ama çok uzakta olduğu için net duyamadı. Max endişeyle pencereden dışarı uzandı.

Royald dışarıya bakmaya devam ederken biraz ıslık çaldı.

“Görünüşe göre Kavala Prensesi komutan olarak gelmiş.

"O prenses, yakın olduğun sarı saçlı büyücü değil mi?" Annette, Max'e sordu. Nornui'ye yeni girdiğinde Prenses Agnes ile geçirdiği haftaları hatırlıyor gibiydi.

Max garip bir şekilde başını salladı.

"Evet, Prenses Agnes... tavsiye mektubumu yazmıştı."

"Neden dışarı çıkıp bir merhaba demiyorsun?"

"S-siz de dışarı çıkmayacak mısınız?" İlaç yapım odasında toplanmış büyücülere kararsızca baktı.

Geçit töreni alanını başka bir pencereden inceleyen Anton çaresizce başını salladı.

"Başka büyücülerin geldiğini sanmıyorum. Hala çok insan var, bu yüzden dışarı çıkmamıza gerek yok. Her neyse, öğle yemeği vaktinde koridorda buluşacağız, o zaman merhaba deriz.” dedi kayıtsızca, sonra Max'e baktı ve ekledi. “Dışarı çıkmalısın, onlarla görüşmeyeli uzun zaman olduğu için merhaba demek isteyebilirsin. Biz buradaki işi bitiririz.” 

Max bir an tereddüt etti, sonra kalkıp bir palto giydi. İlaç yapım odasından çıkarken, eğitim alanında toplanmış askerleri gördü. Etrafına bakındı ve Whedon'un bayrağının dalgalandığı yere doğru yürüdü.
Kısa süre sonra Riftan'ı Prenses Agnes ile konuşurken görünce Max durup onlara baktı ve dikkatle yanlarına yaklaştı. Sonra prenses onu gördü ve gözleri büyüdü.

“Aman Tanrım, burada kim var?” Mavi gözleri sevinçle parladı. Prenses uzun, sıska bacaklarıyla ona yaklaştı ve Max'in ellerini tuttu. “Nornui'den ayrıldınız mı? Üç yılda tüm eğitim kurslarını bitirdiğiniz için çok gururluyum!”

“Majesteleri'ne saygılarımı sunarım.”

Max, bu ani ve beklenmedik karşılama karşısında hayrete düştü. Düşündüğümün aksine, üç yıl sonra yeniden bir araya geldikleri için garip bir selamlaşma olacağını düşünmüştü. Ama Prenses Agnes, son karşılaşmaları dünmüş gibi samimi bir şekilde kendisiyle konuştu.

“Majesteleri mi? Bana Agnes demeni söylemiştim.”

Max, Agnes'in kullandığı azarlayan ses tonuna hafifçe gülümsedi.

"B-ben unutmuşum. Nasılsınız?”

"Elbette çok iyiydim. Maximilian da iyi görünüyor. Büyücülerin tercih ettiği kalın cübbelerin aksine bakışları Max'in sade kahverengi cübbesinden aşağı kayarken güldü. Artık gerçekten bir büyücüsün. Hangi kuleye aitsin?”

“Gnome Hall.”

"Ah hayır..." Sanki çok üzülmüş gibi içini çekti.

Max kaşlarını çattı. Bunun ne anlama geldiğini soracağı anda Riftan'ın soğuk sesi duyuldu.

"Daha ne kadar konuşacaksınız?"

Max, Agnes'in omzunun üzerinden baktı ve onun kibirli yüzünü gördü. Riftan uzun kirpiklerini indirdi, bir süre ona baktı ve sonra bakışlarını tekrar prensese çevirdi.

"Hadi konferans salonuna gidelim. Yedi Krallık Konseyi'nde ne tür görüşmelerin döndüğünü ayrıntılı olarak duymak istiyorum.”

"Vay, Tanrı aşkına. Daha yeni geldim! Bana nefes almam için biraz zaman vermelisin." diye homurdandı yumuşak bir sesle.

Max yere baktı ve sert bir sesle konuştu.

"Sanırım... önemli bir şey hakkında konuşurken sözünüzü kestim. Üzgünüm. Ben sadece... Prenses Agnes'e merhaba demek istemiştim.”

Riftan bir şey söylemek ister gibi dudaklarını yaladı, sonra sıkıca kapattı. Max hayal kırıklığıyla prensese baktı.

"U-uzun zaman sonra sizi tekrar görmek güzeldi. Öyleyse... ben artık gideyim.”

“Bir dakika bekle! Biraz daha konuşmak istiyorum.” Agnes gitmek üzereyken onu aceleyle yakaladı. Dünya Kulesi’nden gelen haberleri ben de merak ediyorum. Urd büyücülerinin burada olduğunu duydum.”

Max önce Riftan'a sonra Agnes'e baktı.

"Lord Calto, Anton ve Sellic buradalar."

"Lord Calto burada mı?" Agnes’in şaşkınlıkla gözleri büyüdü. Serbel klanından büyücülerin adadan ayrıldığını görmek alışılmadık bir şeydi, bu yüzden oldukça şaşırmıştı. Ciddi, düşünceli bir bakışla, 

"Önce Calto'ya merhaba demek istiyorum. Şövalyelerin de biraz dinlenmesi gerekiyor, bu yüzden toplantıyı bir süre ertelemek sorun olmaz, değil mi?” Riftan'a döndü.

Riftan kaşlarını çattı ve yavaşça başını salladı.

“Sorun değil. Kale kahyasına onlara dinlenecek bir yer sağlamasını söyleyeceğim.”

"O zaman bu işi bırakıyorum."

Riftan ona tek kelime etmeden arkasını döndü. Max endişeyle dudağını ısırdı ve prensesi bahçeye çıkardı. ‘Uzlaşma için ilk adımı atmak gibi bir niyeti yok gibi. Öyleyse, ilk yaklaşan ben mi olmalıyım?’

Ama ona yaklaşırsa sonunda tartışacaklarından endişeliydi. Max derin bir iç çekti. Daha önce, bu kadar sinirli olduğu hakkında hiçbir fikri yoktu.

"İkiniz kavga mı ettiniz?" Agnes yüzüne bakarak ihtiyatla sordu.

Max kaşlarını çattı, ardından yüzünde sakin bir ifade belirdi.

“H-hayır. Herhangi bir sorunumuz yok. Sadece… savaş çok stresli.”

“Ben de aynısını düşünüyorum.” Başını salladı. “Gerçekten inanılmaz. Yedi Krallık Konseyi toplanır toplanmaz tüm ülke alt üst oldu.”

"Olayların ne kadarını duydunuz?"

"Canavarlar ve karanlık büyücüler şehrine kadar olan kısmı.” Agnes'in yüzü ciddiyetle sertleşti ve 
"Şehir tam olarak ne kadar büyük?" diye sordu.

Max cevap vermeden önce bir an tereddüt etti.

"Ölçek olarak... neredeyse Balbon kadar büyük."

Ağzından bir inilti koptu. Max, harabelerde buldukları gizemli büyülü araçlardan, karmaşık büyülü formüllerden, basilisk kuluçkahanesinden ya da wyvern besleme alanından bahsetmedi.”
Ne olursa olsun, koalisyon komutanları yakında askeri bir toplantı için bir yerde toplanacaklardı. Uzun yolculuktan yorulmuş olması gerektiğini düşündüğünden onu fazla endişelendirmek istemedi. Max hemen konuyu değiştirdi. 

“Bu arada... Roseta nasıl? O iyi mi?”

Aniden, Agnes'in ağzına mutlu bir gülümseme yayıldı.

“Tabii ki iyi. Sağlığın tadını çıkarıyor. Abel da her geçen gün büyüyor.”

“Abel?”

"Yeğeninin adını daha duymadın mı?" Agnes dilini şaklattı. “Abellis Ruben, bu yeğenimizin adı. Melek gibi çok güzel bir bebek. Gözleri kraliyet ailesine çekmiş, ancak görünüşü veliaht prensesinkine çok benziyor.”

Max sadece gözlerini kırptı. Roseta'ya benzeyen yeni doğmuş güzel bir çocuğun görüntüsü aklına geldiğinde, kalbimin bir köşesi çırpınmaya başladı.

Şaşırmış görünüyordu. Belki de hamile olduğunu anlamadan önce düşük yaptığı için, kayıp oğluna bu kadar üzülmemişti. Sadece lordun karısı olarak görevini yerine getiremediği ve Riftan tarafından terk edilme korkusu yüzünden suçluluk ve aşağılanma hissetmişti.

Birdenbire, o zamanlar düşük yapmamış olsaydı bebeğin kime benzeyeceği fikri aklına geldi. Bunu düşündüğünde, kalbinin derinliklerine ani bir acı saplandı.

Bu düşünceleri hızla kafasından uzaklaştı. Şimdi geri döndüğüne göre, bunların hiçbiri olmamış gibi davranması gerekiyordu. Max gülümsemeye çalıştı.

"Bir gün... onunla en azından bir kez tanışmak isterim."

“Savaş bittiğinde lütfen Riftan ile Drakium'u ziyaret edin. Veliaht prenses kesinlikle memnun olacaktır.”

Max sadece acı acı gülümsedi çünkü Roseta'nın mutlu bir halini hayal bile edemiyordu.


**********

O zamandan beri birkaç gün geçmesine rağmen, sadece sekiz büyücü Etilen Kalesi'ne ulaştı. Calto belli etmemeye çalıştı ama çok hayal kırıklığına uğramış görünüyordu.

Ama şimdi Dünya Kulesi'nden büyücü göndermelerini istemek imkansızdı. Her ülkeden gönderilen birlikler Etilen Kalesi'nde toplanmıştı ve müttefik kuvvetler her an ayrılmaya hazırdı.

Geçit töreni alanını dolduran her türden silaha bakarken Max'in kafası karışmış görünüyordu. Askerler kale duvarının yakınında, kuşatma kuleleri ile sahte sızmalar yapıyorlardı ve eğitim alanının bir tarafında zanaatkarlar, büyük mancınıkları sıraya dizmiş tek tek inceliyorlardı. Onlara bakarken, uzaktan Annette'in sesini duydu.

“Max! Lütfen bana bu konuda yardım et.”

Max, savunma cephaneliğinin önünde çömelmiş olan Annette'i bulmak için başını çevirdi ve ona yaklaştı. Annette yarı ejderha kemiklerini büyük bir plakaya gömüyordu. Max ona dikkatlice bakarak sordu.

"Şimdi... ne yapıyorsun?"

“'Pluteo' adlı bir kuşatma kalkanının plakasını güçlendiriyorum. Bunlardan altmış tane daha yapmam gerekiyor.”

"A-altmış mı?"

“Evet. Normal pluteos, devlerin veya trollerin gücüne dayanamaz. Bu yüzden büyülü savunma formülünü kuruyorum." Annette eldivenlerini çıkardı ve berelenmiş ellerine üfledi, sonra ona bir parça parşömen verdi. Buna bakarak yapabilirsin. Sellic tarafından oluşturulan bir tasarım. Diğer kuşatma silahlarına, dayanıklılığı artıran büyülü formüller yüklememi istedi.

Max bir iç çekti.

"B-bunlardan kaç tane yapmamız gerekiyor?"

"Yapabildiğin kadarını yap." diye homurdandı Annette. “Gnome Hall büyücülerinin kaderi bu.”

Max derin bir iç çekti ve masadan bir yarı ejderha kemiği aldı. Doğru boyutta kesmek için bir keski kullanırken, duvarların üstünden yüksek bir trompet sesi duyuldu.

Başını kaldırdı. Kapılar açıldı ve devasa atların üzerinde oturan devler sırayla kaleye girdiler. Annette kaşlarını çattı.

“Hala gelecek birlikler var mı?”

"Bu... sonuncusuydu." Max, kurt desenli koyu yeşil bayrağa baktı ve endişeli bir ifade takındı. 

Balto'dan... Phil Aaron'un Şövalyeleri geldi.

Geçit töreni alanının bir tarafından askerlerin eğitimini denetleyen Sejour Aren, onları selamlamak için kapıya yürüdü. Şövalyelerin başındaki adam miğferini çıkardığında, Richt Bleston'ın sert yüzü ortaya çıktı. Max, geçmişte ona zarar vermek için yaptıklarını hatırlayınca omuzları titredi.

Yorumlar

  1. Sonraki sayfa boş olması üzdü ama teşekkür ederiz çevirmenimizzz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır hayır boş değil linki şimdi güncelledim iki bölüm birden geldi bugün :)

      Sil
  2. Güzel çevirmenimiz yine yapmış ya. İşte adam gibi adam yaw

    YanıtlaSil
  3. Çevirmen hanıma kalp kalp ❤❤

    YanıtlaSil
  4. Çeviri için teşekkür ederiz ❤❤

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederiz iki bölüm için ❤️❤️ Agnes'i seviyorum ben ya kafa kız bence

    YanıtlaSil
  6. 2 bölüm cok mutluyumm tesekkurler

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık iki bölüm birden mükemmelsiniz 😍

    YanıtlaSil
  8. Çevirmen pekii💆🏻‍♀️💜

    YanıtlaSil
  9. Ölen bebekleri oglanmiymis :'(

    YanıtlaSil
  10. Bleston mu ıykkkk senin ne işin var burada pis çıkarcı

    YanıtlaSil
  11. ben istiyor Anatol am olmuyor.. yeter ama ben artık konfor bölgeme geçmek istiyorum olay olay yoruldum 😩

    YanıtlaSil
  12. Prenses rosettaya max söz vermişti değişeceğim diye ama mutlu olan şu an rosetta ve bir daha sevmeyeceğim söyleyen de o iken şu an maxinin savaşta olması ve riftan ile aralarının çok da iyi olmaması içimi burktu resmen

    YanıtlaSil

Yorum Gönder