MEŞE AĞACININ ALTINDA 2. KİTAP - 76. Bölüm (UNDER THE OAK TREE)

 


Max gözlerini kıstı. Cevap vermeyince Riftan sabırsızca konuştu.

“Cevabın nedir?”

Gözlerini ayaklarına diken Max, biraz boğuk bir sesle sordu.

"Kaç tane... şövalye göndermeyi planlıyorsunuz?"

“Yaklaşık elli kişi.” Sorusunu bir onay işareti olarak aldı ve yüzünde bir rahatlama hissi geçti. “Karon seninle gelecek. Ben de sana yol boyunca hizmet etmesi için bir hizmetçi ayarlayacağım, böylece kendini rahatsız hissetmezsin.”

"Teşekkür ederim, ama... reddediyorum. Geri dönmeyeceğim." diye yanıtladı usulca ve kitapları onun elinden aldı.

Riftan'ın kaşlarından biri seğirdi. Ona doğru eğildi ve hafifçe fısıldadı.

“Ne dedin?”

"B-ben geri dönmeyeceğimi söyledim."

Max kitapları göğsüne bastırdı ve bir adım geri attı. Riftan'ın çenesi kasıldı. O konuşamadan önce hızlıca ekledi.

"Bu durumda şövalyeleri ayırmak mantıklı mı? Kraliyet ordusu gelse bile... size sadık şövalyeler değiller. Komutanlığındaki hiçbir şövalyeyi kaybetmemelisin...”

"Şu anda bana askeri şeyler mi öğretmeye çalışıyorsun?" Ağzından acı bir kahkahanın çıkmasına izin veren kibirli gözlerle ona baktı. Max öfke nöbetinin eşiğinde çenesini kaldırdı.

"Savaş öncesi koşullarda iyi eğitimli şövalyeleri geri göndermenin iyi bir fikir olduğunu düşünüyorsan... bence birinin tavsiyesine ihtiyacın var."

Riftan'ın gözlerinde öfke kıvılcımları uçuştu. Öfkeli bir köpek gibi hırladı.

"Senin tavsiyene ihtiyacım yok.”

“İyi. O zaman sanırım konuşacak başka bir şeyimiz yok.”

Max sinirle arkasını döndü. 'Onunla sessizce konuşmaya çalıştığım için kendimi tam bir aptal gibi hissediyorum.'

Riftan'ı olduğu yerde bırakıp koridorda yürümeye başladı. Riftan uzun bacaklarıyla onu takip etti.

"Kibar ricama cevabın bu mu?"

"Şimdi... bunun 'kibar bir rica' olduğunu mu söylüyorsun?" Duyduklarına inanamıyormuş gibi ona bakarak öfkeyle dişlerini gıcırdattı ve ona bağırdı. “S-s-sen..! "Kibar" kelimesinin anlamını yanlış anlamış olmalısın!”

“İyi! O zaman sana emrediyorum. Anatol’a geri dön!”

“Reddediyorum!” tiz bir sesle bağırdı.

Koridordan geçen hizmetçiler neler olduğunu merak ederek durup onlara baktılar. Tartışmalarını gizlemeyi akıllarına bile getiremediler. Max ona meydan okurcasına baktı, sonra bir adım geri gitti. Riftan onu takip etti ve sert bir şekilde konuştu.

“Ben senin kocanım.”

Max homurdandı ve daha hızlı yürüdü.

"N-ne sürpriz ama. Bunu çoktan unuttuğunu sanıyordum.”

“Bununla ne demek istiyorsun?”

"S-sence ne demek istiyorum?" Durdu ve başını kaldırıp ona baktı.

"Seninle kelime oyunları oynamayacağım." diye sertçe dişlerinin arasından ona hırladı.

"Öyleyse... konuşacak başka bir şeyimiz yok!"

Max şimdi neredeyse koridorda koşuyordu. Riftan onun kolunu tuttu ve kitap yığınının yere dökülmesine neden oldu ama kimsenin umurunda değildi. 

Riftan kaçmasın diye onu bir köşeye çekti ve duvara yasladı.

"Söylediklerimi dinlemeye bile niyetli değilsin, değil mi? İstediğin gerçekleşene kadar mutlu olmayacaksın.”

"Rif...Riftan'ın da, söyleyeceklerimi dinlemeye en ufak bir niyetin yok!"

Öfkelendi ve göğsünü şiddetle itti. Ama Riftan kıpırdamadı bile. ‘Onun ifadesi sadece öfkemi yükseltiyor. Dünyanın en güçlü duvarı bile bu adamdan daha esnektir!’

"Ben, ben seninle konuşacaktım! Ama... düşüncelerimi hesaba katmıyorsun bile. Seni ne kadar önemsediğimi... defalarca söylememe rağmen... hiç umursamıyorsun! Sana söylediğim şeyler... gerçekten hiç umurunda değil mi?”

Yüzü koyu kırmızıya dönen Riftan, onu reddetmek istercesine ağzını açtı ama onun kızarmış gözleriyle karşılaştığında tekrar kapadı. Boğazından alçak bir inilti koptu.

“Öyle değil. Ben sadece... daha önce olan şeyin tekrarlanmasından endişeleniyorum. Tekrar incindiğini görmek istemiyorum. Asla.” Gözleri karardı. “Eğer bu bir daha olursa, akıl sağlığımı korumamın imkanı yok.”

"O zamanlar... çok tecrübesizdim." diye mırıldandı titreyen bir sesle.

Geçmişin tüm anıları aklına geldiğinde, omuzlarındaki güç kayboldu.

Max acı içinde ihtiyatla kekeledi.

"Beni önemsediğini çok iyi biliyorum. Ancak... bu sana yük olmam gerektiği anlamına gelmiyor. Etilen Kalesi'nde kalmayı tercih ederim. O zaman... bu kadar çok şövalyenin bana eşlik etmesine gerek kalmayacak.”

“Asla olmaz! HAYIR!”

Riftan aniden şiddetle bağırınca, Max onu şaşkın bir ifadeyle izledi. İzin alacağını düşünmüştü ama sert tavrına geri döndüğünde oldukça şaşırdı.

Riftan ona baktı ve hüsrana uğramış gibi sesini yükseltti.

"Seni burada bırakamam. Geçen sefer ne olduğunu unuttun mu? Ghoullar yaratan karanlık büyücüler bu topraklarda dolaşıyor! Ne yapabileceklerini biliyorsun ve burada mı kalmak istiyorsun?”

"Yani... beraber gidemez miyiz?" Umut dolu gözlerle baktı.

Riftan'ın yüzü korkunç bir şekilde çarpıktı. Başı ağrıyormuş gibi alnını ovuşturdu ve her kelimeyi vurgulayarak söyledi.

"Anatol’a geri dön.”

“Ama... gidersem gerçekten rahatlayacak mısın?” dedi yumuşak bir sesle. “Dönüş yolu da... tehlikeli olmaz mı? Kutsal Şövalyeler ile seyahat ederken belaya bulaşmamak neredeyse imkansızdı...”

Riftan'ın gözlerinin hafifçe titrediğini gören Max, içinden sevinçle şarkı söyledi.

“On binlerce seçkin askerle birlikte olmam daha güvenli olabilir. Riftan da var... Yanında olursam kalbin daha rahat olmaz mı?”

Onun yanında olmazsa o da rahatlamayacaktı. Riftan'ın kararlaştırılan zamanda dönmediği son birkaç günü hatırladı ve bu onu çıldırttı. Sanki tüm vücudu yara bere içindeymiş gibi hissetmişti. Birkaç ay boyunca bu kavurucu hissi yaşama düşüncesi gözlerini kararttı. Şu anda, ne olursa olsun onunla gitmeye kararlıydı. 

“Eğer gerçekten endişeleniyorsan… söz veriyorum asla cepheye gitmeyeceğim. Sadece tıbbi birime katılıp arka planda çalışacağım.”

“Hayır.”

Çelişki içindeymiş gibi bir süre ağzını kapalı tutan Riftan sert bir şekilde konuştu.

“Bu yanılgıları bırak. Herhangi bir yer, savaş alanından daha güvenli olacaktır. Seni o cehennem yerine götüremem.”

“Ben de… sadece birkaç yüz şövalyeyle savaşa gitmene izin veremem.” Ona soğuk bir bakış attı, tek bir adım bile atmadığı için ona kızgındı.

Riftan'ın boynunun arkasındaki bir damar gerildi. Yavaş ve sakin bir tonda konuşuyordu.

“Yine de yapacağımı söylesem, beni nasıl durdurursun?”

O anda, içinde bir şey sağır edici bir sesle kırıldı. Tereddüt etmedi ve ivmesini kaybetmeden yanındaki kitabı ona fırlattı. Kitabın köşesi çenesine vuran Riftan, bir küfür mırıldandı ve bir adım geri çekildi. Ancak, öfkeye kapılan Max, şiddet içeren davranışı için en ufak bir pişmanlık hissetmiyordu. Onu izleyen hizmetçilere aldırmadı.

“İyi! İstediğini yap! Ne istiyorsan onu yap! Be-ben de ne istersem onu yapacağım!”

"Lanet olsun, Maxi...!"

"B-bırak beni!" Onu yakalamaya çalıştığı eline vurdu ve koridorda koştu.

**********

Max hemen Calto'yu görmeye gitti ve ona müttefik kuvvetlere katılacağını söyledi. Calto memnuniyetle kabul etti. Ayrıca Annette, Miriam ve Armin Dolph da savaşa katılma niyetlerini açıkladılar.

Max şaşkın gözlerle Armin'e baktı. Annette tekrar Nornui'ye döneceğinden emindi. Armin omuz silkti ve onun şüpheli bakışlarını hissetmiş gibi konuştu.

“Ben bir büyücü ve zanaatkârım. Bu savaş, gerçek hayatta kullanılan çok çeşitli silahları ve kuşatma motorlarını görmek için harika bir fırsat.”

Hemen başını salladı. Armin zamanının çoğunu, Calypse Kalesi'nde de, Etilen Kalesi'nde de sık sık demircide geçirmişti. Şövalyelerin kullandığı silahlara büyük ilgi gösteriyordu. 

En şaşırtıcı şey, Sidina'nın savaşa katılmayacağını açıklamasıydı. Jeffrey onu birkaç kez davet etti ama o sertçe başını salladı.

"Burada kalıp karanlık büyücülerin kayıtlarını tercüme etmek istiyorum. Şimdi en ilginç olan şey bu." dedi Sidina masanın üzerindeki parşömen yığınını göstererek.

Sonunda Jeffrey, inatçı tavrı karşısında geri adım attı.

Etilen Kalesi'nde kalmaya karar veren tek kişi o değildi. Royald, Joel, Kiel ve Elena dahil olmak üzere toplam beş kişi savaşa katılmama niyetlerini dile getirdi ve Urd büyücülerinden biri de kalmaya karar verdi. Verileri Dünya Kulesi'ne ulaştırmak için birinin kalması gerekiyordu.

“Yani... toplam on üç kişi Pamela Platosu'na gitmeye karar verdi.”

Anton umutla, "Kuzey bölgelerinde yaşayan özgür büyücülerle temasa geçtim, yani şanslıysak yirmi büyücü daha olabilir." dedi. Katılım oranının beklenenden daha düşük olması biraz moral bozucu görünüyordu.

"Ben de kabul etmene sevindim. Toprak nitelikli büyücüler nadirdir, bu yüzden çok yardımın dokunacaktır.”

"Dediğim gibi, ön saflarda savaşmak gibi bir niyetim yok." dedi Annette tiksintiyle bir çizgi çekerek.

İlk olarak, Gnome Salonu büyücülerinin kullanabileceği saldırı büyüsünün kısıtlı olduğunu ve söz konusu saldırıların da güçlü olmadığını söyledi. Trol gibi büyük yenilenme yeteneğine sahip bir canavarı alt etmeye yetmezlerdi. Bunu çok iyi bilen Anton acı bir şekilde gülümsedi.

“Tabii ki. Ama bozuk büyü aletlerini tamir etmekte iyisin ve savunma büyüsünde herkesten üstünsün.”

Annette, övgü sözlerini duymak o kadar da kötü değilmiş gibi gülümsedi.

Büyücüler hemen savaşa hazırlanmaya başladılar. Pamela Platosu'nun düşük mana konsantrasyonunun üstesinden gelmek için, saldırı birimine katılmaya karar veren büyücüler, büyü gücünü artırabilecek özel büyü araçları yapmaya başladılar ve Max, Annette ile birlikte çeşitli mana araçlarına iyileştirmeler yaptı.

Ekipmanın çoğu güney tıbbına dayanıyordu. Büyünün insanları tek başına iyileştirmede bir sınırı olduğunu deneyimleyen Max, Dünya Kulesi'ndeyken çeşitli tedaviler üzerinde çalışmıştı.

Sejour Aren'den onlara, yaraları yıkamaları için çok miktarda şarap, bandaj olarak kullanmak üzere beyaz bezler, ayrıca iplik, iğne, makas ve cımbız gibi tedavisi için gerekli aletler sağlamasını istedi. Bu süre zarfında Riftan'la birkaç kez karşılaştı ama yüzüne bile bakmadı.

Riftan da, gönüllü olarak müttefik kuvvetlere katıldığını öğrendikten sonra onu görmezden gelmeye başladı. İkisi aynı yerdeyken sanki bir yerlerden soğuk rüzgarlar esiyor gibiydi ve Sejour Aren bile bu olağandışı atmosfere alayla bakmayı bırakıp temkinli bir tavır takındı.

Birkaç gün geçtikten sonra, müttefik kuvvetler nihayet Etilen Kalesi'ne ulaştı.

Antrenman sahasına bağlı revirde büyücülerle acil durum reaktifleri (manayı geri kazanmak için ilaçlar) yapan Max, bir trompet sesini duydu ve pencereden dışarı baktı. Şehrin ardına kadar açık kapılarında, Whedon Kraliyet Ailesi'nin sancaklarını taşıyan askerler ve Livadon Kraliyet Ordusu'nun sancaklarını taşıyan askerler sıra sıra dizilmişti.

Yorumlar

  1. İşte Max den beklenen performans . Kendini ezdirmeyen kadın. 👏👏👏

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten mi ya?

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler 💕 bugün başka çeviri gelir mi acaba?

    YanıtlaSil
  4. Harika daha çok kavga

    YanıtlaSil
  5. Yemin ediyorum bunların triplerinden ben bezdim.Yeterrrrrr!!!! diye bağırmak istiyorum. Şimdi prenses de gelmiştir Max bir de onu yanlış anlar kıskançlık krizine girer bu böyle gider. Çeviri için teşekkürler emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oluyor bu arada sjeofnelek ileri görüşlülüğün harika

      Sil
    2. Türkçesini yine okurum ama lütfen yabancı kaynak varsa söyleyebilir misiniz? Cumartesi birinci kitaptan şu an buraya güncele kadar geldim halimi siz düşünün :c

      Sil
  6. Tesekkurler emeklerin icin

    YanıtlaSil
  7. Bu da bir şeydir konuştular sonunda ve birazcık ucundan da olsa geçmişten bahsettiler riftan ve Max de haklı anne babası boşanan çocuk gibi hissediyorum

    YanıtlaSil
  8. maxi ne güzel bi orta yol bulmaya çalışırken bu safoz hala boş boş bağırıyor kıza. niye bağırdığını anlatmıyor bile. sör aren bu fırsatı değerlendirip maxi’yle samimi olsa da riftan kıskanıp konuşmak zorunda kalsa keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşırı ileri görüşlü yorumlar bayildim bu da gerçekleşiyor birkaç bölüm sonra

      Sil
    2. Bu da hoş olmaz, adamjn amacı ikisi boşansın değil

      Sil
  9. Hadi bakalım kolay gelsin 😅

    YanıtlaSil
  10. Çeviri için teşekkürler <3 ben aşk hikayesi okumaya gelmiştim bunlar sürekli kavga edip duruyor...

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık 🥰

    YanıtlaSil
  12. Aferin kızıma işte böyle devam. Açıkçası maxinin bu kadar gelişmesini hiç mi hiç beklemiyordum. Şuan duygulandım açıkçası.🥹

    YanıtlaSil
  13. Üzgünüm, bazıları 'kendini ezdirmeyen kadın' demiş ama Riftan karakteri, karşısındaki kadın karakteri ezmeye çalışmıyor zaten. Bu yüzden birkaç bölümdür, Maxi karakteri bana şımarık gelmeye başladı. Yürekli, kendini ezdirmeyen ve güçlü karakter ile şımarıklık, dik başlılık arasında fark olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden bu bitmek bilmeyen kavga ve tavırlar, beni üzücü savaş atmosferinde değil, sadece kötü ve artık baygınlık veren çift dalaşması içinde hissettiriyor. Umarım ilerleyen bölümler yazar bunu düzeltmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar artık tekrara düşüyor, aynı saçmalıkları tekrar tekrar okuyoruz, anladık ikisi de birbirini düşünüyor. Yorumunuza katılıyorum, ben hikayeden epey soğudum

      Sil
    2. Bende aynı düşünüyorum 😏

      Sil
    3. Gerçekten ben de uzatmak için tekrara girmiş gibi hissediyorum. Kavga okumaktan sıkıldım!!!!!yeter diye bağırasım geliyor…

      Sil
    4. Çevirmenimiz teşekkürler:)
      Bir ricam var: 126-128 arası kısmı toplu çevirebilir misiniz☺️🙏🏻 Oraya kadar dayanırsak en azından 3 bölüm okuyalım☺️

      Sil
    5. Bütün yorumlar içinde en hak verdiğim duygularima tercüman olan yorum

      Sil
    6. Işte aradığım yorum. Güçlü, ayakları üzerinde duran kendini ezdirmeyen kadın bu demek degil arkadaslar. Max i çok seviyorum ama çok kızıyorum bazi yaptıklarına. Riftani gerçekten çaresiz birakiyor

      Sil
  14. Ya arkadaslar anlasamiyosaniz AYRİLİN!!! Benim sinirlerim bozuldu burada

    YanıtlaSil
  15. İkisi birbirini düşünürken, birbirini kırdı

    YanıtlaSil
  16. iyice saçmaladılar fazla uzadı

    YanıtlaSil
  17. Thank uuuuu❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
  18. Uzatmaları saçma ama ikisininde geçmişini düşünürsek baba normal geliyor açıkçası max ezilmiş ve dışlanmış hatta şiddet içeren bir çocukluk geçirdiği için bir şeylerle uğraşması ve yararlı olduğunu hissettirmeye ona iyi geliyor ve onu iyilestiriyor bence tabii ki Riftan i da kaybetmekten çok korktuğu için onun yanında olma isteği de çok baskın, Riftan in çocukluğunda geçirdiği olaylar özellikle Riftan in bakış açısını okuyanlar bence Riftan'i çok iyi anlayacaklar. Zaten annesinin kendisini astığınız büyük travmanın alamadığı için Maxi nin bu davranışlarını tam anlayamıyor ve onu ne pahasına olursa olsun korumak istiyor aslında Riftan kurtaramadıgi (yani kendisi öyle düşünüyor bence) annesinin yerine biraz da olsa Maxi koyuyor. Bu sebeple Maxi yi anlamaktan uzak bir Riftan goruyoruz. Bence kavgaları çok normal hatta bu durumu asarlarsa çok sağlam bir birliktelik olacak, bu durumu almaları aslında kendi travmalarini iyilestirmeleriyle de alakalı bu yüzden bu kadar uzuyor her şey. Ikiside aşırı travmatik geçmişe sahip oldukları için ikisinin birden iki mantıklı insana dönüşüp birbirini anlamasını ve anlaşmasını beklemeniz bence çok absürt

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tlf düzelticisi biraz metnimin içine etmiş ya of
      Almaları kelimesi genelde aşmak olarak kullandım ama tlf öyle düşünmemiş dmsndnsn

      Sil

Yorum Gönder