Finding Camellia - 11. Bölüm (Türkçe Novel)


Veliaht Prens Wade von Weiz reddedilmeyi hafife almaz.

Lia insanlara asla hayır diyemezdi ve ayrıca Prens'i üzmenin babası için ciddi sonuçları olabileceğinden endişeliydi. Uzun süre düşündükten sonra Wade'in davetini kabul etmeye karar verdi.

Terzinin atölyesinden çıktıklarında onları bekleyen iki at vardı.

"Lius'u ben alacağım." dedi Claude.

Lia şaşkınlıkla iki ata bakarken Claude onu obsidyen gibi simsiyah olan atının üzerine kaldırdı. Kendini eyerin üzerine yerleştirmek için çabaladı. Marki ona ata binmeyi öğrettiği için minnettardı.

Kollarını onun beline saran Claude kaşlarını çattı.

Wade, "Camelius'u ben alacaktım Claude," dedi. "Onu gerçekten benden alacak mısın?"

Claude'un kollarına sarılı olan Lia'ya bakarak atına bindi ve sürekli homurdandı.

"Ben sizden daha iyi bir biniciyim, Majesteleri. Herkesin güvenliği için onu alıyorum."

"Bir sonraki turnuvayı kazandığımda seni bu sözleri söylediğine pişman edeceğim."

"Sana iyi şanslar diliyorum."

"Bu kadar şaka yeter, Claude."

"O zaman, gidelim mi Majesteleri?"

Claude'un sesi kafasının üzerinde yankılanırken Lia odaklanamadı. Onun beline dolanan kolları için mi, yoksa göğsüne bastırdığı sırtı için mi endişelenmesi gerektiğini bilmiyordu.

Lord Claude benimle alay mı ediyor yoksa kibar mı davranıyor anlayamıyorum.

Onlar dört nala koşarken, "Gülümse, Lius," diye fısıldadı kulağına. Boynundaki tüyler ayağa kalktı.

Gergin olduğumu anladı mı?

"Efendim "

"İnsanlar seni kaçırdığım fikrine kapılabilir."

"Be-ben üzgünüm, Lord'um."

Claude onun önüne eğdiği başını ve parlak kırmızı kulaklarını görünce kıkırdadı. Lia, Marki'nin bir an önce dönmesi ve onu bu durumdan kurtarması için dua etti.

Ne yazık ki, saraya vardıklarında umutları paramparça oldu. İmparatorun kahyası, Büyük Salon'da düzenlenen ziyafete hepsinin davet edildiğini bildirmek için gelmişti, bu da onların geceyi sarayda geçirmeleri gerektiği anlamına geliyordu.

"Lius, duyguların yüzünden okunuyor!" Atından inerken güldü.

Lia, Claude'un kucağından kurtuldu ve attan atladı.

"Nankör görünmek niyetinde değildim Majesteleri." dedi Lia eğilerek. "Ağabeyimin arkadaşları olduğunuz için biraz gerginim. Ayrıca bu, saraya ilk gelişim.”

"Öyle mi?"

"Evet, Majesteleri." Lia düz bir yüzle yanıt verdi ve başını salladı. "Sadece güzel arazileri görmek bile beni heyecanlandırıyor."

Claude gönülsüzce gülerek, "Lius birini pohpohlamayı kesinlikle biliyor." dedi. Atından indi ve dizginleri yaverine vermeden önce yelesini okşadı. Kafası karışan Lia, arkası dönük olan Claude'a baktı.

Ne garip bir adam. Bir dakika önce nazikken, sonra bir bakmışsın duygusuz olmuş. Duygularımı parçalamak için beni telaşlandırıyor.

Wade ikisi arasında garip bir ruh hali hissetti ama omuz silkti.

"İyi," dedi Wade, Lia'yı kendisine yaklaştırarak. "Bana iltifat edenlere düşkünümdür."

Claude onu engellemek için elini uzattı. Sağlam kolu Lia'nın göğsüne çarptı ve Lia anında acıyla kıvrıldı. Claude'un olağandışı davranışından rahatsız olan Wade bağırdı. "Neyin var senin böyle?"

"Lütfen kendinize hakim olun, Majesteleri." diye yanıtladı Claude, Lia'ya hiç dikkat etmiyormuş gibi görünerek. "Kont Sheringham'ın oğluyla olanlardan ders çıkarmadınız mı?"

"Sapkınlıklarının sebebinin ben olduğumu mu ima ediyorsun?"

"Sadece daha fazla yanlış anlaşılmaya yer açmaya gerek olmadığını söylüyorum. Ayrıca…"

Claude'un soğuk gözleri Lia'ya takıldı.

"Camellius Bale'in kendi iyiliği için fazla güzel olduğu bir gerçek."

Lia nefesini tuttu. "Güzel" kelimesi ilk defa kulağa bu kadar tatsız geliyordu. Onunla alay ediyormuş gibi hissetti.

"İnsanlar konuşacak."

İki adam arasında bir skandal.

İmalarını anlayan Lia'nın yüzü parlak kırmızıya döndü. Wade onunla alay etti ve omuz silkti.



"Kesinlikle çok büyük tepkiler veriyor!" Wade saraya girerken başını iki yana salladı. "Bunu ciddiye alma, Lius. Claude'un kötü niyeti bana yönelik."

Lia donup kaldı.

Louver'da büyüdüğü için gurur kavramı ona yabancıydı. Bir Bale olarak bile, itaatkar olmanın daha iyi olduğunu biliyordu. Sonuçta aç karnını dolduran ego değildi.

Ama o anda o kadar incindi ki neredeyse gözyaşlarına boğulacaktı.

Lia düz bir yüz ifadesiyle "Kimseyi pohpohlamak niyetinde değilim lordum." dedi. “Ama başkalarına karşı düşünceli olmaya çalışıyorum.”

Önünde yürüyen Claude, duygusuz gözlerle arkasına baktı. Sanki sadece söylediklerine tahammül ediyormuş gibi çenesini kaldırdı.

Lia, "İyiliği körükleyerek hiçbir şey kazanmaya çalışmıyorum." diye konuşmaya devam etti. "Beni buraya kadar bıraktığınız için teşekkürler Lord Claude, ama daha fazla nezaketi kabul etmeyeceğim."

Lia kibarca eğildi ve gösterişli bir şekilde yanından geçti. Cluaude'un bakışlarını üzerinde hissetti ama hiçbir korku belirtisi göstermedi.

Dört yıl önce o gece, karı yanağıma tutarken muhtemelen benimle dalga geçiyordu. Onun eli için nasıl kar topladığımla alay ediyordu. O benim saflığımla alay ederken, günlerce niyetini anlamaya çalıştığıma inanamıyorum.

Lia dudaklarını büzdü ve kemerin altında onu bekleyen Wade'e doğru güven içinde yürüdü.


*****


Wade, "Rosina'nın doğum günü kutlamaları burada yapılacak" dedi. "Özel bir gün olduğu için tüm yeni mobilyaları sipariş ettim."

Güneşin kavurucu ışınları ve güllerin yoğun kokusu Prens'in bahçesini doldurdu. Lia, sesinin tonundan bununla oldukça gurur duyduğunu anlayabiliyordu.

Bir hizmetçi elinde çay servis arabasıyla kırmızı tentenin altında oturan üç kişiye yaklaştı. İştah açıcı sandviçlerin, süslü keklerin ve bahçeden toplanmış tatlı meyvelerin gelmesiyle Lia'nın gözleri büyüdü.

"Bakmayı kes ve ye."

Claude'un azarlayan ses tonu Lia'yı kendine getirdi.

Cevap verirken onunla göz temasından kaçındı. "Aç değilim. Sadece güzel görüntülerine hayran kaldım."

Wade, "Corsor'dan ayrıldığından beri hiçbir şey yememiş olmalısın." dedi. "Aç değil misin Camellius?"

İki adam, tabağına kek dilimleri ve sandviç koyarken, onu beslemeye hevesli görünüyorlardı.

"Belki sadece bir tane yerim. Gerçekten o kadar aç değilim."

"Bir kez tadına baktıktan sonra fikrini değiştireceksin."

"O zaman sadece bir tane."

Wade'in ona verdiği sandviçlerden birini aldı.

Wade, Claude'un kötü niyetinin kendisine yönelik olduğunu söylese de, Lia aksini düşünüyordu. Claude oturduğundan beri Lia'ya dik dik bakıyordu.

Yapabilseydim gözlerini üzerimden çekerdim!

Sürekli üzerine diktiği bakışlarından rahatsız olan Lia, sandviçinden bir ısırık aldı.

Kalın jambonun lezzetli tadı, gevrek sebzelerin tazeliği ve tatlı tereyağının mahoşluğu, mayonez ve hardal oranıyla mükemmel bir uyum sergiliyordu.

Wade, Lia'nın şaşkın yüzüne güldü.

"Sana söylemiştim. Şefimiz imparatorluğun en iyisidir.”

"Her neyse, görünüşe göre Rosina sonunda nişanlanıyor."

Lia, Wade'in oldukça hoşnutsuz ses tonuyla başını kaldırdı. Dudaklarındaki sosu yalarken Claude kaşlarını çattı ve ona peçete uzattı ama o reddetti. Kucağındaki mendille ağzını silerken, onun ona aldırmayı bırakmasını umdu.

"Lius, ya sen? Senin uygun eşin ayarlandı mı?”

"Benim için çok erken." diye yanıtladı Lia, sorudan utanarak. "Kieran bile henüz nişanlanmadı."

"Duymamış olmalısın."

"Efendim?"

“Rosina, Kieran ile nişanlanacak. Gelecek ayki doğum günü kutlamasında nişanlandıklarını duyuracaklar. Bilmiyor muydun?"

"Ben..."

Son dört yıl boyunca Markiz, Lia'nın ilerlemesini kontrol etmek için ayda bir malikaneyi ziyaret eder ve Kieran'la birlikte olmak için hemen Kuzey'e dönerdi. Lia, bırak onunla gerçek bir konuşma yapmak şöyle dursun, Markizi zar zor görürdü.

Belki de oraya ait olmadığım için bana söylemedi. Benim gibi bir sokak çocuğu imparatorluk ailesiyle sosyalleşmemeli.

Malikanedeki dört yılı içinde, Lia kendi yerini anlamıştı. Bu yüzden Akademi'ye gitmek için bu kadar çaresizdi. Aristokrat dünyaya girme konusunda hiçbir söz hakkı olmamasına rağmen, Akademi'ye yalnızca kendi çabalarıyla girebilirdi.

Düşüncelere o kadar dalmıştı ki önüne yeni bir tabak sandviç konduğunu bile fark etmedi.

"Majesteleri, Leydi Bale kuzeyde, bu yüzden mektubu henüz Lius'a ulaşmamış olabilir."

Onu kurtarma girişiminde bulunan Claude'a baktı. Sadece başını salladı ve sandviçleri işaret etti.

"Biraz daha yemelisin. Bunlardan oldukça zevk alıyor gibisin.”

"Hayır, böyle iyiyim."

Claude, Lia'nın kesin olarak reddetmesi karşısında sırıttı.

Gülümserken, zorba bir ses tonuyla "Devam et, Lius," dedi.

“Tok olduğumu söyledim, Lord'um. Neden siz-"

"Sana bakarken acıkıyorum. Hadi."

Claude elini çenesine yasladı ve tabağı önüne itti.


Yorumlar

Yorum Gönder