UNDER THE OAK TREE - MEŞE AĞACININ ALTINDA 2. KİTAP - 5. BÖLÜM



Uzun, dökümlü bir tunik giymiş sinirli görünen genç bir adam, yoğun rafların arasından ona doğru yürüdü. Bu, çırakların günlük faaliyetlerini denetlemekle görevli yüksek rütbeli bir büyücü olan Ranolph'du.

Kütüphane müdürünün ona yönelttiği sinirli bakışı umursamadan adımlarını mekanda yankılayarak ona yaklaştı.

"İşte buradasın. Sınıf sınıf seni aramama gerek kalmadı."

Max onlara sert bir bakış atan kütüphaneciye baktı ve sessizce sordu.

"B-bir şey mi oldu?"

"Bir şey oldu diye mi soruyorsun?"

Adam ellerini kalçalarına koydu ve ona baskıcı gözlerle baktı. Pencerenin yanında oturup kitap okuyan büyücülerin neler olduğunu izlediğinin farkındaydı ama Ranolph'un kibar olmaya hiç niyeti yokmuş gibi görünüyordu.

Kollarının altından kalın bir parşömen çıkardı ve gözlerinin önünde salladı. Bunların bütün gece yazdığı mektuplar olduğunu anlayınca Max'in gözleri şaşkınlıkla büyüdü. Büyücü şakağını ovuşturdu ve derin bir iç çekti.

“Sana mektuplar gönderilmeden önce kontrol edildiğinden, onlara mümkün olduğunca basit yazmanı defalarca söyledim! İki kez iptal edildikten sonra hala anlayamadın mı?"

“B-ben mümkün olduğunca basit yazdım!"

Max, mektubun gerçekten teslim edilemez hale gelip gelmediğini merak ederek haykırdı. Çıraklar yılda sadece iki kez dışarı mektup gönderebiliyorlardı. Ve mektubu, doğrulama sürecinde iki kez reddedilmişti. Ona acı acı baktı.

"B-bana on sayfayı geçmemesi gerektiğini söyledin... Ben kendimi kontrol ettim..."

"Bunun kendini kontrol etmiş halin olduğunu mu söylüyorsun?"

Kafası karışarak mektup paketinden bir deste parşömen çıkardı, sonra katları ardına kadar açtı. Max çığlık attı ve mektubun içeriğini kapatmak için kollarını salladı. Adam onu ​​görmezden geldi ve masa örtüsü büyüklüğündeki parşömeni salladı.

"Sihirli aletlerin tasarımında kullanılan kocaman bir parşömeni ufacık el yazısıyla doldurduktan sonra, bunun kısa bir şekilde yazmak olduğunu mu söylüyorsun! Bir seferliğine kayırmayı düşündüm ama daha fazla tahammül edemedim. Gözlerim patlayacak sandım!"

Homurdandı ve parmak uçlarıyla kanlı gözlerini işaret etti.

"Bana sürekli işkence etmenin bir yolunu mu araştırıyorsun? Bana önce İncil boyutunda sayfalarla geldin şimdi de bu saçmalıkla."

Sanki uygun bir ifade bulamamış gibi, birden dudakları titremeye başladı ve bir çığlık attı.

"Lütfen okuyacak kişinin durumunu da düşün! Aşk mektupları kitabı gibi görünen yazıları kontrol etmenin ne kadar zor olduğunu biliyor musun?"

"HAYIR, hayır b-bunlar aşk mektupları değil! Ben-ben sadece kocama durumumu anlatmaya çalışıyordum! Ayrıca yılda sadece iki kez mektup gönderebilirim ama ona anlatacak çok şeyim var... Yani ya-yazacak çok şey olması ç-çok normal."

Adam çenesini kaldırdı ve yüksek sesle homurdandı.

"İncelemem gerçekten iyi oldu. Mektup gerçekten denizi aşıp kocana ulaşsaydı ahlaksız mektuptan korkarak kaçardı!"

Max şoktan morarmıştı. 'Deli gibi gergin olsa bile bana böyle hakaret etmemeli! Halka açık bir yerde olduklarını unutarak bağırdı.

"Hayır! Kocam... Ranolph gibi duygusuz değil."

"Mızmızlanmayı bırak ve tekrar yaz."

Dişlerini gıcırdatacakmış gibi konuştu, sonra kollarından yaklaşık 1 kvet (yaklaşık 30 cm) uzunluğunda bir parşömen çıkardı ve yüzünün önüne yerleştirdi.

"Sana son bir şans vereceğim. Mektubunu iki gün sonra kalkacak gemiye göndereceğim. O yüzden bu kağıt boyutunda tekrar yaz ve yarın teslim et."

Kütüphanecinin masasının yanından geçti, tüy kalemini aldı ve parşömen üzerine çabucak bir satır karaladı.

"Bu yazı tipi boyutuyla! Beş sayfa sınırın var."


“D-daha önce on civarında olduğunu söylemiştin…"

"Beş sayfa. Aşırıya kaçarsanız, "Nakliye Yok" damgası ile damgalanır, bu yüzden doğru yapın."

Bunu ona birkaç kez tekrarladı, sonra dönüp kütüphaneden çıktı. Ona karanlık bir bakış atarken, bir öksürük sesi duydu. Max yavaşça arkasına döndü. Kütüphaneci ona delici gözlerle bakıyordu. "Kütüphanede böyle bir haraket yaptığınız için bir hafta yasaklısınız."

-…..

"Kural kuraldır. Şimdilik, Maximilian kütüphaneyi kullanamayacak. Lütfen git buradan." Max üzgün bir surat astı ve ayaklarını zayıfça çevirdi.

Dersin yarısını kaçırmasına rağmen, neyse ki tartışmayı güvenli bir şekilde bitirmeyi başardı. Ama ruh çok kötüydü. Yatak odasına gitti, son birkaç aydır özenle yazdığı mektuplarla uğraşıyordu.

Ne zaman özlem içinde boğulduğunu hissetse, bunu tomarın her yerinde dile getiriyordu ve çok sayıda sayfanın çıktığı doğruydu. Ancak ona iletmek istediği o kadar çok şey vardı ki, bunları küçük bir mektupta düzgün bir şekilde gruplandırmasının hiçbir yolu yoktu.

'Onları nasıl daha fazla kısaltabilirim ki?'

Depresif bir yüzle odasının kapısını açtı ve içeri girdi. Roy, yatakta yatarken ayağa fırladı ve bacaklarına sarıldı. Max onu besledikten sonra masasına oturdu ve koyu renk gözlerle mektup yığınına baktı. Aniden, bastırılmış olan endişe ve üzüntü patlak verdi.

"Gidersen bir daha seni beklemeyeceğim"

Dudaklarını ısırdı. Vicdanının kenarına ittiği düşünceler, kafasında hayaletler gibi onu rahatsız etmeye başladı. O zaman söylediği sözler samimi miydi? Geri dönsem bile... yanında bana yer olmadığını söylüyorsa, artık bana ihtiyacı olmadığını söylüyorsa, belki de ben..."

Max boğulduğunu hissederek bir kağıt çıkardı. Sonra yeni bir mektup yazmaya başladı.

Nornui'nin hayatı hakkında ayrıntılı bir şekilde yazmak kesinlikle yasaktı, bu yüzden anlatılabilecek çok fazla hikaye olmamasına rağmen, yazmaya başlayınca kalemi duramadı.

Anatol'dan ayrıldığından beri onu ne kadar düşündüğünü, onu ne kadar özlediğini, ondan ayrıldığı günü her hatırladığında ne kadar canını yaktığını, kelimelere dökemeyeceğini yazdı. Hissettiği özlemi anlatmak için, sadece beş sayfa yazmak bir yana, bin sayfa parşömen yeterli olmayacaktı.

Max, kalbindeki tüm duyguları beş kağıt parçasına sığdırmak için çok çalıştı. Aynı zamanda, onu unutmaması için ona çok fazla yalvararak onursuz olmamaya çalıştı. Ancak yazdığı cümleleri tekrar okuduğunda, çok başarısız olduğunu düşündü.

Kırık bir kalple sararmış parşömene baktı ve yüzü yavaşça soldu. Aniden, tüm bunların neyle ilgili olduğuna dair bir şüphe duygusuna kapıldı.

Riftan mektubunu almaktan memnun olmayabilirdi. 

'Belki şimdiye kadar beni tamamen unutmuşsundur.'

Bunu düşününce kalbinin kırıldığını hissetti. İki eliyle yüzünü kapattı ve çaresiz bir çığlığı geri yuttu.

Aniden, bir iç çekti. Her zaman en kötü senaryoyu hayal etme alışkanlığı, ölse bile düzeltilmesi imkansız görünüyordu. Nornui'deyken umutsuzca yeni bir insan olmaya çalışmıştı, ancak karakteri bu kadar kolay değişmeyecekti.

Batan güneşe yorgun bir ifadeyle baktı, sonra kalemini yeniden mürekkepledi. Riftan'ın artık ona ihtiyacı olmasa bile onun ona ihtiyacı vardı. Şans verilirse, kalbini geri kazanmak için her şeyi yapardı.

Dağınık zihnini düzene sokarak mevcut durumunu olabildiğince kısa yazmaya başladı. Anadolu'ya bir gün bile daha erken dönmek için elinden geleni yaptığını da ekledikten sonra tereddüt ederek bir satır daha yazdı.

"Seni o kadar çok özlüyorum ki öleceğimi hissediyorum."

 

O Cümleye baktığında, tutmakta olduğu gözyaşları fışkırdı. Yanaklarından süzülen yaşları çabucak sildi ve mektubu mühürleyerek deri bir zarfa koydu.

Roy ayaklarının altına girdi ve eteğine sürtündü. Ağlama sesine şaşırmış gibiydi. Max kediye sarıldı ve yüzünü onun yumuşak kürküne gömdü.

"Sen de... eve bir an önce gitmek istiyorsun, değil mi?"

Kedi mırladı ve dikenli diliyle yanağını yaladı.

"Ben de."

Sonra aniden kapı çaldı. Başını kaldırdı.

"Yoksa... yine ortalığı mı karıştırdın?"

Kuşkulu bir bakışla aşağıya bakan kedi, hızla kollarının arasından kayıp yatağın altına saklandı. Ona kısılmış gözlerle bakan Max iç geçirdi ve kapıya yürüdü.

"Kim o?"

"Benim."

Kapı kolunu çekerken, Annette'in elinde bir el feneri ile ayakta durduğunu gördü. Max şaşkın görünüyordu. Annette, Umli klanının köyünde yaşıyordu, bu yüzden nadiren öğrenci yurduna gelirdi.

"Bu saatte... Seni buraya getiren ne?"

“Bay Landon'ın isteği üzerine geldim. Benden Gnome Salonu laboratuvarına gitmeni söylememi istedi, incelemesini istediğin büyülü tasarım hakkında seninle konuşmak istiyor."

SONRAKİ BÖLÜM

Yorumlar

  1. Robin: bu cümle bana "Seni o kadar çok özlüyorum ki öleceğimi hissediyorum."
    Riftan in Maxi ye söylediği "Seni beklemek, sürekli kızgın kömürler üzerinde yürümek gibi." yi hatırlattı. Buna benzer bir şeydi.

    YanıtlaSil
  2. Maxi ve Riftanin birbirlerini bu kadar özlüyor olmaları canımı acıtıyor. Umarım kısa sürede kavuşurlar

    YanıtlaSil

Yorum Gönder