UNDER THE OAK TREE - MEŞE AĞACININ ALTINDA 2. KİTAP - 6. BÖLÜM



Max tamamen kaygı ile kaplanmıştı. Belki tasarımında bir sorun vardı! Bir pelerin giydi ve dışarı çıktı. Gökyüzü çoktan kararmaya başlamıştı.

Hemen yatak odasından ayrıldılar ve alacakaranlıkta hafif mavi olan ormanın içinden geçen patika boyunca yürümeye başladılar. Annette lambayı yaktı ve Max'in gergin yüzüne baktı. "Bay Landon'ın seni neden aradığını biliyor musun?"

"Hayır bilmiyorum."

Son birkaç aydır yaptığı sihirli formülü hatırlayarak elbisesinin eteklerini çekiştirdi. Sunumu zamanında tamamlayabilmek için birkaç saat saatlik uykularla ayakta durmuştu. Ancak yüksek rütbeli bir büyücünün gözünde, henüz farkında olmadığı ölümcül bir hata yapmış olabilirdi.

Max sabırsızca ayaklarını oynattı ve gerginliğin kalbini sıkıştırdığını hissetti. Sonunda Gnome Salonuna ulaştığında, Annette kulenin dış duvarına monte edilmiş kasnağı işaret etti ve,

"Bay Landon çalışma odasında. Ortak laboratuvarda bekleyen bazı işlerimi bitireceğim, o yüzden yardımıma ihtiyacın olursa oraya gel." dedi.

"Teşekkürler."

Devasa demir duvarlı kafese girdi. 

Annette, demir parmaklıklardan yapılmış kapıyı kapatıp, yanına takılan makara kolunu aşağı çekti. Sonra bir kuş yuvası gibi, devasa demir kafes yüksek metalik bir sesle hafifçe sallandı ve kulenin dış duvarını yavaşça tırmanmaya başladı. Max kendini duvara yasladı ve bilinçli olarak aşağı bakmamaya çalıştı. 

Yer gittikçe uzaklaştı ve karanlığın çoktan çöktüğü kara orman ayaklarının altına bir halı gibi yayıldı. Ormanın sonunu ve öteye uzanan mavi-gri denizi görebiliyordu. Nostaljinin susuzluğunu hissederek bir süre uzaktaki denize baktı, ancak gözyaşlarının kendisine geri döneceğinden endişelenerek aceleyle başını çevirdi.

Sonunda, makara sallandı ve hareket etmeyi bıraktı. Bacakları titremeye başladı, ızgarayı dikkatlice açtı ve kulenin yan girişinden binaya girdi. Dağınık koridorda yürüdü ve kapının önüne geldi.

"Gir."

Kapıyı dikkatlice çaldığında içeriden boğuk bir ses geldi. Kapı kolunu çekti ve içeri girdi. Şişman yaşlı bir adam, odanın bir yanındaki şöminenin ışığında kitap okuyordu. Bir yığın dağınık kitap etrafına toplanmıştı.

"Bu saatte aradığım için üzgünüm. Yarına kadar beklemeyi düşünüyordum ama az insan varken konuşmanın daha iyi olacağını düşündüm."

Okuduğu kitabı kapattığını kapattı. Max'in endişeli bir ifadesi vardı.

"Sorun nedir?"

"Önce otur." Tombul parmağıyla karşısındaki sandalyeyi işaret etti.

Max, ona talimat verdiği oturduktan sonra, Landon üst üste dizilmiş kitap yığınından bir parşömen çıkardı. Max, sunduğu büyülü tasarımı hemen tanıdı. Kıvrılmış kalıbı kucağına koydu, bir süre aşağı baktı ve ağzını açtı.

"Tahmin ettiğin gibi, seni bu sihirli formülü tartışmak için çağırdım."

"Tasarımda... bir kusur mu var?" İnkar edercesine başını salladı. 

"Tam tersi. Bu sihirli formül çok kusursuz. Üç yıldan daha az bir süredir kulede olan bir çırak tarafından yapılmış olması inanılmaz."

Son derece gergin olan Max, bu beklenmedik iltifat karşısında gözlerini büyüttü. Büyük bir özveriyle yaptığı sihirli bir formül olmasına rağmen, Gnome Salonu kulesinin liderinden böyle bir değerlendirme almayı beklemiyordu.

Becerileriyle tanınmanın sevinciyle göğsünün kabardığını hissetti. Ama başını kaldırıp onu düşüncelere dalmışken görünce yüzü tekrar endişeli bir hal aldı.

"Peki... sorun ne olabilir...?"

Parşömene kalın parmağıyla hafifçe vurarak, "Sorun fazla mükemmel olması." dedi.

"Bu sihirli formülü duyurduğunda, kısa sürede ileri bir sihirbaz olarak tanınacaksın."

"...Yüksek rütbeli bir büyücü mü demek istiyorsunuz?"

Gözleri genişledi. Landon ciddi bir yüzle başını salladı.

"Zaten bildiğin gibi, yüksek rütbeli bir büyücü olursan, büyüyü özgürce araştırmak için Nornui'den muazzam bir destek alacaksın. Ancak bu adadan ayrılmak için birçok kısıtlaman olacak.

Hemen Max'in yüzünden kan çekildi. Dehşet içinde bakışlarını Landon ve tasarımı arasında değiştirdi. Sanki biri onu boğuyormuş gibi nefesi boğazında tıkandı.

"B-ben anlayamıyorum. Üzerinde çok çalıştığım bir formül olsa da... bu kadar büyük bir sihir olacağını... hiç düşünmemiştim... Üst düzey sihirlerle karşılaştırırsanız, yapının çok basit olduğunu fark edeceksiniz..."

“Bir yapının karmaşık olması, mutlaka üstün sihir olduğu anlamına gelmez. Aksine, pratik kullanım için ne kadar basitse o kadar iyidir. Bu anlamda, bu tasarım bir başyapıt."

Parşömeni aldı, bakışlarını düşünceli bir şekilde üzerindeki tasarıma yöneltti, sonra kaşlarını çattı.

"Fakat bu tür bir sihri uygulamaya koymak imkansız olurdu. Büyük olasılıkla Urd'da tabu büyüsü olarak kabul edilir. Yazık olacak. Yarattığınız büyü ne kadar iyi olursa olsun, Kilise halkının gözleri önünde... sizi sadece kulenin içinde çürümeye terk eder.

Landon üzgünmüş gibi uzun bir nefes verdi.

Max, olduğundan daha fazla şaşırmış görünmüyordu. Böyle iyi bir şey yaptığına inanamadı, bu yüzden boş bir yüzle gözlerini kırptı. Landon, onun şaşkın ifadesi karşısında dilini şaklattı.

"Golem tarifi gibi bir şey yaperken tehlikelerini düşünmedin mi? Bu büyünün varlığı bilinirse, Büyük Sığınak'ta bir kargaşa çıkacağı açık değil mi? Canavarlarla ilgili büyüler doktrin olarak kesinlikle yasaktır.

"A-ama golemler canavar değildir! Bana golemlerin bir tür sihirli alet olduğu öğretildi. Kayıtlara bakarsanız, Roem'in altın çağında canavarlarla savaşmak için bir sürü golem yapıldı..."

"Geçmişte bu şekilde yaratılan golemler artık ayrım gözetmeksizin insanlara saldırıyor. Bu nedenle adanın dışındaki insanlar golemi bir canavar olarak görür. Bu evrensel bir algıdır."

Parşömeni salladı.

"Basit bir deyişle, yaptığın sihirli formül bir canavar tarifi. Böyle bir sihrin var olduğu keşfedilirse, Büyük Sığınak nasıl tepki verir?"

Korkudan dondu ve tek bir kelime söyleyemedi. Sonunda, ne tür bir durumda olduğunu tam olarak anlayabildi. Kalıbı elinden zorla alır.

Bu ani harekete şaşıran Landon'ın gözleri büyüdü. Max parşömen kağıdını buruşturdu ve pelerininin iç cebine soktu.

"B-ben bu sihirli formül hiç var olmamış gibi davranacağım. Ve siz Bay Landon... bunların hiçbirini görmediniz."

Landon sanki huşu içindeymiş gibi ağzını açtı.

"Ama sunumunuza ne olacak?"

"B-ben başka bir sihirli formül hazırlayacağım. Lütfen onu görmemiş gibi davranın. Henüz kimseye söylemedim... örtbas etmeme yardım ederseniz, başka kimse bilmeyecek."

Birdenbire Godric kardeşlerin sihirli formülü gözden geçirdiklerini hatırladı. Ancak ikisinin becerileriyle, formülü kırmalarının imkansız olduğunu düşündü. Tasarımın içeriğini anlasalar bile, onlara istediklerini vermesi karşılığında hiçbir şey açıklamamalarını isteyecekti. Max çaresizce,

"Ben-benim Dünya Kulesi'nde kalmaya hiç niyetim yok. Bunca zamandır... bir an önce kocamın yanına dönmek için... umutsuzca ç-çalışıyorum... Lütfen, bunu bir sır olarak saklamanızı rica ediyorum." dedi.

"Eğer burada kalmaya niyetli değilsen, neden bu sihirli formülü inceledin? Demek istediğim, çok derin bir araştırma konusu olan bir şey seçmişsin."

"Bu... çünkü ölü kadim büyüleri araştırırken ilgimi çekti..."

Kızardı ve titredi. Bir savaşta Riftan'a biraz da olsa yardımcı olacak bir sihir olup olmadığını düşündükten sonra bulduğu formül buydu, ancak sonuncusunu itiraf edemedi. Landon ona kehribar rengi gözlerle bakarken içini çekti.

"Bu kadar gergin olman için bir sebep yok. Seni sunum için zorlayacak olsaydım, ilk etapta seni bu saatte kuleye çağırmazdım."

"Bunun anlamı..."

"Adadan ayrılmak için can attığını bilmeyen var mı?"

Landon rahatça koltuğuna yaslanırken homurdanarak söylendi.

"Ama yine de teyit etmek istedim. Bu sihirli formülü duyurmak, Nornui'de yerini almana yardımcı olacaktır. Büyünün böylece gitmesine izin vermek üzücü olur. Dürüst olmak gerekirse, önceden haber vermeden duyurmayı bile düşündüm."

Landon, Max'in inatçılığını görünce acı acı güldü.

"Ama yaparsam, Nornui'de ikinci bir kaçak büyücü vakası olabilirdi."

Max dikkatle, "Dünya Kulesi'ndeki hayatımdan mutsuz değilim," dedi.

"Ben sadece... sadece aileme geri dönmek istiyorum. Sihir öğrenmek kesinlikle eğlenceli ve ödüllendirici ama... Tüm hayatım boyunca kulede büyü araştırarak yaşamak istemiyorum. Kocamla birlikte olmak istiyorum."

SONRAKİ BÖLÜM


Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık 💙💫 bence bölüm hakkınsa kendi yorumunuzu da ekleyin sonuna öyle çok eğlenceli oluyor çeviri için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum <3 ayrıca bölümler için teşekkürler.

      Sil
    2. Ya riftan ve maxi kaçıncı bölümde barısıyo bilgisi olan var mı ağlıcam artık yan yana görmek istiyorum:(((

      Sil
  2. Lütfen günceli yakalayalım günde 4 5 bölüm gelse harika olurrrr ✨♥

    YanıtlaSil
  3. Ey çevirmen Allah seni cennetin en güzel köşesi ile ödüllendirsin çok büyük sevap işliyon valla

    YanıtlaSil
  4. Maxinin daha 3 yıl olmadan az kalsın yüksek rütbeli büyücülerden biri olacak olması peki... Ve hatta bir tabu büyüsü yaratmış olması... Çok gururluyum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder