UNDER THE OAK TREE - MEŞE AĞACININ ALTINDA 2. KİTAP - 18. BÖLÜM


Max onlara inanamıyormuş gibi baktı. Bu süre zarfında onu azimli bir şekilde eğiten eğitmen, kalbinde ona karşı zerre kadar güven duymadığını mı söylüyordu?

Öfkenin sıcaklığı kafasına yayıldı ve Uslin'e, kendisine öğrettiği suikast becerilerini gösterme isteğiyle doldu.

"Eğer benim hakkımda bu şekilde düşünüyorsan, neden bana kendimi savunmayı öğrettin? Kas ağrıları çekmeme rağmen antrenmanlarda çok çalıştım...!"

"Öğrettim çünkü az bilmeniz, hiçbir şey bilmemenizden iyidir. Dürüst olalım, on günde öğrendiğiniz dövüş sanatlarının hiçbir faydası olmayacaktır. Sadece faydalı olması için Tanrı'ya dua ettim..."

Gözlerinin alev alev yandığını görünce ağzını kapattı. Tartışmaya niyeti yokmuş gibi başını siyah cüppeli adama çevirdi.

"Yine de, hanımefendiye bu konuda sorun çıkarılmamalı. Sadece işini yapması gerekiyor. Lord Calypse'in hizmetinde şövalyeler olarak yeminlerimizi yerine getireceğiz. Bu keşif için de faydalı olmaz mı?"

"Bunda bir fayda görmüyorum."

Uslin'e öfke dolu bir yüzle bakan Max, bir yerlerden yankılanan tanıdık sese doğru kafasını çevirdi.

Miğferin altından, yoğun, parıldayan yeşil gözler ona baktı.

Bir yandan, adamdan yayılan muazzam güçten, bir yandan da kafasından geçen korkunç ve acı verici anılardan dolayı korkmuş görünüyordu ve istemeden bir adım geri çekildi. 

Yüzü karardı. O soğuk gözler anılarının derinliklerine kazınmıştı. Yaralı bir şekilde Yurixion'un sırtında dağdan inerken karşılaştıkları kişi Kutsal Şövalyelerin lideri Kuahel Leon'du ve o da bunu hatırlıyor gibiydi. Ancak, ona çok ilgi göstermiyormuş gibi baktı, sonra bakışlarını Uslin'e çevirdi ve kayıtsız bir şekilde konuştu.

“Şövalyelerimiz fazlasıyla yeterli, gelmenize gerek yok. Daha fazla insan toplayıp halkın dikkatini çekmek istemiyorum.

"Kutsal Şövalyeler'in ve Dünya Kulesi'nden gelen büyücülerin kuzeye gittiğine dair söylentiler şimdiden yayılıyor. Halkın dikkatini çektiniz bile. Araya Remdragon Şövalyeleri'ni de eklemek bir fark oluşturmazdı.

“Whedon halkının bize nasıl bir tepki göstereceğini bilmiyoruz. Yerliler şövalyeleri tanıdıkça daha da korkacaklardır. Yolculuk boyunca sürekli can sıkıcı sorular soracakları belli değil mi?"

Kuahel başını eğdiğinde gözbebeğindeki altın bir nokta şimşek gibi parladı. İnce gözlerle onlara bakan adam gülüyormuş gibi ekledi.

"Sizin gibi bir beyefendi bu tür bir işe dayanmaya hazır mı?"

"Ha! Ne zaman bir sorun çıksa, yardım istemek için yedi krallığın barış anlaşmasını bahane olarak kullandığınız halde kibirli olmak konusunda harikasınız. Biri duysa, Kutsal Şövalyeler'in her şeyi kendi başlarına yaptığını düşünür..."

"Yuri! Çeneni kapalı tut."

Uslin, Yurixion'un sözlerini sert bir sesle kesti. Daha sonra Kuahel Leon'a bakarken sakince konuştu.

“Pamela Platosu kuru ve tehlikeli bir bölge. O yerde insan bulmak zor bir durum olmaz mıydı?"

"Ek birliğe ihtiyacım olursa Balto veya Livadon'dan yardım isteyebilirim. Kıtanın bu güney ucundan birliklerinizi taşımak zorunda değiliz."

Bu soğuk tepki üzerine Uslin'in yüzü yavaş yavaş bozuldu. Sabrını toplamaya çalışıyormuş gibi bir an için derin bir nefes aldı, sonra daha sakin bir sesle cevap verdi.

"Bu durumda... Remdragon Şövalyeleri'nin keşif birliğine katılmasının yol açacağı tüm sıkıntıları telafi edeceğimden emin olabilirsiniz."

Sonra elini uzattı ve görüşmelerini ilgiyle izleyen büyücüleri işaret etti.

“Size binmeniz için atlar, arabalar ve gerekirse malzeme ve ek ekipman sağlayacağız. Bu seferin tüm masraflarının Büyük Sığınak tarafından karşılandığını duydum. Kutsal Şövalyeler size eşlik etmemize izin verirse, hiçbir maddi desteği esirgemeyeceğiz."

Kuahel Leon, onun alışılmadık teklifi ilgisini çekmiş gibi, düşünceli bir yüzle pürüzsüz çenesini okşadı. Bir an için gergin bir sessizliğin akmasına izin vererek, uzakta bir seyirci gibi duran Calto Serbel'e baktı.

"Bu teklif hakkında ne düşünüyorsunuz?"

"Reddetmek istiyorum."

Calto Serbel, sanki bu soruyu bekliyormuş gibi konuştu.

"Bizim de bir iç düzenimiz var. Tek bir sihirbazın ayrıcalıklarla muamele görmesine izin veremem."

Cevap sadece Uslin'in yüzünü değil, Gabel'in ve Yurixion'un da yüzünü sertleştirdi. Sakin bir bakışla onları süzen Calto, iç çekerek ekledi.

"Ama keşif birliğine katılırlarsa, büyücüler kesinlikle daha güvende olacaklar. Hatta maddi destek bile sağlayacaklar, bu yüzden Büyük Sığınak'ın yükünün azalacağını düşünüyorum. Önemli faydaları düşünürseniz, bunu kabul etmeniz akıllıca olacaktır."

Calto boyun eğdi.

"Kararınız ne olursa olsun, bu sefer Kutsal Şövalyeler'e uyacağım. Peki, şimdi ne yapacaksınız?"

Calto'nun sözlerinden sonra Uslin cevabı Kuahel'den kesin olarak almak istiyordu. Bir an duraksadı, sonra tekrar Max'e baktı.

Şövalye duygusuz gözlerle ona baktı ve çok geçmeden omuzlarını silkip keskin bir sesle konuştu..

"İyi. Sadece bir kişinin birliğe katılmasına izin vereceğim."

Uslin'in yüzü buruşmuştu. Ama karşı çıkmadan önce Kuahel konuştu. “Destek olarak, sihirbazların binmesi için on dokuz at hazırlamak yeterli olur."

"Bu çok adaletsiz...!"

“Adil olmadığını düşünüyorsanız, kabul etmek zorunda değilsiniz. Bizim açımızdan pişman olunacak bir şey yok. Anatol'un desteği olmasa bile Pamela Platosu'na seyahat etmek için yeterli paramız var."

Sanki başka bir tartışmaya niyeti yokmuş gibi, Uslin'in sözlerini bir çırpıda kesti. Ancak Uslin, bu kadar kolay pes etmeyi düşünmüyordu. İnatçı ve azimli bir insanın sert tavrına sahipti.

"Bu çok az! En azından altı kişiyi dahil edin. Bu çok büyük bir insan grubu değil mi?"

"Bir tane yeterli olacaktır."

Kuahel soğuk bir şekilde reddetti.

“Sefer boyunca belirli bir kişinin rahatını ve güvenliğini ön planda tutacaksınız. Büyücünün de dediği gibi, sadece bir kişiye özel muamele yapılırsa, birliğin içinde bir sorun ortaya çıkabilir. Herhangi bir çatışmadan kaçınarak onları Pamela Platosu'na götürmek istiyorum. Bu yüzden sadece bir refakatçiye izin verebilirim. Teklifimi kabul edemezseniz, geri çekilebilirsiniz."

Uslin yavaşça dudağını ısırdı. Sonuç olarak, uzlaşmaya yer olmadığını fark ederek çaresizce başını salladı.

"Peki. Yani bir kişi bile..."

"B-bir dakika!"

Artık sessizce dinleyemeyen Max konuşmaya müdahale etti.

"Az önce...  ilgilinin talebini dikkate almayıp kendi başınıza karar verdiniz! Benim kararım ne olacak!? Bir korumaya ya da onun gibi bir şeye ihtiyacım yok..!"

"Ben gideceğim!"

Yurixion konuşmasını bitirmeden önce yüksek sesle bağırdı.

"Eğer sadece bir kişi hanımefendiye eşlik edebilecekse, bunu ne olursa olsun ben yapmak istiyorum. Bu işten asla vazgeçmeyeceğim!"

Coşkusu o kadar büyüktü ki, öfkelenen Max bile bir an için dondu.

"Lütfen beni gönderin." Yurixion, Uslin'e yoğun gözlerle bakarak konuştu.

"Yuri, yeteneklerini iyi biliyorum ama sadece bir kişi eşlik edebilecekse daha tecrübeli bir şövalye gitmeli..."

"Remdragon Şövalyeleri sıralamasında altıncıyım."

Yurixion, araya giren Gabel'e şiddetle kükredi.

"Bana çocukmuşum gibi davranmayı kesin! Yeterli niteliklerim var. Ayrıca Anatol'de şövalyelerin sorumlu olduğu birçok şey var. Öte yandan ben sadece liman güvenlik görevlisinin idaresinden sorumluyum. Benim işim başka biri tarafından kolayca devralınabilir!"

"B-bir dakika!

Max ayaklarını yere vurmaya başladı. Onu uzun süredir görmezden gelen şövalyelere karşı küskün hissediyordu.

"Herkes sağır mı? Koruma gibi bir şeye ihtiyacım olmadığını söylüyorum!"

Yurixion ona bir köpek yavrusu gibi yalvaran gözlerle baktı. Max karamsar bir bakış atıp başını salladı.

“Geçmişte… korkunç bir koruma olduğumu biliyorum. Hanımıma onu hayatım pahasına koruyacağımla övündüm ama sonunda onu sadece tehlikeye maruz bıraktım ve yaralandı. Üstüne üstlük... ona onarılamaz bir zarar verdim. Hanımım bana güvenmediğini söylese de pes edemem."

Max kafası karışmış bir yüzle çabucak reddetti. "Hayır, öyle değil! Sana güvenmediğimden değil... Sadece diğer sihirbazlar gibi muamele görmek istiyorum..."

Yurixion'un kararmış ifadesini nasıl rahatlatacağını bilmiyordu. Huzursuzdu ve onu teselli etti.

"Yurixion, sen asla korkunç bir koruma olmadın. Yurixion ve Garrow olmasaydı... başım büyük belada olurdu. Beni korumak için çok cesur davrandınz! Yurixion'a güvenmediğimden değil, ben sadece..."

"O zaman karar verildi." Uslin beklenmedik bir şekilde araya girdi.

"Hanımefendi Lobar'a güvendiğini söyledi... İsteği üzerine, Yurixion Lobar ona eşlik edecek."

Max ona baktı. Tam onu dinlemeleri için bağırmak üzereyken, Yurixion'un endişeli yüzü gözlerinin önünde belirdi.

O parlak gözlere bakarken, ağzından ret sözleri çıkamadı. Yenilgiyi kabul ederek omuzlarını silkti. Gabel kenara çekildi ve onu teselli ediyormuş gibi sırtını sıvazladı.

"Vazgeçmelisiniz. Dürüst olmak gerekirse, Kutsal Şövalyeleri görmezden gelip keşif ekibini takip etmek istiyorum."

"Lütfen... bunu yapmayın."

Gabel'in ona acı acı gülümsediğini görünce korkmayı bıraktı.

“Lütfen birçok taviz verdiğimizi bilin."

Max, şövalyelerin yüzlerine bakarak sonunda başını salladı. Yurixion yüzünde bir gülümsemeyle onun elini tuttu.

"Teşekkürler leydim! Bu sefer sizi hayal kırıklığına uğratacak hiçbir şey yapmayacağım!"

Max iç çekmesini bastırdı. Sessizce onları izleyen Kuahel Leon tekrar ağzını açtı.

"Kararını verdiyseniz artık gidelim. Güneş batmadan Anatol'den çıkmalıyız."

Daha sonra kırmızımsı kahverengi atına bindi. Birlik derhal ayrılmaya hazırlanmaya başladı. Şövalyeler atları ahırdan çıkarırken, Max sessizce diğer büyücülere baktı. Miriam'ın onu uzaktan gülüyormuş gibi izlediğini gördüğünü sandı.

Yüzü kırmızıya döndü. 'Bana soylu bir hanımefendi gibi davranıldı için kesin başkalarının önünde benimle dalga geçmeye başlayacak.'

Karanlık bir şekilde içini çekti. Neyse ki Miriam dışındaki büyücüler bu olaydan özellikle rahatsız görünmüyorlardı. Birçoğu ilginç bir gösteri görmüş gibi duruyorlardı ve Annette açıkça gülüyordu.

"Böyle ölçüsüz insanlarla çevrili olmaktan çok yorulmuş olmalısın. Neyse ki, Dünya Kulesi'ne gitmeyi başardın."

İçinde bulunduğu durumu bilmiyordu. Max ona acı acı gülümsedi. O anda geçmişte olan her şeyi hatırladı. Sefere hazırlanmaya yardım eden şövalyelere bakan Max, istemsizce gülümsedi.


Rüzgar son derece kuruydu.

Canavar ceset yığınlarının üzerinde oturup, gelişigüzel bir şekilde etini ısıran Riftan, bulutlu gökyüzüne baktı ve kaşlarını çattı. Mor-mavi iğne yapraklı ormanın üzerine gri bir bulut yaklaşıyordu.

'Yakında kar yağacak gibi görünüyor.' İlgisiz bir ifadeyle etrafına baktı, bir tahta parçasından daha sert olan et parçasını çiğniyordu.

Onlarca Livadon şövalyesi ve rahip, canavarların cesetlerini yakılmak üzere tenha bir yere taşıyordu ve yaklaşık iki yüz asker de ormandan kesilmiş kütüklerle savunma hattını kuruyordu.

Kendi güçleri ve dağlarda gizlenen canavarların kalan güçlerini hesaplamaya çalıştı. 'En geç iki hafta içinde bu tahakküm de sona erecek.' Kalan et parçasını ağzına tıktı ve bir an için bıraktığı kılıcını geri aldı.

SONRAKİ BÖLÜM

Yorumlar

  1. Çeviri için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık ya sabırsızlıkla bekliyorum devamını 💜

    YanıtlaSil
  3. Aaağ riftannn 😭💘

    YanıtlaSil
  4. Ay çabuk riftan maxi buluşsunlar

    YanıtlaSil
  5. Ah riftanım nerelerdesin kaç bölümdür hasretliğim

    YanıtlaSil
  6. Ayyy Riftan'ım nerelerdesin nasıl özledik beee

    YanıtlaSil
  7. Eyy riftan sen oralarda et cignerken karın geldi karın koşta yetiş ona

    YanıtlaSil
  8. Riftaaaaaağaaaaan kavuşmamız gereken bir konu var kooooş

    YanıtlaSil
  9. Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Çeviri için teşekküürleeeeeeeer❤❤❤❤❤

    YanıtlaSil
  11. Booringgg where is riftannn????

    YanıtlaSil
  12. Maxiyi bu kadar şuursuz yazan yazarı napsam bilemedim… cesaretle aptallığı birbirine karıştırmış, cesur diye aptal bir profil çizmiş resmen. Lan maxii sen bir savaşta ölüyordun bebeğini kaybettin ve üstüne de riftanla ayrılmak zorunda kaldın a salak kızım benim. Ayrımcılık görmek istemiyorum da bilmemne de ulan sana bişi olsa riftanın şövalyelere napacağını biliyon ayrıca istediğin kadar ayrımcılık göremem de sen bir leydisin ona göre davran. 3 yıllık okul bile bu kızın mantıksal yollarını açamamış. Ay böyle gerzekçe şeyler yazan yazarlara sövmemek elimde değil. Böyle aptal saptal yapa yapa serinin içine etti zaten

    YanıtlaSil

Yorum Gönder