A Barbaric Proposal - 70. Bölüm (Türkçe Novel)

a barbaric proposal novel - chapter 70

Kadının nasıl hissedeceği konusunda endişelenmediğini söylemek yalan olurdu.

(Rienne) "Bu konuda endişeliyim... ama endişelenmeye hakkım olmadığını da biliyorum."

(Bayan Henton) "Öyle deseniz bile..."

(Rienne) "Eski kral... Hayır, bu şekilde ifade etmemeliyim. Babamın ne yaptığını biliyorum. Ve böyle bir kanı miras aldıktan sonra ne yapmam gerektiğini bilmiyorum. İtiraf etmem ve af dilemem gerektiğini biliyorum ama... yedi aile hakkındaki tüm gerçeği öğreneceği günü düşündüğümde..."

Bayan Henton'ın yüzü Rienne'i dinlerken sertleşmişti.

(Rienne) "...O zaman olanları muhtemelen ben ödeyeceğim. Yani sizin ne yapacağınız konusunda endişelenmenizin bir anlamı yok."

(Bayan Henton) "Her halükarda öleceğinizi... dolayısıyla sizi kimin öldürdüğünün önemli olmadığını mı düşünüyorsunuz? Bunu mu demek istiyorsun?"

(Rienne) "Öyle demek istemedim. Ben sadece... hayatımı korumak anlamına gelse bile çok fazla mücadele etmeyeceğimi kastediyorum."

Sadece bu mutlu zamanların mümkün olduğunca uzun sürmesini istiyordu.

Sağ salim evlensinler... sağ salim egemenliği devretsin... sağ salim bir yuva kursun ve mutlu olsun... sağ salim. Sadece böyle, yapabildikleri kadar uzun süre.

(Rienne) "Bu yüzden lütfen ne yapmak istediğinizi düşünün. Oğlunuzla da bu konu hakkında konuşun. Eğer Nauk'ta kalmayı tercih ederseniz kalede eşlikçim olarak çalışmanızda bir sakınca görmem."

Umarım nefretin benimle son bulur. Benden başka kimseden nefret etme. Ondan değil.

O zamanlar sadece küçük bir çocuktu. Tıpkı bu kadının dediği gibi, böyle çocuklar yetişkinlerin planları ve hırsları karşısında güçsüzdür. Bunu durdurmak için yapabileceği hiçbir şey yoktu.

(Klimah) "Bu... garip."

Tatlının geri kalanını yutan Klimah yüzünün kenarındaki kırıntıları sildi ve sessizce ikisine doğru yürüdü.

(Rienne) "Ne oldu?"

(Klimah) "O zaten her şeyi biliyor."

(Rienne) "Affedersiniz?"

Rienne başını kaldırıp Klimah'nın pasif kahverengi gözlerine baktı, tüm vücudu titriyordu.

(Klimah) "Prens Fernand bana... size ne söylediğimi sordu... ben de ona her şeyi anlattım."

(Rienne) "Ne dediniz siz?"

Rienne farkına bile varmadan ayağa kalkmış ve vücudunu Klimah'ın yüzüne doğru kaydırmıştı. Bu beklenmedik hareket karşısında Klimah'ın omuzları kaskatı kesilmişti.

(Klimah) "Ona... size söylediğim her şeyi söyledim Prenses."

(Rienne) "Ne?"

Rienne'in canlı yeşil gözleri şoktan o kadar büyümüştü ki daha fazla büyümeleri mümkün değildi.

(Rienne) "Ama sonra... bütün bu zaman boyunca... Hayır, bekle, ona ne zaman söylediniz?"

(Klimah) "Dün."

(Rienne) "Dün mü?"

Daha dün geceydi. Birdenbire ona karşı soğuk davranmaya başlamış ve onunla konuşmayı reddetmişti.

(Black) -'Dürüst olmak gerekirse, her seferinde seni zorlayarak bu tür adımlar atmak zorunda kaldığım için kendimi biraz zavallı hissediyorum. Bu yüzden endişelenme.'

Ve onu acımasızca iterken, ona artık bu tür şeylerle uğraşmamasını söylemişti.

(Black) -"Sanırım biraz çaresiz hissettim. Her zaman beni terk etmeye çalışıyormuş gibi görünüyorsun. Senin de benim kadar gergin hissedip hissetmeyeceğini görmek istedim'.

(Rienne) "Eğer dünse... o zaman dün gece… Arsaklar'ın ne yaptığını... çoktan öğrenmişti..."

(Klimah) "Hayır."

Klimah başını salladı. Bunu her yaptığında tatlı kırıntıların kalıntıları havaya saçılıyordu.

(Klimah) "O bunu zaten biliyordu. Dün ona sizin de bildiğinizi söyledim Prenses."

(Rienne) "Zaten biliyor muydu? O... O..!"

Rienne o kadar şaşırmıştı ki vücudu sendelemeye başladı. Yere yığılmak üzere olduğunu düşünen Bayan Henton içgüdüsel olarak ayağa kalktı ve beklenmedik bir şekilde onu tutup destekledi.

(Rienne) "Ama... nasıl?"

Rienne hiç cevap taşımayan birinden cevap istercesine amaçsızca Bayan Henton'ın kolunun ucunu tuttu.

(Rienne) "Nasıl böyle davranabilir? Nasıl? Merhum kral böyle bir şey yaptıktan sonra? Nasıl yapabildi..."

(Bayan Henton) "Öncelikle... bir an için sakinleşmeniz gerekiyor."

(Rienne) "Böyle davranması... bana..."

(Black) -’O noktada, her şeyden çok istediğim tek şey bir yuvaydı.’

Rienne kekeledi, Bayan Hentonla konuşurken gözleri irileşmiş ve sersemlemişti. Aslında şu anda kiminle konuştuğunun bir önemi yoktu, bu kadın sadece yanındaki kişiydi.

(Rienne) "Her şeyi biliyordu... en başından beri. Ama hepsinin geçmişte kaldığını... ve beni ondan almadıkları için mutlu olduğunu söyledi..."

Ve sonra dedi ki-

(Black) -'Şu andan itibaren sizi ne rahatlatıyorsa onu yapın Prenses.'

(Rienne) "Sanırım bunu kabullenemiyordum... öğrendiğinde neler yapabileceğinden korkuyordum ama kendimi olacakları kabullenmeye zorlamaya karar verdim..."

Ama o öyle olmadığını söylemiş ve ona ağlamasını söylemişti. Sonra onun hiç doğru düzgün ağlamış birine benzemediğini söyleyerek, daha iyi uyuyabilmesi için onu daha fazla gözyaşı dökmeye teşvik etmişti.

Ve şimdi iri gözlerinde daha fazla yaş birikiyordu.

(Black) -’Önemli olan yarama dokunuyor olmanız Prenses. Ve artık acı çekmiyorum.'

Şimdi bu sözlerin ne anlama geldiğini anlayabiliyordu.

(Bayan Henton) "Anlamıyorum. Birini çağırayım mı?"

(Rienne) "...Hayır."

Gözlerinde yaşlarla Rienne kocaman gülümsedi.

(Rienne) "Teşekkür ederim hanımefendi. Ve özür dilerim."

(Bayan Henton) "Neden birdenbire?"

Ama daha fazla soru soramadan Rienne kollarını açtı ve kadına sıkıca sarıldı. O kadar şaşkındı ki nefes bile alamıyordu.

(Rienne) "O zaten her şeyi biliyordu. Ama buna rağmen yine de bana sarıldı. Çok üzgünüm ama aynı zamanda çok minnettarım."

(Bayan Henton) "Gerçekten anlamıyorum..."

Ama kafası karışmış kadına bir şeyler açıklayacak zamanı yoktu.

Rienne arkasını dönüp Klimah'a baktı ve ona da annesine sarıldığı gibi sıkıca ve şiddetle sarıldı.

(Rienne) "Teşekkür ederim efendim. Ve özür dilerim. Çok özür dilerim... Teşekkür ederim."

(Klimah) "P, Pr...Prenses... Pr..."

a barbaric proposal novel - chapter 70

Rienne'in onu bıraktığı ana kadar Klimah'ın tüm yüzü pancar gibi kızarırken sesi sessiz bir kekeme gibi çıkıyordu.

(Rienne) "İkiniz de bunu düşünmelisiniz. İleride ne yapmak istediğinizi ve nasıl yaşamak istediğinizi."

Konuşması bittiğinde Rienne hızla arkasını döndü ve gitti.

Eteğini avuçlarının arasında toplayarak merdivenlerden aşağı koştu ve sanki şakacı bir çocukmuş gibi ayak bileklerini gösterdi.

Şu anda çok ağlamak istiyordu.

(Black) -’Eğer ileride ağlamak istersen, bana gel.’

Bu yüzden onu bulmak zorundaydı.

 

***

 

Bu sırada Black, nehrin güney yakasındaki boş konağı ziyaretten dönüyordu.

Phermos'un değerlendirmesi doğruydu. Düzgün duvarlar inşa edebilirlerse, malikâne iyi bir şekilde kullanılabilirdi. Konumu, manzarası, arazisi, her şey bir kale için mükemmeldi.

(Phermos) "O halde, tapınak merdivenlerindeki onarımlar tamamlanır tamamlanmaz, burada inşaata başlayacağız. Bunun için de fon sağlayacak mıyız?"

(Black) "Elbette."

(Phermos) "Hm... Eğer düzgün bir şekilde yapmak istiyorsanız bu oldukça pahalıya mal olabilir."

(Black) "Alto Dükalığı'nın bize borçlu olduğu altını göndermesinin zamanı geldi."

(Phermos) "O kadar uzun zaman oldu mu?"

Alto Dükalığı yakınlarında, Black'in savaş tazminatı olarak mülkiyetini devraldığı bir altın madeni vardı. Tiwakanlar maden haklarını dükalığa ödünç vermişlerdi ve karşılığında her yıl gelirin yarısını onlara göndereceklerdi.

Phermos muhtemelen Tiwakan'ın kıtanın dört bir yanına dağılmış olan servetinin tüm genişliğini bilen tek kişiydi.

Sömürülerinin bir sonucu olarak, her yere yayılmış şeyleri vardı ve toprak veya madenler gibi elde tutulamayan birçok varlık kazanmışlardı. Bir altın madeni vardı, ama aynı zamanda birkaç demir ve tuz madenleri de vardı.

Sadece tuz madeninden elde edilen kâr Tiwakan'a herhangi bir küçük krallığın yıllık bütçesine eşdeğer bir miktar kazandırıyordu.

Savaşlar yapıldığında hem kazananlar hem de kaybedenler büyük maddi kayıplara uğrardı. Ama paralı askerler? Paralı askerler sadece para kazanırdı.

Black'in kas gücü ve Phermos'un beyniyle Tiwakan kıtayı silip süpürmüş ve son on yıl boyunca ülkenin dört bir yanından gözünü kırpmadan servet toplamaya başlamıştı.

(Black) "Bunu bilmemene imkân yok."

Black, sadece omuz silkmiş olan Phermos'a baktı.

(Phermos) "Beklediğim gibi, sizi kandıramam Lordum. Size burada bir kale inşa etmenin sadece bir başlangıç olacağını söyleyecektim. Muhtemelen şimdiye kadar bildiğiniz gibi, Nauk zehir gibidir. Dipsiz bir kuyu."

(Black) "Bunun farkındayım."

(Phermos) "Yine de buraya servet akıtmaya devam mı edeceksiniz?"

(Black) "Para her zaman kazanılabilir. Ve benim zaten fazlasıyla param var."

(Phermos) "Evet, sanırım öyle...... Servetiniz çok büyük, statüko kolayca korunabilir Lordum. Yeterli olmasa bile daha fazlasını elde etmenin sizin için bir şey ifade etmeyeceğini biliyorum ama..."

(Black) "Kuraklığın etkileri sonsuza dek sürmeyecek. Bir gün sona erecek."

(Phermos) "Pardon?"

Black o kadar kesin konuşmuştu ki, Phermos ona tuhaf bir ifadeyle bakakalmıştı.

(Phermos) "Ne demek istiyorsunuz?"

(Black) "Bir kuraklığın yirmi yıl sürmesi mantıklı değil. Nauk'un iklimi değişmediği sürece, bunun sadece bu bölgeyi etkileyeceğini düşünmek saçma, başka hiçbir yeri etkilemez."

(Phermos) "Oh, bu doğru."

(Black) "İklimi inceleyen insanlara ihtiyacımız var ve zamanı geldiğinde akademisyenleri buraya davet etmeyi planlıyorum. Eğer kaynağını anlayabilirsek, bu bizi sorunu çözmeye bir adım daha yaklaştıracaktır."

(Phermos) "Ah, demek istediğiniz buydu."

Lordunun olaylara bu kadar geniş bir açıdan bakacağını bilmeliydi. Phermos açlıktan ölmek üzere olan bu krallığa servet akıtmanın ne anlama geleceği konusunda endişelenirken, lordu uzak geleceğe yönelik planlar düşünüyordu.

(Phermos) "Buraya yerleşmeye gerçekten kararlısınız lordum. Ama aklıma gelmişken, buraya gelmeden önce sadece bir süreliğine kalmayı planladığınızı söylememiş miydiniz? Fikrinizi değiştiren ne oldu?"

Black tekrar Phermos'a baktı.

Geri çekilen Phermos bakışlarını yere dikti. Nedense lordunun zorba bakışları ve kısılmış gözleri, ona sözsüz bir şekilde aptal dediğini hissettiriyordu.

(Phermos) "Neden bana öyle bakıyorsunuz?"

(Black) "O zamanlar böyleydi."

Konuşurken sesi kendi kendine mırıldanıyormuş gibi yumuşaktı. Phermos bir an için lordunun sesinin şu anda çok insani göründüğünü düşündü.

Black cevap verdiğinde, ses tonu cevap vermek istemediğini belli ediyordu ama ağzı yine de açıktı.

(Black) "O zamanlar, burayı kendime mal ettikten sonra ayrılmayı düşünüyordum."

(Phermos) "Madenler gibi demek istiyorsunuz."

Diğer tüm mülkler gibi Nauk da onun olduktan sonra, ayrılması gerektiğinde bile hayatta kalmaya devam edebilmesi için başkalarının bakımına bırakılacaktı. Genel olarak, paralı asker olarak yaşadığı hayattan özel bir memnuniyetsizlik duymuyordu ve bu yüzden evlendikten sonra bile çoğunlukla aynı şekilde yaşamayı planlıyordu.

(Phermos) "Ama Prenses burada Nauk'ta ve sonunda sizin bağlandığınız biri haline geldi... dolayısıyla biz de buraya böyle geldik."

Phermos başını sallayarak kendi kendine mırıldandı. Atının dizginlerini çekerek aniden Black'e döndü.

(Phermos) "Bunun o kadar da kötü bir şey olduğunu sanmıyorum."

(Black) "Sen neden bahsediyorsun?"

(Phermos) "Buraya yerleşmenizden bahsediyorum. Sizden iyi bir kral olur."

Ama bunu söylediği anda Black o kadar hızlı cevap verdi ki, sanki düşünmesine bile gerek kalmamıştı.

(Black) "Kral olmak gibi bir niyetim yok. Nauk'un zaten mükemmel bir hükümdarı var."

(Phermos) "Şey, bu... Elbette Prenses'in çok sevilen bir kraliçe olacağını inkar edemem ama Nauk'un siyasi durumu onun üstesinden gelemeyeceği kadar hassas değil mi?"

(Black) "İşte bu yüzden inanılmaz biri. Her şeye rağmen işleri elinde tutmayı başardı."

(Phermos) "Kraliyet mülkünü satarak demek istiyorsunuz."

(Black) "Bu onun egemenliğini korumak içindi. Onun yaptıkları yüzünden Nauk, Prenses Rienne'den başkasını hükümdar olarak kabul etmiyor."

İşte bu yüzden Kleinfelderlar kontrolü zorla ele geçiremiyorlardı. Bu insanlar için bir isyan yeterince basit olurdu, ama sonunda asla yapamamışlardı.

Rienne'in hala prenses olarak anılmasının nedeni, altı ailenin muhalefeti nedeniyle henüz resmi olarak taç giymemiş olmasıydı. Ancak Nauk halkı ona hayranlık duyuyor ve bu sayede yerini korumasına izin veriyordu.

Ona bu desteği sağlayan şey, mülk satarak yaydığı zenginlikti.

(Phermos) "Şey... Halkı önemsemek kesinlikle ideal bir hükümdarı oluşturan bir şeydir. Ancak sorun şu ki bunun da bir sınırı var. Prensesin serveti yakında tükenecek ve o zaman ne olacak? O zaman halk hala onu destekleyecek mi?"

(Black) "Böyle bir şey olmayacak, o yüzden bu sorunun bir önemi yok."

Phermos'un dudakları gerildi.

(Phermos) "Yani bu açığı sizin kapatacağınızı söylemeye çalışıyorsunuz Lordum."

(Black) "O kadarını yapabilirim. Bu benim işim."

(Phermos) "...Anlıyorum."

Phermos omuzlarını düzeltti, sonra başını öne çevirdi.

Black ya da Rienne. Onun bakış açısına göre pek bir fark yoktu. Ulus uğruna sahip oldukları her şeyi ortaya dökme eylemi tamamen aynıydı ve bu, hükümdar olduğunu iddia eden herkesin yapması gereken bir şeydi.

Ya da belki de niyetleri biraz farklıydı?

Prenses bunu Nauk için yapmak istiyordu ama Lord bunu onun için yapmak istiyordu.

Bunu görünce ikisinin beklenenden daha iyi anlaştığını fark etti. Herhangi bir ilişkide mükemmellik neredeyse imkânsızdı ama bu şimdiye kadar gördüklerinin en idealiydi.

Ama her halükarda, eğer Black kendi rolüne karar verdiyse, bu Phermos'un rolüne de karar verildiği anlamına geliyordu.

Bu onun için eğlenceli olabilirdi.

Yıkılmış bir krallığı refah ve zenginliğe dönüştürmek için çok çalışmak, iki kusursuz lider tarafından yönetilmek. Phermos başıyla onaylayarak konuşmayı ilerletti.

(Phermos) "O zaman tek yapmamız gereken konsey toplantısını başarıyla atlatmak. Kleinfelderlar'ın icabına kesinlikle bakılacak, o halde geriye kalan tek şey diğerlerinin tasmasını sıkıca bağlamak ve onları kontrol altında tutmak."

(Black) "Bunu dört gözle bekliyorum."

Toplantı için Black özel bir tuzak kurmuştu. Onun ne demek istediğini anlayan Phermos cesur bir şekilde gülümsedi.

(Phermos) "Ben de öyle Lordum."

Onlar konuşurken Nauk Kalesi hemen önlerindeydi. Asma köprüden geçtikten sonra Black ahırlara doğru yöneldi.

Ve tam o sırada onu bekleyen birini gördü.

(Rienne) "Lord Tiwakan!"

Yorumlar

  1. Klimah ı alnından öpecem sonunda herşey ortaya çıktı inşallah şimdi takcak başka bişi bulmazsın rienne cim

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler 💕

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler. gözümüz burada hep <3

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler
    Teşekkürler
    Teşekkürler
    🙏🙏🙏🙏🙏
    Çok iyi gidiyor. Yeni bölümler için sabırsızlanıyorum ❤️🤗💕

    YanıtlaSil
  5. Ay ilk defa oley beeeeeee diye bağırasım var. Yeni bölüm harikaaaaa olacaaaak, emeğine sağlık çevirmenim

    YanıtlaSil
  6. Ay içimin yağları eridi ya nasıl rahatladım anlatamam sonunda be😁
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ğaaaa sonunda be her şey çözüldü daha ne olabilir ki

    YanıtlaSil

Yorum Gönder