A Barbaric Proposal - 49. Bölüm (Türkçe Novel)

a barbaric proposal novel - chapter 49

(Rienne)
"..."

(Dilenci) "..."

Rienne yaşlı adamla konuşmaya giderken aralarında belirgin bir sessizlik vardı.

Hem misafir kabul odası hem de toplantı salonu, bacakları tutmayan yaşlı bir adamın oturması için fazla uygunsuzdu, zira orada soylular için olanlardan başka oturacak yer yoktu.

Ama tıpkı Black'in söz verdiği gibi, yaşlı adamla buluşmasına izin vererek giderken kapıyı arkasından kapattı.

Rienne yalnız olduklarından kesinlikle emin olana kadar sessizce yaşlı adamın tek gözünün içine baktı.

...Yaralı değil.

Bunu fark ettiğinde, en azından Black'in adama sessiz kalması ya da iradesi dışında bir şey yapması için işkence etmediği sonucuna varmıştı.

Rienne'in dudakları gerildi.

Bu adama pek güvenmiyor gibiyim.

Ama böylesine çelişkili bir duyguya rağmen ona güvenmek istiyordu, bu yüzden en küçük şeylere bile dikkat etmek zorundaydı.

Kalbinde yaşayan her şüpheden kurtulmak istiyordu.

(Rienne) "Bana söylemek istediğin bir şey olduğunu biliyorum. Burası seni benden başka kimsenin duyamayacağı bir yer, bu yüzden özgürce konuşabilirsin."

(Dilenci) "Bu..."

Yaşlı adamın dudakları gerildi, küçük bir ses zar zor çıkmıştı.

(Rienne) "Arsak'ın kızı bir günahkâr ve bu yüzden kanı akacak. O intikam alacak. Bana söylediğin bu değil miydi?"

(Dilenci) "…"

(Rienne) "Bunun ne anlama geldiğini söyle bana. Bana günahkâr denmesi için ne yaptım?"

(Dilenci) "..."

Ama yaşlı adam konuşmak istemiyordu.

(Rienne) "Eğer cevap vermezsen buradan canlı çıkmana izin veremem. Ölene kadar, sadece kemiklerin kalana kadar burada kalacaksın."

Bu acımasız bir tehditti, ona bir mezar bile vermeyeceğini söylüyordu, ama cevapları alana kadar vazgeçemezdi.

(Dilenci) "Arsak... kuraklığı... Nauk'a getirdi... bir günahkârdır..."

Sonunda yaşlı adam dudaklarını araladı.

(Rienne) "Devam et."

(Dilenci) "Pek çok... ölüm... kan... Arsak'ın günahıyla yıkandı..."

(Rienne) "Ne?"

Rienne içgüdüsel olarak kaşlarını çattı.

Bu bazı insanların söylediğini duyduğu bir sözdü.

Önceki kralın hükümdarlığı sırasında kuraklık çok uzun bir süre devam etmişti ve bunun kralın bir günahından kaynaklandığına ya da Tanrı'nın bir laneti olduğuna inananlar vardı.

Son yirmi yılda bu tür sözler artık pek söylenmiyordu ama bu tamamen ortadan kalktığı anlamına da gelmiyordu.

(Dilenci) "Bir gün… Tanrı... intikamını alacak..."

(Rienne) "Bana yalan söylemeye nasıl cüret edersin?"

Rienne ona ters ters baktı.

(Rienne)"Benimle ilk konuştuğunda söylediğin bu değildi. Arsak'ın kızının intikam yüzünden kanının akacağını söylemiştin. Bize bir tanrı tarafından yapılan intikam, bu tür bir cezaya neden olacak bir intikam değildir. Bu tür bir intikam bir insana aittir."

(Dilenci) "Yalan... Tanrı... Arsak'tan intikam almak istiyor."

(Rienne) "Lord Tiwakan'ı tanıyorsun."

(Dilenci) "..."

Rienne yaşlı adamın titreyen gözlerinde şoka benzeyen bir ifade yakaladı.

(Rienne) "Lord Tiwakan'ı nereden tanıyorsun? Onu çocukluğundan beri mi tanıyorsun?"

(Dilenci) "..."

(Rienne) "Lord Tiwakan'ın adı ne?"

(Dilenci) "..."

Yaşlı adam ağzını sımsıkı kapatarak Rienne'e baktı. Emin olamasa da, bakışları gerçeği bildiği takdirde bununla başa çıkıp çıkamayacağını soruyor gibiydi.

(Rienne) "Cevap ver bana."

Rienne karnında kıvrılan kaygıyı bastırmaya çalıştı.

Lütfen bana gerçeği söyle.

Her ne olursa olsun, dinleyeceğim.

Bu adamın kim olduğunu bilmem gerek.

(Dilenci) "Henton."

Sözlerinin geri kalanıyla tezat oluşturacak kadar net bir kelime yaşlı adamın ağzından yankılandı. Bir an için başka birinin konuşmuş olabileceğini bile düşündü.

(Rienne) "Henton?"

Daha önce hiç duymadığı bir isimdi bu.

(Dilenci) "O... Henton'ın... İkinci… oğlu..."

(Rienne) "Bunun Lord Tiwakan olduğunu mu söylüyorsun?"

(Dilenci) "..."

Yaşlı adam yine sustu.

Ama söylemesi gerekeni söylemiş gibi görünüyordu, bu yüzden Rienne onun sözüne güvenmeye karar verdi.

(Rienne) "Tamam. Son bir sorum var."

Sessiz bir baş hareketiyle yaşlı adam hareketsiz kaldı.

Bildiği gerçeği açıkladıktan sonra, sessiz kalmanın daha fazla bir anlamı olmadığına karar vermiş gibiydi.

(Rienne) "Hizmetçiye neden saldırdın, Klimah’a?"

(Dilenci) "Ben..."

(Rienne) "Evet?"

(Dilenci) "Onu... cesedi... tabutun içine koyarken gördüm."

(Rienne) "Ah..."

Yani hizmetçi Klimah gerçekten de katildi; bu da muhtemelen Kleinfelderlar'ın suikastlar da dahil olmak üzere kendisinden istedikleri her türlü kirli işi yapan bir başka uşağı olduğu anlamına geliyordu.

Bunu fark eden Rienne, Klimah'ın onu gördüğü gün vücudundaki yaralardan kanlar akarken nasıl göründüğünü hatırladı.

Kefaret için dua etmesi gerektiğini söylemişti.

Yani... muhtemelen nedeni buydu.

Ama bu ona hiç uymuyordu.

Yaptıklarından dolayı o kadar suçluluk duyuyordu ki dayak yemek ve vücudunun kırbaçlanmasını istiyordu; peki onu Kleinfelderlar için suikast düzenlemeye iten şey neydi?

(Rienne) "Cevap verdiğin için teşekkür ederim. Şimdi istediğin yere gidebilirsin. Kalacak bir yere ihtiyacın varsa, senin için şatoda kalacak bir yer hazırlayabilirim. Ya da gitmek istediğin başka bir yer var mı?"

(Dilenci) "...A mezarı."

(Rienne) "Pardon?"

Onu yanlış duyduğunu düşündü ama görünüşe göre öyle değildi.

(Dilenci) "Ben gidiyorum... yakında öleceğim... rahat olmaya ihtiyacım yok..."

Bunu söyledikten sonra yaşlı adam yere tek bir adım attı, bastonuyla aşağı doğru itti ve vücudunu büyük bir güçlükle yukarı kaldırdı.

Bu, kararı hakkında yüzlerce kelimenin söyleyebileceğinden daha fazlasını söyleyen bir hareketti. Ona başını koyabileceği yumuşak bir yatak sağlayabilecek olsa da, yaşlı adam bununla asla yetinmeyecekti.

(Rienne) "Umarım yolculuğunun sonunda aradığın huzuru bulursun."

Rienne sandalyesinden kalkarak yaşlı adamın yanından ayrıldı.

Giderken kapı arkasında açık kaldı ve bu görüntünün yaşlı adamı biraz da olsa rahatlatacağını umuyordu.


*****


Aradığı cevabı almış olsa da, nedense kendini hiç tatmin olmamış hissediyordu. Sanki içinde derin bir huzursuzluk vardı.

Rienne ayaklarının ucuna basarak arka avluya doğru yürümeye devam etti.

Burası hâlâ çok kasvetli ve ıssız bir yerdi.

Rienne, sadece sivri dikenli çalıların rahatça yetişebildiği bahçede yavaşça yürürken duyduklarını düşündü.

(Rienne) "Henton, Henton, Henton..."

Tekrar tekrar düşündü ama bu daha önce duyduğu bir isim değildi.

Ama bu ismin ona tanıdık geldiği hissinden de kurtulamıyordu. Kayıtlarda adları geçmiyordu, yani muhtemelen küçük bir aileydiler. Yani bir gün tamamen yok olsalar bile kimse onları hatırlamayacaktı.

(Rienne) "Hayır... yaşlı adam onları hatırladı."

O yaşlı adamı ve çökmüş bedenini düşündüğünde, bunun kendisiyle bir ilgisi olmadığını biliyordu ama garip bir şekilde kendini sorumlu hissediyordu. Aynı şey hizmetçi için de geçerliydi.

(Rienne) "Öylece gitmesine izin vermemeliydim."

Ona bir şeyler vermeliydi. Yiyecek, giyecek, herhangi bir şey.

Rienne tamamen topuklarının üzerinde döndü.

...Ve tam o sırada birinin ona yaklaştığını fark etti. Bu Black'ti.

Onu görür görmez, sanki diğer tüm düşünceleri tamamen yok oldu. Biri ona zihninin ve zihnini meşgul eden şeylerin resmini çizecek olsa, Rienne buna asla inanmazdı.

Çünkü onun zihninde Black'e kıyasla diğer her şey küçük bir noktadan ibaretti.

a barbaric proposal novel - chapter 49

(Rienne) "Burada olduğumu nasıl... nereden bildiniz?"

Rienne kıpırdamadan durdu, o yaklaşana kadar sabırla bekledi.

(Black) "Seni gördüm."

(Rienne) " Nerede?"

(Black) "Doğu kulesinde."

Bu, kabul odasından çıktığı andan itibaren onu izlediği anlamına geliyordu.

(Black) "Burası hâlâ tehlikeli, bu yüzden buraya gelmeni engellemek istedim ama dalgın görünüyordun."

(Rienne) "Yani... burada mı bekliyordunuz?"

(Black) "Evet."

Bu adam... onun iyiliği için olan şeyleri nasıl bu kadar kolay söyleyebiliyordu? Birden Rienne nedense onun yüzüne bakamayacak kadar utandı ve ayaklarının ucuyla gergin bir şekilde yere vurdu.

(Rienne) "Burası tehlikeli değil. Sadece bahçe."

(Black) "Burası sana okla saldırılan yerdi. Demek ki burada dışarıya açılan bir geçit var."

(Rienne) "Şey... Gerçekten böyle bir şey bilmiyorum… Nauk Kalesi hakkında."

Rienne'in şaşkın yüzünü gören Black elini kaldırdı ve dosdoğru ileriyi işaret etti.

(Black) "Burada bir tane buldum. Üzgün olmaktansa güvende olmak daha iyidir. Geri mi dönüyordun?"

(Rienne) "Evet. Yaşlı adamın gitmesine izin verdiğim için kendimi kötü hissediyorum."

(Black) "Eğer durum buysa, gitmene gerek yok. Phermos icabına bakacaktır."

(Rienne) "Ona yiyecek bir şeyler vermek istedim."

(Black) "Pekâlâ."

Kısa bir cevaptı, hiçbir şey için endişelenmesine gerek olmadığını, çünkü onun için her şeyi halledeceğini söylüyordu.

Rahatladığını hisseden Rienne yumuşak bir iç çekti.

(Rienne) "Teşekkür ederim. Benim için böyle şeyler bile yapıyorsunuz."

(Black) "Ben sadece sizi takip ediyorum Prenses... Yürüyüşe çıkmak ister misiniz?"

Rienne onun kendisine doğru uzattığı koluna baktı.

Niyeti gayet açıktı. Tek yapması gereken kolunu onunkiyle birleştirmek, omuzlarını yan yana koymak ve onunla bir çift tatlı aşık gibi yürümekti. Hiçbir şey hakkında sohbet etmeden bahçede dolaşmak...

...Ama bu mümkün müydü?

Bu adam hakkındaki tüm şüphelerinden kurtulmaya hazır mıydı?

(Rienne) -'Bana her şeyi yapabileceğinizi kanıtlayın. Böylece size güvenebilirim.'

(Black) -"Sözünüzden dönemezsiniz, Prenses.

Bu yaptıkları son konuşmaydı.

Rienne yaşlı adamla konuşmak istediği andan itibaren sonuç çoktan belirlenmişti. Kalbi hala ağır ve belirsiz olsa da, Rienne sözünü tutmak zorundaydı.

(Rienne) "İsminizi duydum, Lord Tiwakan."

Rienne tereddüt ederek uzandı ve elini Black'in koluna koydu.

Black arkasını dönüp yürümeye başladığında, ikisi de doğal olarak yan yana yürümeye başladı.

(Rienne) "Yaşlı adam sizin kim olduğunuzu biliyordu."

(Black) "Peki ne dedi?"

(Rienne) "Lütfen söyleyin, Lord Tiwakan."

Lütfen bana adını söyle. Gerçekte kim olduğunu.

(Black) "...Henton."

Ve uzun bir sessizlikten sonra, nihayet konuştuğunda, aynı isim ortaya çıktı.

Yani bu gerçek olduğu anlamına mı geliyordu? Black ona yalan söylemiyordu, değil mi?

(Black) "Bu topraklardan ayrılmadan hemen önce adım buydu."

(Rienne) "Peki… adınızı değiştirdiniz mi?"

(Black) "Tam olarak değil. Ama ayrıldıktan sonra hangi isimle çağrıldığımın pek bir önemi kalmadı."

(Rienne) "..."

Rienne bir paralı askerin hayatının nasıl olduğunu bilmiyordu ama çocukların onların saflarına giremediğini biliyordu.

Black çok şey yaşamış olmalıydı, ama bunların çoğunu ona anlatmıyordu.

(Rienne) "Lütfen bana daha fazlasını söyleyin. Ailenizin öldürüldüğünü söylerken babanızdan mı bahsediyordunuz?"

(Black) "Evet."

Sıradan yanıtının ardında özel bir duygu yoktu.

Sanki başka birinin geçmişinden bahsediyormuş gibi konuşuyordu ya da bu olay o kadar uzun zaman önce yaşanmıştı ki şimdi bundan bahsetmek anlamsızdı.

(Rienne) "Onu kimin öldürdüğünü... biliyor musunuz?"

(Black) "O zamanlar gençtim, bu yüzden neden olduğunu tam olarak bilmiyorum. Sadece babamı öldürenlerin eldivenlerinde gördüğüm deseni hatırlıyorum."

(Rienne) "Neydi o?"

(Black) "Yapraklardan oluşan bir desendi."

(Rienne) "...!"

Rienne yürümeyi bıraktı.

(Rienne) "Eğer onlar yapraksa..."

Defne yaprakları Kleinfelder ailesinin sembolüydü.

Askerleri ve bayrakları her zaman defne yaprağı deseniyle süslenirdi. Rafit bile ailenin geleneğine uymak için oklarının arkasına yapraklar bağlamıştı.

(Rienne) "Yani..."

Şoka giren Rienne'in vücudu sendeledi.

Black'in düşmanı Kleinfelder ailesiydi.

Kleinfelder ailesinin en büyük oğlu bir dönem onun sevgilisiydi ve Black'in teklifinden kaçmak için ona onun çocuğuna hamile olduğunu söylemişti.

Ancak ailesi Kleinfelder ailesinin fertleri tarafından öldürülmüştü... Ve Rienne'in karnında Kleinfelder kanından bir çocuk taşıdığına inanıyordu.

Rafit ona Black'in intikam almak için orada olduğunu söylemiş ve sonunda evlenme teklif etmişti.

İntikam. Ve bir evlilik teklifi.

Asla bir araya gelemeyecek iki kavram Kleinfelderlar yüzünden aniden bir araya geliyordu. Çünkü onun Kleinfelder kanından bir çocuğa hamileyken Kleinfelder ailesinin bir parçası haline gelebileceğini düşünüyordu.

(Black) "İşte bu yüzden hiçbir şey söylemedim. Bu şekilde tepki vermenden korktum."

Black elini uzatarak Rienne'in sallanan bedenini destekledi.

(Rienne) "O zaman neden... bu çocuk..."

(Black) "Çocuğun kim olduğu önemli değil."

(Rienne) "Ama... neden!?"

(Black) "Kendimi tekrarlamama gerek var mı?"

Black elini uzatarak Rienne'in alnındaki dağınık saçları bir kenara taradı, ses tonu bunu daha önce birden fazla kez söylediğini gösteriyordu.

(Black) "Sizi istedim Prenses, intikamdan daha çok istedim. Kleinfelder'ı öldürmemi istemediğinizi söylediniz, ben de onu canlı bıraktım. Buna inanmak gerçekten bu kadar zor mu?"

(Rienne) "Bu... hiç mantıklı değil... Bu... nasıl mümkün olabilir...?"

(Black) "Nauk'tan ayrıldığımdan beri bir yerde asla uzun süre kalmadım. Tiwakan adını aldıktan sonra bu daha da gerçek oldu."

Kızın saçlarını yana tarayan Black, başparmağını kızın açıkta kalan alnında gezdirerek yüzünü avucunun içine aldı.

(Black) "Savaş sona erdikten sonra dönecek bir eve ihtiyacım vardı. Sadece başımı sokabileceğim bir yere değil, gerçekten evim diyebileceğim bir yere."

Bu çok garip bir şeydi.

İçinde düşmanının kanını taşıdığına inandığı bir kadındı ve yine de dokunuşu her zaman olduğu gibi tatlı ve nazikti.

(Black) "Benim için sen bir yuvaya en yakın şeysin. Bir prenses olmasaydın bile seni nişanlım olarak hatırlardım."

(Rienne) "...Nasıl yapabilirsiniz..."

(Black) "Bir şeyleri açıklamakta pek iyi değilimdir. Adımın asla bilinmemesini umuyordum çünkü bu zaten beceriksiz olan bahanelerimi daha da karmaşık hale getirecekti. Ve hala da öyle düşünüyorum. Eğer mümkün olsaydı, bunu gizli tutardım. Sonsuza kadar o anın içinde kalmak istedim."

(Rienne) "..."

Rienne başını kaldırdı ve o andan ne kastettiğini soran gözlerle ona baktı.

(Black) "Gözlerimi açtığımda ilk gördüğüm şey yanımda olduğunuz, Prenses. İzin almadan, hatta hiç düşünmeden sizi öpebileceğim yer."

(Rienne) "…"

(Black) "Hep hayal ettiğim ev buydu."

(Rienne) "..."


Yorumlar

  1. Bana bi black lazım o da bu gece lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha al benden de o kadar :))

      Sil
    2. AHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHHAHA

      Sil
  2. Hadi hamile olmadığını söyle de su garibim black ta sevinsin :) (RANA)

    YanıtlaSil
  3. Mıymırıksın ama şanslı kızsın rennie, böyle aşık adamı hakediyormusun emin değilim.
    Çok teşekkürler elif,ceviri için

    YanıtlaSil
  4. Ay yetooo, reni vereceksen ver söyleyeceksen söyle 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık 😜🥰

    YanıtlaSil
  6. Aşkolsun yeni bölüm gelmemiş 🥴

    YanıtlaSil
  7. rienne söyle artık ğaaaaa

    YanıtlaSil

Yorum Gönder