A Barbaric Proposal - 46. Bölüm (Türkçe Novel)

a barbaric proposal novel - chapter 46

Yatak odasında tuhaf bir hava vardı ve Rienne orada Black'le yalnız kaldığında, her nefeste boğulacakmış gibi hissediyordu.

(Rienne) "...İlginiz için teşekkür ederim. Eminim ilgilenmeniz gereken işleriniz vardır, bu yüzden burada yalnız başıma iyi olacağım."

(Black) "Benim yerimde olsaydın, öylece çekip gidebilir miydin Prenses?"

(Rienne) "..."

Black, Rienne'in yüzündeki sessiz ifadeyi cevap olarak algıladı.

(Black) "Uzan. Yanında duracağım."

Black bunu söyledikten sonra şöminenin yanına gitti ve önündeki sandalyeyi çekerek yatağın yanına götürüp oturdu.

Rienne yatakta oturmuş, boş boş battaniyenin kenarıyla oynuyordu.

Doğrusu, kuşkulanmasına yol açsa bile daha fazla tartışabilirdi.

Yapmam gereken çok iş var, o yüzden şu anda karnımdaki çocuk için endişelenecek vaktim yok, diyebilirdi.

Onu durdurmaya hakkı olan biri değildi. Yoksa onlar için endişelenme yanılsaması altında diğer insanları izlemek normal miydi?

O zaman bile buranın fiili hükümdarının kendisi olduğunu, tacın şu anda kendi başında olduğunu ve başka kimsenin olmadığını iddia edebilirdi. Nişanlısı olabilirdi ama o da kendi başına bir insandı.

Ama Rienne bunların hiçbirini söylemeye cesaret edemedi.

Çünkü endişesi çok gerçekçiydi.

Bu adam... Bu konuda ondan en ufak bir kuşku duymuyordu.

Bir kadının kanlı çarşaflarıyla karşılaşan herkes otomatik olarak bunun sadece ayın o zamanı olduğundan şüphelenirdi.

Ama Black bunun bebekle ilgili bir sorun olduğuna gerçekten inanıyordu.

Ve bu Rienne'in kafasını fena halde karıştırdı.

Bunu nasıl yapabiliyordu? Kendi adına, her gün her an, en küçük şeylerde bile kafasını kurcalayan bu bitmek bilmez kuşkulara engel olamıyordu.

Peki nasıl bu kadar kolay güvenebiliyordu?

(Black) "...Benimle çocuğunuz hakkında konuşmak sizin için zor mu?"

Rienne'in yüz ifadesinin her geçen dakika daha da karardığını gören Black aniden bir soru sordu.

(Rienne) "...Anlamadım?"

(Black) "Bundan bahsedersen çocuğun babasını hatırlayacağımdan mı endişelendin? Bana hasta olduğunu bile söylemeyecek kadar mı?"

(Rienne) "Ben... Bilmiyorum."

(Black) "Eğer durum buysa, buna gerek yok. Çocuk benim."

(Rienne) "…"

Böyle şeyler söylediğinde, bu çok şüphe çekiciydi.

Neden böyle düşünüyordu? Durumları tersine dönseydi ve bir çocuğu olsaydı, bunu bu kadar kolay kabul edebileceğinden emin değildi.

(Rienne) "Ama ikimiz de öyle olmadığını biliyoruz. Bunu yapamazsınız."

Cevabı çok sivri ve açıktı.

(Rienne) "Gerçekten... yapamazsınız. Sonuçta sadece insansınız."

(Black) "Bunu yapmaya çoktan karar verdim. Ve deniyorum."

(Rienne) "Ama bu sadece deneyerek yapabileceğiniz bir şey mi?"

Sadece bu da değil.

Soyunun tamamen kuruduğunu söylemişti. Bu, aradan uzun zaman geçti diye unutulabilecek bir şey miydi?

Hatırlayamadığı bir zaman olmasına rağmen gençken nişanlandıklarını unutmamıştı, peki ailesinin ölümünü nasıl unutabilirdi?

(Rienne) "Bu kadar cömert kimse yok... Buna inanmakta güçlük çekiyorum."

(Black) "Bunu cömertliğimden yaptığımı söyleyemem."

(Rienne) "O zaman nedir?"

(Black) "Sanırım beni kabul etmeni sağlamanın en iyi yolu bu olabilir. Bu süreçte benden nefret etmeden ya da bana kızmadan..."

(Rienne) "..."

(Black) "Bana inanman için ne yapabilirim?"

Bu yüzden onun sözlerine inanmakta zorlanıyordu. Kulağa o kadar harika geliyorlardı ki, sanki doğrudan bir romandan koparılmış gibiydiler. Bu dünyada bu kadar güzel işleyen hiçbir şey yoktu.

Eğer bu dünya Rienne'e bir şey öğrettiyse, o da buydu.

(Rienne) "Bu, istediğim her şeyi yapacağınız anlamına mı geliyor?"

(Black) "...Eğer bana güvenmeni sağlayacaksa, Prenses."

Black'in sözleri öylesine kör bir inanç sergiliyordu ki, bunu söylediğine inanmak zordu. O tam bir yırtıcıydı; insanın yanında asla gardını indiremeyeceği türden biriydi.

Peki neden onun yanında bu kadar kör davranıyordu? Hiç mantıklı gelmiyordu.

(Black) "Ama karşılığında bana bir şey teklif etmenizi istiyorum Prenses."

(Rienne) "Benden… bir şey mi istiyorsunuz?"

(Black) "Bir söz ver, bir karar ver, her ne olursa olsun. Karnındaki çocuğun kesinlikle benim olacağını söyleyen bir şey."

(Rienne) "..."

(Black) "Bunu yapabilir misin?"

(Rienne) "Önce bunu kanıtlayın."

Sonunda Rienne battaniyenin kenarını yere serdi ve Black ile yüzleşti.

(Rienne) "Bana her şeyi yapabileceğinizi kanıtlayın."

(Black) "Ne istiyorsun?"

(Rienne) "Lord Phermos'un tapınağın önünde dilenen yaşlı adamı gözaltına aldırdığınızı duydum. Onunla görüşmek istiyorum."

Black hemen kaşlarını çattı, ama cevap vermeden önce sadece bir an için sessiz kaldı.

(Black) "Bunun çocuğunuzla hiçbir ilgisi yok."

(Rienne) "Hayır, ama önemli."

Aslında çok önemliydi.

(Rienne) "Çocuğumun babası olmak isteyen adam hakkında başkalarının ne söylediğine de kulak vermeliyim."

(Black) "..."

İşte o zaman Black, Rienne'in ona neden hâlâ güvenmediğini nihayet anladı.

(Black) "Görünüşe göre kalbiniz, teklifin ardındaki gerçeği açıklamadan önceki haline geri dönmüş Prenses. Kimliğimin ve niyetimin şüpheli olduğu zamanlara."

Rienne bunu inkar edemezdi.

(Black) "Pekala. Ne istersen yapacağım. Ama..."

Black'in dudakları hafifçe aralandı. Beyaz dişlerinin göründüğünü görmek, kalbine bir bıçak değmiş gibi hissettirdi.

(Black) "Sözünüzden dönemezsiniz, Prenses."

Sonra Black ısrarla Rienne'e baktı ve sonunda başını sallayana kadar onu olduğu yerde sabitledi.


*****


Bütün günü yatakta geçiremezdi.

Ama tıpkı Black'in söylediği gibi, Rienne ilaç gelene kadar odasında kalmak zorunda kaldı. Bayan Flambard'dan ilacı aldıktan sonra hemen zorla içti ve kralın ofisine doğru yola çıktı.

İlaç o kadar acıydı ki, içindeki herhangi bir çocuğun ilacı aldıktan sonra her şeyden daha fazla şaşıracağını hissetti. Yine de Phermos, ilacın yapımında kullanılan malzemeleri dikkatlice kontrol ettikten sonra güvenli olduğuna dair ona güvence vermişti.

(Rienne) "Geriye bir şey kalmış olmalı."

Rienne'in aradığı şey yirmi yıl öncesine ait kraliyet kayıtlarıydı.

(Rienne) "Babamın taç giyme töreni yirmi bir yıl önceydi. Bu da ailesinin başına gelenlerin babam kral olduktan sonra gerçekleştiği anlamına geliyor."

Eğer bu çocukluklarında konuştukları bir nişan ise, o zaman tanınmış bir aile olmalıydılar.

Rienne'in gözleri sayfanın üzerinde gezinerek taç giyme törenine katılan tüm ailelere baktı.

(Rienne) "P harfini gördüğünü mü söylemişti?"

Ancak taç giyme törenine davet edilen on üç aileden hiçbirinin adında böyle bir karakter yoktu. Tozla kaplı ağır kraliyet kayıtlarını araştırmak için o kadar zaman harcadıktan sonra kolu uyuşmaya başlamıştı.

(Rienne) "Nişan hakkında yalan mı söyledi?"

Rienne ne kadar bakarsa baksın değişmeyen harflere bakarken dudağını ısırdı.

(Rienne) "Hayır, yanlış görmüş olabilir. Hâlâ bunlardan herhangi biri olabilir."

Rienne on üç aileyi dikkatle inceledi.

Bunlardan altısı Nauk soylularının bir parçasıydı ve Risebury Antlaşması'ndan sorumluydular. Diğer üçü yıllar içinde statülerini kaybetmiş olanlardı ve son dördü de yirmi yıl içinde bir noktada Nauk'u terk etmişti.

(Rienne) "Zamanlama çok anlamsız."

Ancak, artık Nauk'ta bulunmayan ailelerin hiçbiri Black'in söyledikleriyle uyuşmuyordu.

Eski mektuplara o kadar uzun süre bakmak, o tozu solumak başını döndürmüştü.

(Rienne) "Belki de zamanı yanlış anlamıştır."

Black yalan söylemiyorsa, yıl sayısını yanlış söylemiş olmalıydı. Genellikle, yirmi yıl gibi uzun bir süreden bahsederken, bu genellikle tam sayıyı hatırlamanın zor olduğu anlamına geliyordu.

(Rienne) "Yirmi yıldan daha uzun bir süre geçmiş olabilir."

Rienne taç giyme töreninden önceki kayıtları araştırmaya başladı.

(Rienne) "...Bu da ne?"

Ve garip bir şey keşfetti.

Taç giyme töreninden önceki döneme ait hiçbir kayıt kalmamıştı.

Daha doğrusu, yirmi bir ila yirmi beş yıl öncesine ait tüm kayıtlar kayıptı.

(Rienne) "Neler oluyor?"

Şok edici olmasına rağmen, birisinin plağın bazı kısımlarını bıçakla kestiği yerlerin görünür izlerini açıkça görebiliyordu.

Birinin kraliyet kayıtlarına dokunmuş olması onu dehşete düşürmüştü ama şimdi birilerinin kendisinden saklamaya çalıştığı bir şeyler olduğundan şüpheleniyordu.

(Rienne) "Bu olamaz..."

Ama bu noktada şüphe etmekten başka çaresi yoktu.

(Rienne) "Lord Phermos..."

Ona hiç giriş izni vermemiş olmasına rağmen, ofiste saklanıyordu. Bundan önce ne kadar sık gelip gittiğini de bilmiyordu.

(Rienne) "Bunu o adamın emriyle mi yaptı?"

O beş yıllık kayıp kayıtların arasında Black'le ilgili bir şeyler mi yazıyordu? Rienne'in bir gün bakacağını bildiği için mi onları önceden ortadan kaldırtmıştı?

(Rienne) "Peki o zaman... sanırım şüphelenmekte haklıydım."

Sayfaları eksik olan kayıtların üzerine dayadığı eli titredi.

(Rienne) "O çok garip biri."

Smack-!

Rienne kayıtları arkasında bırakarak ayağa kalktı.

Kayıp kayıtları arasa bile kendi başlarına ortaya çıkmayacaklardı.

(Rienne) "Odasını kontrol etmem gerekecek."

Eğer sorumlu Phermos'sa, kayıtlar iki kaderden biriyle karşılaşacaktı: Ya saklanmış ya da yok edilmişlerdi. Bunun için tek yapabileceği şansa güvenmekti. Eğer şanslıysa, Phermos kayıtlardan kurtulmadan önce onları saklamış olmalıydı.

Rienne kendini toparladı ve bir yere doğru ilerlemeye başladı.

Bayan Flambard'ın yatak odasının karşısında, Rienne'in bir zamanlar çocukken kullandığı oda vardı. Şimdi Phermos o odayı kendi ofisi gibi kullanıyordu.


*****


Smack-!

Kapı kilitli değildi. Gerçi öyle olsa bile Rienne gerekirse kapıyı kırmaya hazırdı.

Kayıtları aradığını saklamaya hiç niyeti yoktu. Kraliyet kayıtları kraliyet ailesine aitti, bu da elbette yetkisiz kişilerin onları taşıyamayacağı veya zarar veremeyeceği anlamına geliyordu.

Bu yüzden bu kez Phermos'u bir suçla itham etmeyi düşünüyordu.

Statüsünü sarsmak istemiyordu ama Phermos'un yaptığı onursuzca bir davranıştı ve kraliyet ailesine hakaretti.

(Phermos) "Ne...? Prenses? Sizi buraya getiren nedir?"

Ama Phermos'un bu saatte burada olmasını beklemiyordu.

Onun varlığı karşısında neredeyse telaşa kapılan Rienne hızla sırtını düzeltti.

(Rienne) "Sizden bir şey isteyeceğim."

(Phermos) "Burada olduğumu nereden biliyorsunuz?"

(Rienne) "...Bunun önemli olduğunu sanmıyorum."

(Phermos) "Oh... Haklısınız… Az önce beni şaşırttınız. Yine de uzanmanız gerekmiyor muydu Prenses? Lordum sizi böyle dolaşırken görmekten mutlu olmaz."

(Rienne) "Lafı dolandırmayacağım."

Rienne onun gereksiz gevezeliğini kesti.

(Rienne) "Çaldığınız kraliyet kayıtlarını ne yaptınız?"

(Phermos) "...Pardon?"

Phermos gözlerini kocaman açarak gözlüğünü yüzünde daha da yukarı itti.

(Phermos) "Özür dilerim, kraliyet kayıtları ne?"

(Rienne) "Gerekenden fazla konuşmak istemiyorum. Eğer elinizdeyse, bana verin. Bu sizi suçlarınızdan tamamen arındırmaz ama cezanız daha hafif olur."

(Phermos) "Hayır, neden bahsediyorsunuz? Kraliyet kayıtlarından mı? Ben ne çalmışım? Ve ne zaman?"

(Rienne) "...Bundan konuşarak mı kurtulmaya çalışacaksınız?"

(Phermos) "Tanrım, hayır! Kraliyet kayıtlarını neden çalayım ki? Tamamen ezberlemeden önce onlara sadece bir kez bakmam yeterli."

Phermos panik içinde sağa sola sıçradı, yüzü bunun ne kadar adaletsiz olduğunu düşündüğünü haykırıyordu. Gerçekten hiçbir şey bilmiyormuş gibi görünüyordu.

a barbaric proposal novel - chapter 46

....Hayır, hala emin olamıyorum.

Bu adamın inanılmaz derecede sinsi biri olduğunu biliyordu. Yetenekli bir yalancı olmanın repertuarının bir parçası olma ihtimali vardı.

(Rienne) "Eninde sonunda bakacağımı biliyor olmalıydınız."

(Phermos) "Hm? Kaydın henüz görmediğiniz bölümleri mi var Prenses?"

(Rienne) "..."

Bu soru karşısında nutku tutuldu.

(Phermos) "Benden şüphe etmek için makul sebepleriniz olduğunu biliyorum ama Savaş Tanrısı'na yemin ederim ki kraliyet kayıtlarını asla çalmadım."

Rienne'in inanmayan bir ifade takındığını gören Phermos, zararsız bir gülümsemeyle iki elini birden uzattı.

(Phermos) "Tiwakan'lılar için, Savaş Tanrısı'nın kim olduğunu biliyor musunuz?"

(Rienne) "...Hayır."

(Phermos) "Bu Lord Tiwakan'ın ta kendisi."

(Rienne) "Anlıyorum. Peki neden… "

(Phermos) "Savaş Tanrısı üzerine yemin etmek, efendimizin adı üzerine yemin etmek demektir. Tiwakan saflarında tanrımızın adını bu kadar dikkatsizce kullanmaya cüret edecek tek bir kişi bile yoktur."

(Rienne) "..."

Phermos'un yüzü o kadar güven ve gururla doluydu ki ona inanmamak mümkün değildi.

Savaşı para kazanma aracı olarak kullanan paralı askerlerin bile inanca ihtiyacı vardı. Hayır, belki de paralı asker oldukları için böyle bir şeye ihtiyaç duyuyorlardı.

Para uğruna ölümle yüzleşmeye zorlayan bir hayat yaşarlarken, bir şeye inanmak onları insan yapan şeydi.

Ve Tiwakan için bu şey Black'ti.

(Rienne) "...Eğer öyle diyorsanız, şüphelerimi daha fazla zorlamayacağım. Sözlerinizin doğru olması için dua ediyorum. Hiç değilse tanrınızın adı uğruna."

(Phermos) "Tanrımın adını lekelemeden önce ölürüm. Böyle bir kişi Tiwakan'ın adını taşımayı hak etmez."

...Evet. Bunu şimdi görebiliyorum.

Rienne bir iç çekti.

O zaman bunu kim yapmış olabilir?

(Phermos) "Suçluyu arayacak mısınız?"

Phermos yüzündeki endişeyi belli ederek sordu.

(Rienne) "Evet."

(Phermos) "O halde size yardım edeceğim. Siz bana Başrahip'i kimin öldürdüğüne dair bir ipucu verdikten sonra, sayenizde rahatlamak için biraz zamanım oldu Prenses."

(Rienne) "Bunu benim için yapar mısınız?"

(Phermos) "Evet. Ama bir şartla."

...İster Lord, ister yardımcısı olsun, herkes bir şey vermeden önce bir şey almaya çalışıyordu. Birlikte nasıl çalıştıkları düşünüldüğünde bu kaçınılmazdı.

(Rienne) "Nedir o?"

(Phermos) "Odanıza dönün ve lütfen kıpırdamadan yatın. Lord bana hizmetkârın nerede olduğunu bilen yaşlı adamı görmek istediğinizi söyledi, doğru mu? Onun kaleye getirilmesi için emir verdim, geldiğinde size bir mesaj göndereceğim. O zamana kadar lütfen iyi dinlenin."

Bir şey elde etmeye çalışıyordu ama bu, Rienne'in almasından çok vermesine yarayacak bir şeydi.

(Rienne) "Bu çok zor olmayacak."

(Phermos) "Bunu sizin için söylemiyorum Prenses. Bu Lordum için. Eğer bana yardım etmek istiyorsan, bunu yapmalısınız. Eğer size bir şey olursa… bunu düşünmek bile istemiyorum. Mesele şu ki, sonrası çok kötü olur."

(Rienne) "..."

Phermos'un söyledikleri göğsünde bir yere çarptı.

O adam hakkında böyle konuşurken, sanki onu çok önemsiyormuş gibi konuşuyordu.

Ama tüm bunları neden yapmıştı ki?

(Rienne) "Deneyeceğimi söylemem yeterli mi?"

(Phermos) "Hayır, değil. Kesinlikle hareketsiz yatmalısınız."

(Rienne) "O zaman bana söz verin. Gerçek sorumluyu bulacağınıza söz verin. Savaş Tanrısı üzerine yemin edin."

Phermos'un efendisini gizlemek için sahte bir suçlu yaratma ihtimali hâlâ vardı. Bunu henüz göz ardı edemezdi.

Phermos hemen elini kaldırarak yemin etti.

(Phermos) "Sizi dinlendirmenin tek yolu buysa, bunu seve seve yaparım."

(Rienne) "…Teşekkür ederim."

Hâlâ çok belirsizdi. Art niyet taşıyan insanların bu şekilde davranması mümkün müydü?

(Phermos) "Acele edin ve hemen geri dönün. Siz odanıza döndükten sonra ben de işime başlayacağım. Bu arada, tüm ilaçlarınızı almayı bitirdiniz mi?"

Sonunda, Rienne'e Phermos tarafından odasına kadar eşlik edilmişti. Phermos, Rienne'in durumunu yakından takip edebilmek için odasının dışına bir paralı asker bile yerleştirmişti.


Yorumlar

  1. Eline emeğine sağlıık ❣️❣️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim❣️❣️

      Sil
  2. Ellerine sağlık 🥰🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum ne demekk🥰🥰

      Sil
  3. Sonraki bölüm tuşu yol 😢

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kız deme öyle üzülürüm😢😢

      Sil
  4. Teşekkür elifcim zevkle okuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederimm ne demek, keyifli okumalar diliyorum🥰🥰

      Sil
  5. Olum noldu o kayıp yıllarda lan??
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. ĞĞAAAAAA RİENNE SÖYLEMEDİKÇE ÇILDIRIYORUM

    YanıtlaSil

Yorum Gönder