MEŞE AĞACININ ALTINDA 2. KİTAP - 149. Bölüm (UNDER THE OAK TREE)


Ruth, ateşin yanında otururken, "Daha önce de belirtildiği gibi, ejderhanın enerji biriktirmesini önleyerek Secto'nun gücünü geçici olarak zayıflatır." dedi. “Tam çalışma mekanizmasını açıklayamıyorum, ancak kimsenin müdahale edememesi için, mana akışını yok edilemez kılmak için tasarlanmış bir büyü gibi görünüyor. Boyun eğdirmeye katılan yüksek rahipler bu büyüye "Kutsal Toprakların Duası" adını verdiler. Bu bariyer etkinleştirildiğinde, kimse onun içine büyü yapamaz.”

Max, yüzünde şaşkın bir ifadeyle önündeki boş bir tenekeye oturdu. Her zaman bariyerin yalnızca ejderhanın gücünü zayıflattığını düşünmüştü. Ruth kaşığını kaseye daldırdı ve sakince konuştu.

“Yani, ben dahil büyücülerin çoğu son savaşta hiçbir şey yapamadı. Ve saldırı büyüsü ejderhaya karşı olacağından... boyun eğdirme ekibinin komutası, büyücüleri etkisiz hale getirmek anlamına gelse bile ejderhanın gücünü sınırlamanın en iyisi olacağına karar verdi.”

"Ancak... ejderha kaçarsa, bariyer işe yaramaz."

Dikkatle dinleyen Max konuştu.

“Wyvern benzeri canavarları veya Basilisk'leri boyun eğdirirken, kanatlarını hareketini etkisiz hale getirmek için büyü kullanarak saldırdıklarını veya fazla uzağa kaçmalarını önlemek için gökyüzüne bir kalkan koyduklarını öğrenmiştim. Ama büyü kullanamazsan, ejderhayı yerde tutamazsın...”

"Ejderhalar kanatlarının gücüyle uçmazlar. Yüzen bir büyü ile vücutlarını yukarı kaldırırlar ve ardından kanatlarıyla rüzgar üfleyerek hareket ederler. Bariyer sadece büyü gücünü engellemekle kalmaz, aynı zamanda Secto'nun uçmasını da engeller.”

Ruth aniden bir kase yahni yediğini hatırlayıp ağzına bir ısırık aldı, sonra geçmişten bir olayı hatırlamış gibi kaşlarını çattı.

“Secto’nun boyun eğdirilmesindeki ana güç Kutsal Şövalyeler’di. Bütün planlar onların üzerine inşa edilmişti. O zamana kadar Remdragon Şövalyeleri sadece Whedon Ordusuna ait bir takımdı ve Kutsal Şövalyeler’in Yedi Krallık'ta bir üne sahip olduğu düşünülürse, bu bir bakıma doğaldı. Karargâh tarafından hazırlanan plan başarısız olmasaydı, Sör Calypse Secto'nun boyun eğdirilmesinde aktif bir rol oynamayacaktı.”

Max şaşırmış görünüyordu.

"B-başarısız mı?"

“Başlangıçta, boyun eğdirme planı, ejderhanın vücudundaki tüm büyülü gücü tüketmeye ve yok etmeye odaklıydı, onu bir kılıçla kesip öldürmeye değil. Her şeyden önce, ejder kemiği adamantine ve orichalcum'dan sonra dünyadaki en sert malzemelerden biridir ve bir insan silahı ejderhanın vücudunda ölümcül yaralar açamaz. Ejderhanın gücünü zayıflattıktan sonra, boyun eğdirme ekibi Secto büyü gücünü tüketene kadar saldırmaya karar verdi. 160 kvet'lik devasa bir bedeni korumak çok büyük miktarda büyülü güç gerektirecekti, bu yüzden vücutta birikmiş tüm gücü tükendiğinde, artık hareket edemeyecek bir durumda olması bekleniyordu. Ancak Secto'nun sahip olduğu büyü miktarı hesapladığımızdan çok daha fazlaydı, bu nedenle boyun eğdirme grubu yok olmanın eşiğindeydi. Sör Calypse ejderhayı öldürmemiş olsaydı, boyun eğdirme tam bir başarısızlık olurdu."

Ruth derin bir nefes verdi.

"Sör Calypse'in başarılı olacağından emin olarak yaptığı bir şey değildi. Sonuç olarak, Secto'nun nefes almasını durdurmayı başardı, ancak ejderhanın ateşini emen Lord Calypse'in mana akışı o kadarını kaldıramadı, bu yüzden kelimenin tam anlamıyla neredeyse patlamak üzereydi. Küllere dönüşmeden içinin yanması mucize gibiydi.”

Max yulaf ezmesi kasesine solgun bir yüzle baktı. Onun pervasız hareketlerini daha önce duymuştu ama böylesine korkunç bir duruma sürüklendiğini bilmiyordu. Hiçbir şey söyleyemeden, iştahını tamamen yitirerek kaşığı bıraktı.

"Ejderhanın dirilişini durduramazsak... Riftan'ın sonu yine böyle bir risk alması gereken bir duruma mı düşecek?"

“Eğer dirilen ejderhanın gücü, hayatta olduğu zamankiyle aynı seviyedeyse… Olabilir.”

Ruth kasesinde kalan yulaf lapasını sıyırıp ağzına attı, bir şişe su çıkardı, dudaklarını yaladı ve sessizce konuştu.

“Ama o zamandan daha zayıfsa, hayatını daha önce olduğu gibi riske atması gereken noktaya gelmesine gerek yok. Kutsal büyünün ölümsüz ejderhalara daha iyi yanıt verme olasılığı vardır. Yine de, en iyi yol, yeniden ortaya çıkmasını önlemek olacaktır.”

Max ara sıra kar serpiştiren bulutlu gökyüzüne karanlık bir şekilde baktı. ‘Pamela Platosu'nun hortlakları, yıllar boyunca Yedi Krallık'tan mana topladı. Ejderhanın dirilişi kaçınılmaz olabilir.’

Max’in içini aniden bir endişe kapladı ve yemeğini bitirip Ruth ile askeri kışlaya yürüdü. Geniş kışlanın içinde Rifan, Uslin, Hebaron, Kuahel, diğer şövalyeler, yüksek rahipler ve Richt Bieston toplanmıştı. Havanın gerildiğini hissettiği kışlada dikkatle Riftan'a baktı. Büyük bir masanın önünde durmuş, etrafındaki kasvetli yüzlere en ufak bir ilgi göstermeden bir şeyler açıklıyordu. Gururlu gülümsemesini gizledi. Sadece kendinden emin ve kararlı sesini duymak bile tüm endişesini gidermiş gibiydi.

Masaya doğru yürüdü ve boş bir koltuğa oturdu. Ardından kale düzenine ciddi gözlerle bakanlar başlarını kaldırıp ona baktılar.

“Tam zamanında geldiniz.”

Kollarını göğsünde kavuşturmuş ve gözleri kapalı olan Kuahel ağzını açtı.

"Bu durum bir büyücünün profesyonel görüşünü gerektiriyor." dedi, eldivenli parmağını haritaya doğrultarak. “Burada bir tünel kazmak için büyü gücünüzü kullanabilir misiniz?”

Max kaşlarını çatarak parşömene baktı.

"Duvarın altında tünel oluşturmak mı istiyorsunuz? Bu mümkün, ama...”

Haritada kayıtlı kale duvarının kalınlığını kontrol etmek için boynunu uzattı ve gözlerini kıstı.

“Çatının çökmesini önlemek için derine inmek zorundayız. Çok zaman isteyen bir iştir... Fark edilmeden üzerinde çalışmak mümkün değil.”

Kale duvarlarına ulaşmaya çalışırken, oklarla vurulan veya kaynar yağa bulanmış askerlerin korkunç görüntülerini hatırlayarak ihtiyatla karşılık verdi. Ancak, karamsar tepkisine rağmen, Riftan herhangi bir şaşkınlık belirtisi göstermedi. Asker şeklindeki küçük bir tahta parçasını hareket ettirerek karşı çıktı.

"Kale boyunca kuzeye gidersek derin bir hendekle karşılaşırız. Etrafında kocaman kayalar var ve her yerde ağaçlar var, bu yüzden hendeğin dibini yukarıdan göremezler.”

Max haritaya dikkatlice bakıp, kafasında tarif ettiği manzarayı çizmeye çalıştı. Riftan bir açıklama ekledi.

"İçeri sızacak olanlar kuzeyde bir tünel kazarken, ana birlik kale kapısının önünde bir saldırı gerçekleştirecek. Ölümsüzlerle baş edebilecek sadece birkaç büyücü var, bu yüzden büyük çaplı bir saldırı başlatırsak, tüm dikkatleri kale kapısının önüne odaklanacak. Bu sırada Kutsal Şövalyeler tünelden geçerek kale kapısını kapalı tutan kasnağı parçalayıp açacaklar.”

O anda, sessiz kalan Ruth aniden ekledi.

"Kaç casus düşünüyorsun?"

"Ben dahil beş kişi." diye yanıtladı Kuahel hemen. “Sırasıyla güney ve batı kapılarını açacağız. Ardından Phil Aaron'un Şövalyeleri ve Remdragon Şövalyeleri, birlikleri konuşlandırarak eşzamanlı bir saldırı yaparak ilerleyecek.”

"Güney yakasından kim sorumlu olacak ve batı yakasından kim sorumlu olacak?" Konuşmayı eğik bir duruşla dinleyen Richt Bleston sordu. 

Max neden bunu sorduğunu anlayabiliyordu. Batı kapısı güney kapısından çok daha büyüktü ve erişim yolu daha genişti. Öte yandan güney kapısı küçüktü ve patika dardı. Güney kapısından girerlerse, kaçınılmaz olarak uzun hatlardan oluşan bir alan oluşacak ve saldırılara karşı çok daha savunmasız kalacaklardı.

Dudağını ısırdı. Riftan'ın fikrini soran Richt Bleston, onu tehlikeli bir rol üstlenmesi için zorluyordu. ‘Riftan herkesin önünde güvenli bir yol seçerse, komutan olarak prestiji zarar görecek.’ Tahmin ettiği gibi, Riftan güney kapısını seçti.

“Dükün ana birliği kuşatma yaparken, Remdragon Şövalyeleri güneye hareket edecek ve Phil Aaron'un Şövalyeleri batıya hareket edip bekleyecek. Ve tüneli kazma görevi için...”

Riftan dönüşümlü olarak Max ve Ruth'a endişeli bir ifadeyle baktı. Yapacağını söylemek istedi ama sonra, çenesini kapalı tutup kendi takdirine bağlı olarak çözmesine izin vermeye karar verdi. Bir süre sonra, sanki bir karara varmış gibi derin, çökük bir sesle konuştu

"Maximilian Calypse, bu rolü sen üstleneceksin.”

Max, omurgasından aşağı inen bir karıncalanma hissetti. İlk kez bir göreve atanmıştı. Çocuksu neşesini belli etmemeye çalışarak sakince başını salladı.

"Anladım.”

"Eliot seninle gelecek. Tüneli oluşturduktan sonra hemen konumdan çıkın ve ana birime katılın.”

Riftan katı bir tonda konuştu ve diğerlerine görevler verdi. Ruth, Remdragon Şövalyeleri ile birlikte bekleyecek ve kapılar açıldığında içeri sızıp onlara savaşta yardım edecekti. Whedon'un Kraliyet Ordusuna mensup büyücülere ve kutsal büyü yapabilen rahiplere de, dükün ordusunu desteklemek ve yaralıları tedavi etmek için emirler verdi.

Strateji toplantısı nihayet sona erdiğinde, herkes üzerine düşeni yapmak için karargâhtan ayrıldı. Max ayrıca görev için gerekli ekipmanı hazırlamak için kışladan dışarı çıktı. Her ihtimale karşı, yanına mana taşları ve büyülü aletler alacak ve ayrıca kendisini saklamasına yardımcı olacak kamuflaj kıyafetleri arayacaktı.

‘Soluk gri ketenden bir başlık yaparsam, kızıl saçlarımın düşmanın dikkatini çekmesini engellerim.’ 

Bu düşüncelerle birlikte tüm hızıyla yürürken biri kolundan tuttu.

“Maxi.”

Max başını çevirdi ve kocasının karanlık gözbebeklerine baktı. Yüzü ifadesizdi ve gözleri sakindi ama Max içindeki endişeyi kolayca hissedebiliyordu. 

“Aşırıya kaçma. Planın yanlış gideceğini düşünüyorsan, hemen geri dönmeni istiyorum.” dedi Riftan ciddi bir ses tonuyla.

"A-anlıyorum. Bunu aklımda tutacağım.”

Max ciddi bir şekilde başını salladı. Yüzüne bakan Riftan, utanmış bir sesle mırıldandı.

"Kalbimi söküp bedenimden çıkarsam bile, şu an olduğumdan daha fazla korkamazdım."

Max nazikçe onun elini tuttu.

"Ben de öyle hissediyorum.”

Yorumlar

  1. Teşekkürler çevirmenciğim

    YanıtlaSil
  2. Emeğinize sağlık🙆🏻‍♀️

    YanıtlaSil
  3. Çok güzelll yaa ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  4. Yine içleri eriten bir bölüm 🥰 elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çeviri için teşekkürler 💕❤️

    YanıtlaSil
  6. Tesekkurler emekleriniz için

    YanıtlaSil
  7. Yaaa yumoş yumoş oldum

    YanıtlaSil
  8. Kalbimi söküp bedenimden çıkarsam bile, şu an olduğumdan daha fazla korkamazdım. Bu söz beni benden aldıııı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. off riftan işte aşk adammm sdjdjütjdjt

      Sil
  9. Ay ben sıkıldım ya artık valla iki romantik şey okuyalım diye açıyoruz lotr okuyorum sanki bırakın devi ejderhayı ya gidin kalenize dönün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lanet kitabı da bırakamıyorum ki hem sıkılıyorum hem de okumaktan duramıyorum NE YAPTIN BANAA 😡

      Sil
    2. Daha fazla katılamazdım romantik kitap okuyalım diye başladık aot a döndü 🤦🏻‍♀️

      Sil
  10. Ellerinize sağlık 💓

    YanıtlaSil
  11. Yaa kıyamam, adam en büyük kabusunu yaşıyor, ne yapsın :/

    YanıtlaSil
  12. Abi sıkılfım diyrnler ne yaşıyor tamam aşk bekliyoruz okey de adamlar savaşın ortasındalar bi anda her şry oldu bittiye gelemez.

    YanıtlaSil
  13. Riftan beni öyle bir kendine bağladı ki gözüm başkasını görmüyor o derece çıtayı yukarı taşıdı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşık olduğum kurgu karakterlerin en üstünde şu an dkdjjfjfjdkk

      Sil
    2. Tam olarak bu dabah uyanıyorum riftan akşam yatıyorum riftan nadıl maxi olubur enter

      Sil
    3. Dünyada Riftan ve diğer erkekler var gerisi yalan

      Sil
  14. Evin yolunu unuttular bu gidişle max çocuguda at sırtinda doğurur elinde kilicla 😊😊😊

    YanıtlaSil
  15. riftan gibi gerginim cidden. onun yerinde olsam otur karıcım şu kertenkeleyi öldürüp gelecek kocişin sen zahmet etme güzel karım derdim sodatkimkaz
    gerçi riftan da içinden böyle düşünüyordur ama karısı keçi gibi inat svzmezsvszv

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay kahkaha attim ahshdhdhdh ben de bazi bolumlerde maxi keske azicik asko kusko davransa da tantana cikmasa diyorum

      Sil
    2. Maxi gayet davranması gerekyiği gibi davranıyo güçlü kızım benim

      Sil
    3. O güçlü kızı oynayacak diye biz koca kitaptır dokuz doğuruyoruz...

      Sil
  16. Bugün yeni bölüm gelir mi 🥰🥰

    YanıtlaSil
  17. Çeviri için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  18. Eline sağlık cevirmenim. Yorumları okudumda valla ben kurgudan oldukça memnunum. Diğer tarihi kalede geçen kurgularda kadınları genelde ezik kaleden çıkmayan büst gibi duran biri olarak yazıyorlar. Maxinin boyle bir karakter olmasını istemezdim. Korksada savaşması çok hoşuma gidiyor. Kalede riftani beklediğini düşünsenize en başından beri. Secto öldü. Canavar boyunegdirme görevi çıktı sonra pamela platosu. Tam bitti diyoruz secto yu diriltmeye çalışıyorlar. Maxi kalede tek başına yillarca riftani bekleyip çocuk büyütmesi bana çok sıkıcı gelirdi. Secto olayı bittikten sonra richt bleston malı tekrar roem imparatorluğu kurmak için ortalığı karıştıracak gene savaş çıkacak. Hayda gene riftan savaşa. Kalede ne aksiyon olacakta yazar yazmaya deger birsey bulacak. Bir kac +18sahne ve olaya ucuncu kisiyi dahil edip çiftin arasini bozan sacma kurgular cok sıktı artık. Bir yerden sonra tikanip final yapardi. Bence ne kadar savas okadat maxi riftan okumak. Oyuzden laf etmeyin. Ki Bence sonunu bok etmezse güzel gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle süper yorum

      Sil
    2. Bence yanlış anlamışsın. Kimsenin Max'in kendi hayatının kontrolünü eline almasına laf ettiğinin sanmıyorum. Sadece daha ilk kitabın başındaki çatışmalar(duygular) bile tam çözülememişken bin tane olay çıkarıyor yazar. Çift kendi dertlerini konuşacak bile vakit bulamıyor. Daha düzenli bir olay kurgusu için bence onların çözülmesi gerekirdi en azından. Sonra elbette başka çatışmalar yaratılıp devam edilirdi. Ben böyle düşünüyorum en azından.

      Sil
    3. Yanlış düşündüğümü düşünmüyorum
      Farklı açıdan bakıyorum olaylara. Yazar kitabın başında oluşturduğu duygusal çatışmalar olay örgüsünü oluşturuyor. Yani yazar çatışmaları çözseydi bu kurgu çok ilerlemez bunlar kavuştu nasılsa aksiyon sevmiyorum, deyip okumayacak insanlar olacaktı. Çifti barıştırdı ama aralarındaki bütün gerilimi çözmedi ki herkesin deli gibi okumasına neden oldu. Bence akıllıca bir hamle. Maximillian'ın kendini geliştirmesi mevzusuna deginmemin sebebi sadece bu bölümdeki yorumlar değil. Daha önce yazılanlara ithafen örnek olarak verdim. Önceki yorumlarda Riftan biraz üzülse hemen ne gerek vardı diyenler vardı. Kalede otursaydı bu savaşlardan hiç görüşemeyeceklerdi. Duygusal çatışmalar çözülmeyi bırak arap saçına dönecekti.

      Sil
    4. Onu bunu bırakın da 167ye çok birşey kalmadı. Gene kalacağız ortada.

      Sil
  19. Yeni bölüm bugün yok mu?

    YanıtlaSil
  20. Yeni bölüm gelir mi

    YanıtlaSil
  21. Sabahtan yeni bölüm umuduyla bakıyorum ama yok yok yok,çok üzgünüm 🥲

    YanıtlaSil
  22. Geçen bir çizim gördüm eski zamanlarda geçen bir çizim yatakta kadınla erkek oturmuştu erkek kadının saçlarını örüyordu böyle erkek kocaman iri cüsseliydi kadın da biraz daha küçük kalıyordu yanında bir an acaba Riftan'da maxinin saçlarını örer mi bir gün diye düşünmedim değil dksmsmskks

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle bi sahne vardı diye hatirliyorum ilk zamanlardan riftanın 2. ya da 3. kez savaşa gitmeden önce sabah maxinin saçını tarıyordu, maxide dönüp boynundan mi ne öpüyordu filan

      Sil
    2. evet çok baştaydı hatta webtoonda bile var o sahne

      Sil
    3. O kadar olay olmuş ki unutmuşum nerdeyse siz söyleyince hatırladım olsun bir kez daha yapsınlar smsmsm

      Sil
    4. Weptoon da da mı vardı, ben hiç görmedim ya

      Sil
  23. Ya farkında mısınız Maxi'miz Riftan'dan ilk görevini aldı Allahım yaşasın be hayalleri gerçek oldu. Ama Riftan yavrum nasıl zorlanıyor. Artık Riftan'la beraber savaşıyorlar ay çok şükür ben yine bir rahatladım oh be

    YanıtlaSil
  24. Beklemek cok zormus 167 bölüme gelince ne yapicaz biz simdiden dertlendim

    YanıtlaSil
  25. iki gundur sayfayı yenilerken kendimi poncuk gibi hissediorum...💔

    YanıtlaSil
  26. İki gündür sayfada hareketlilik yok. Ne bu hikayede ne de diğer hikayelerle ilgili paylaşım yapılmıyor. Endişelenmeye başladım. Çevirmenlerim bari ses verin içimiz rahatlasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özge twitter hesabından yazmış iş yüzünden yoğun olduğunu. Müsait olduğunda gelir bölüm sanıyorum.

      Sil
    2. Ohhh sevindim. Twitter kullanmadığım için burası dışında hiçbir haber alamıyorum

      Sil
  27. Ellerine sağlık 🥰🥰

    YanıtlaSil
  28. Lütfen yenı Bölüm gelsın

    YanıtlaSil
  29. 150-ci bolum yayinlanmis mi?

    YanıtlaSil
  30. Ah yeni bölüm lütfennn

    YanıtlaSil
  31. Brncr gayette güzel gidiyor savaş bu arkadaşlar diğer kitaplargibi 2 kavga dövüş hopp bitmiyor yazar bence gayrt iyi işliyor savaş sahneletini yazarı pek sevemesem de kitabı güzel yazdığını düşünğyorum bir de 167 den sonra napıcaz biri bir şey yapsınnn

    YanıtlaSil
  32. Beklemek çok zormuş 😔😔

    YanıtlaSil
  33. 😢😢😢😢

    YanıtlaSil

Yorum Gönder