A Barbaric Proposal - 29. Bölüm (Türkçe Novel)

a barbaric proposal novel - chapter 29

(Paralı Asker)
"Prenses gitti."

(Black) "Ne?"

(Phermos) "Nereye gitti?"

Black ve Phermos aynı anda başlarını kaldırdılar, ikisi de şu anda iş ve telaşlı bir programla doluydu.  Bu sadece dikkat edilmesi gereken bir şey değildi. Her şeyden önce, kraliyet ailesinin finansmanını nasıl yapılandıracaklarını ve mevcut borcun büyüklüğünü nasıl alacaklarını bulmaları gerekiyordu.

İlk başta çok fazla görünmüyordu, ama başa çıkmaları gereken şey yılların finansmanıydı. Sonra tapınak merdivenlerini restore etmeye, Başrahibi kimin öldürdüğünü bulmaya ve Kleinfelder ailesini yakından izlemeye nasıl devam edecekleri konusu vardı. Bunların hiçbiri en ufak bir şekilde ihmal edilemezdi. Tüm bu süre boyunca Phermos, savaş alanındaki zamanının bundan çok daha kolay olduğunu söyleyerek ağlayabileceğini düşündü. Ama şimdi başa çıkmaları gereken başka bir tatsız şey daha vardı.

(Paralı Asker) "Etrafa sorduğumda, tapınağın yakınındaki erzakların dağıtılmasına yardım edeceğini söylediler."

(Phermos) "Bu onun için biraz adanmışlık meselesi. Onunla birlikte giden oldu mu?"

(Paralı Asker) "Muhafızlardan birini yanına aldığı söylendi."

Phermos burnunun köprüsünü sıkıştırdı.

(Phermos) "Ne... Sadece bir muhafız mı? Ve sen öylece gitmesine izin mi verdin?"

Durumu bildirmek için gelen paralı asker, Black ile göz teması kurduktan sonra sözlerini dikkatlice seçti.

(Paralı Asker) "Başka ne yapabilirim? Onu yakalayıp gitmesini zorla engelleyemedim. Lordumuz bize ona iyi davranmamızı emretti."

(Phermos) "Onunla birini göndermeliydin."

(Paralı Asker) "Zaten yanında bir kişi var. Daha fazlasını göndermeli miydim?"

(Phermos) "Bir tanesi yeterli olmayacak. Böyle bir şeyin olacağını biliyordum, ben..."

Birdenbire Black'in vücudu sarsılınca Phermos'un emirleri hemen durdu.

(Black) "Ben gidiyorum."

(Phermos) "... Ne, şu anda mı? Bunu yapmanıza gerek yok, değil mi?"

(Black) "Bu iş beni sıkıyor."

Black, daha önce baktığı kraliyet mührü ile işaretlenmiş belgeyi masanın üzerine attı.

(Black) "Ben yokken bunu bitir."

(Phermos) "Bekle... ne?"

Phermos'un gözleri inançsızlıkla doluydu, daha sorusunu soramadan Black çoktan gitmişti.

(Phermos) "Bekle, bekle..."

(Paralı Asker) "O zaman sizinle birlikte olaylara bir göz atmaya gideceğim."

Ve böylece, Phermos bir evrak dağı ile yalnız kaldı. Sandalyesine geri yaslandı ve başının arkasını ovaladı.

(Phermos) "Bu çok fazla... Bunu yapamam..."

Blackdün  onu yapayalnız bırakmıştı ve şimdi tekrar yapmıştı, bu sefer Phermos'a yapacak bir yığın iş bırakmıştı.

(Phermos) "Bunu yapacağını düşünmemiştim..."

Bu değişiklik başa çıkmak için çok fazla olmaya başlamıştı.

(Phermos) "Evlenmek şöyle dursun, bir kadını olacağını bile hiç düşünmemiştim... Bu gidişle yapayalnız kalacağım."

Bazı nedenlerden dolayı, Phermos ihanete uğramış ve biraz depresif hissetti…


*****


(Rienne) "Lütfen, burada bekle."

Tapınağın girişine vardıklarında, Rienne'in yanında getirdiği muhafız kaptanından ayrılması gerekiyordu.

(Kaptan) "Onu ona verecek misiniz, Prenses? Lütfen, bana bıraksanız daha iyi olur.  Bunu sizin için  yapacağım."

(Rienne) "Hayır, kendim yapmak istiyorum."

Rienne'in yaşlı adama sorması gereken şey, henüz kimsenin bilmemesi gereken bir şeydi.

(Rienne) "Etrafa bir göz atmanızı ve kayda değer bir şey olup olmadığını görmenizi istiyorum. Ve herhangi bir Kleinfelder askeriyle karşılaşırsanız dikkatli olun."

(Kaptan) "Anlıyorum... Pekala o zaman."

Bundan sonra, Rienne yakındaki bir sokağa girdi ve kolunu bastona dayamış yaşlı bir dilenci gördü. Bir ara sokak olmasına rağmen, hala ana caddeye bağlıydı, bu yüzden kaptan onu orada kolayca görebiliyordu. Kleinfelderler’in onu Rafit ile zorla evlendirmeye kalkışmalarından sonra, Rienne bu tür şeyler konusunda daha dikkatli olmuştu.

(Rienne) "Merhaba..."

Fısıldayarak selam verdiği sırada, Rienne yürümeyi bıraktı.

Dilencinin yanında biri vardı. Ayak bileklerine kadar uzanan, kemer yerine belinin etrafında bir iple birbirine bağlanmış kalın bir elbise giyiyordu. Bu onun tapınaktan biri olduğu anlamına geliyordu, ama kumaş normal rahiplerinkinden farklıydı.

‘O bir hizmetkâr olmalı...’

Yaşlı adam yukarı bakıp hizmetçiye rahat bir bakış attı. Ama yaşlı adamın ona bakışından bağımsız olarak, hizmetçi kucağına bir somun ekmek koydu.

Ama sonra olanlar beklenmedikti…

Yaşlı adam sallanan elindeki somunu aldı ve sokağa attı.

(Rienne) "...?"

Sonra bastonunu kaldırdı ve ona vurmaya başladı.

Bam!

Yaşlı adamın yüzünün ne kadar bükülmüş olduğuna bakılırsa, hizmetçiye vurmak için tüm gücünü kullandığı açıktı. Bu tür bir çabayla, yaşlı adamın ne kadar zayıf ve çelimsiz olduğu önemli değildi. Böyle tahta bir sopayla dövülmek herkesi incitirdi.

(Rienne) "Durun!"

Ama hizmetçi cevap vermedi ya da bunun neden olduğunu sormadı. Sadece dayağı kabul etti. Rienne çabucak vücudunu hizmetçi ve yaşlı adam arasına koydu.

(Rienne) "Ne yapıyorsunuz!?"

(Hizmetçi) "...!"

Hizmetçi Rienne'i gördüğünde, burnunun ucundan yukarısı pelerininin başlığıyla kaplıydı ve sadece onu görünce hafifçe aralanan dudakları görülüyordu.

(Rienne) "Neden böylece seni dövmesine izin veriyorsun ? İkinizin arasında bir şey mi oldu?"

(Hizmetçi) "…"

Rienne ve hizmetçinin gözleri kısa bir süre için buluştuktan sonra hizmetçinin ağzı aniden sıkıldı ve ayrılmak için arkasını döndü.

(Rienne) "Gitmeyin! Bu bir emirdir."

(Hizmetçi) "..."

Ayak sesleri kesildi ve Rienne de durdu. Ama sonra başını salladı ve tekrar hareket etmeye çalıştı.

(Rienne) "Emrimi görmezden mi geliyorsunuz?"

Rienne uzanıp cübbesinin kumaşını kapmakta tereddüt etmedi. Bol giysiler üzerindeki tutuşu, geriye yaslanmasına neden oldu ve kan lekeli gömleğini ve yaralı alnını ortaya çıkardı.

(Rienne) "Ah... Siz yaralısınız!"

Hem yakalanan hizmetçi hem de yaralarını fark eden kadın şaşkına dönmüştü. Bu arada, yaşlı adam arkalarından kaşlarını çatıyordu. Sadece bastondan yaralanmış biri için çok fazla kan vardı.

(Rienne) "Bu nasıl oldu?"

Sonunda cevap vermeden önce bir süre sessiz kaldı.

(Hizmetçi) "...Kefaret için dua ediyordum."

(Rienne) "Kefaret mi? Ne tür bir kefaret sizi böylesine yaralar?"

(Hizmetçi) "Bu kan gerektiren bir dua."

Rienne bunu bilmiyordu, ama bir zamanlar, uzun zaman önce, gayretli rahiplerin dua adına kendilerini kırbaçladıkları zamanlar vardı. Fakat günümüzde bu tür dualar hiçbir rahip tarafından kullanılmıyordu, hele hele bir hizmetçi tarafından.

(Rienne) "Ne tür bir Tanrı çocuklarının yaralanmasını ister?"

(Hizmetçi) "..."

Hizmetçi hiçbir şey söylemedi.

(Rienne) "Size nazik davranılıyor mu?"

(Hizmetçi) "..."

(Rienne) "Bunu bir hayır olarak kabul edeceğim."

Rienne, yüzünde sıkıntılı bir bakışla iç çekti. Kraliyet ailesinin tapınağın işlerine göz yumması normaldi, ancak böyle bir şeyi gördükten sonra görmezden gelebilmek onun için çok zordu.

(Rienne) "Bunu uygun şekilde tedavi ettiğinizden emin olun. Yakında tapınağını ziyaret edeceğim, bu yüzden lütfen o zamandan önce bunu yapın. Adınız nedir?"

Hizmetçi uzun süre dudağını çiğnedi. Sonunda, biraz telaşlı bir şekilde nefesinin altında cevap verdi.

(Klimah) "...Klimah."

(Rienne) "O zaman, Bay Klimah. Bunu sadece öylesine söylemiyorum, bu yüzden lütfen o yaraya dikkat edin. Eğer yapmazsanız, gerekirse tapınak yetkilileriyle kendim konuşacağım."

Klimah omuzlarını eğip başını salladı.

(Rienne) "Artık gitmekte özgürsünüz. Kraliyet ailesinin bir üyesi olarak, Nauk'a Tanrı'nın hizmetkarı olarak hizmet eden birinin hayatına yardım etmek için her zaman elimden geleni yapacağım."

Tereddüt eden Klimah, başını eğmeden önce bir süre orada durdu ve hemen sonra ara sokakta kayboldu.

(Rienne) "Size gelince..."

Rienne yaşlı adama döndü. Bütün zaman boyunca sessiz kalmıştı, vücudu bir kaya gibi sertti.

(Rienne) "İlk olarak, o hizmetçiyi neden dövdüğünüzü bilmek istiyorum. Onu iyi tanıyor musunuz?"

Yaşlı dilencinin yüzü dağınık bir sakal yığınından başka bir şey değildi.

(Rienne) "Bugün ihtiyacım olan tüm cevapları almak için kendimi hazırladığımı bilmelisiniz. Benimle bir hapishane hücresinden konuşmayı tercih etmiyorsanız, şimdi özgürce konuşmanızı tavsiye ediyorum."

(Dilenci)"..."

Başını kaldırdı. Gözlerinin içine işleyen o bakış, söylemek istediği bir şey olduğunu açıkça ortaya koyuyordu.

(Rienne) "Eğer hizmetçi hakkında konuşmak istemiyorsanız, o zaman bunun yerine başka bir şey hakkında konuşalım."

(Dilenci)"..."

(Rienne) "Lord Tiwakan kime karşı intikam almaya çalışıyor?"

(Dilenci) "Arsak'ın kızı..."

Yaşlı adam konuşmaya çalışırken...

(Kaptan) "Prenses!"

Nauk Kalesi'nin muhafızlarının kaptanı Rienne'e seslendi.

(Kaptan) "Tiwakan'ın lideri yolda."

(Rienne) "Ne?"

Kaptanın işaret ettiği elini takip ederek başını çevirdi. Sadece onun yönünde yürüyen iri yarı fiziğine bakarak, ana caddenin sonundaki kişinin Black’ten başka biri olamayacağı açıktı...


*****


Talihsizdi, cevapları almak için beklemek zorunda kalacaktı.

Black’in yaşlı adamın kimliğini bilmesine izin vermek çok tehlikeli olurdu. Nauk’un sahip olma nedenlerini kendisi açıklayana kadar, muhtemelen bilen başka bir varlığa tahammül etmeyecekti.

(Rienne) "Lütfen, onu bulunamayacağı bir yere götürün."

Rienne yaşlı adama getirdiği yiyecek sepetini verdi ve onu kaptanın bakımına bıraktı. Sonra nefes bile harcamadan ara sokaktan ayrıldılar.

(Rienne) "Lord Tiwakan."

Black'e seslenen Rienne, onunla göz teması kurdu. Mevsimin soğuk havasının aksine, güneş cildini kavuruyormuş gibi hissetti, çok parlaktı.

’Bu yakıcı güneş ışığı altında, her şey açığa çıkıyormuş gibi hissediyorum.’ Black bir istisna değildi...

Bir heykel gibi.

Gerçek bir insan gibi görünmüyordu. Daha çok sadece bakmak için yapılmış bir sanat eseri gibiydi.

Bunu düşünen tek kişi Rienne değildi. Sokaklardan geçen insanlar bile yürürken ona bir bakış atmaktan kendini alıkoyamıyorlardı.

Sanki gözlerini ayıramıyormuş gibi bakıyor, sonra da hiçbir şey görmemiş gibi başlarını hızla aşağı çeviriyorlardı.

Black'in gözleri Rienne ile buluştuğu anda, bir heykel gibi tamamen hareketsiz duruyordu. Rienne onun tarafından kör edildiğini hissetti. Güneş yüzünden miydi yoksa o kadar parlak mıydı? Her iki durumda da, gözlerinde çok parlak görünüyordu. Birkaç kez hızla göz kırpan Black, ileri doğru bir adım attı ve Rienne'e yaklaştı.

(Black) "Sanırım yanılmışım."

(Rienne) "Affedersiniz?"

(Black) "Bir prenses gibi görünmüyorsun."

(Rienne) "...Gerçekten mi?"

Rienne hemen kendine baktı.

(Rienne) "Normal görünümümden çok farklı değilim..."

Belki de çok sade giyindiği için onu tanımadığını kastediyordu. Rienne bir kraliyet mensubu olmasına rağmen, sıradan bir insandan çok farklı görünmüyordu. Kıyafetlerinin süslü düzenlemeleri yoktu ve sadelik içinde tasarlanmıştı. Nauk'taki en yaygın saç rengi kahverengiyken, Rienne'inki daha çok altın renginde olsa bile, bunun bu kadar özel bir şey olduğunu düşünmüyordu.

(Black) "Sen bir heykel gibisin."

(Rienne) "Ah..."

Onun hakkında düşündüğü şeyin aynısını söylüyordu. Garipti. Yüksek sesle duymak o kadar garip bir şeydi ki, Rienne kalbinin durduğunu hissetti.

‘Bunu bana neden söylüyorsun?’

Bu adamın ona böyle nazik şeyler söylemek için hiçbir nedeni yoktu.

Özellikle de intikam almak istiyorsa daha da anormaldi.

‘Bunu bana neden yapıyorsun?’

(Rienne) "...Abartıyorsunuz."

Rienne, Black'in sözlerini geçiştirmek için elinden gelenin en iyisini yaptı ve onlarla oyalanmamaya çalıştı. Bunun bir nedeni olmalıydı. Ona karşı bu kadar tatlı davranmasının bir nedeni kesinlikle olmalıydı.

(Black) "Bunu söylesen bile, söylediklerimin doğruluğunu değiştirmez."

(Rienne) "...Buraya neden geldiniz?"

Nezaketinden rahatsız olan Rienne, konuyu hızla değiştirdi.

(Black) "Dışarı çıktığını duydum, bu yüzden seni görmek istedim. İşin bitti mi?"

(Rienne) "Evet."

Sadece onu görmeye geldiğini söylemesi çok nazikti. Bu gizemli yaşlı adamın ona Black'in sadece ondan intikam almaya çalıştığını söylemesinden sonra bile, eylemlerinin nazik olduğuna dair kendi inancına şaşırdı.

‘Bu adama düşkün müyüm?

…Neden böyleyim?’

(Rienne) "Kaleye dönmeliyiz. Bütün dikişleri Bayan Flambard'a bıraktım, bu yüzden bensiz çalışmaktan yorgun düşmüş olmalı."

Rienne tekrar konuyu değiştirip arkasını döndü. Black tek kelime etmeden kolunu ona doğru uzattı. Onunla yürümeye biraz alıştıktan sonra, elini güçlü koluna yerleştirdi.

(Black) "Tek başına dışarı çıkman normal mi?"

Acele etmeden birlikte yürüdüler. Black oraya gelirken bir ata binmişti. Onları takip eden paralı askerin iki atı vardı ve yine de hiç kimse kaleye dönüşlerinde onlara binme fikrini ortaya atmamıştı. Çift çok dikkat çekiyordu. Herkes kol kola yürürken onlara bakıyordu. Bu şekilde birlikte yürürken, mükemmel bir eşleşme gibi görünüyorlardı. ikisi de diğerinin kör edici derecede güzel olduğu düşüncesini paylaşıyorlardı, bu da onları sersemletmek için yeterliydi.

(Rienne) "Yalnız değildim. Muhafızların komutanı yanımdaydı."

(Black) "Bir kişi yeterli değil."

(Rienne) "Daha fazlasına gerek yok. Nauk çok büyük değil, bu yüzden fazla asker gereksiz. "

(Black) "Katılmıyorum."

Kısa bir süre önce Kleinfelderler’e ne olduğunu göz önünde bulundurduğunda duyguları anlaşılabilirdi. Rienne utancını yutmaya çalıştı.

(Rienne) "İnanmakta zorlanabilirsiniz, ama Nauk her zaman böyleydi."

(Black) "Şu andan itibaren bu durumlarda sana ben eşlik edeceğim."

(Rienne) "Affedersiniz?"

Rienne sorusunu fısıldadı.

(Rienne) "Bunu yapamam. Başa çıkmanız gereken çok fazla şey var, Lord Tiwakan."

(Black) "Benim işim size eşlik etmek, Prenses."

(Rienne) "..."

...Rienne'in düşündüğü nezaket buydu. Tamamen gereksizdi. Kalbinin göğsünde acı çektiğini hisseden Rienne, başını çevirdi ve uzaklara baktı.

(Rienne) "Tapınak merdivenlerinde inşaat ne zaman başlayacak?"

(Black) "Yeni başrahibe karar verildikten sonra başlayacağız."

(Rienne) "Ah... İnşaat için yeni bir başrahip gerekli mi?"

(Black) "Muhtemelen hayır, ama pazarlık yapacak biri olmadan bir şey yapmak zor olurdu."

(Rienne) "Ah."

Tapınağın onarımı, başından beri bir düğün töreninin garantisinin bir parçası olarak vaat edilmişti. İnşaat için, ancak düğünün güvenli bir şekilde yapılacağına dair kesin bir cevap aldığında ödeme yapacaktı.

‘O çok titiz.’

Bir sonraki başrahip kim olursa olsun, bu adamla uğraşmak için çabalayacaktı. Doğal olarak yeni Başrahip Kleinfelder'in adamlarından biri olacaktı, ama bir şekilde Rienne endişeli değildi. Black'in bu konuda başrahip ya da başka biri tarafından zarar göreceğini hayal bile edemiyordu.

‘Eğer bu adam normal şartlarda nişanlandığım sıradan biri olsaydı... eğer kesinlikle benim tarafımdan biri olsaydı, şüphesiz...o zaman minnettar olmanın ötesinde olurdum.’

(Black) "...?"

Bunu düşünen Rienne, bilinçsizce Black'in kolunu kavradı.

(Black) "Söylemek istediğin bir şey var mıydı?"

Black durdu ve Rienne'e baktı. Onun bakışlarıyla karşılaştığında kendini sertleşmiş hissetti. Rienne, kendisinden yansıyan güneşin çok parlak olduğunu düşünerek gözlerini kırpıştırdı.

(Rienne) "Hayır, özellikle bir şey yok..."

Tam o anda, ana caddeye gelip giden sayısız insan kalabalığının ortasında, eski bir arabayla garip ahşap fıçılar taşıyarak dolaşan biri Black'in hemen arkasında durdu.

(Paralı Asker) "Lordum, dikkat edin!"

Onları çok arkadan takip eden Tiwakan paralı askeri bağırmadan bile önce Black hızlıca tepki göstermişti.

Kapları tutan kayış kırıldı ve tahta fıçılar arabadan Black ve Rienne'e doğru düştü.


Ç.N: Merhabalar, bu bölüm resim bulamadım. 🙁 Yorumlarınızı içtenlikle okuyorum ve mutlu oluyorum... Destekleriniz için teşekkür ediyorum<3 Bu sıralar hayatımda bazı kötü olaylar oluyor ve biraz da tükenmişlik sendromuna girdim sanırım... Çeviri yapmak kafamı dağıtıyor ve bana biraz olsun iyi geliyor. Şu an için tek keyifle yaptığım şey bu çeviri. Umarım keyif alarak okursunuz. Sizleri seviyorum tatlış okuyucular hepinize iyi günler diliyorum. Sağlıcakla kalın.


Yorumlar

  1. Mangasi var miydi bulamadim

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel çok keyifli okuması. Umarım sıkıntıların tez zamanda geçer. Zaman her şeyin ilacı öpüyorum 💋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa ne kadar tatlısın çok çok teşekkür ediyorum.. şu an çok çok daha iyiyim 🥰❤️😚❤️😚

      Sil
  3. Çeviri için çok teşekkürler. Bu Noveli başından beri severek okuyorum gerçekten çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demekk<33 beğenmene çok çok sevindim🥰

      Sil
  4. Umarım senin için her şey yoluna girer 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim 🥺🥺 çok daha iyiyim<3

      Sil
  5. umuyorum sıkıntıların en kısa sürede giderler ve daha mutlu olursun seninle aynı şekilde ben de sizin çevirilerinizi okuyarak kafa dağıtıyorum eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tatlı bir yorum böyle çok teşekkür ediyorum🥺❤️ şu an çok daha iyiyim ve çevirilere başladım elimden geldiğince bir sürü bölüm çevirip sizlerle buluşturacağım<33

      Sil
  6. Ellerine sağlık 🥰🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorumm🥰🥰

      YANITLA

      Sil
  7. Umarım sıkıntıların geçer gider Elif. Dua etmeyi dene, bana çok iyi gelir öyle zamanlarda... ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa🥺🥺 Çok çok teşekkür ediyorum mutlaka deneyeceğim<33

      Sil
  8. Hersey senin icin rast gitsin tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek<33 İyi dileğin için çok teşekkür ediyorum<33

      Sil
  9. Sana dua edeceğim çevirmenim❤️ umarım her sey yoluna girer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa yerim seni çok çok teşekkür ederim her şey yolunda❤️❤️

      Sil
  10. Yaa eline emeğine sağlık bunu okurken çok keyif alıyorum teşekkürler 🤩

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Elif çevirmenim ne zaman ihtiyacınız olursa biz buradayız ben buradayım her zaman her ne sıkıntınız üzüntünüz varsa paylaşmaya hazırım ❤️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder