MEŞE AĞACININ ALTINDA 2. KİTAP - 85. Bölüm (UNDER THE OAK TREE)


Riftan onu idam yerinden olabildiğince uzağa götürdü. Yürüyüşün aniden durması, alanı geçen askerlerin kafasını karıştırmıştı.

En uçta Whedon'un bayrağının dalgalandığı bir vagonun önünde durdu ve onları iterek geçti. Sonra onu yakalayıp vagondaki boş bir yere oturttu. Yüzü solgun ve korkmuş bir halde ona şaşkınlıkla bakıyordu. Riftan, şeffaf gri gözlerine bakarak, kemerine bağlı bir şişeyi çıkardı ve ona sundu.

"Şarap iç biraz."

"B-ben susamadım."

"En azından bir yudum al. Yüzün çok solgun.”

Maximilian, kararlı tavrı karşısında şişeyi isteksizce kabul etti. Kapağı açıp burnunu çekti, sonra dikkatlice birkaç yudum içti. Sonra defalarca öksürmeye başladı.

“Aman Tanrım… Ne tür bir alkol bu, çok sert.” Kaşlarını çattı ve şişeyi ona geri verdi.

Riftan, kutunun kapağını kapatıp kemerine geri koyarken sertçe cevap verdi. “Soğuk algınlığına iyi geldiği ve yaraları yıkamaya yaradığı için yanımda taşıyorum.”

Sakinliğini zar zor geri kazanmış gibi görünüyordu. Hafifçe kızarmış bir yüzle arabadan dışarı bakan Maximillian sordu.

"Da-daha önceki o cesetler neydi? Ne sebeple... bu kadar acımasızca öldürüldüler?”

"Onlar Balto'nun kaçaklarıydı. Sıkıyönetim altında idam edildiler." diye sertçe yanıtladı, sonra eğilip vagonun yanından bir battaniye çekti. Onu omuzlarına sardı ve “Cesetlerin icabına bakılana kadar burada kal. Yaklaşık birkaç dakika sürer.”

"İyiyim. Sadece... çok ani olduğu için şaşırdım.”

Birden yüzünde inatçı bir ifade belirince Riftan kaşlarını çattı. Düşünceli bir ifadeyle yere bakan Maximilian biraz sertçe konuştu.

“Ben şifacıyken… onlarınkinden daha kötü durumda cesetler gördüm. Bundan sonra arkada destek ekibinde çalışacağım için, bundan çok daha kötü sahneler göreceğimin farkında olmalıyım. Beni bu şeylerden koruyamazsın bile, sorun değil. Artık eskisi gibi şoka girmeyeceğim.” Konuşmasını bitirdiğinde battaniyeyi katladı, arabanın içinde bir yere koydu ve oturduğu yerden kalktı.

Arabadan inmeye çalışırken Riftan onu durdurdu. O an yüreğine bir şey saplandı. Onu oturmaya zorladı ve sinirle homurdandı.

"Sana burada kalmanı söylemiştim!"

Gözlerinin asi bir bakışa dönüştüğünü gören Riftan lanetler mırıldandı. Max'in olumsuz tepkisi onun otoriter tavrını uyandırdı. Bu gerçeğin çok iyi farkında olmasına rağmen, ne zaman aklına gelse duygularını kontrol edemiyordu ve her seferinde en kötü sonuçlar ortaya çıkıyordu. Otokontrolünü toplamaya çalışırken ekledi.

"Kafası kesilmiş bir cesede bakman için hiçbir sebep yok. Yakında bitecek, o yüzden burada bekle.”

"K-kafası kesilmiş bir ceset görmek için hiçbir nedenim yok, ama... korkmuş bir çocuk gibi ondan kaçınmam için de hiçbir neden yok!" Elini çekti ve kararlı bir şekilde ona baktı. “Be-ben arka destek birimindeki büyücülere liderlik etmekten sorumluyum. Herkese... güvenilir bir insan olduğumu göstermezsem... kimse talimatlarımı ciddiye almaz.”

Riftan ona, eğer biri onun talimatlarına uymamaya cesaret edecek olursa, onları cezasız bırakmayacağını söylemek üzereydi ama ağzını zar zor kapalı tutmayı başardı. Gururu fazla güçlü olan bu kadının bunu ona söylediğinde nasıl tepki vereceği belliydi.

Sırtını sıkıca dikleştirerek, gururlu bir tavırla arabadan indi ve büyücülerin toplandığı yere doğru birkaç adım attıktan sonra tereddütle ona döndü.

"İ-ilgilendiğin için… teşekkür ederim. Ancak... lütfen benim de bir pozisyonum olduğunu anla.”

Riftan ağzını açıp incitici sözler söylemekten korktuğu için cevap vermedi. Max iç karartıcı bir ifadeyle tekrar yürüdü. Görünüşü sağlam ve kararlıydı.

Kendi hayatından daha çok değer verdiği bir kadın olmasaydı, güçlü iradesine hayran olabilirdi. Ama onun sert soğukta yorgun bir yüzle zorlu bir yürüyüşe katlandığını görmek, sadece hayal kırıklığı, öfke ve saplantılı bir korkunun içini kaplamasına neden oluyordu.

Çaresizdi ve yumruğunu sıkıca sıktı. Onu dünyadaki tüm korkunç ve kalpsiz durumlardan uzak tutmak istiyordu.

Onun ceset gibi şeylere alışmasını istemiyordu. Onun bu zor işlere katlanmak zorunda olmasını istemiyordu. Ancak, onu korumaya çalıştıkça, daha çok tehlikeye giriyordu.

Gelecekte başka neler olacak? Max'in kan kaybından ölmek üzere olduğu görüntüsü zihninde belirince vücudundan soğuk terler aktı. Belki de evlenmeselerdi onun için daha iyi olurdu.

Uzun zamandır peşini bırakmayan düşünceler onu yeniden ele geçirdi.

Croix Dükü onu zengin bir aileyle evlendirmiş olsaydı, hayatının geri kalanında savaşın acımasızlığını bilmeden rahat ve huzurlu bir hayat yaşayacaktı.

“Lanet olsun...”

Titreyen elleriyle saçlarını sertçe karıştırdı ve bu mazoşist düşünceleri zihninden uzaklaştırdı. Böyle cılız düşüncelere dalmanın sırası değildi. Onun iyiliği için bu savaşı bir an önce bitirmeliydi. Şimdi sadece bu konuya odaklanma zamanıydı.

Riftan onun uzaklaşan görüntüsünü hüzünlü bir ifadeyle izledi ve takip etmesi için biraz daha uzakta duran Yurixion'a baktı.

Yurixion bir kez başını salladı, sonra onun arkasından yürüdü. Olayı sessizce izleyen Riftan, kısa sürede askerlerin cesetleri gömdüğü yere doğru hareket etti.

Bu arada askerler mezarları hatırı sayılır bir derinliğe kadar kazmışlar ve yaklaşık on beş cesedi düzgünce sıralamışlardı. Yüksek rütbeli bir Whedon rahibini basit bir arınma ritüeli gerçekleştirmesi için çağırdı ve üzerlerinin toprakla kaplanmasını emretti.

Tüm temizlik yapıldıktan sonra askerler yürüyüşlerine devam ettiler. Kimsenin saflardan ayrılmadığından emin olmak için çizgiyi izleyen Elliot, ona doğru yürüdü ve sordu.

"Bu olay hakkında ne yapmayı düşünüyorsun?"

Riftan içini çekti, Talon'un üstüne oturdu ve soğuk bir tonda konuştu.

"Resmi bir protestoda bulunacağım."

Bir süre sonra ekledi. "Bu tür infazlar sık sık gerçekleşirse, yalnızca canavarların saldırısına uğrama riski artmayacak, aynı zamanda tüm ordunun morali de düşecektir. Bunu görmezden gelemem.”

"Bu adam sorun çıkarmadan itaat edecek mi?" Elliot endişeli görünüyordu.

Riftan, Talon'u mahmuzladı ve soğuk bir şekilde karşılık verdi.

"Onun itaat etmesini sağlayacağım."


**********


Max, Rem'in boynuna bir battaniye sardı ve endişeli gözlerle gökyüzüne baktı. Hava birkaç gündür bulutluydu ve ardından yavaş yavaş kar yağmaya başlamıştı. Kışın en koyu olduğu dönemdeki kadar yoğun bir kar yağışı değildi, ama kuvvetli rüzgar nedeniyle hissettiği soğuk, bir kar fırtınasında yürürken hissettiği soğuktan pek farklı değildi.

Paltosunun düğmelerini sımsıkı ilikleyip derin bir nefes aldı ve eldivenli ellerini birbirine kenetledi. Yanında ata binen Annette homurdanarak şöyle dedi:

"Lord Calto'nun Etilen Kalesi'nde kalmaya karar vermesine sevindim. Burada olsaydı, savaştan önce bir cenaze töreni yapardık.”

Atını uzaktan bitkin bir yüzle yöneten Ruth, onu duyunca kahkahayı patlattı. Max ona şaşırmış gibi baktı. Ruth'un durumu amcasınınkiyle aynıydı, ölmek üzereymiş gibi görünüyordu. En büyük bilmece kesinlikle Ruth'un bunca yıldır Riftan'ı nasıl takip edebildiğiydi. Armin, yürüyen askerleri sessizce izleyerek, "Bu noktada, firar edenler de olmadı." diye mırıldandı aniden.

Max kaşlarını çattı. İlk infazlar gerçekleştirildikten sonra bile, kaçmaya çalışanlar ortaya çıkmaya devam etmişti. Bazıları müttefik kuvvetlerden başarılı bir şekilde çıkarken, diğerleri yakalanıp idam edilmişti.

Komutanların yüksek sesle protestoları cesetlerin sergilenmesini engelledi, ancak ciddi bir şekilde cezalandırılmadığı takdirde tüm ordunun disiplininin bozulabileceği ve daha fazla firari çıkabileceği gerekçesiyle infazlar devam etti.

Çoğu Balto'nun askerleriydi. Whedon, Arex ve Livadon ordularından sadece ara sıra kaçaklar çıkıyordu. Şövalyelerin söylediklerine bakılırsa, büyük çaplı seferlerde yaygın bir şey gibi görünüyordu.

“Durun! Bugün burada dinleneceğiz!”

Şiddetli rüzgarda uzun saatler ilerledikten sonra, önden gelen ses duyulduğunda herkes rahat bir nefes aldı. 

Attan indiğinde yarı uyuşmuş bacaklarının üzerinde sendeledi. Her zaman atıyla birlikte ona eşlik eden Yurixion koşarak onu tuttu.

Normalde güçlüymüş gibi yapar ve onu iterdi ama bu sefer onun yardımıyla eyeri Rem'in sırtından indirdi. Bütün gün atının sırtında oturduğu için tüm vücudu uyuşmuş ve zonkluyordu.

Max, donmuş vücudunu eritmek için askerlerin ateş yaktığı yere doğru yürürken, Yurixion onun yerine atlarla ilgilendi. Sonunda, sert vücudu ısınmaya başlayınca, zar zor etrafa bakmak için kendini toplayabildi.

Kamp ateşinin yanında toplanan insanlara ve askerler tarafından dikilen rüzgar bariyerlerine baktı. Sonra şövalyelere talimat verirken Talon'un tepesinde oturan Riftan'ı gördü.

Max endişeyle ona baktı. Ne zaman şiddetli bir rüzgar koyu saçlarını karıştırsa, vücudunu bir ürperti kaplıyormuş gibi hissediyordu. Yüzü son günlerde biraz daha ince görünüyordu ve bu onu daha da endişelendiriyordu.

"İyi dinleniyor musun?"

Ağırlaşmış bir kalple kaşlarını çattı. Sanki Riftan onun bakışlarının kendisine döndüğünü hissetmiş gibi atından inip ona doğru yürüdü.

“Nihai strateji toplantısı ön saflarda yapılacak. Dünya Kulesi'ndeki tüm büyücüler katılmalı.”

Max'in gözleri şaşkınlıkla büyüdü.

"Nihai toplantı mı?"

“Evet.” Kaşlarını çattı. “Bilmiyor muydun? Önümüzdeki iki gün içinde gideceğimiz yere varmış olacağız. Yakında savaş başlayacak.”

Söylediklerini duyunca kalbi sıkıştı. Buna çok önceden kendimi hazırlamış olmama rağmen midem büyük bir baskıyla burkuldu.

Kuru tükürüğünü yuttuktan sonra yavaşça ayağa kalktı.

Arka destek grubuna ait büyücülerin her birini çağırdılar. Savaş destek ekibindeki tüm büyücüler Osirian ordusuyla önden hareket ettiği için Annette, Armin, Ben ve Undaim'den yeni işe alınan Lanlila adlı bir büyücü dahil olmak üzere toplam dört büyücüsü vardı.

“Kaybolmayı aklından bile geçirme ve beni takip et.”

Riftan, ateşin önünde çömelmiş, fark etmemiş gibi başını eğerek oturan Ruth'la soğuk bir şekilde konuştu. Ruth iç geçirdi ve yerinden kalktı.

Çok geçmeden Riftan'ın arkasından yürümeye başladılar. Yurixion ve Elliot onları takip etti ve kısa süre sonra Whedon'un artçısını yöneten Hebaron ve Garrow da onlara katıldı.

Yorumlar

  1. Zihnim o kadar tatminsiz ki, güçlü sahneler okumadıkça her gün daha fazla bölüm için kendimi yiyip bitirecek gibiyim.
    Aşk, travma, kaos, savaş ve kan okumak istiyorum...

    YanıtlaSil
  2. 1 bölüm için koca bi gün brkliyorum sonra 2 dkda bitiyo ama neyse en azından kavga etmediler

    YanıtlaSil
  3. bu savas kac bolum suruyor bilen var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam 100.bölümde bitiyor diye hatırlıyorum (umarım yanlış değilimdir)

      Sil
    2. Moralini bozmak istemem ama 100 lere kadar böyle hatta aralarının düzelmesi 119 da falan olyor güzel bölümlere daha çok var 🥹

      Sil
    3. Aynen 30 bölüm sonra akıyor olaylar, oradan sonra baya sürükleyici gibi duruyor

      Sil
    4. Peki siz hangi hakla spoiler veriyorsunuz? Ben buraya insanların fikirlerini okumaya geliyorum ve bir bakıyorum, şu kadar bölüm sonra bu, bu kadar bölüm sonra şu diye her şey yazılmış. Hiçbir heyecanı kalmıyor.

      Sil
    5. Çevirmen lütfen bir ay bu cefayi cekmeyelim

      Sil
    6. Heyecanla beklediğimiz bölümlere Kasım sonu ulaşabileceğiz gibi hesapladım😞 daha en az 1 ay bunun gibi tatmin olmadığımız bölümleri okuyacağız anlaşılan.

      Sil
    7. Spoiler veriyosunuz diyen arkadaş şaka mısın ? Ne anladın acaba yazılandan arkadaşın sorduğu soruya cevap verilmiş okuma ozaman kaldıki neler olacağı olay örgüsüde yazılmamış birde önceki bölüm yorumlarında da yazıldı bu savaşın biteceği bölüm hangisi olduğu

      Sil
    8. Çevirilmemiş bölümlere nerden ulaşabilirim

      Sil
  4. Elline sağlık bitsin şu savaş

    YanıtlaSil
  5. Çevirmenimiz 🤍 teşekkür ederiz yine harika bir iş çıkarmışsın🌸

    YanıtlaSil
  6. “Belki de evlenmeselerdi onun İçin daha iyi olurdu.” Okuduğum en kötü cümleydi.Benım bile kalbim kırıldı. Şüpheler keşkeler insanın içinde çığ gibi büyür. Ve hep enkaz bırakır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendini asla layık görmüyor. Konuşmadıkları için Max’in de ona deli gibi aşık olduğunu savaş alanı bile olsa onla birlikte olmak istediğini idrak edemiyor bir türlü.

      Sil
    2. Aynen, ikisi de güvensiz bu konuda, çünkü birbirlerini kendilerinden üstün görüyorlar.

      Sil
  7. Riftan ve Yurixion’nın bakışarak anlaşmaları asgjhj Yurixion’nın her ladyim diye koşmasının arkasında Riftan’ın bir bakışı var demek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A evet, olabilir gerçekten 😊

      Sil
    2. Bütün bunlardan sonra Yurixion Riftan’a gitse gethimi Lady Calypse vermek istiyorum dese Riftan bile reddetmez öyle bir adanmışlık 😀

      Sil
  8. Biri ötekine gidip "aramız böyle olmasın seni seviyorum böyle soğuk kalmak istemiyorum" dese her şey çözülecek gibi. Riftan Max'in kendisini sevdiğini bilmiyor, Max Riftan'ın kendisine aşık olduğunu bilmiyor... Ben burada deliricem gerçekten oturun bi konuşun nolur yalvarıyorum ya :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya, kaç yıllık evliler, kaç yıllık aşıklar, bi kere seni seviyorum dememişler. İki kelime edince her şey çözülecek.

      Sil
    2. Ya ben buna çok üzülüyorum sanırım 7 sene gibi bir süredir evliler şuan çünkü riftan 3 sene ejderha peşindeydi geldi 1 sene geçmedi maxi dünya kulesine gitti 3 sene kaldı taş olsa çatlar ben çatladım 😂

      Sil
    3. Sidina ve Annette’nın napıyorsunuz siz böyle çemkirmesini bekliyorum 💅 Girls night yapsınlar da ordan neşelenelim bari

      Sil
  9. 1 ay böyle beklicez galiba hikaye çok yavasladı tesekkurler ceviri icin

    YanıtlaSil
  10. Hikaye gerçekten çok yavaş ilerliyor birkaç bölüm aynı anda yayınlayabilse çevirmenimiz çok iyi olur aslında 😇 yinede çeviri içim teşekkür ederiz seviyoruz seni çevirmen ❤️

    YanıtlaSil
  11. Bölümler kısa kısa, yetmiyor hiç.

    Ama aşk meşk çok aramıyorum. Savaş muhabbetini de seviyorum çünkü. Hep lavi-davi olsa bayardı. Fantastik bir mücadelenin içinde iki insanın azar azar da olsa kurduğu iletişimi izlemek, kişisel gelişimlerine şahit olmak hoşuma gidiyor.

    Yine de tabi ki biraz daha olay olsun, bölümler uzun uzun olsun, çevirmenimize 10 kaplan gücü gelsin de günde bir kaç bölüm çevirebilsin de istiyorum yalan yok. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet yetmiyor her gün bekliyoruz savaşa biz gidiyoruz adeta gün ve gün ne yediler hakimiz adgbbnk Ayrıca ben de seviyorum savaş ya da yan hikayeleri karakterlerin değişimini görüyoruz fakat o da yetmiyor yani bazı bölümler hızlı hızlı geçmiş yazar ne düşündü sonra o karakter ne yaptı daha çok okumak istiyoruz o da yok çat diye bitiyor

      Sil
    2. Mesela Riftan ve Agnes ne konuşuyordu gizli gizli ne oldu o konu kaldı orda

      Sil
    3. Valla ya, ne konuştular umarım çıkar ortaya, çok merak ediyorum.

      Sil
    4. Di mi yaa?
      Ben de kaldım orada
      Hikaye çok boşluklu mu, yazar bilerek mi böyle bırakıyor, sonradan mi çıkacak ortaya.. Catlayacagim vallahi

      Sil
  12. Çeviri için teşekkürler 💕

    YanıtlaSil
  13. Tesekkurler emeklerine cevirmesen hic okuyamazdik

    YanıtlaSil
  14. İngilizce ya da başka dilde bölümlere nereden ulaşabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceki yorumlarda da yazmışlardı bajo el roble libro 2 (novela) diye googlelayınca ispanyolcası çıkıyor ama orada 165 bölüm var, günceli ridibooksta 195. bölümde. İkisine de bakmış olmama rağmen burayı ziyaret etmeden edemiyorum çevirmenimiz çok başarılı 💐🤍 Yorumları okumak çok keyifli herkese selamlar 🫶🏻

      Sil
    2. Teşekkürler

      Sil
  15. Gidiyom ya okumucam bu sefer kesin gelmiyorum 100lü bölümlere kadar yokum hoşça kalın 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay keşke şöyle bir iradem olsa da beklesem. Her gün 10 kere kontrol ediyorum belki iki bölüm olur diye.

      Sil
    2. Vallahi bende aynı şekilde her yorumu bile kaç kez okuyorum

      Sil
    3. Al benden de o kadar

      Sil
  16. Sonuna geldiğim için hem hüzünlü hem de mutluyum ya. Bitirmem gereken bir sürü ders tekrarı ve projelerim var ama buradan bir türlü çıkamıyordum. En azından haftada birkaç bölüm okumaya geleceğim. Görüşürüzz.

    YanıtlaSil
  17. Sevgili cevirmencim canım benim, seni tanımadan sevdim
    İyi ki varsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrica arkadaşlar
      Haddim olmayarak şarkı tavsiye edeceğim
      Benim gibi +40 lar bilir
      A-HA
      Hunting High and Low
      Sanki tam Riftan'dan Maxi'ye gibi geldi dinlerken yıllar sonra
      Bir hüzün yaptım, neredeyse ağlayacağım sabahtan beri dinleyip dinleyip
      Bu hikaye beni çok yaralıyor, kalbim sızlıyor bu ikisi her kavusamadiğinda
      N'olur mutlu bitsin
      Kendime pay çıkarayım mutlu sonlar var diye

      Sil
    2. Ortamdaki tek +40 kendim sanıyordum 😊

      Sil
    3. Eminim vardır baska sessizler

      Sil
    4. 40+’larda inecek var☝🏻☺️
      Bu serinin hem manta’dan çizimlerini hem de buradan hikayesini takip ediyorum. Ben de manyağa bağladım; sürekli yeni bölüm geldi mi diye kontrol ediyorum🤪

      Sil
    5. 30+ larda sessiz takıkıyorum, sınav okul diyenlerin arasında, gerçi bende okullu sayılırım 🤭

      Sil
  18. Az çevirmen dolayısıyla hikaye yavaş gidiyorsa destek olmak isterim, başvuru yaptım az önce. Yeter ki hızlı aksın hikaye :D

    YanıtlaSil
  19. Güncel kadar olan tüm bölümleri gönderirseniz elimden geldiğince hızlı çeviririm bu hafta sonu boşum.

    YanıtlaSil
  20. Ah maxi farkında değilsin ama bu adam seni nekadar seviyor. Anca inatlaşma,itiraz etme,gurur yapma derdindesin. Tamam ilk evlendiğindeki gibi miymirik olma ama bu kadar dik başlılığa gerek varmi. Bazen söz dinlesen,adam canından çok seni düşündüğünden diyor

    YanıtlaSil
  21. Riftan'a kalsa evinin kadınından başka bir şey olamazdı ama değil mi?
    Riftan tam Anatol erkeği 🙄

    YanıtlaSil
  22. bu arada herkes farkında mı bilmiyorum muhtemelen cok takmadan düzgun bir çeviri bulabildikleri için şükretmekle meşguller ama uzun zamandir dikkatimi çektiği için söyleyeceğim; çeviriler içerisinde bazen konusma tırnakları gözükmüyor, olmuyor ve bazen de şahıslık eki geliveriyor, artık kurgunun yazımına alıştığım için bunu görmezden gelebilsem de diyalog kısımları bazen çok karışık olabiliyor, bu bölüm içinde var demeyeceğim bu bölüme kadar çok karşılaştım ve karşılaşmaya devam ediyorum, biraz sıkıntılı bir durum en azından diğer çevirileri yaparken dikkat etmelisiniz bence.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder