UNDER THE OAK TREE - MEŞE AĞACININ ALTINDA 2. KİTAP - 23. BÖLÜM


Max'in ağzı açık kaldı ve onu baştan aşağı süzdü. 

Ondan bir santim uzundu. İnce uzuvları, hafif kavisli kaşları, dolgun dudakları vardı ve çok güzeldi...

Livadon'dayken ve savaş alanına girdikleri zaman ona her yerde eşlik eden asil hanımla ilgili üç yıl önceki anıları su yüzüne çıktı.

"I-Idsila, neden Osiria'dasın...? diye şaşkın bir sesle sordu.

“Geçen yıldan beri buradaki üniversitede şifa eğitimi alıyorum. Selina da yüksek rütbeli bir rahibe olmak için merkez üniversitede eğitim alıyor."

Max ona inanamadı ve gözlerini kocaman açtı.

"Ş-şifa mı...?"

"Aslında, leydim gibi şifa büyüsünü öğrenmek istiyordum ama büyü konusunda pek yeteneğim yoktu. Bunun yerine tıbbı bitkiler ve şifa tekniklerini öğrenmeye başladım. Ailemden onay almak kolay olmadı ama babam saçımı kestikten sonra pes etti."

Kısa saçlarını işaret ederken dudaklarında yaramaz bir sırıtış parladı.

“Babamı, çeyizim için topladığı parayla toprak almaya ikna ettim, ayrıca Elba'nın savaştan aldığı parayı sadece kendi evliliğini finanse etmek için kullanılmasını önerdim. Ve geçen yıl, yurtdışında okuyabilmek için nişanımı resmen feshettim. Sadece ben değil, arka destek ekibinde çalışan rahibeler de manastırın desteğiyle geldiler.

Durmaksızın ona mevcut durumunu anlatan Idsila, duygulanmış gibi bir an duraksadı. Ağzında şefkatli bir gülümseme vardı.

"Leydi Calypse'i görünce herkes çok sevinecek. Leydi aramızda efsanevi bir insandır."

Max aniden kızardı. Aklına "Kızıl Saçlı Leydi" kabusu geldiğinde sırtında soğuk bir ter oluştu.

"E-efsanevi bir insan mı... Çok abartıyorsun..."

"Hiç abartmıyorum. Fırsatınız olursa Levan'ı ziyaret edin. Bayan Calypse'in hikayesi bir tiyatro oyununa bile çevrildi.

"O-oyun mu?"

Max'in şaşkınlık içinde solduğunu gören Idsila kahkahayı patlattı.

"Aslında bir hayır kurumu tarafından yoksullar için yapılan bir çalışmaydı. Beklentilerin ötesinde büyük bir başarı yakaladı! Hanımefendinin hikayesi ünlü olunca, saray soytarıları onu Kral'ın ziyafet salonunda sergilenmek üzere gösterilerine eklediler. Livadon'da Lady Calypse neredeyse kocası kadar ünlü."

Max, ölene kadar asla Livadon'a gitmeyeceğine kesin olarak karar verdi. Bunca zaman insanların onun hakkında abartılı fanteziler kuruyor olması gerçeği, onu tamamen şaşkına çevirdi.

Utanç içinde inlediğini gören Idsila, onu teselli etmek için ekledi.

"Fazla utanma. Ben de oyunda yer alıyorum. Hatta beni, Bayan Calypse'i kandırıp savaş alanına sürükleyen kurnaz bir haydut olarak uyarladılar. Saraydaki oyunu gördüğünde Elba hüsranla boynunu tuttu. Aile için bir utanç olduğunu söyledi..."

"Bu gülünecek bir şey değil" diye sızlandı Max.

"Bunun sayesinde çok sınırlayıcı evlilik yolunu izlemekten kurtuldum ve artık ne istersem yapabilirim."

Idsila genişçe gülümsedi, bir kez omuz silkti ve sabırsızca onun kolunu çekiştirdi.

"Her halükarda, buradaki diğer rahibelerle buluşacağız. Hepsi mutlu olacak. Sen giderken düzgün bir veda edemedikleri için hepsi çok üzüldüler."

Max bir an tereddüt etti. "Başpapaz ile görüşmem olabilir. Böyle bir durumda dışarı çıkabilir miyim?" Ama uzun bir aradan sonra yeniden görüştüğü arkadaşından ayrılmak istemiyordu.

Endişeli olan Max, ekipteki tek yüksek rütbeli kadın büyücü olan Elena'nın odasına gitti. Dışarı çıkıp bir tanıdıkla görüşüp görüşemeyeceğini sorduğunda mutlu bir şekilde başını salladı.

"Sorun değil. Zaten sadece dört yüksek rütbeli büyücü Başpapaz ile görüşebilecek. Sağlığı iyi olmadığı için aynı anda birçok insanla görüşemeyeceğini söyledi. Bunu tartıştıktan sonra Calto, Anton, Alburn ve ben onunla buluşmaya karar verdik. Bu yüzden zamanınızı istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Görüşmenin detaylarını size daha sonra bildireceğiz."

Max, odaların olduğu binayı İdsila ile kaygısız bir şekilde terk etti. Serin kış güneşi başlarının üzerine düştü ve hafif soğuk bir rüzgar saçlarının arasından esti.

İdsila ile birlikte geniş yemek odasına açılan kemerli geçitten içeri girdi. Açık alanda, görünüşe göre yüzlerce insan öğle yemeği için toplanmıştı.

Kalabalığın içinden Selina'yı ve Livadon rahibesini kolayca bulabildi. Onlar da onu hemen tanıdılar ve mutlu yüzlerle yerlerinden kalktılar.

"Mümkün değil, mümkün değil, ama gerçekten... Bayan Calypse! Büyücülerin geldiğini duyduğumda, bir göz atarken hanımefendiyi gördüğümde ne kadar şaşırdım biliyor musunuz?"

Selina heyecanla haykırarak onu masaya çekti. Max onlarla oturdu ve şaşkın bir gülümsemeyle onlara baktı.

"Ben de... rüyalarımda bile sizinle burada, Osiria'da görüşebileceğimi düşünmezdim."

“Rahibe olmak için eğitim alıyoruz. Savaştan sonra, destek ekibindeki rahibeler ilahi büyü öğrenmeye hak kazandılar. Canavarların sayısı artıyor, ancak arınma tekniğini nasıl kullanacağını bilen rahiplerin sayısı hala yetersiz, bu yüzden insan gücü eksikliğini gidermek için rahibeler yetiştirmeye karar verildi."

Selina'nın zayıf yüzünde memnun bir gülümseme dolaştı.

"Beklenmedik bir şekilde, başarıya giden yol bizim için açılmaya başladı."

Max, konuşurken övünen ses tonuna bir kıkırdamayla karşılık verdi.

"Gerçekten... çok iyi oldu."

"Hepsi hayatımızı kurtaran leydi sayesinde. Etilen Kalesi o gün düşmüş olsaydı, şimdi burada bulunamayacaktık."

Selina'nın sözleri üzerine rahibeler hemen başlarını salladılar. Max utanmış görünüyordu. Tutkulu hayranların bakışları çok yoğundu. Dudaklarını hafifçe şarapla ıslattı ve çabucak konuyu değiştirdi.

"Büyük Sığınak'ta çok yakında büyük bir ziyafet verileceğini duydum. Herkes etkinliğe hazırlanmakla meşgul olmalı."

“Meşgul olanlar sadece Kutsal Alanın rahipleri. Bu ziyafet aslında bir seçim kampanyası gibi."

Selina masanın üzerinden eğilerek hafifçe fısıldadı.

"Şimdi, Büyük Osiria Tapınağı'nda, Katolik Başrahip Garris ile Protestan Başrahip Cassius arasında bir sonraki Papa kim olacak yarışı var. Büyük Sığınak'ta yapılacak olan ziyafet de, Baş Rahip Garris tarafından düzenlenen bir etkinlik. Yedi Krallık'tan etkili insanların desteğini almak amacıyla düzenlenmiş olmalı."

Selina, Protestan rahipten bahsettiğinde mutsuz görünüyordu. İçini çekti ve alnı kırıştı.

“Yüce Pontiff'in buna neden izin verdiğini bilmiyorum. Papa Hazretlerinin Cassius'u bir sonraki Papa olarak düşündüğünü sanıyordum.

Max, Kuahel ile Lugias adındaki yüksek rütbeli bir rahip arasında geçen kısa konuşmayı hatırladı. Belki de bir sonraki Papa'nın seçilmesi meselesinin, Dünya Kulesi ve Büyük Sığınak arasındaki işbirliğiyle alakası vardır. Üç yıl önce yaşanan işgal savaşının arkasında karanlık büyücülerin olduğu anlaşılırsa, Protestan mezhebi güç kaybeder ve eski mezhep galip gelir. Dünya Kulesi bile onu bir şekilde durdurmak istiyor olmalı.

"İşte bu yüzden merak ediyordum... Dünya Kulesi'ndeki büyücüler, Baş Rahip Cassius'a desteklerini göstermek için mi buraya geldiler acaba?" dikkatle sordu.

Max sorusunu dikkatlice düşündü, sonra başını kaldırdı ve Selina'ya baktı.

"Başrahip Garris'in soyluların desteğini kazanmak için bir ziyafet düzenlediği gibi, Lord Cassius'un da büyücülerin desteğini almaya çalıştığına dair söylentiler var," diye devam etti Selina.

"Büyücü olalı...o kadar uzun zaman olmadı... o yüzden, derinlemesine ayrıntıları bilmiyorum."

Şüpheyle gülümsedi. Ama içten içe Selina'nın tahmininin doğru olabileceğini düşünüyordu. Karanlık büyücülerin varlığının ortaya çıkması, bir sonraki Papa'nın eski mezhepten seçilme şansını artıracaktır. En kötü durumda, büyücülerin kötü muamelesi Calto'nun korktuğu gibi devam edebilirdi.

Max omuz silkti. Kendini düşündüğünden çok daha karmaşık bir çatışmanın içine soktuğunu fark ettiğinde kalbinde büyük bir ağırlık hissetti.

"Sen... Başrahip Cassius'un tarafını mı tutuyorsun?"

"Tabii ki! Başrahip Garris'in Papa olabileceğini düşünmek korkunç."

İdsila sert bir şekilde haykırdı.

"Onu tanıyınca, ne demek istediğimi hemen anlayacaksın. Bu adam buzdan ve kuzey çeliğinden yapılmış bir canavar. Garris Papa olduğunda terör başlayacak mı? Katoliklerin gözünde bizler kafiriz."

"İdsila! Ne söylediğine dikkat et. Her durumda, o ilahi tanrının işbirlikçisidir. Kötü sözlerin için cezalandırılabilirsin."

Selina şaşırdı ve dinlenip dinlenmediklerini görmek için etrafına bakındı. Ancak, İdsila sadece homurdandı.

"Beni cezalandırmaya kalksalar bile, anca bir iki günlüğüne tenha bir zindana kapatırlar. Onlardan zerre kadar korkmuyorum."

Max onun sözleri karşısında tamamen afallamış bir şekilde başını salladı.

“İdsila… kurallara hala önem vermiyorsun."

 "Ben böyleyim.. Ailem bile beni değiştirmeye çalışmaktan çoktan vazgeçti."

Idsila'nın küstah sözleri Selina'yı hayrete düşürdü. Sonra tavana baktı ve uzun bir nefes verdi.

Bir süre sonra rahibeler öğleden sonraki derse gitmek için kalkmak zorunda kaldılar. Rahibelerin eğitim programı sabahtan akşama kadar iyi organize edilmişti, bu yüzden buluşmak için bir zaman bulmak kolay değildi.

Kleron üzgün yüzlerle ayrıldığında Max, Idsila ile bahçeye çıktı. Küçük köşkün yanından geçerken sohbet etmeye başladılar.

İdsila, kardeşi Elba ve Alisa'nın güzel düğününden bahsetti. Max heyecanla ona Dünya Kulesi'nde yaşadığı tüm harika şeyleri anlattı. Hikâyesini parlayan gözlerle dinleyen İdsila, birdenbire dikkatle sordu.

"Ve kocana gelince... aranız nasıl?"

Çılgınca konuşan Max aniden sustu ve yüzü gerildi. İdsila gereksiz bir soru sormuş gibi dudağını ısırdı. Bir an için garip bir sessizlik oldu, sonra sabırsızca kaküllerini düzelterek ekledi.

"Etilen Kalesi'nden ayrıldıktan sonra endişelenmeye devam ettim. Yaralandığında, çok..."

Onu incitmeden kendini ifade edebilmek için doğru kelimeleri arıyormuş gibi tereddüt etti. Sonra kuru tükürüğünü yutarak devam etmek için mücadele etti.

"Lord Calypse'in... sanki dünyanın sonu gelmiş gibi bir ifadesi vardı. Hiç bu kadar çaresiz birini görmemiştim. O sırada leydimin başına kötü bir şey gelseydi... belki o da..."

Çiçeklere hüzünlü gözlerle bakan İdsila, sözlerini yarıda kesti. Utanmış görünüyordu ve ellerini salladı.

"Vay pardon. Ne hakkında konuştuğumu bilmiyorum. Ben sadece... hanımefendinin Anatol'den ayrıldığı haberini duyduğumda, belki aranızdaki ilişkinin kötü olabileceğinden endişelendim..."

"Ö-öyle değil."

Aceleyle reddetti.

“Kaçınılmaz koşullar nedeniyle… ayrılmak zorunda kaldım."

İdsila bir şey söylemeye çalıştı ama Max'in solgun yüzünü görünce ağzını kapadı. Aralarından buz gibi bir rüzgar geçti.

Bir an kuru dallara bakan İdsila, tamamen boğuk bir sesle fısıldadı.

“Selina'nın daha önce de söylediği gibi, hayatımızı kurtardınız. Gerçekten minnettarım."

İnkar etmek üzere olan Max, sözlerin samimi olduğunu çabucak fark etti ve durdu. Hayatını kurtarmıştı. Sadece onun değil, birçok kişinin hayatını kurtarmıştı. Bu gerçeği birdenbire varlığının derinliklerinde hissetti.

Bilinçsizce kolyesindeki paraya dokundu.. Uzun yıllar boyunca, kendisinin kesinlikle önemsiz biri olduğunu düşünmüştü. Bu da başkalarının yaşamları üzerinde böyle bir etkisi olduğuna inanmasını çok zorlaştırıyordu. Ama gerçekten yapmıştı.

Çaresizlik, üzüntü ve hayal kırıklığıyla karışık anılarının biraz farklı bir renge dönüştüğünü hissetti. Hâlâ İdsila'nın ciddi gözlerine bakan Max hemen başını salladı.

Sefere hazırlanmak için yaklaşık iki gün Büyük Sığınak'ta kaldılar. Batı'nın en tehlikeli yerine yolculuk edecekleri için yiyecek, çadır ve silahların yanı sıra şövalyelerin sayısı ikiye katlanmış ve arabaların sayısı sekize yükselmişti. 

Birlik, Osiria'nın kuzeyine hareket etmeyi ve Balto'dan geçmeyi planlıyordu. Ne kadar yükseğe tırmanırlarsa, sıcaklık o kadar hızlı düşer ve canavarların ortaya çıkma olasılığı o kadar artardı.

Büyücüler, kamp yaparken veya uzun bir savaş çıktığında kullanmak için acil durum bitkileri ve ateş mana taşları satın aldı.

Hatta bazıları, kürk ve yünden yapılmış uzun boyunlu çizmeler gibi ek kış ürünleri bile satın aldı.

Tüm hazırlıklar tamamlandığında, birlik, vakit kaybetmeden Büyük Kutsal Alanın girişinde toplanarak yola çıktı.

SONRAKİ BÖLÜM

Yorumlar

  1. Çeviri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Maxinin önemli ve yararlı biri olduğunu hissetmeye başlaması çok güzel

    YanıtlaSil
  3. Kız nasıl kendini yararsız bir işe yaramayan bir paçavra muamelesi görmeye alışmışsa kendini de öyle kodlamış ve öyle muamaleyi kendine hak görüyor.Sonunda yavaş yavaş bundan çıkması fark etmesi büyük bir gelişme ve çeviri için teşekkürler yeni bölümleri dört gözle bekliyoruz

    YanıtlaSil
  4. Bu bölümleri okuyabilmek harika! Şahanesin gerçekten😍

    YanıtlaSil
  5. Çeviri için teşekkürler,yeni bölümleri dört gözle bekliyoruz

    YanıtlaSil
  6. Çeviri için çok teşekkürlerr <3 seviliyorsunuz

    YanıtlaSil
  7. Maxi tatlım bu kadar depresif olma lütfen artık sen de kocan gibi bir kahramansın(人 •͈ᴗ•͈)
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Max, tatlım benim sen gizli kahramandın her zaman

    YanıtlaSil
  9. Ah benim minik bebeğim gerçekten bu halini görünce gözlerim doluyor

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekkürler çeviri için ❤️❤️

    YanıtlaSil
  11. Karakter gelişimi çok güzel ve ince ince işlenen bi karakter maxi. Her başarısında gururlu anne gibi içimde bi his yükseliyo, bayılıyorm bu kıza. Arada fazla burnunun dikine gidiyo tabii o ayrı 🥺

    YanıtlaSil
  12. Maxim değişiyor... mutlu ve gururluyum*-*

    YanıtlaSil
  13. Ayy ayrıca Idcillayı yeniden görmek çok güzeldi*-* Kurguda keşke daha çok görsek. Bu arada ben onu nedensiz Yurixion ile shiplemistim :// bir etkilesim bekledim ama yuriyle karsilasmadan gideceklerr

    YanıtlaSil

Yorum Gönder